ספטמבר: קריסה של 20% במסירות רכב בישראל
ירידה דרמטית במסירות הרכב בישראל בחודש ספטמבר. נתונים שמפרסם איגוד יבואניות הרכב חושפים כי בחודש התשיעי של 2017 מספר המכוניות החדשות שנמסרו ללקוחות עמד על 19,990 בלבד, קרוב ל-5,000 מכוניות פחות מבספטמבר 2016 - צניחה של כמעט 20%. מדובר בירידה חדה, גם אם לוקחים בחשבון שראש השנה חל אשתקד בחודש אוקטובר.
מראשית השנה נמסרו בישראל 238,148 מכוניות, ירידה של 3% לעומת 245,131 אשתקד. קרוב למחצית מהמותגים המשווקים בישראל מציגים השנה ירידה במסירות, ובראשם צמד הקוריאנים המובילים - יונדאי וקיה. יונדאי שבמקום הראשון השנה (שני בספטמבר) יורד ב-7% ל-33,127 יחידות (2,351 מהן בספטמבר), בעוד קיה הממוקם שני (ראשון בספטמבר) מסר 30,397 מכוניות השנה (4%-), מהן 2,470 בחודש האחרון.
מותג טויוטה ניצב במקום השלישי, עם 2,102 יחידות בספטמבר ו-26,353 השנה - צמיחה של 4%. גם סקודה צומח עם 18,289 יחידות השנה (6% ), מהן 1,537 בספטמבר. את רשימת חמשת המותגים הגדולים סוגר סוזוקי, עם זינוק מרשים של 27% ל-13,369 מכוניות (1,292 בחודש האחרון).
בדירוג מותגי היוקרה, אודי מוביל עם 4,193 יחידות - צמיחה של 8% לעומת ינואר-ספטמבר 2016. אחריו מרצדס עם 3,498 (כולל 297 מסחריות) וצמיחה של 9%, וב.מ.וו שצומחת בשיעור זהה ורושמת השנה 2,813 מסירות. לקסוס עקפה בספטמבר חזרה את וולוו עם 1,050 יחידות לעומת 1,036 (133 ו-81 יחידות בחודש בהתאמה), אך עדיין סובלת מירידה חדה של 13% השנה. וולוו יורדת בשיעור מתון יותר של 5%.
- שוק ההימורים רותח: מה הסיכויים שחמאס יגיד "כן"?
- תוכנית השלום של טראמפ: החטופים ישוחררו תוך 72 שעות
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
המכוניות הכי נמכרות - קיה, ושוב קיה
בדירוג המכוניות המפורסם מדי רבעון, קיה שומרת על ההובלה. 10,024 יחידות של קיה פיקנטו נמסרו ללקוחות השנה, לפני 9,961 קיה ספורטאז' ו-8,599 יונדאי טוסון. שלוש המכוניות הללו מהוות יותר משמינית מכלל המסירות בישראל (נתח שוק של 12%).
- 3.אסור לקנות מכוניות חדשות שהסוחרים יוכלו את הפח ויתחננו (ל"ת)חרם צרכנים 08/10/2017 14:59הגב לתגובה זו
- 2.שביתת קונים עד 18\1\1 היא הפתרון לרווחים החזירים (ל"ת)הפנתרים 08/10/2017 11:58הגב לתגובה זו
- 1.בועת הרכב לפני פיצוץ. (ל"ת)בנקאי 08/10/2017 09:17הגב לתגובה זו
טויוטה קורולה 'יפנית'. צילום יצרןנחשף - טויוטה קורולה 'יפנית' במחיר של 160.0 אש"ח
על פי דיווחי 'יוניון מוטורס' יבואנית דגמי טויוטה למשרד החבורה, נרשמה הקורולה ההיברידית אשר תיובא מיפן במחיר של 159,990 ש"ח.
בשלב זה רמת גימור יחידה - לימיטד, עם עשר כריות אוויר ומערכת בטיחות TSS 3.0
מאגר נתוני משרד התחבורה טומן בחובו הרבה מידע מעניין. מידע כזה נרשם אתמול על ידי יוניון מוטורס יבואנית דגמי טויוטה לישראל. הטויוטה קורולה, אחת המכוניות הנמכרות ביותר בישראל מאז ומעולם, נעדרת מהשוק המקומי מזה כמעט שנתיים, עקב החרם הטורקי על ייצוא סחורות לישראל. יוניון מוטורס שכבר הודיעה רשמית על כוונתה לשווק בישראל את הטויוטה הקורולה ההיברידית ממפעלי טויוטה ביפן, רשמה אתמול את הקורולה 'היפנית' ששיווקה יחל בשבועות הקרובים.
הקורולה 'היפנית' תגיע לישראל עם תקינה צפון אמריקאית חלף הקורולה 'הטורקית' בתקינה האירופאית.
מהנתונים שנרשמו במשרד התחבורה עולה כי הקורולה 'היפנית' תגיע עם מערכת בטיחות מקיפה TSS 3.0 ( Toyota Safety Sense ), 10 כריות אוויר, אורות גבוהים אוטומטיים, בלימה אוטומטית ועוד וציון אבזור בטיחות 6.
