מאזדה 6 החדשה: מבחן דרכים
מאזדה 6
נראית גדולה

השינוי הגדול שעברה ה-6 ניכר גם בתא הנוסעים. סביבת הנהג מראה דמיון רב ל-CX5, רכב הפנאי שמשתמש באותו בסיס, וזה אומר שהיא איכותית אך גם מעט קודרת וחמורת סבר. המבנה המאוד אנכי של סביבת הנהג, יחד עם מערך המולטימדיה העשיר אך בעל המראה השמרני יוצר תחושה שאינה מספיק מודרנית לטעמינו.
מבחינת האבזור, כבר בגרסת הבסיס ('לקשרי'), נמצא רשימת תוספות ארוכה: חישוקים קלים, שליטה על ההילוכים מההגה, מערך מולטימדיה עם מסך מגע, מצלמה אחורית, בלוטות' עם שליטה קולית, בקרת אקלים מפוצלת עם פתחים ליושבים מאחור ואפילו מנגנון עצור והתנע לטובת החיסכון. יש לה גם מערכת מניעת תאונות חזית עירוניות שמסוגלת לבלום את המכונית במהירות של 30-40 קמ"ש.

בתנועה
ה-6 החדשה מוצעת עם מנועי 2.0 ו-2.5 ליטר שמייצרים 155 ו-188 כ"ס המשודכים לתיבת אוטומטית חדשה בעלת 6 הילוכים. אנחנו בחרנו כמובן בגרסה החלשה יותר שאמורה להיות רבת המכר בשוק המקומי ואשר גם היא כך מסתבר מייצרת ביצועים נאותים: 10.5 שניות למאה קמ"ש. היא אולי אינה חורכת אספלט אך השילוב בין מנוע לתיבה מביא לתוצאות טובות ואופי נמרץ בייחוד אם אין לכם בעיה למתוח אותם לסל"ד גבוה. תצרוכת הדלק מרשימה מאוד עם ממוצע של כ-14-15 ק"מ לליטר כשבשיוט מהיר, אך רגוע ה-6 הצליחה להשיג כ-18 ק"מ לליטר.

חבילה טובה
גם אם היא נראית מעט חמורת סבר וחסר לה מעט עוקץ, בייחוד בתא הנוסעים שאינו אלגנטי מספיק, הרי שבסופו של דבר ה-6 מתגלה כמכונית טובה ומאוד תחרותית. היא גדולה הן במראה והן במרחב, היא שקטה נעימה, ובעלת יכולת דינאמית טובה. בניגוד לרוב המתחרות בתחום גם בגרסת הבסיס השכילה היבואנית ליצור מכונית מצוידת ביותר שכוללת פריטים שאצל המתחרים מגיעים רק בגרסאות המאובזרות והיקרות בהיצע.
הרבה יותר על ה-6 החדשה ואיך היא מתמודדת עם יריבותיה תוכלו לקרוא בגיליון הקרוב של מגזין אוטו.