ברוש למופז: נמל חיפה מנצל 95% מכושר התפעול

מדווח כי בחורף האחרון הפסידו המשתמשים בנמל 20 מיליון דולר בשל כך. דורש קליטת עובדים גדולה מהתוכנית ומעבר ליותר משמרות
שי פאוזנר |

נמל חיפה על תשתיותיו הקימות, ובתנאים הנוכחיים, הגיע למיצוי של 95% מכושר התפעול. כך כותב היום נשיא התאחדות התעשיינים, שרגא ברוש לשר התחבורה, שאול מופז בעקבות דיוני ועדת ההיגוי לתפעול נמלי ישראל. לדבריו, הוועדה דנה עד כה באיתור ובהצפת הבעיות והמחדלים במערכי התפקוד, אשר בחורף האחרון גרמו למשתמשים נזק ישיר של כ-20 מיליון דולר.

ברוש כותב כי בנמל חיפה המצב קשה, בשל התשתית המוגבלת וחוסר בכוח אדם ובנמל אשדוד: למרות עודף בתשתיות, הנמל לא עמד בביקושים בשל: .מחסור בעובדים, תחזוקת ציוד לקויה ןחוסר בציוד היקפי.

לצערנו, כותב ברוש, "לצערנו לא עסקה הועדה עד כה בפתרונות של הטווח הקצר. מאחר ובחודשים יולי, אוגוסט ומחצית ספטמבר ישנה האטה בפעילות היצוא והיבוא, נוצר מצג שווא כאילו נפתרו בעיות התפעול. בשיחות עם הנהלות הנמלים הובהר, כי באם יחזור הביקוש לפריקה והעמסה לממדיו הרגילים, אנו צפויים לעומסים כבדים החל מתחילת החורף. כאמור, לא ננקטו עד כה צעדים היכולים למנוע ההמתנות הצפויות, והיטלי הצפיפות בגינם".

לדבריו, יש להפנות המאמץ העיקרי לשיפור יכולות נמל אשדוד, תוך ביצוע מיידי של קליטת עובדים נוספים (נוסף על ה-70 אשר החלו בתהליך קליטה) והאצת רכישת הציוד ההיקפי. עוד הוא דורש, מציאת פתרון לתחזוקת הציוד הקיים באופן שוטף, עבודה ב-3 משמרות מלאות והסדרת מערכת יחסי העבודה.

כמו כן,כותב ברוש, "יש להיכנס למשא ומתן עם העובדים, בשני הנמלים, בנוגע להסכמי העבודה. מהלך כזה כולל כמובן פתיחת הסכמי העבודה, אך יכול להוביל לפתרון חלק משמעותי מן הבעיות באופן מיידי. הימנעות מנקיטת צעדים מידיים יוביל לפגיעה חמורה ביצוא, בסחר הישראלי ובהתפתחות המשק, תוך גרימת נזקים כספיים ואובדן שווקים בחו"ל".

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה