השוק ירד ושברולט ישראל תעלה

ב-UMI מצפים לירידת מכירות כללית בשוק הרכב הישראלי, אך במקביל אופטימיים לגבי ביצועי המותג ב-2013. הסיבה? דגמים חדשים ועדכון של כמעט כל דגמי החברה
אלי שאולי |

שברולט טראקסירון גורטלר סמנכ"ל השיווק של UMI צופה שהמכירות בשוק הרכב הישראלי ימשיכו לרדת גם בשנת 2013. גורטלר, שדיבר על כך בהשקת המבחר החדש של שברולט, מעריך שהירידה תהיה של 5% לעומת 2012 ושכ-195,000 מכוניות חדשות ימכרו עד סוף השנה.

כלי הרכב הנמכרים ביותר ב-2012 (חלק א')
כלי הרכב הנמכרים ביותר ב-2012 (חלק ב')
 
הסיבות הכלליות לפי גורטלר הן המיתון, הגזירות הכלכליות עם ציפייה לעליית מחיר נוספת כתוצאה מהשינוי במיסוי הירוק וגם העלאות מחירים של היבואניות עצמן בתחילת השנה. גורטלר מאמין שהשחקנים העיקריים בשוק גם יתנהלו בצורה יותר רציונאלית מאשר בשנה שעברה בגלל מלאים ריאליים יותר.

גורטלר מאמין שב-2013 השוק ימשיך לנוע לכיוון הזול יותר ושצפויה התפתחות מהותית של קטגורית מכוניות משפחתיות זולות "תלויות מצב כלכלי" להגדרתו. "אנחנו גם מצפים להתייצבות בביקוש לרכב משומש" מסביר גורטלר.
 
משפחת הקרוז

שברולט תעלה
בסיכום שנת 2012, מכירות שברולט ירדו ב-43%, אבל גורטלר אופטימי בנוגע לחלקה של שברולט בשוק הישראלי השנה בשל שדרוג סל המוצרים והתמחור החדש. "כמעט כל השוק העלה את מחירי המכוניות ואנחנו החלטנו ללכת בכיוון ההפוך בין היתר בגלל השיפור בדירוג הירוק של הדגמים המחודשים". גורלטלר מכוון למה שבשברולט מכנים "חבילת CO2". מדובר במנגנון חשמלי מחודש להיגוי ועדכונים לניהול חטיבת הכוח אשר שיפרו את צריכת הדלק (ב-10%) כמו גם רמת הזיהום. בנוסף, הסוניק זכתה לתיבת הילוכים חדשה ואילו התיבה בקרוז לעדכון שקיצור יחסי העברה בהילוכים הראשונים. התוצאה היא שיפור דרוגה של הסוניק בנוסחת המס הירוק מ-7 ל-4, דבר שסייע להוזלת המחיר ב-4,000 שקלים כשהקרוז ירדה זוג שלבים ל-6 והוזלה ב-2,000 שקלים. "שברולט", כך מבטיח גורטלר "חוזרת לעיניים".

שנת שדרוג בשברולט
UMI אמנם הציגה את החידושים שלה בתחום העממי (ספארק, סוניק וקרוז), אבל מבחינת המותג זו רק ההתחלה. כפי שסיפרנו לכם, כבר בימים הקרובים יחל שיווק גרסאות החמש דלתות והסטיישן לקרוז (האחרונה תוצע רק עם מנוע בנפח 1.8 ליטר כי אין גרסת 1.6 ליטר אוטומטית). במקביל יחל שיווק הטראוורס המחודש שזכה לפנים חדשות, עדכוני פנים ומערך המיי-לינק (מולטימדיה) ותוך זמן קצר יחל שיווק המאליבו החדשה. בהמשך צפויה לנחות כאן קאפטיבה מעודכנת ובשברולט גם זוממים על גרסת RS ספורטיבית לסוניק.
 
שברולט סוניק RS
 
יחד עם זאת נראה שהחדשה החשובה ל-2013 תהיה נחיתת הטראקס (Trax) בגרסת 1.4 טורבו אוטומטית. לכל הנוגעים בדבר ברור שרכב הפנאי הקטן יכול לזכות בארץ להצלחה גדולה למדי.
לקראת סוף השנה אמורה לנחות כאן האימפלה החדשה והגדולה שתתמקם בין המאליבו החדשה לביואיק לה קרוס היקרה יותר.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
מתוך מפגש של שר האוצר עם נשיאות המגזר העסקי, קרדיט צילום- איתי קדם נשיאות המגזר העסקימתוך מפגש של שר האוצר עם נשיאות המגזר העסקי, קרדיט צילום- איתי קדם נשיאות המגזר העסקי

סמוטריץ' נגד בנק ישראל: "אם הנגיד לא יוריד את הריבית אני אוריד מיסים"

שר האוצר אומר שיוריד מיסים ויפתח את שוק האשראי לתחרות שתוריד את המחירים, אבל מאחורי ההצהרות מסתתר פער בין פוליטיקה לכלכלה

תמיר חכמוף |

שר האוצר, בצלאל סמוטריץ', נפגש היום עם נשיאות המגזר העסקי בראשות דובי אמיתי וצוות האוצר, כחלק מההיערכות לגיבוש תקציב המדינה לשנת 2026. במפגש השתתפו ראשי האיגודים המרכזיים במשק, מהתאחדות התעשיינים, איגוד הבנקים וחברות הביטוח ועד התאחדות הקבלנים ולשכת המסחר.

במהלך הדיון, סמוטריץ' בחר להתמקד בסוגיות המאקרו החשובות, כמו הריבית הגבוהה, עתיד התקציב והצורך ביצירת תחרות במערכת הבנקאית, אך במקום להתמקד בתחום הפיסקלי שבאחריותו, הוא בחר למתוח ביקורת חריפה על המדיניות המוניטרית ועל נגיד בנק ישראל, פרופ' אמיר ירון, ואמר כי "הנגיד היה צריך להוריד את הריבית מזמן. אם הוא לא יעשה כן, אני אוריד את המיסים". מיד לאחר מכן סייג כי "עצמאותו של הנגיד קריטית ואסור לפגוע בסמכויותיו, אך הנגיד אחראי על המדיניות המוניטרית ואני על הפיסקלית".

בנוגע לתקציב המדינה לשנת 2026, יו"ר נשיאות המגזר העסקי, דובי אמיתי, הטיל ספק ביכולת הממשלה להעבירו לנוכח המצב הפוליטי המורכב. סמוטריץ' מנגד התחייב: ״יהיה תקציב. מבינים את הצורך בשמירת אמון השחקנים כולם בכלכלה הישראלית. תקציב 2026 ממלחמה לצמיחה״.. עוד ציין כי בכוונתו להיאבק בהון השחור באמצעות "חניקה כלכלית של ארגוני הפשיעה".

על מערכת הבנקאות אמר סמוטריץ': "אני נחוש לגוון את מקורות ההון. גם לכם המגזר העסקי זו דרמה. אתם מכירים את הרפורמה שאנחנו עושים בפיקדונות. נגישות לכסף זול לשחקנים שיצרו תחרות על הבנקים, בעיני זו רפורמה שסוגרת את המעגל. אני מקווה שנצליח להרגיל גם את האזרחים להשתחרר מהדביקות לבנק ולחפש את האלטרנטיבות, אבל גם לכם לעסקים ולמשקי הבית תהיה נגישות הרבה יותר משמעותית. כמות האשראי תגדל, מחיר האשראי ירד, והתוצאה תביא לירידת מחירים".

בנק ישראל ציין כי ״הנגיד ובנק ישראל מקבלים החלטות אך ורק על בסיס אמות מידה מקצועיות. אינפלציה גבוהה פוגעת בראש ובראשונה בשכבות החלשות וריסונה הוא תנאי הכרחי לפעילות כלכלית תקינה. אחריות תקציבית, במיוחד בעת הזו, היא צורך השעה״.