בשורה למפרסמים ולגולשים: דף הבית של יו טיוב נפתח למפרסמים - גם הגולשים יוכלו להרוויח בקרוב

מאיר ברנד, מנכ"ל גוגל ישראל אמר ל-Bizportal כי בחודשים הקרובים תגיע לישראל גם האפשרות לגולשים להרוויח כסף מהעלאת תכנים באתר כפי שהחל לפני מספר חודשים בעולם
מאיה זיסר |

במסיבת עיתונאים שהתקיימה היום (ד') במשרדי גוגל בישראל, הכריז מאיר ברנד, מנכ"ל גוגל ישראל על פתיחת אתר יו טיוב עבור המפרסם הישראלי,והסביר כי החל מהיום יוצעו למפרסמים מגוון אפשרויות פרסום חדשניות בוידיאו המתבססות על טכנולוגיות מתקדמות שטרם נראו בישראל. עוד הוסיף ברנד, "אני מאמין בוידאו און ליין, כי הוא משלב יתרונות של טלוויזיה ויתרונות של אינטרנט בכל הקשור לפילוח ומדידה".

בנוסף לכך, אמר ברנד ל-Bizportal כי בחודשים הקרובים תגיע לישראל האפשרות להרוויח כסף מהעלאת תכנים באתר כפי שהחל לפני מספר חודשים בעולם.

ברנד התייחס לעניין הרווחיות של החברה ואמר "כל הזמן שואלים אותי למה לגוגל ויוטיוב לוקח הרבה זמן להגיע לרווחיות", ועל כך אני משיב כי הסיבה היא שהפוקוס שלנו בראש ובראשונה הוא חוויית הגלישה".

בהמשך לכך הדגיש ברנד, "אנחנו לוקחים את הזמן להתנסות בפורמטים שונים, על מנת לוודא שהפרסום לא מפריע לחוויית הגלישה. גם גוגל היה מנוע חיפוש, ולקח זמן לא מעט זמן עד שפותחה מערכת הפרסום AdWords. גם ביוטיוב לקחנו את הזמן הזה, ואנחנו מאוד אופיטמיים לגבי ההכנסות".

ברנד ציין כי לפני מהלך זה נעשו בדיקות מעמיקות בדגש על חווית הגלישה, זאת במטרה לוודא שהפרסום לא יפריע לגולש, "התגובות של הגולשים הן קריטיות עבורנו. לגבי כך, המדיניות שלנו היא ברורה ולכן לא יהיה סאונד, אלא אם כן הגולש יבחר בכך), לא יהיה פרסום 'פופ-אפ' (פרסומות מקפצות), הפרסומות לא יתרחבו על כל העמוד, אלא אם הגולש יבחר בכך".

כמו כן הכריז ברנד כי חברת הסלולר והתקשורת פרטנר, הינה הראשונה לעלות בקמפיין און ליין ביו טיוב תוך שימוש בטכנולוגיות הפרסום החדשות, ביניהן הצגת פרסומות וידאו על גבי עמוד הבית של יו טיוב וכן הצגת פרסומות וידאו המותאמות לתוצאות החיפוש ביו טיוב. בנוסף, הודיע ברנד, כי השבוע נחתמו חוזים מסחריים עם גופי התוכן של חברת החדשות של ערוץ 2 ואתר הספורט 'ONE'.

האפשרויות לפרסום יל ידי יו טיוב מהיום, יכללו פרסום בעמוד הבית, פרסום בחיפוש (כמו בגוגל); הצגת פרסומות וידאו רלוונטיות לצד תוצאות החיפוש ביו טיוב; הצגת פרסומות בחלקו התחתון של סרט הוידיאו שבו צופה הגולש. ברנד הדגיש כי הפרסומות יפתחו על פי החלטת הגולש, יוצגו אך ורק על גבי סרטוני וידאו של שותפי תוכן אשר חתומים עם יו טיוב על חוזים מסחריים; Engagement, מפרסמים יכולים להקים ערוצים ממותגים, על גביהם יוכלו לתקשר עם קהל הגולשים.