למיטב הבנתנו הקורולה ההיברידית תגיע בשלב זה ברמת אבזור יחידה - לימיטד, כלומר בניגוד לקורולה הטורקית ששווקה בשלוש רמות גימור, כשהבסיסית ביותר SUN יועדה לציי רכב, הקורולה החדשה תגיעה מאובזרת ללקוחות פרטיים וציי רכב. עם זאת, בהחלט תיתכן בהמשך גירסה משונמכת לציי רכב. בנוסף, הדגם העדכני משלב גם יכולות עדכוני OTA המאפשר עדכוני גירסה ושדרוגי תוכנה ללא צורך להגעה למרכז שירות.
- הקורולה חוזרת לשוק - ממפעלי טויוטה ביפן
- דלק רכב משלימה עסקה, כלמוביל מתרחבת לחו"ל
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
הקורולה 'היפנית' תצוייד במנוע 1.8 ליטר והנעה היברידית, מהדור האחרון של טויוטה, כפי שראינו בטויוטה קורולה קרוס ובטויוטה CHR (שגם היא נעדרת מהשוק עקב החרם הטורקי).
המחיר - 159,990 ש"ח
משה בן זקן, מנכ"ל משרד התחבורה צילום: שלומי יוסףמנכ"ל משרד התחבורה: "נצעיד את ישראל לעשרת המדינות המובילות בבטיחות בדרכים"
משרד התחבורה השיק את התוכנית הלאומית החדשה לבטיחות בדרכים לשנים 2025-2030, עם יעד שאפתני להפחתת מספר ההרוגים בכבישים ב-50% בתוך עשור
משרד התחבורה והבטיחות בדרכים, בראשות שרת התחבורה מירי רגב, ובהובלת מנכ"ל המשרד, משה בן זקן, פתח את שבוע הבטיחות בדרכים 2025 בכנס חירום לאומי ראשון מסוגו בישראל. גולת הכותרת של הכנס, שאורגן בשיתוף הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים (הרלב"ד), היא התכנית הלאומית החדשה לבטיחות בדרכים לשנים 2025-2030, שנועדה לשנות מן היסוד את מגמת הבטיחות בכבישי ישראל.
על פי משרד התחבורה, ההישג הנדרש הוא צמצום מספר ההרוגים בכבישים ב-50% בתוך עשור וב-25% כבר בתוך חמש שנים. במשרד התחבורה וברלב"ד משוכנעים כי מדובר ביעד ריאלי, הניתן להשגה באמצעות שילוב בין תשתיות מתקדמות, אכיפה חכמה, חינוך והסברה. מנכ"ל משרד התחבורה והבטיחות בדרכים, משה בן זקן, פתח את הכנס ואמר: "היום אנחנו מסמנים שלב חדש של מעבר מדיבור לעשייה. אנחנו כאן לא רק כי לדבר על שינוי אלא כדי להוביל שינוי". בן זקן הדגיש כי מדובר ברגע משמעותי במאבק הלאומי בתאונות הדרכים: "זהו כנס היסטורי שבו לראשונה מתכנסים סביב שולחן אחד כל הגורמים העוסקים בבטיחות בדרכים במטרה אחת משותפת - להציל חיים".
המנכ"ל הצהיר כי מדינת ישראל מתייחסת לנושא כיעד לאומי מהמעלה הראשונה: "מדינת ישראל רואה בבטיחות בדרכים מטרה לאומית ממדרגה ראשונה", אמר, והוסיף כי "לא מדובר בעוד תחום עבודה אלא במחויבות לחיים עצמם." בכנס השתתפו בכירים ממשרדי הממשלה, משטרת ישראל, הרשויות המקומיות, נציגי האקדמיה, חברות התחבורה הציבורית, גופי טכנולוגיה בתחום התחבורה החכמה וארגוני מתנדבים הפועלים למען בטיחות בדרכים.
הנחת היסוד של כלל גורמי המקצוע שהשתתפו בכנס הייתה כי טעויות אנוש בכביש הן בלתי נמנעות, אך התוצאה שלהן אינה גזירת גורל, וניתן למנוע אותה באמצעות שילוב של תשתיות בטוחות, אכיפה יעילה, חינוך, הדרכה וטכנולוגיות מתקדמות. המנכ"ל בן זקן סיכם את דבריו באמירה ברורה וחדה: "כל מוות על הכביש הוא מוות מיותר. המשוואה פשוטה: אכיפה פלוס ענישה שווה הרתעה שמצילה חיים".
בסיום דבריו הציב בן זקן יעד שאפתני במיוחד: "המטרה היא להביא את ישראל להיות בין 10 המדינות המובילות בעולם בבטיחות בדרכים" והדגיש כי מדובר ביעד שהוא בהחלט בר השגה. לדברי גורמים במשרד, התכנית החדשה כוללת השקעה חסרת תקדים בתשתיות בטיחות, שדרוג צירי תחבורה אדומים, הגברת האכיפה המשטרתית נגד עבירות מסכנות חיים, קידום תחבורה ציבורית בטוחה ונגישה, והטמעת טכנולוגיות מתקדמות לזיהוי מוקדם של סיכונים בכבישים.
