ספטמבר: קריסה של 20% במסירות רכב בישראל
ירידה דרמטית במסירות הרכב בישראל בחודש ספטמבר. נתונים שמפרסם איגוד יבואניות הרכב חושפים כי בחודש התשיעי של 2017 מספר המכוניות החדשות שנמסרו ללקוחות עמד על 19,990 בלבד, קרוב ל-5,000 מכוניות פחות מבספטמבר 2016 - צניחה של כמעט 20%. מדובר בירידה חדה, גם אם לוקחים בחשבון שראש השנה חל אשתקד בחודש אוקטובר.
מראשית השנה נמסרו בישראל 238,148 מכוניות, ירידה של 3% לעומת 245,131 אשתקד. קרוב למחצית מהמותגים המשווקים בישראל מציגים השנה ירידה במסירות, ובראשם צמד הקוריאנים המובילים - יונדאי וקיה. יונדאי שבמקום הראשון השנה (שני בספטמבר) יורד ב-7% ל-33,127 יחידות (2,351 מהן בספטמבר), בעוד קיה הממוקם שני (ראשון בספטמבר) מסר 30,397 מכוניות השנה (4%-), מהן 2,470 בחודש האחרון.
מותג טויוטה ניצב במקום השלישי, עם 2,102 יחידות בספטמבר ו-26,353 השנה - צמיחה של 4%. גם סקודה צומח עם 18,289 יחידות השנה (6% ), מהן 1,537 בספטמבר. את רשימת חמשת המותגים הגדולים סוגר סוזוקי, עם זינוק מרשים של 27% ל-13,369 מכוניות (1,292 בחודש האחרון).
בדירוג מותגי היוקרה, אודי מוביל עם 4,193 יחידות - צמיחה של 8% לעומת ינואר-ספטמבר 2016. אחריו מרצדס עם 3,498 (כולל 297 מסחריות) וצמיחה של 9%, וב.מ.וו שצומחת בשיעור זהה ורושמת השנה 2,813 מסירות. לקסוס עקפה בספטמבר חזרה את וולוו עם 1,050 יחידות לעומת 1,036 (133 ו-81 יחידות בחודש בהתאמה), אך עדיין סובלת מירידה חדה של 13% השנה. וולוו יורדת בשיעור מתון יותר של 5%.
- טורקיה תשקיע בשדות גז בארה״ב ותגדיל יבוא LNG - מה זה אומר לישראל?
- 3.6 מליארד אירו: ישראל מוכרת את ״חץ 3״ לגרמנים
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
המכוניות הכי נמכרות - קיה, ושוב קיה
בדירוג המכוניות המפורסם מדי רבעון, קיה שומרת על ההובלה. 10,024 יחידות של קיה פיקנטו נמסרו ללקוחות השנה, לפני 9,961 קיה ספורטאז' ו-8,599 יונדאי טוסון. שלוש המכוניות הללו מהוות יותר משמינית מכלל המסירות בישראל (נתח שוק של 12%).
- 3.אסור לקנות מכוניות חדשות שהסוחרים יוכלו את הפח ויתחננו (ל"ת)חרם צרכנים 08/10/2017 14:59הגב לתגובה זו
- 2.שביתת קונים עד 18\1\1 היא הפתרון לרווחים החזירים (ל"ת)הפנתרים 08/10/2017 11:58הגב לתגובה זו
- 1.בועת הרכב לפני פיצוץ. (ל"ת)בנקאי 08/10/2017 09:17הגב לתגובה זו
דיפאל S05. צילום יצרןדיפאל S05 -קרוסאובר חשמלי במחיר שובר שוויון
מכשירי תנועה יבואנית דגמי דיפאל לישראל מנערת את השוק עם הדיפאל S05, קרוסאובר חשמלי בקטגוריה C, עם בסיס גלגלים של 2.88 מטר ומחיר של החל מ- 150.0 אש"ח.
מכשירי תנועה, יבואנית דגמי דיפאל לישראל השיקה את הדיפאל S05, קרוסאובר חשמלי מעוצב במחיר אגרסיבי.
הדיפאל S05 הוא אח קטן לדיפאל S07 המיובא על ידי 'מכשירי תנועה' מזה כשנה. הדיפאל S05 הוא כאמור קרוסאובר חשמלי בקטגוריית C-Suv הצפופה מאוד היום בשוק הישראלי והוא מגיע עם שני יתרונות משמעותיים – בסיס הגלגלים של ה S05 הוא בגודל 2.88 מטר, וחסר תקדים לקטגוריה שלו, והמחיר בו הוא משווק, החל ב- 150.0 אש"ח, נמוך בכ – 20,000 ₪ מהתחרות הישירה.
העיצוב מודרני וכולל את כל הרכיבים ההכרחיים היום כמו חזית אטומה, יחידות תאורה משולבות לד, ידיות דלתות נסתרות ועוד.
תא הנוסעים נקי מאוד ובמרכז הדשבורד מסך מולטימדיה בגודל ''15.4 עם קישוריות אלחוטית מקורית לאנדרואיד אוטו ואפל קארפליי, תצוגה עילית לנהג, עדכוני OTA, מצלמות 540°, ועוד. ל- S05 גג פנורמי הכולל וילון חשמלי הכרחי, ואבזור נדיב בכל רמות הגימור.
- צ'נגן דיפאל S07 - עיצוב ויעילות על חשבון נוחות וממשק
- הקבוצות בענף הרכב מתארגנות מחדש - ויש מי שעדיין לא
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
המימדים החיצוניים של הדיפאל S05 מספרים רק חלק מהסיפור עם אורך כולל של 4.62 מטר, רוחב של 1.9 מטר וגובה של 1.6 מטר. בסיס הגלגלים של הדיפאל S05 גדול משמעותית מכל המתחרות בקטגוריה עם נתון מרשים של 2.88 מטר, שכולו מיועד לטובת המרווח הפנימי לנוסעים.
איון V. עיצוב שונה. מרווח פנימי מצוין. צילום יואב פולסאיון V - קרוסאובר חשמלי שימושי
מותג איון מוצא את עצמו בכותרות הכלכליות בגלל רשות התחרות שממליצה לבצע שינוי בזיכיון הייבוא. התעלמנו מהכותרות ולקחנו את האיון V לתהות על קנקנו בלי להתייחס לרעשי הרקע.
אהבנו: עיצוב, מרווח פנימי, ביצועים
פחות אהבנו: מתלים רכים, מערכות בטיחות אגרסיביות
ציון מסכם 4.1 בסולם פולס
מעט לפני ראש השנה העברית השיקה מחדש אוריון מוביליטי (חברה בת של יוניון מוטורס יבואנית טויוטה) את מותג AION בישראל, אחד המותגים של GAC הסינית. את GAC אנחנו זוכרים מסיבוב קצר ועגום משהו שנפגע קשות ממגיפת הקורונה (זוכרים שהיה כזה דבר?).
דגמי GAC החדשים עשו קפיצת דרך משמעותית מאז, ואוריון מוביליטי השיקה שלושה דגמים, את ה AION Y את ה AION HT שניהם ללא תקינה מערבית, ואת הדגם החשוב ביותר לשוק הישראלי הוא ה AION V שמגיעה עם תקינה מערבית מלאה.
| תעודת חובה | |
| קטגוריה | קרוסאובר C-SUV |
| מימדים (מטר) | אורך 4.605 /רוחב 1.876 /גובה 1.686 /בסיס
גלגלים 2.775 |
| מספר מושבים | חמישה |
| הנעה | קדמית, חשמלית |
| הספק ומומנט | 204 כ"ס, 21.4 קג"מ |
| סוללה וטעינה | 75.3Kwh, טעינת AC בהספק 11Kw, טעינת DC בהספק 180Kw |
| טווח ותקן | 510 ק"מ. תקן
יצרן. |
| בטיחות | ציון איבזור בטיחות 7. |
| מחיר | 167.0 אש"ח |
האיון V שלנו מגיעה בכתום אדום בולט שעושה חסד עם העיצוב המעט שונה של האיון. חזית האיון V לא דומה לאף קרוסאובר גנרי על הכביש. יחידות תאורה גדולות תחומות עם שני פסי לד אנכיים ורחבים, חזית אטומה שנראית מחייכת משהו, כיתוב AION גדול במרכז וכונס אוויר שחור בתחתית. מהצד בולטת עוד יותר סכימת הצביעה של האיון V. הספים התחתונים (וחיפויי הגלגלים) שחורים, הדלתות בצבע המרכב, כתום במקרה שלנו, מסגרת החלונות העליונה בצבע לבן, הקורות האנכיות בצבע שחור, וקורות הגגון בצבע כסוף. מאחור דלת חמישית אנכית ויחידות תאורה גדולות גם בהן פסי לד אנכיים ורחבים.
פנים הרכב לוקח לקצה את ה'אין מתגים'. צג לוח מחוונים בגודל ''8.88, מולטימדיה בגודל ''14.6, עם קישוריות לאפל קארפליי. בשלב זה קישוריות אלחוטית לאנדרואיד אוטו באמצעות מתאם, ופתיחת ממשק ייעודי במסך. המפתיע היה שהרכב סגור ונעול, אני בבית, ושיחות הטלפון עוברות ישירות למתאם שבאוטו, למרות שהרכב כבוי ונעול.
