הקמפיין: מה מבשלים לנו בפלאפון? ואצל מי הבננה מפנקת
מידי שבוע עולים קמפיינים רבים בכלי המדיה השונים, חלקם בתקציבים נמוכים וחלקם בכסף גדול. אתר Bizportal מביא לכם את רשימת הקמפיינים הבולטים שעלו בשבוע החולף. לקמפיינים של השבוע שעבר
פלאפון בקמפיין להעברת מנויי החברה לרשת החדשה
חברת 'פלאפון' יוצאת במהלך נוסף לשם העברת מנויי החברה לרשת החדשה. לשם כך יוצאת החברה במבצע חדש אשר מגובה בקמפיין תחת הכותרת 'המתכון לשדרוג המושלם'.
בסרטון נראים שלושה שוליות טבחים המכינים מתכון ממגוון מצרכים מופלאים וצבעוניים, כאשר השף הראשי ישן. התוצר המוגמר הוא למעשה מכשיר סלולר מתקדם של רשת פלאפון. הסרטון מציג בדרך מקורית ואף הומוריסטית את המתכון המושלם לשדרוג המכשיר
הקמפיין נעשה באמצעות משרד הפרסום, אדלר-חומסקי, בהיקף של כ-4 מיליון שקל ויעלה במדיות השונות: טלוויזיה, עיתונות ופרסום בנקודות השירות והמכירה.
תלמה נרחב בהשקעה כוללת של כ-5 מיליון שקל
'תלמה' מקבוצת יוניליוור המובילה את שוק הדגנים בישראל משיקה קמפיין, באמצעות משרד הפרסום באומן בר ריבנאי, לתמיכה בהשקת סדרת הדגנים המיועדת לפינוק תחת המותג בהשקעה כוללת של כ-5 מיליון שקל.
הקמפיין החדש, בכיכובה של אורנה בנאי תחת הסיסמא, 'לא תאמיני איך בננה יכולה לפנק', ילווה את השקת המוצר החדש בסדרת הדגנים של תלמה - בננה ואגוזים החובר למוצרים קיימים.
קמפיין זה הינו חלק מהמהלך רחב ההיקף של 'תלמה' תחת המסר 'הכוח להצליח'. על פי הודעת החברה, "מדובר בהבנה עמוקה של צרכי הצרכנית, בנתה תלמה סדרת מוצרים עשירים, אשר נועדה לענות על הצורך בפינוק".
לדברי רותי סלמון-גולדברג, מנהלת שיווק דגנים ביוניליוור ישראל, "ממחקרים שערכנו עלה כי נשים רבות עסוקות במרוץ היומיומי ולא נותנות לעצמן לגיטימציה להתפנק לאורך כל היום. תלמה לקחה על עצמה את המשימה להציע לקהל הצרכניות מגוון רחב של מוצרים שיתנו מענה לצרכיהן השונים, כל זאת במסגרת שמירה על אורח חיים בריא".
על פי נתוני החברה, קטגורית הדגנים נאמדת בכ-600 מיליון שקל. הקטגוריה מובלת על ידי מותג תלמה המחזיק בנתח שוק של כ-60% (נילסן, כספי, שנתי, 2009). תחום המבוגרים מהווה 1/3 מהקטגוריה.
לואקר בקמפיין פרסומי לרגל השקת מהדורת חורף
מותג הוופלים, 'לואקר', של ליימן שליסל, עולה בקמפיין פרסומי אשר עולה לרגל השקת מהדורת חורף. מדובר בקמפיין חובק עולם שהופק במסגרתו העברית על ידי משרד הפרסום יורו ישראל.
היקף הקמפיין נאמד בכ- 1.5 מיליון ויעלה בטלוויזיה בערוצים 2, 10 ו-24 למשך שלושה שבועות.
בסרטון הפרסומת שהופק לטובת הקמפיין, מככבים שוב הגמדים החמודים המזוהים עם המותג. את הגמדים מדבבים הצמד אודי ואביעד המוכרים גם כ"גור ואוח" כוכבי הילדים. הסלוגן שמלווה את הקמפיין הוא הסלוגן המסורתי שמלווה את לואקר מזה שנים רבות 'לואקר זה טעים, לואקר זה מדהים'.
'אלדן' בקמפיין רחב בהשקעה של כ-3 מיליון שקל
חברת השכרת הרכב והליסינג אלדן, יוצאת בימים אלו בקמפיין פרסומי במרכזו יעמוד נושא חווית השירות ללקוח.
הקמפיין נעשה באמצעות משרד הפרסום פוגל אוגלבי, בהשקעה של כ- 3 מיליון שקל, ילווה סלוגן "חוויה יוצאת דופן שלך מתחילה בחשיבה יוצאת דופן שלנו". הקמפיין יעלה יעלה בשבועות הקרובים בערוצי הטלוויזיה 2 ו-10, בעיתונות הארצית, באינטרנט ועל מסכי טלוויזיית חוצות.
מאלדן נמסר כי "מטרת המהלך ללכת צעד אחד קדימה וליצור בידול ייחודי ואטרקטיבי בעיני הלקוח. ממחקרים שערכה אלדן עולה כי החברה מובילה ברוב הפרמטרים של חווית השירות ללקוח והחברה החליטה לחזק מובילות זו".
אופטלגין במהלך הפונה לצעירים
חברת טבע, עולה בקמפיין טלוויזיה ואינטרנט למוצר 'אופטלגין', מוצר לשיכוך כאבים. היקף הקמפיין מוערך בכ- 650 אלף שקל.
הקמפיין ממשיך את הקו הפרסומי של 'אופטלגין', תחת הסיסמה 'אופטלגין חזק בכאבים חזקים', זאת במטרה ליצור מיצוב של אופטלגין כתרופה הותיקה והיעילה ביותר לכאבים חזקים.
עם זאת, הקמפיין פונה הפעם אל הקהל הצעיר יותר ולכן עולה בתוכניות ייעודיות בטלוויזיה, בפריסה רחבה ברכבת ישראל ובאתרי אינטרנט באמצעות משרד הפרסום 'שלמור-אבנון-עמיחי'.
במסגרת הקמפיין, שתוהה 'כיצד מרגיש כדור גולף לאחר חבטה', נראים יחד כדור ביליארד וכדור גולף, בעלי עיניים אנושיות, שהם סופגים חבטה עזה וכתוצאה מכך חווים כאבים חזקים. מיד לאחר המכה מגיע המסר: 'אופטלגין - חזק בכאבים חזקים'.
מנכ"ל אינפיניטי צופה עלייה של 20% במכירות
חברת אינפיניט, יוצאת בקמפיין נרחב לרגל פתיחת אולם התצוגה החדש של החברה בהרצלייה פיתוח. היקף ההשקעה בקמפיין נאמד בכ-3 מיליון שקל ויעלה במדיות השונות: מודעות פרסום בעיתונות הארצית, המקומית, קמפיין אינטרנט ושילוט חוצות.
הקמפיין, שנערך באמצעות משרד הפרסום 'ענבר, מרחב, שקד', תחת הכותרת :'A luxury car with a heart of a sports car' ומציג את דגמי אינפיניטי בליווי מפרט טכני. הקמפיין מדגיש את ערכי המותג: יוקרה וספורטיביות ומתקשר לעולם החוויה והרגש.
לדברי אבי קנת, מנכ"ל אינפיניטי ישראל: "זהו מסע פרסום המסכם שנת פעילות ראשונה מבורכת ומלווה את פתיחת אולם התצוגה החדש והמפואר שלנו בהרצלייה פיתוח. עד כה נמכרו כ-150 רכבי אינפיניטי בישראל ובשנה הקרובה אני צופה עליה של 20% במכירות."
פנסוניק בקמפיין מכירתי למסכי הפלזמות
חברת יורוקום עולה בקמפיין פרסום חדש למותג פנסוניק, זאת במטרה לקדם מבצע מסכי הפלזמה של המותג.
הקמפיין נעשה באמצעות משרד הפרסום 'מקאן-אריקסון' ונאמד בכ-3 מיליון שקל. הקמפיין כולל תשדיר פרסומת שיעלה בטלוויזיה בערוצים המסחריים 2 ו- 10, מודעות בעיתונות הארצית ומופעים באינטרנט.

ניהול סיכונים כושל של בנק ישראל
בנק ישראל מחזיק ברזרבות מט"ח של 235 מיליארד דולר - מה התשואה שהוא משיג על הסכום הזה ולמה הפיזור מסוכן?
קרוב ל-80% מרזרבות המט"ח של ישראל חשופות לנעשה בבורסות זרות. כלומר, במקרה של קריסת הבורסות הללו וזה יכול להיות מסיבות שונות ומגוונות כמו פלישת סין לטאיוואן או רוסיה למזרח אירופה, רזרבות המט"ח של ישראל תפגענה באופן חמור ביותר שעלול לייצר למדינת ישראל הפסד של עשרות של מיליארדי דולרים, שווה ערך למחיר של מלחמה.
ניתן לגדר את הסיכון הזה ע"י העברת השקעות מהבורסות לפקדונות בבנקים מרכזיים וע"י רכישת זהב ומתכות אחרות, אך עד כה דבר לא נעשה.
צריך לזכור שזה הכסף של כולנו וזה מעורר חשש לניהול סיכונים כושל של בנק ישראל. עוד לא הזכרנו את התשואה הנמוכה אותה השיג הבנק על רזרבות המט"ח האלו ב-5 השנים האחרונות.
לבנק ישראל שלושה תפקידים מרכזיים: שמירה על אינפלציה נמוכה, פיקוח על מערכת הבנקאות וניהול רזרבות המט"ח של המדינה. את החלק הראשון הוא עושה ע"י החזקת הריבית גבוהה מדי לזמן ארוך מדי, זאת לפחות ע"פ רוב הכלכלנים ואנשי שוק ההון - ואת החשבון משלמים לוקחי האשראי במשק. את החלק השני הוא עושה היטב ע"י הבטחה שמערכת הבנקאות הישראלית היא אמנם אולי הכי יציבה פיננסית בעולם, אך זאת במחיר של רווחיות גבוהה מאד על חשבון הציבור. בכל הנוגע לחלק השלישי הבנק המרכזי מחזיק ומנהל יתרות מט"ח אדירות בהיקף 230 מיליארדי דולרים, שהם 735 מיליארדי ש"ח. יתרות אלו הן השלישיות בגובהן בעולם ביחס לתוצר והן אחד מהפקטורים המרכזיים שמשקיעים זרים בוחנים בהחלטות ההשקעה שלהם. היקפי מט"ח אלו מבטיחים שישראל היא מדינה מאד יציבה פיננסית. אלו הן היתרות הכספיות במט"ח של מדינת ישראל ולכן למעשה של כולנו.
- אפקט העושר: תיק הנכסים של הציבור בשיא של 6.9 טריליון שקל
- גליה מאור, חדוה בר ורוני חזקיהו- מה משותף להם?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
תשואה נמוכה על תיק רזרבות המט"ח
בנק ישראל כשלוח שלנו לא עשה בשנים האחרונות עבודה מדהימה בכל הקשור לתשואה על הכסף הזה. ביצועי העבר של התיק המנוהל הזה שמושקע בעיקר באג"ח ובמניות היו נמוכים - תשואה שנתית ממוצעת של 3.1% ב-5 השנים שבין 2020 ל-2024 (התשואה היא במונחי סל מטבעות). גם במונחים שקליים המצב רחוק מלהיות מזהיר: 3.3% בלבד, בממוצע שנתי, בחמש השנים הללו.
חן, שגיא ודביר. קרדיט: עופר חגיובלבנות קמפיין על טראומה לאומית: בנק מזרחי עם מענקים לילדים שנולדו לאחר ה-7.10.23
מזרחי-טפחות הודיע כי ילדים שנולדו מאז ה-7 באוקטובר 2023 יקבלו מהבנק מענק של 1,000 שקל שיופקדו בפיקדון עבורם; למטרת הקמפיין גייסו מזרחי את שורד השבי שגיא דקל חן, שהצטרף לחן אמסלם ולדביר בנדק; מהלך של אופטימיות ותקווה או ציניות של אנשי שיווק? התשובה ברורה
בנק מזרחי טפחות מספר לנו שהוא מספק מחווה מרגשת לציבור, הנה המילים שלו - "בנק מזרחי טפחות יוצא במהלך אנושי ומרגש: מענק של 1000 ש"ח, לילדים שנולדו מאז ה־7 באוקטובר, בהובלת שורד השבי שגיא דקל חן". זה לא שקר, אבל זה מאוד קרוב לכך. זה טשטוש של האמת. בנק מזרחי טפחות צריך לתת הטבות לציבור, אז הוא בחר בדרך הזו כי ככה הוא מרוויח את "הלב שלכם". זה ציני, כי הוא בעצם עושה קמפיין על חשבון מי שבאמת צריך את ההטבות ממנו - האנשים שמקבלים אפס על עמלת העו"ש. האנשים שמקבלים ריבית רצחנית על הלוואות. הציבור משלם מחירים מאוד גבוהים - ריביות ועמלות שמייצרים לבנקים רווחים עצומים וזה קורה בזמן המלחמה כשהקשב של הציבור נמוך מאוד. זה קורה כשסמוטריץ' העלה לפני שנתיים מס על הבנקים. אבל המס הזה התגלגל אליכם. עכשיו הוא שוב רוצה להטיל מס וזה שוב יחזור ללקוחות.
שר האוצר מנסה להשיג רווח פוליטי, המצב שלו בסקרים רע מאוד והוא רוצה קולות. אבל הפתרון שלו לא יעיל, והדוחות הכספיים לצד העמלות והריביות של הבנקים מוכיחים זאת. הפתרון היעיל נמצא בידי הפיקוח על הבנקים. הפיקוח לא רוצה לעשות שום דבר עד הסוף כי כולם חברים של כולם - גליה מאור, חדוה בר ורוני חזקיהו - מה משותף להם והאם דני חחיאשווילי יצטרף לקבוצה? בסוף אנשים חושבים על הג'וב הבא, ולמה להם לריב עם הבנקים שאולי יעסיקו אותם בהמשך בתפקיד נוח ומשכורות של מיליונים.
ובמקביל לשחיתות המובנית הזו, בבנק מזרחי טפחות כמו בנקים אחרים מנסים "לשחק לכם במוח". הם מציגים פרסומות, דיווחים, כתבות על כמה שהם טובים ונהדרים ועוזרים לציבור בזמן המלחמה. תזכרו תמיד שמה שבאמת צריך זו תחרות, מה שבאמת צריך זה שהמפקח על הבנקים יורה להם לשלם 2% על העו"ש, זה הכל, זה שווה פי 50 בערך מכל הקמפיינים והטבות שהם "נותנים לנו". אגב, הם לא נותנים. מזרחי מדבר על הטבה לציבור, אבל זה חלק מהחבילה שהוא צריך לתת.
לפני כחצי שנה, בנק ישראל פרסם מתווה וולנטרי, שבמסגרתו תחזיר המערכת הבנקאית סכום מצטבר של 3 מיליארד שקל לציבור, 1.5 מיליארד שקל מדי שנה, החל מהרבעון השני של שנת 2025 ועד הרבעון הראשון של שנת 2027. ההצהרות היו מלוות באמירות כמו "טובת משקי הבית והעסקים הקטנים נמצאת כל הזמן מול עינינו" אבל בפועל, ביד אחת בנק ישראל מאשר לבנקים לגזור קופון ענק על הציבור - בריביות על פיקדונות, בריביות על הלוואות ובעיקר בריבית אפס על העו"ש - וביד שנייה מציג את עצמו כאביר הציבור, ופירסם מתווה שבו הבנקים צריכים להחזיר לציבור בסך הכל 4% מהרווחים שלהם.
- בנק מזרחי: מילואימניקים שלומדים לתואר יוכלו לקבל הלוואה ללא ריבית
- בנק מזרחי מעניק פטור מלא ממשכנתה לארבעה חודשים לתושבי העוטף
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
ועכשיו, אנחנו עדים לאבולוציה נוספת של הציניות שבמהלך הזה. במסגרת המתווה של בנק ישראל, הבנקים אמורים לתת לנו, הציבור, הטבות והקלות אבל אם חשבתם שהבנקים פשוט יחזירו לכם כספים, טעיתם. הם יציגו לכם תמונה שמראה אותם באור כמעט קדוש, ולשם כך הם לא יבחלו באמצעים.
