כלל פיננסים אופטמיים לגביי דלק רכב: "תשואת יתר"

גיל אגמון, מנכ"ל החברה, אומר כי 3 השנים הבאות יהיו הטובות ביותר של דלק רכב ובכלל פיננסים זוכרים את הפעם הקודמת בה נשמע אגמון אומר דברים דומים
יוסי פינק |

בכלל פיננסים מוציאים היום העדכון חיובי ביותר בעקבות פגישה שהתקיימה אתמול עם הנהלת דלק רכב אך צדגישים כי בסקירה יש גם נקודת מבט עם חששות לטווח הקצר (רבעון 4/06).

בבית ההשקעות ציינו מספר נקודות חשובות:

1. שלוש השנים הטובות לפנינו. מנכ"ל דלק רכב, גיל אגמון, מישיר מבט אל שוק ההון ומעריך כי השנים 2007-2009 יהיו שלוש השנים הטובות ביותר של דלק רכב. בית ההשקעות מזכירים כי הפעם הקודמת בה התבטא גיל אגמון בצורה דומה היתה בתחילת 2004 וההסטוריה ידועה - שלוש השנים האחרונות אכן היו הטובות ביותר של החברה אי פעם.

2. הובלת שוק. מאזדה היא המותג הנמכר ביותר בישראל זו השנה ה- 11 ברציפות (ובכלל פיננסים לוקחים "הימור" ואומרים כי 2007 תהיה השנה ה- 12) עם נתח שוק של כ- 15%. פורד ממוקמת במקום הרביעי בטבלת המסירות עם נתח שוק של כ- 8%. ברבעון הרביעי של השנה היה נתח השוק של החברה 19% "בלבד" כאשר מאזדה מוכרת "רק" 12%. ההערכה היא שמדובר בחולשה נקודתית הנובעת מהעובדה שהחברה לא הקדימה את הורדת המחירים כפי שעשו חלק מהיבואנים האחרים.

3. שוק הרכב ערב צמיחה. כן, ערב צמיחה בהיקף הכולל של מכירת רכב חדש. האם זה יהיה ב 2007 ? לא בטוח, אבל בבית ההשקעות מציינים 2 גורמים העשויים להביא לכך.

א. צמיחה במשק, עלייה בהכנסה הפנויה, ירידת מסוי ושיפור בבטחון הכלכלי - כל אלו תומכים במוכנות הלקוחות להכניס את היד לכיס ולקנות רכב חדש.

ב. עלייה בגיל הממוצע של רכב פרטי בישראל מ 6.4 שנים בשנת 2000 ל- 7.0 שנים כיום. משמעות הנתון היא דחיית החלפת המכוניות בשנים האחרונות, הסתפקות ברכב ממודל ישן. אבל כעת, הצורך הכלכלי בהחלפת הרכב גדל.

4. חיזוק קו המוצרים והיתרון היחסי. במהלך 2007 צפויה החברה להשיק מספר רב של דגמים חדשים הצפויים לחזק את מעמדה בשוק הרכב המקומי. בפרט מדגישים בבית ההשקעות את מאזדה 2 שתיתן מענה לשליטת יונדאיי בסגמנט B וכן לבואן של המונדיאו וה- 6 החדשות, בסגמנט C/D בו שולטת החברה ביד רמה.

בנוסף, מעריכה החברה כי טויוטה צפויה להתמודד עם ההשפעה השלילית של תיבת ההילוכים הרובוטית הפוגעת בחווית הנהיגה של הלקוח הישראלי הרגיל לתיבת הילוכים אוטומטית. 5. רפורמת שווי השימוש צפויה להיות בעלת השפעה מינורית על מכירת רכב חדש. להערכתנו, כאשר מסתכלים מנקודת ראות המשתמש ברכב הליסינג, כמעט בכל התרחישים, לא תהיה פגיעה בביקוש לרכב חדש בישראל. ראו ניתוח תרחישים להלן.

6. חשש מתוצאות הרבעון הרביעי של 2006. הרבעון הנוכחי התאפיין בדחיית רכישות של רכב חדש והחברה צפויה לדווח על מכירות של כ- 7,000 מכוניות בלבד כ- 10% פחות מהרבעון המקביל אשתקד.

מתוך כל הנ"ל יוצאים היום כלל פיננסים בהמלצת "תשואת יתר" למניות דלק רכב עם מחיר יעד של 36 שקל למניה, גבוה ב-14% ממחיר המניה בעת ההמלצה.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה