בשורה למפרסמים ולגולשים: דף הבית של יו טיוב נפתח למפרסמים - גם הגולשים יוכלו להרוויח בקרוב

מאיר ברנד, מנכ"ל גוגל ישראל אמר ל-Bizportal כי בחודשים הקרובים תגיע לישראל גם האפשרות לגולשים להרוויח כסף מהעלאת תכנים באתר כפי שהחל לפני מספר חודשים בעולם
מאיה זיסר |

במסיבת עיתונאים שהתקיימה היום (ד') במשרדי גוגל בישראל, הכריז מאיר ברנד, מנכ"ל גוגל ישראל על פתיחת אתר יו טיוב עבור המפרסם הישראלי,והסביר כי החל מהיום יוצעו למפרסמים מגוון אפשרויות פרסום חדשניות בוידיאו המתבססות על טכנולוגיות מתקדמות שטרם נראו בישראל. עוד הוסיף ברנד, "אני מאמין בוידאו און ליין, כי הוא משלב יתרונות של טלוויזיה ויתרונות של אינטרנט בכל הקשור לפילוח ומדידה".

בנוסף לכך, אמר ברנד ל-Bizportal כי בחודשים הקרובים תגיע לישראל האפשרות להרוויח כסף מהעלאת תכנים באתר כפי שהחל לפני מספר חודשים בעולם.

ברנד התייחס לעניין הרווחיות של החברה ואמר "כל הזמן שואלים אותי למה לגוגל ויוטיוב לוקח הרבה זמן להגיע לרווחיות", ועל כך אני משיב כי הסיבה היא שהפוקוס שלנו בראש ובראשונה הוא חוויית הגלישה".

בהמשך לכך הדגיש ברנד, "אנחנו לוקחים את הזמן להתנסות בפורמטים שונים, על מנת לוודא שהפרסום לא מפריע לחוויית הגלישה. גם גוגל היה מנוע חיפוש, ולקח זמן לא מעט זמן עד שפותחה מערכת הפרסום AdWords. גם ביוטיוב לקחנו את הזמן הזה, ואנחנו מאוד אופיטמיים לגבי ההכנסות".

ברנד ציין כי לפני מהלך זה נעשו בדיקות מעמיקות בדגש על חווית הגלישה, זאת במטרה לוודא שהפרסום לא יפריע לגולש, "התגובות של הגולשים הן קריטיות עבורנו. לגבי כך, המדיניות שלנו היא ברורה ולכן לא יהיה סאונד, אלא אם כן הגולש יבחר בכך), לא יהיה פרסום 'פופ-אפ' (פרסומות מקפצות), הפרסומות לא יתרחבו על כל העמוד, אלא אם הגולש יבחר בכך".

כמו כן הכריז ברנד כי חברת הסלולר והתקשורת פרטנר, הינה הראשונה לעלות בקמפיין און ליין ביו טיוב תוך שימוש בטכנולוגיות הפרסום החדשות, ביניהן הצגת פרסומות וידאו על גבי עמוד הבית של יו טיוב וכן הצגת פרסומות וידאו המותאמות לתוצאות החיפוש ביו טיוב. בנוסף, הודיע ברנד, כי השבוע נחתמו חוזים מסחריים עם גופי התוכן של חברת החדשות של ערוץ 2 ואתר הספורט 'ONE'.

האפשרויות לפרסום יל ידי יו טיוב מהיום, יכללו פרסום בעמוד הבית, פרסום בחיפוש (כמו בגוגל); הצגת פרסומות וידאו רלוונטיות לצד תוצאות החיפוש ביו טיוב; הצגת פרסומות בחלקו התחתון של סרט הוידיאו שבו צופה הגולש. ברנד הדגיש כי הפרסומות יפתחו על פי החלטת הגולש, יוצגו אך ורק על גבי סרטוני וידאו של שותפי תוכן אשר חתומים עם יו טיוב על חוזים מסחריים; Engagement, מפרסמים יכולים להקים ערוצים ממותגים, על גביהם יוכלו לתקשר עם קהל הגולשים.

בישראל מדורג אתר יו טיוב כאחד מחמשת האתרים הראשונים על פי סקרי TIM , עם חשיפה של 54.4% (מקור: סקר TIM, אוקטובר 2009) ויש לו מאבק מתמיד על המקום עם הרשת החברתית Facebook. החשיפה של האתר צמחה בפחות משנתיים ביותר מ- 70% (מחשיפה של 30% לחשיפה של 50% בחודש) (מקור: TNS, 2008-2009).

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
ראש ממשלת קטאר, מוחמד בן עבד א-רחמן בן ג'אסם אאל ת'אני (צילום מסך CNN)ראש ממשלת קטאר, מוחמד בן עבד א-רחמן בן ג'אסם אאל ת'אני (צילום מסך CNN)
מלחמה כלכלית

הנקמה הכלכלית של קטאר - ונקודת החולשה של ישראל

הנשק של קטאר הוא הכסף, הכוח וההשפעה העולמית והיא עלולה לכוון אותו נגדנו; היא גם יכולה במישרין או דרך פרוקסי לקנות נכסים וחברות ישראליות - לא כדאי לזלזל בפגיעה בכבודה וברצון שלה בנקמה; וגם - על הנהגת חמאס, על ארגונים נוספים בעזה שאולי יתחזקו, ועל כך שאי אפשר לחסל רעיון

משה כסיף |
נושאים בכתבה קטאר חמאס

מוחמד בן עבד א-רחמן בן ג'אסם אאל ת'אני, ראש ממשלת קטאר, לצד המנהיגים הקטארים משקיעים הון גדול בעשור האחרון כדי למרק את התדמית שלהם - לא טרור, לא איסלאם קיצוני, לא רק נפט. אנחנו הקטארים יודעים לחיות את החיים - כדורגל, מונדיאל, תיירות, והשקעות ענק סביב הגלובוס בנדל"ן, קבוצות כדורגל, מותגי על, תקשורת, וטכנולוגיה, הרבה טכנולוגיה, בעיקר AI. קטאר מחלחלת את הכסף שלה, גם באופן מושחת וקונה פקידים ופוליטיקאים וגם בהשקעות, כדי להפוך למותג מוכר ומקובל. המטרה שהשם קטאר יתחבר לתיירות, עושר גדול, ספורט, רק לא טרור, עולם חשוך ופחד.

היא מצליחה. היא מנקה את השם שלה והיא התרחקה בעיני רוב הציבור המערבי מטרור. כבר מזהים אותה עם כדורגל עולמי, תיירות, עושר, השקעות. אבל קטאר היא הבית של חמאס. קטאר סייעה ובנתה את חמאס, ובקטאר יש תמיכה גדולה וקשר עמוק גם לאיסלאם הקיצוני.  

ולכן, ההתקפה של ישראל בקטאר היא מכה גדולה לקטאר. לא רק בגלל הריבונות, לא בגלל שאכפת לה מה עלה בגורל מטרות החיסול, מניגי חמאס,, אלא בגלל שהעולם קורא שישראל תקפה מטרות טרור בקטאר. למה ואיך יש מטרות טרור בקטאר? רבים אפילו לא יודעים ולא מקשרים. הרסנו להם. הבאנו את המלחמה אליהם הביתה. אחרי שנים רבות והשקעות גדולות ומאמץ להתנקות, באה ישראל ועושה את החיבור בין קטאר לטרור. קטאר לא תשתוק, ואנחנו לא צריכים לזלזל בה. היא לא צפויה לשלוח מטוסים, היא לא צפויה להגיב צבאית, אבל פגענו בדבר הכי חשוב לה - בתדמית, והיא תחפש אותנו בסיבוב. יש לה הרבה כסף כדי לפגוע בנו, יש לה זמן, ויש לה השפעה כלכלית-עסקית על גופים רבים. ישראל יכולה להיפגע מכך. לא שזה לא מצדיק התקפה, אבל זו סוגיה שצריך להבין ולהיערך לה כדי למזער אותה.  

לקטאר יש השקעות של מאות מיליוני דולרים ברחבי העולם, וזה יעלה תוך 3 שנים על טריליון דולר, זה אומר שיש לה כוח והשפעה בגופים רבים. וזה יגדל. אנחנו לא רוצים להגיע למצב שגופי השקעה שנשלטים על ידי הקטארים לא ישקיעו כאן. אנחנו לא רוצים שגופים תעשייתיים לא יקנו סחורה מישראל כי קטארים מחזיקים בהם, ואנחנו לא רוצים שגופי טכנולוגיה ו-AI שמוחזקים על ידי קטארים, יסתכלו עלינו אחרת, לא ישקיעו בחברות טכנולוגיה ישראליות ועוד. 

קטאר גם יכולה לפעול בהפוך על הפוך - היא יכולה לבלוע חברות ישראליות דרך הגופים שהיא שולטת בהם. מה יקרה אם גוף ענק ירכוש את צ'ק פוינט ולקטאר יש בו החזקה מסוימת? או שגוף גדול יקנה את טבע ואותו גוף יירכש על ידי הקרן הקטארית או אנשי עסקים קטארים? לכסף יש משמעות גדולה, ובמלחמה של קטאר מול ישראל, הכסף הוא נשק משמעותי.  

כטב"מ הרמס 900 של אלביט. קרדיט: רשתות חברתיותכטב"מ הרמס 900 של אלביט. קרדיט: רשתות חברתיות

לאור "ליקויים מקצועיים" אלביט ותע"א הוצאו מהתערוכה האווירית בדובאי

במכתב שנשלח שעות אחרי התקיפה בדוחא, תוארו הסיבות הרשמיות, אך הטענה היא השהחלטה התקבלה כבר קודם לכן באופן בלתי רשמי, כחלק ממהלך מתואם להרחיק את ישראל מהאירועים הביטחוניים המרכזיים באזור

רן קידר |

מארגני תערוכת התעופה של דובאי הודיעו למספר חברות ביטחוניות ישראליות כי הן אינן מוזמנות להשתתף באירוע הבינלאומי שייערך בנובמבר הקרוב. וכך, היחסים בין ישראל לאיחוד האמירויות, שנבנו בקפידה מאז הסכמי אברהם ב-2020, ממשיכים להיסדק תחת כובד ההשלכות של העימות הממושך בעזה.

מארגני התערוכה שלחו מכתבים למספר חברות ביטחוניות מישראל, ביניהן התעשייה האווירית ואלביט מערכות אלביט מערכות 0.36%  , ובהם נכתב כי השתתפותן לא תאושר. על הנייר, הסיבה היא "ליקויים מקצועיים", אך זוהי כנראה תגובה להתקפה של ישראל על אדמת קטאר לפני יומיים. מעבר לתוצאות המיידיות של התקיפה, הגלים שעוררה, כללו הסתייגות של טראמפ (אמנם קלה, אבל בכל זאת), נאום תוקפני של נשיאת האיחוד האירופי ועכשיו, התגובה הלא רשמית של איחוד האמירויות. כזכור,  בריטניה מנעה לאחרונה מנציגים ישראלים להשתתף בתערוכת הביטחון הגדולה שלה, וצרפת חסמה גישה של חברות ישראליות לתערוכת הנשק בפאריז ביוני האחרון.

זו אינה הפעם הראשונה שהתערוכה בדובאי מסתבכת בהקשר הישראלי, היות ובנובמבר 2023, שבועות לאחר פרוץ המלחמה בעזה, הדוכנים של התעשייה האווירית ורפאל נותרו ריקים מבלי שניתן לכך הסבר רשמי.

אלביט מערכות, שהקימה יחידה ייעודית באמירויות, והתעשייה האווירית, שהובילה פרויקטים משותפים עם התאגיד הביטחוני המקומי EDGE, היו חלק בלתי נפרד מהתממשקות ההסכמים בין המדינות מאז 2020. הן לקחו חלק גם בתערוכה האחרונה באבו דאבי בפברואר האחרון. משרד הביטחון הישראלי אישר שקיבל את ההודעה מהמארגנים אך לא מסר פרטים. 

למרות הכל, התעשייה הביטחונית הולכת ומתחזקת

עם זאת, למרות הצהרות על חרמות ועל שקילה מחודשת של רכישות, לאחרונה דווח כי גרמניה, למשל, מתכננת מישראל (באמצעות התעשייה האווירית) שלושה כטב"מים מסוג "איתן" (Heron) תמורת 1.2 מיליארד דולר, וזאת למרות קולות הולכים וגוברים ממדינות רבות באיחוד האירופי להגביר את הלחץ על ישראל כדי לעצור את המלחמה בעזה.