בישראל מדורג אתר יו טיוב כאחד מחמשת האתרים הראשונים על פי סקרי TIM , עם חשיפה של 54.4% (מקור: סקר TIM, אוקטובר 2009) ויש לו מאבק מתמיד על המקום עם הרשת החברתית Facebook. החשיפה של האתר צמחה בפחות משנתיים ביותר מ- 70% (מחשיפה של 30% לחשיפה של 50% בחודש) (מקור: TNS, 2008-2009).

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
אמיר ירון נגיד בנק ישראל
צילום: ליאת מנדל

ניהול סיכונים כושל של בנק ישראל

בנק ישראל מחזיק ברזרבות מט"ח של 235 מיליארד דולר - מה התשואה שהוא משיג על הסכום הזה ולמה הפיזור מסוכן?

ד"ר אדם רויטר |

קרוב ל-80% מרזרבות המט"ח של ישראל חשופות לנעשה בבורסות זרות. כלומר, במקרה של קריסת הבורסות הללו וזה יכול להיות מסיבות שונות ומגוונות כמו פלישת סין לטאיוואן או רוסיה למזרח אירופה, רזרבות המט"ח של ישראל תפגענה באופן חמור ביותר שעלול לייצר למדינת ישראל הפסד של עשרות של מיליארדי דולרים, שווה ערך למחיר של מלחמה.

ניתן לגדר את הסיכון הזה ע"י העברת השקעות מהבורסות לפקדונות בבנקים מרכזיים וע"י רכישת זהב ומתכות אחרות, אך עד כה דבר לא נעשה.

צריך לזכור שזה הכסף של כולנו וזה מעורר חשש לניהול סיכונים כושל של בנק ישראל. עוד לא הזכרנו את התשואה הנמוכה אותה השיג הבנק על רזרבות המט"ח האלו ב-5 השנים האחרונות.

לבנק ישראל שלושה תפקידים מרכזיים: שמירה על אינפלציה נמוכה, פיקוח על מערכת הבנקאות וניהול רזרבות המט"ח של המדינה. את החלק הראשון הוא עושה ע"י החזקת הריבית גבוהה מדי לזמן ארוך מדי, זאת לפחות ע"פ רוב הכלכלנים ואנשי שוק ההון - ואת החשבון משלמים לוקחי האשראי במשק. את החלק השני הוא עושה היטב ע"י הבטחה שמערכת הבנקאות הישראלית היא אמנם אולי הכי יציבה פיננסית בעולם, אך זאת במחיר של רווחיות גבוהה מאד על חשבון הציבור. בכל הנוגע לחלק השלישי הבנק המרכזי מחזיק ומנהל יתרות מט"ח אדירות בהיקף 230 מיליארדי דולרים, שהם 735 מיליארדי ש"ח. יתרות אלו הן השלישיות בגובהן בעולם ביחס לתוצר והן אחד מהפקטורים המרכזיים שמשקיעים זרים בוחנים בהחלטות ההשקעה שלהם. היקפי מט"ח אלו מבטיחים שישראל היא מדינה מאד יציבה פיננסית. אלו הן היתרות הכספיות במט"ח של מדינת ישראל ולכן למעשה של כולנו.

תשואה נמוכה על תיק רזרבות המט"ח

בנק ישראל כשלוח שלנו לא עשה בשנים האחרונות עבודה מדהימה בכל הקשור לתשואה על הכסף הזה. ביצועי העבר של התיק המנוהל הזה שמושקע בעיקר באג"ח ובמניות היו נמוכים - תשואה שנתית ממוצעת של 3.1% ב-5 השנים שבין 2020 ל-2024 (התשואה היא במונחי סל מטבעות). גם במונחים שקליים המצב רחוק מלהיות מזהיר: 3.3% בלבד, בממוצע שנתי, בחמש השנים הללו.

חן, שגיא ודביר. קרדיט: עופר חגיובחן, שגיא ודביר. קרדיט: עופר חגיוב

לבנות קמפיין על טראומה לאומית: בנק מזרחי עם מענקים לילדים שנולדו לאחר ה-7.10.23

מזרחי-טפחות הודיע כי ילדים שנולדו מאז ה-7 באוקטובר 2023 יקבלו מהבנק מענק של 1,000 שקל שיופקדו בפיקדון עבורם; למטרת הקמפיין גייסו מזרחי את שורד השבי שגיא דקל חן, שהצטרף לחן אמסלם ולדביר בנדק; מהלך של אופטימיות ותקווה או ציניות של אנשי שיווק? התשובה ברורה

