אמון הציבור מייעל השירות לטיפול בתלונות צרכנים

משיק מערכת ממוחשבת המאפשרת לבתי עסק לקרוא את התלונות נגדם ולצפות בניתוח התפלגות הליקויים שהתגלו בעסק
אפרת אדיר |

ארגון המלכ"ר "אמון הציבור" השיק מערכת ממוחשבת מתקדמת לטיפול בתלונות צרכנים על בתי עסק בשם "ממשק העסקים האלקטרוני".

המערכת מאפשרת ממשק ממוחשב בין העסקים לצרכנים ומהווה כלי יעיל לטיפול שוטף בתלונות צרכנים המתקבלות נגדם באמון הציבור וכלי בקרה עצמאי של העסק על ההתנהלות הצרכנית שלו, זאת באמצעות נגישות למידע המתקבל מהצרכנים.

יובהר, כי לכל בית עסק תינתן גישה לתלונות ולניתוח המידע שהצטבר בארגון כנגד העסק, באופן שיקל על בתי העסק לאתר ליקויים בהתנהלותם ולתקנם מערכתית ומול כל צרכן שנפגע.

הטיפול מבוצע באופן אלקטרוני אולם לא פומבי, שקיפות תשובות העסקים תינתן רק לאחר בדיקת הארגון את אופי המענה. מהארגון נמסר, כי עשרות עסקים בעלי תודעת שרות גבוהה כבר החלו להשתמש במערכת הממוחשבת. כמו כן, השירות ניתן לכלל העסקים ולא רק לאלו המחוייבים לכללי אמון הציבור.

עו"ד נעה ביתן, מנהלת מחלקת הבקרה של ארגון אמון הציבור, מסרה, כי "מטרות ממשק העסקים הן לייעל את עבודת מוקד התלונות ומחלקת הבקרה באמון הציבור מול כלל העסקים במשק ולייצר מנגנון מסודר לטיפול בתלונות. המערכת תשפר ותייעל את הטיפול בתלונות צרכנים ותקל על הדיאלוג בין העסקים לאמון הציבור לרווחת ציבור הצרכנים".

יצויין, השימוש בממשק העסקים ובכלל זה ההדרכה בשימוש במערכת ניתנים על-ידי ארגון אמון הציבור לנוחות כלל העסקים במשק ללא תמורה.

מאז הקמתו בפברואר 2006 טיפל אמון הציבור בקרוב ל-10 אלף תלונות. כל תלונה נרשמת בצורה ממוחשבת, מקוטלגת לפי שורת קריטריונים ונבדקת מול העסק הרלוונטי.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה