אמון הציבור: חשש כי משווקת מוצרי החשמל ג'ג'ט קרסה
ארגון אמון הציבור מתריע היום על חשש כי חברת ג'ג'ט ישראל (לשעבר קסורו ישראל בע"מ) הפסיקה את פעילותה בישראל. הדיווח מגיע בעקבות תלונות שהתקבלו באמון הציבור. הארגון ערך בדיקה וניסה לענות על השאלה: האם החברה הפסיקה את פעילותה ולא עומדת בהתחייבותה לצרכנים?
מהתלונות עולה שחברת קסורו הפסיקה לענות לטלפונים, לקבל פקסים או דואר אלקטרוני בנוגע לטענות בגין בעיות במכשירים הדורשות טיפול.
חברת ג'ג'ט ישראל בע"מ הינה יבואנית מוצרי חשמל של חברת קסורו (XORO) ונותנת שירות עבורם. באתר האינטרנט שלה (www.xoro.com) מפנה חברת קסורו הבינלאומית לאתר הישראלי (www.xoro-israel.co.il).
בבדיקה שערך אמון הציבור נבדקו אתרי האינטרנט של החברה, נערכו ניסיונות להשיג את עובדי החברה בטלפון ובדואר האלקטרוני, אך לא התקבל מענה. כמו כן ניסה אמון הציבור להשיג את בעלי המניות ומנהלי החברה על פי הרישום הקיים ברשם החברות, אך גם ניסיון זה לא צלח. שיחה עם חברת קסורו-גרמניה העלתה כי החברה מודעת לכך שהחברה בישראל אינה פועלת, והם מציעים לצרכנים הזקוקים לשירות לשלוח את המוצר לתיקון בגרמניה. (פרטי ההתקשרות: [email protected] או בטלפון: 49-40-767335280 או 49-40-76733523)
על פי סעיף 19 לתקנות אחריות ושירות מוצרי חשמל, על עסק שמכר לצרכן מוצרי חשמל ואלקטרוניקה במחיר העולה על 400 שקלים חדשים, יחולו כל החיובים המוטלים בתקנות אלה על יבואן טובין, כאשר אין אפשרות לאתר את היבואן. לכן במקרה כזה ניתן לפנות לעסק ממנו נרכש המוצר ולקבל ממנו שירות מלא. יש לציין, כי מוצרי החברה עדיין נמכרים באתרי האינטרנט ובחנויות בישראל, ומומלץ לצרכנים לבדוק היטב לפני רכישת המוצרים מי נותן האחריות.