מרצדס B קלאס: מבחן דרכים
מרצדס B קלאס

2. ה-B קלאס המקורי ראה אור מעט אחרי הדור השני ל-A ב-2005, אך נראה כברווזון המכוער. העיצוב לא היה מושך וברור – ממש כמו התפיסה – והמחיר צמח בגלל פלטפורמה חכמה אך יקרה. וכיוון שסקסיות היא דבר חשוב במותגי יוקרה, גם המכירות לא נסקו.
3. הדור השני של מרצדס B קלאס נאה בהרבה מבעבר. הקשר לעיצוב הקודם ברור, אבל העיצוב והפרופורציות נכונים בהרבה, ומושכים את העין. הוא נראה נמוך וחסון ובייחוד דינאמי יותר. כן, מרצדס הצליחה להפוך אותו ממיניוואן תמים למשהו אקטיבי יותר, שנראה טוב. וכדי להדגיש את חשיבותו הוא נבחר להציג לעולם את פלטפורמת ההנעה הקדמית החדשה של מרצדס, שהיא הבסיס ל-A קלאס שנחתה פה לאחרונה ול-CLA שהוצגה בדטרויט השנה.

5. כניסה פנימה וה-B מרגיש כמו מרצדס, אבל קצת אחר - מודרני וצעיר יותר. המראה נעים והאיכות טובה בחלקים העליונים וקצת פחות (כרגיל) בתחתונים. על כך מחפים פתחי אוורור שנראים נהדר ודיפוני עור נאים. במרכז, כמקובל בימים אלה, בולט צג מידע ומדיה עם הגרפיקה המקובלת של מרצדס. גם בורר ההילוכים שמקושר למוט ההגה מוכר מהמכוניות הבכירות של מרצדס. בלם היד האלקטרוני מעט נעים מבעבר אבל עדיין לא אינטואיטיבי. מפריע יותר הוא המוט המפעיל את בקרת השיוט ומגביל מהירות שמוצב כעת למטה, אבל עדיין נוטה להילחץ בשוגג. לאווירה הנעימה תורם גם גג הזכוכית הנפתח, שכמו הכיוון החשמלי למושבים מגיע רק בגרסת הפרמיום.
תנוחת הנהיגה נעימה ורבים יאהבו את העובדה שהיא גבוהה במידה שאינה מוגזמת. מושב הנהג נוח אך מפתיע לגלות שלמרות ראות מוגבלת לאחור אין חיישני קרבה. תא נוסעים מרווח לארבעה, וקצת פחות לחמישה בגלל המגרעת במרכז המושב האחורי. לגבוהים הכרית תרגיש קצרה אבל המרחב לרגליים ולראש מצוין. תא המטען נאה ושימושי.

7. מיד ביציאה מהחנייה מתגלה השילוב כמוצלח ונעים. כמו בהרבה מנועי טורבו חדשים גם כאן יחידת הכוח מרגישה חזקה בתגובה הראשונית, אבל לא נותנת סיבה לטפס מעלה. שם אמנם הצליל מעניין (כלומר עוד לא החלטתי אם הוא נעים או לא) אבל תוספת הדחף פחות משמעותית. זה אומר שבעיר ובתנועה רגועה היא מרגישה נמרצת ובעליות מושכת היטב – אבל לא באמת מהירה.
מבחינת תפקוד, הדו-מצמדית של מרצדס היא מהטובות בז'אנר. יש לה את השטויות שלה בעיר (הידרדרות או היעדר זחילות מדודות), אבל הזינוק נעים, התפקוד בפקקים "שקוף" והתגובות למצערת הולמות. מצב ספורט מביא בבירור לתגובות נמרצות יותר, ומעדיף הילוכים נמוכים יותר.
צריכת דלק נעה בין 14 ק"מ לליטר בשיוט ל-11 בקצב מהיר כשהממוצע עמד על 11.8. בעיר המצב יגלוש בזריזות לאיזור ה-10. סביר.

9. ה-B קלאס נאמן למוצא הגרמני כשעוסקים בנוחות (למרות שהצמיגים שנעל הרכב הם במידה שונה מזו שתגיע ללקוחות) והוא מתמקם על הצד הנוקשה. זאת בייחוד בעיר שם מהמורות רוחביות מורגשות מדי. מחוץ לעיר הוא אינו רגוע וגבשושיות כביש קלות מרעידות את ישבני הנוסעים אם כי בצורה סבירה. רעשי הכביש מוחשיים אך לא ברמה מטרידה.
10. מרצדס הפכה את הברווזון לברבור. ה-B נראה טוב גם מבפנים והגלימה הצעירה מתאימה לו. המראה מלווה במרחב טוב וביצועים נאים, ובהתאם למדיניות של היבואנית גם המחיר לא מוגזם. עם 193,000 שקלים לגרסה הבסיסית הוא אינו זול – אך בהתחשב בסמל וברמת האבזור המחיר סביר ביחס לאלטרנטיבות בקטגוריית ה"גבוהים כמעט כמו מיניוואן ורק עם חמישה מקומות".