רן קידר |
נושאים בכתבה בנק מזרחי

בנק מזרחי טפחות מספר לנו שהוא מספק מחווה מרגשת לציבור, הנה המילים שלו  - "בנק מזרחי טפחות יוצא במהלך אנושי ומרגש: מענק של 1000 ש"ח, לילדים שנולדו מאז ה־7 באוקטובר, בהובלת שורד השבי שגיא דקל חן". זה לא שקר, אבל זה מאוד קרוב לכך. זה טשטוש של האמת. בנק מזרחי טפחות צריך לתת הטבות לציבור, אז הוא בחר בדרך הזו כי ככה הוא מרוויח את "הלב שלכם". זה ציני, כי הוא בעצם עושה קמפיין על חשבון מי שבאמת צריך את ההטבות ממנו - האנשים שמקבלים אפס על עמלת העו"ש. האנשים שמקבלים ריבית רצחנית על הלוואות. הציבור משלם מחירים מאוד גבוהים - ריביות ועמלות שמייצרים לבנקים רווחים עצומים וזה קורה בזמן המלחמה כשהקשב של הציבור נמוך מאוד. זה קורה כשסמוטריץ' העלה לפני שנתיים מס על הבנקים. אבל המס הזה התגלגל אליכם. עכשיו הוא שוב רוצה להטיל מס וזה שוב יחזור ללקוחות. 

שר האוצר מנסה להשיג רווח פוליטי, המצב שלו בסקרים רע מאוד והוא רוצה קולות. אבל הפתרון שלו לא יעיל, והדוחות הכספיים לצד העמלות והריביות של הבנקים מוכיחים זאת. הפתרון היעיל נמצא בידי הפיקוח על הבנקים. הפיקוח לא רוצה לעשות שום דבר עד הסוף כי כולם חברים של כולם - גליה מאור, חדוה בר ורוני חזקיהו - מה משותף להם והאם דני חחיאשווילי יצטרף לקבוצה? בסוף אנשים חושבים על הג'וב הבא, ולמה להם לריב עם הבנקים שאולי יעסיקו אותם בהמשך בתפקיד נוח ומשכורות של מיליונים.

ובמקביל לשחיתות המובנית הזו, בבנק מזרחי טפחות כמו בנקים אחרים מנסים "לשחק לכם במוח". הם מציגים פרסומות, דיווחים, כתבות על כמה שהם טובים ונהדרים ועוזרים לציבור בזמן המלחמה. תזכרו תמיד שמה שבאמת צריך זו תחרות, מה שבאמת צריך זה שהמפקח על הבנקים יורה להם לשלם 2% על העו"ש, זה הכל, זה שווה פי 50 בערך מכל הקמפיינים והטבות שהם "נותנים לנו". אגב, הם לא נותנים. מזרחי מדבר על הטבה לציבור, אבל זה חלק מהחבילה שהוא צריך לתת.    

 

לפני כחצי שנה, בנק ישראל פרסם מתווה וולנטרי, שבמסגרתו תחזיר המערכת הבנקאית סכום מצטבר של 3 מיליארד שקל לציבור, 1.5 מיליארד שקל מדי שנה, החל מהרבעון השני של שנת 2025 ועד הרבעון הראשון של שנת 2027. ההצהרות היו מלוות באמירות כמו "טובת משקי הבית והעסקים הקטנים נמצאת כל הזמן מול עינינו" אבל בפועל, ביד אחת בנק ישראל מאשר לבנקים לגזור קופון ענק על הציבור - בריביות על פיקדונות, בריביות על הלוואות ובעיקר בריבית אפס על העו"ש - וביד שנייה מציג את עצמו כאביר הציבור, ופירסם מתווה שבו הבנקים צריכים להחזיר לציבור בסך הכל 4% מהרווחים שלהם. 

ועכשיו, אנחנו עדים לאבולוציה נוספת של הציניות שבמהלך הזה. במסגרת המתווה של בנק ישראל, הבנקים אמורים לתת לנו, הציבור, הטבות והקלות אבל אם חשבתם שהבנקים פשוט יחזירו לכם כספים, טעיתם. הם יציגו לכם תמונה שמראה אותם באור כמעט קדוש, ולשם כך הם לא יבחלו באמצעים.