
דאצ'יה דאסטר 4X4 ידני - אפשר לברוח למדבר
הדאסטר הידני בגירסת ה 4X4 היה תמיד חלופה נפלאה לרכב שטח עם מרווח פנימי ראוי. את מנוע הדיזל הנהדר החליף מנוע טורבו בנזין, ה 4X4 כולל נעילת דיפרנציאל מרכזי.
אהבנו - עיצוב, יכולות שטח, תא נוסעים
פחות אהבנו - מחיר, בטיחות
ציון מסכם 4.0 בסולם פולס
מקום חם בלב שמור אצלי לדאצ'יה דאסטר בגירסת ה 4X4 דיזל ידנית, מאז הדור המודרני הראשון של הדאסטר בשנת 2010. היום אנחנו עם הדור השלישי של הדאסטר, שוב ידני, שוב 4X4 אבל את מנוע הדיזל הנפלא החליף מנוע טורבו בנזין, ויש הרבה שאלות שממתינות לתשובה.
תעודת חובה: | |
קטגוריה | קרוסאובר שטח קל 4X4 |
מימדים (מטר) | אורך 4.343 /רוחב 1.813 /גובה 1.661 /בסיס גלגלים 2.657 |
מספר מושבים | חמישה |
הנעה | כפולה 4X4, תיבת הילוכים ידנית |
הספק ומומנט | טורבו בנזין 1.2 ליטר. 130 כ"ס, 23.5 קג"מ |
צריכת דלק | 16.6 ק"מ לליטר |
בטיחות | ציון איבזור בטיחות 5 ברכב המבחן. שלושה כוכבים EuroNcap |
מחיר | 156.0 אש"ח לאקספרשן, 170.0 אש"ח לאקסטרים (רכב המבחן) |
העיצוב של הדאסטר עדכני ונאה, עם זאת נותר תכליתי ומזוהה. ראיתם דאסטר, לא תוכלו להתבלבל ולחשוב שזה קרוסאובר אחר. גריל קדמי צר לרוחב כל הרכב, סמל דאצ'יה המודרני במרכז, הרבה פלסטיקה שחורה בתחתית החזית, בחיפוי בתי הגלגלים, בתחתית ספי הצד, ובתחתית הפגוש האחורי. המשמעות אגב היא שנזקים מנסיעת שטח יהיו פחות משמעותיים וניתן להחליף חלקי פלסטיקה בקלות. הדגשה של בתי הגלגלים עם תפיחה קלה לטובת מראה 'מנופח' מוטות גג משלימים את המראה התכליתי של הדאסטר.
פנים הרכב פונקציונלי כיאה לרכב 'שטח'. צג לוח מחוונים דיגיטלי בגודל ''7, מולטימדיה במרכז הדשבורד בגודל ''10 עם קישוריות אלחוטית מלאה לאנדרואיד אוטו ואפל קארפליי, פאנל מתגי מיזוג שימושי ונוח מתחת לפתחי המיזוג המרכזיים, ועוד פאנל שימושי משמאל להגה.
הדאסטר 'שלנו' ידני, כלומר שלוש דוושות + מוט הילוכים ידני עם שש מהירויות. ליד מוט ההילוכים בורר מצבי שטח, לרבות נעילת דיפרנציאל מרכזי.
בתוך מבול של קרוסאוברים חשמליים סיניים, עם ממשקי משתמש לא מוצלחים, הדאסטר מבליח עם ניצוצות גאונות, לא פחות. כמקובל ובהתאם לדרישה הרגולטורית, עם התנעת הרכב כל מערכות הבטיחות נדרכות ופעילות. כך גם בדאסטר. אבל כאן מגיע טוויסט בעלילה. לדאסטר יש מצב PERSO כלומר פרסונליזציה. אתה מגדיר פעם אחת את ההגדרות תחת שאתה הנהג מבקש, ושומר תחת מצב זה. עם התנעת הרכב כל מה שאתה צריך לעשות זה לעבור באמצעות שתי לחיצות למצב PERSO , והרכב עובר להגדרות השמורות. כל-כך פשוט, כל-כך מדויק. ההגה גדול, מתכוונן לעומק ולגובה, ויחד עם מושב הנהג (כיוונון ידני) אין בעיה להתמקם בתנוחת הנהיגה הנוחה לכם. בהקשר זה, החישור הימני מסתיר מנוף שנמצא מאחורי ההגה, ואשר שולט על השמע במולטימדיה. מאחור המושב נוח ומרווח, על אף בסיס גלגלים של 2.657 מטר. שלושה ילדים ישבו בנוחות, שלושה מבוגרים לא.
לדאסטר 4X4 מנוע טורבו בנזין בעל שלוש בוכנות בנפח 1.2 ליטר המפיק 130 כ"ס ומומנט של 23.5 קג"מ. תיבת ההילוכים ידנית בעלת שישה הילוכים. התאוצה מ – 0 ל – 100 קמ"ש אורכת 11 שניות, והמהירות המירבית 180 קמ"ש.
- קריסה נוספת של יצרן רכב סיני - 'נטע' לחדלות פרעון
- מכרז הרכב הממשלתי - רשימת הזוכים
- תוכן שיווקי "הקרנות הפאסיביות מהוות 60% מהענף"
נסיעה עם הדאסטר הידני מחזירה את הנהג מהר מאוד לנהיגה בסיסית וטובה. אם התרגלתם לרכב אוטומטי, או חלילה לרכב חשמלי, הדאסטר מחזיר אתכם לעולם בו היה צריך לנהוג ברכב, להיות מעורב בנעשה בכביש, ולא ללחוץ לחיצות אקראיות על ממשק מולטימדיה כלשהו. פשוט לנהוג, במובן הבסיסי והטוב של המילה.
תשכחו מתאוצות של שניות בודדות ל 100 קמ"ש, כאן באתם לנהוג, ואפילו ליהנות מהנהיגה. מתלי הדאסטר ארוכים יחסית על מנת להתאים גם לנהיגת שטח, עם זאת עושים עבודה מצוינת והרכב נוח ונעים לנהיגה בכל מהירות. צריכת הדלק הרשמית של הדאסטר עומדת על 16.6 ק"מ לליטר, אולם בנהיגה רגועה סחטנו ממנו מעל 20 ק"מ לליטר, שהלכו והתאדו במהרה ברגע שירדנו לשטח.
חשוב לומר, הדאסטר אינו תחליף לטויוטה לנדקרוזר או פורד ברונקו. הוא קרוסאובר עם יכולות שטח גבוהות, אבל בהיעדר הילוך כח, היכולות מוגבלות. על אף סיפורי גבורה כאלה או אחרים, אם זה הרכב הפרטי שלכם, קחו בחשבון את המגבלות.
אחרי שאמרנו את זה, הדאסטר לא פחות מנפלא בשטח. נכון, לא שטח טכני קשה, אבל הוא מגהץ שבילים במהירויות שאינן חוקיות בכיבשים מהירים בישראל, ועושה את זה בנינוחות וביציבות מרשימים. כשיורדים איתו לשטח, נפתחת מגירת כיף שמפזרת כיף לכל עבר, בעיקר לכיוון כסא הנהג. הנוסעים או שיאחזו באימה בכל מה שהם תופסים או שיבקשו לרדת. עם זאת, גם שטח טכני קל עובר ללא קושי הודות להילוך הראשון הקצר יחסית, והודות לאפשרות לנעול את הדיפרנציאל המרכזי של הדאסטר, כך שהכח מהמנוע מחולק שווה בין הגלגלים הקדמיים לאחוריים.
אם נסכם את פרק השטח, אז כן, הדאסטר נשאר נאמן למקורות ומציג יכולות שטח מצוינות עבור רכב שאינו רכב שטח עם הילוכי כח.
בתחום הבטיחות הדאסטר מצויד במערכות הבטיחות המקוריות הנחוצות כמו בלימה אוטומטית, תיקון סטייה מנתיב ועוד, אולם הוא מקבל ציון איבזור בטיחות 5 או 3, תלוי ברמת הגימור. הדאסטר קיבל ציון של שלושה כוכבי בטיחות מתוך חמישה במבחן הבטיחות של ה EuroNcap.
הדאסטר משווק בכמה גירסאות, לרבות כאלה עם הנעה קדמית בלבד. דגמי ההנעה הכפולה משווקים רק עם תיבת הילוכים ידנית במחיר של 156.0 אש"ח לרמת הגימור אקספרשן או במחיר של 170.0 אש"ח לרמת הגימור אקסטרים (רכב המבחן).
קשב להגדיר תחרות לדאסטר הידני, והוא יחיד במינו בהינתן הפסקת ייבוא הסוזוקי ג'ימני (קטן משמעותית אבל עם הילוך כח ויכולות שטח של רכב גיבור). עוד תחרות אבל עם תיבות הילוכים אוטומטיות הן מהסובארו קרוסטרק עם מנוע 2.0 ליטר שמחירו מתחיל ב 174.0 אש"ח, וגם ה - KGM טורס בגירסת ההנעה הכפולה שמחירו 192.0 אש"ח.
אם אתם בעניין של תיבת הילוכים ידנית, יכולות שטח, רכב חדש, ומחיר שלא מחייב משכנתא, אזי אין באמת תחרות לדאסטר.
ציון מסכם:
דאצ'יה דאסטר 1.2 4X4 ידני נוחות 4.2 דינמיות
/ שטח 4.0 צריכת דלק / טווח חשמלי 4.2 איבזור 4.0 בטיחות 3.5 עיצוב 4.0 תמורה למחיר VFM 4.0 ממוצע 4.0