פורשה 911 קאררה 4S בארץ

פורשה ישראל מתחילה בשיווק גרסת ההנעה הכפולה של ה-911
אלי שאולי |

פורשה 911 קאררה 4S

כשנה לאחר השקת ה-911 החדשה מתחילה פורשה ישראל בשיווק שתיים מהגרסאות היותר מעניינות שלה. מדובר בגרסאות כפולות ההנעה של ה-911 קאררה המהוללת או ליתר דיוק ב-4S – גרסת ההנעה הכפולה עם המנוע החזק יותר בהיצע של מכונית הספורט הגרמנית. ה-4S מצוידת במנוע ה-3.8 שמייצר 400 כ"ס לעומת 350 כ"ס בגרסת ה-3.4 ליטר הרגילה. זה אומר שהמכונית הזו זריזה יותר מהגרסה הרגילה עם זינוק ל-100 קמ"ש ב-4.3 שניות ומהירות מרבית של 299 קמ"ש.
 

נכון לעכשיו התייצבה באולמות התצוגה של פורשה רק גרסת ה-4S החזקה יותר, כיוון שלטענת היבואנית רוב הלקוחות מעדיפים את הגרסאות האלה. אבל כרגיל בפורשה, לקוח שירצה יהיה יכול לקבל גם את כפולת ההנעה הרגילה. מעניין לציין שעד כה הגיעו 5 מכוניות מהדור החדש של ה-911 לארץ וכולן בגרסת ה-S החזקה יותר.

המכונית החדשה של פורשה תגיע ברמת ציוד מעט גבוה יותר מזו של הדגם הרגיל (כמו כל גרסאות ה-S) ועם חישוקי 20 אינץ' לעומת 19 (245/35 מלפנים, ו-295/30 מאחור). חיצונית היא תיבדל באחוריים רחבים יותר (4.5 ס"מ) ופס אדום שמחבר בין הפנסים האחוריים.

מחיר המכונית החדשה יעמוד על 1,175,000 שקלים (לעומת מחיר התחלתי של 887,000 שקלים לגרסה הרגילה). גרסת ההנעה הכפולה הרגילה שמכונה קאררה 4, תעלה 987,000 שקלים. בשני המקרים תיבת ה-PDK – כפולת המצמדים של פורשה – תוסיף לחבילה 35,000 שקלים. היבואנית מצפה למכור 3-4 מכוניות כאלה בשנה.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
פרוטקשן (דאלי)פרוטקשן (דאלי)

שב"כ ייכנס לתמונה? "פרוטקשן הוא טרור"

ראש מועצת חצור הגלילית, מיכאל קבסה, דיבר בכנס מיוחד של הפורום הצפוני לקידום תעשייה ותעסוקה, שהתמקד במאבק בתופעת הפרוטקשן, וקרא להגדיר את התופעה של גביית דמי חסות כטרור לכל דבר. לדבריו, "כולם צריכים להרים את הראש, לא להתבייש, לא לפחד ולפעול בנחישות. זה מאבק על הצפון שלנו"

עוזי גרסטמן |

כנס מיוחד של הפורום הצפוני לקידום תעשייה ותעסוקה, שהתמקד במאבק בתופעת הפרוטקשן, נערך היום במלון פסטוראל שבכפר בלום. בין המשתתפים הבולטים נכח מיכאל קבסה, ראש מועצת חצור הגלילית ונציג אשכול גליל מזרחי, שהוביל קריאה נחושה לשינוי תפישתי ומוסדי ביחס לאיום ההולך וגובר על יישובי הצפון והמגזר העסקי. קבסה פתח את דבריו בהבעת תודה לכל הגורמים שהגיעו לכנס כדי להשמיע קול משותף נגד התופעה: "תודה לכל השותפים שהגיעו ושמשמיעים את הקול שלנו בסוגיה שמטרידה את כולנו ולא פוסחת על שום פרק זמן או סקטור. אני שמח שמתחילים לדבר על זה בצורה רחבה, כי זו בעיה שמקיפה ונוגעת לכולם".

לדבריו, המאבק בפרוטקשן אינו יכול להישאר באחריות המשטרה בלבד, ויש צורך להגדיר את התופעה כפעילות טרור לכל דבר, כדי לאפשר לשב"כ להיות מעורב. "פניתי שנים לשירותי הביטחון בדרישה לקרוא לזה טרור. אם זה יוגדר כטרור - גם השב"כ יוכל להיות מעורב. עם האמצעים והיכולות שלהם אפשר להשלים את עבודת המשטרה בהיבט הזה", הוא הוסיף.

על פי נתונים של מארגני הכנס, יותר מ-60 אירועי פרוטקשן התרחשו בחודשיים האחרונים בצפון, כולל גביית דמי חסות באיומים, הצתות ופעולות אלימות שונות. לדבריהם, רק באחרונה פורסם כי 160 תיקים נפתחו במשטרה בגין עבירות כאלה, כש-78% מהתיקים שנפתחו הם מהצפון.

קבסה הדגיש כי, "זו שעת רצון גדולה בתקווה שכולם ישלבו כוחות במאבק נגד הפרוטקשן. נעלה הילוך ונצטייד בכלים משמעותיים. זו לא גזירת גורל - כולם צריכים להרים את הראש, לא להתבייש, לא לפחד ולפעול בנחישות. תעודדו את כולם להתלונן ולתקוף. זה מאבק על הצפון שלנו, זו משילות ברמה הכי גבוהה שיש".

אחד הנושאים שעלו בכנס והוגדרו כ"חמורים במיוחד" הוא היבט הביטוח. קבסה אף התריע כי חברות ביטוח רבות אינן מבטחות עסקים שנפגעו מפרוטקשן - מה שמכניס בעלי עסקים למעגל שתיקה וחוסר יכולת להתגונן. לדבריו, "אם עסק מאבד את הפוליסה - הוא נכנס למעגל שתיקה. וכשהוא עוד מקבל חשבונית רשמית ומוכרת כהוצאה - לאן הגענו?". הוא טען כי לאחר מלחמת חרבות ברזל והחלפת ראשי שירותי הביטחון, הוא חש כי המשטרה מעבירה הילוך במאבק, וזה הזמן להתקדם ולהקים מנגנוני פעולה ברורים: "אני חושב שיש שעת רצון גדולה אחרי המלחמה. מרגישים שהמשטרה מעבירה הילוך".