מכה לברימאג: הטורקים הודיעו על הפסקת ההסכם להפצת מקררי בקו
לפני כשנתיים האריכה ברימאג את החוזה עם ארצ'ליק הטורקית לשלוש שנים נוספות, אך זו מימשה את אופציית היציאה בחוזה. היקף הכנסות החברה ממכירת מוצרי בקו בשנת 2022 עמד על 88.9 מיליון שקל
חברת ברימאג ברימאג 0.31% לא תוכל להפיץ עוד את מותג המקררים BEKO, אותה היא מפיצה משנת 2021 בבלעדיות - כך על פי דיווח שהגישה החברה לבורסה. קבוצת ארצ'ליק הטורקית החליטה כי הסכם הבלעדיות ייפסק וכעת היא תפיץ את המוצרים בעצמה.
לפני כשנתיים האריכה ברימאג את החוזה, לשלוש שנים נוספות. בהסכם נקבע כי ארצ'ליק יכולה להפסיק את ההסכם בכל סוף שנה אם ברימאג לא תעמוד ביעדי המכירות השנתיים, כפי שנקבע בהסכם בין הצדדים. על פי ההסכם, ברימאג תצטרך ולהמשיך בשירות שהיא נותנת כלפי הלקוחות עד שימונה מפיץ חלופי.
ההודעה הזאת אינה פשוטה עבור החברה - היקף הכנסות החברה ממכירת מוצרי בקו בשנת 2022 וברבעון הראשון לשנת 2023 עמד על 88.9 מיליון שקל ו-21.3 מיליוני שקל בהתאמה. ברבעון הראשון של השנה ירדו ההכנסות שלה ב-7.7% והסתכמו ב-128 מיליון שקל. בסוף הרבעון הפסידה 1.5 מיליון שקל לעומת רווח של 9 מיליון אשתקד.
בברימאג הבהירו כי הצדדים מנהלים משא ומתן, בין היתר בנוגע לאפשרות להמשך מתן שירותים לארצ'ליק גם לאחר סיום הסכם ההפצה. בשנה שעברה אלקטרה מוצרי צריכה ניסתה לשים את ידה על הפצת המוצרים, אך ללא הצלחה.
כעת, ברימאג תצטרך להתמודד עם מכה לא פשוטה - בקו הוא אחד המותגים המצליחים בו היא מתהדרת כבר שנים. בקרו משווקת גם את מקררי LG, אבל בקו היה מותג זול יחסית. דווקא בתקופת האטה, ישנה חשיבות גדולה להפצת מקררים זולים יותר. מפיצה משווקת גם מכונות כביסה, מייבשים ומדיחים ובנוסף - מוצרי חשמל קטנים כמו מכונות קפה, בייביליס ועוד.
- 13.חזאיי 27/06/2023 19:02הגב לתגובה זויש לי מקרר בקו - מלא תקלות.. השירות טוב, המוצר גם..
- 12.דני דין 26/06/2023 20:26הגב לתגובה זוברימאג היא מנוע שיווק ושירות וזה לא משנה אם מותג כזה או אחר יורדים מהבלעדיות. בדקתי במספר חנויות חשמל ולמדתי שלמרות הבלעדיות, היה יבוא מקביל של beko וימשיך יבוא מקביל, גם על ידי ברימאג. מדהים איך שהמניה התרסקה מהפניקה. בהנחה שהבעלים במדיניות רכישה עצמית, כנראה מי שמכר היום זרק סחורה טובה. כל מה שנשאר זה לחכות למטה ולאסוף
- 11.Alex 26/06/2023 13:12הגב לתגובה זוService excellence, I recommend the service
- 10.אמנון 26/06/2023 13:07הגב לתגובה זויש לי ביטוח בברימאג ואני מבסוט על השירות שהם מעניקים לי חברה אמינה! המוצר שווה ערך לשירות ואם BEKO יעזבו אותם אני הראשון שיפסיק לקנות את המותג
- 9.נעומי 26/06/2023 13:00הגב לתגובה זואני בטוחה שברימאג תתאושש, הם וותיקים בשוק מוצרי החשמל. בקו תפסיד את המותג שלעצמה
- 8.מישה 26/06/2023 12:58הגב לתגובה זוברימאג מעניקה את השירות הטוב ביותר לבקו, פשוט הפסד
- 7.לקוח לא מרוצה 26/06/2023 12:51הגב לתגובה זוחברה המתעמרת בלקוחות שלה! תודעת שירות ברמה הכי נמוכה שיש. כאשר אני רואה מוצר של ברימאג אני מתרחק ומעדיף ייבוא מקביל - והעיקר המשווקים מתהדרים ביבואן הרשמי ובאיכות שלו :( מקרר יוקרתי של LG שהתקלקל מספר פעמים תוך פחות מחודש, ובפעם השניה אף התקלקל ביום כיפור וכל האוכל שהיה במקרר נרקב ונזרק לפח. נציגות שירות וטכנאים חסרי תודעת שירות לחלוטין! מרגיש ניצחון קטן כפי שבקו מתנערים מהם. איזה כיף שהגלגל מסתובב והם חוטפים עכשיו.
- אברהם 26/06/2023 13:14הגב לתגובה זותאשים יצרן לא חברת שירות ומניסיון מרובה שלי כאחד שמשתמש בומתג LG תמיד יצאתי מרוצה, כנראה שאתה אחוז קטן של מאוכזבים אבל בחייאת שמור דעה לכתבה שנוגעת לשירות
- 6.שלמה 26/06/2023 11:50הגב לתגובה זוהתקופה הזו מאוד קיצו נית ומשוגעת
- 5.היי טק 26/06/2023 11:43הגב לתגובה זותתקשרו לשירות של ברימאג ותשאלו כמה עולה להוסיף גז למקרר ? פי 3 מכל טכנאי פרטי.
- 4.סוחר ותיק 26/06/2023 11:31הגב לתגובה זואופסי...
- 3.עמי 26/06/2023 10:59הגב לתגובה זותקנו בזול יעלה לכם ביוקר
- לקוח מאוכזב 26/06/2023 12:52הגב לתגובה זוגם כשתקנה ביוקר את הטופ של LG מאחל לך לא להזדקק לשירות שלהם. חברה פח!!
- טורקו 26/06/2023 12:02הגב לתגובה זואבל בסדר...מה שתגיד
- 2.לרון 26/06/2023 10:15הגב לתגובה זורק משקיע ולא ממליץ,בירידה כזו אני קונה,לא ראיתי חברה דומה שבאתר שלה מפרסמת תעודות ואישורים ISO וכדו',כל הכבוד להם,זו איכות
- 1.סתם אחד 26/06/2023 10:10הגב לתגובה זושים איזה שף חצי שהשתתף בריאלטי בטלווזיה, תקים מותג מדבקה עם שם אירופאי כמו סוונסון או גוטנברג ותספר על היוקרה והאיכות הישראלים ינהרו.

״אנחנו מחלקים כבר 20 שנה ברצף דיבידנד; נמצאים בכל מקרר בארץ״
״אנחנו מתעסקים בבסיס של החקלאות הישראלית - דשנים, חומרי הדברה, אריזות, מוצרי השקיה ותערובות מזון לבעלי חיים״ מנכ״ל עמיר שיווק, גיא בינשטוק, מדבר על התוצאות הרבעוניות, מספר מי החליף את הטורקים שהחרימו את ישראל ובעיקר מוכיח שחברה
תעשייתית יכולה להיות רחוקה מלהיות משעממת
עמיר שיווק היא מהחברות הוותיקות בבורסה המקומית, עם היסטוריה שמתחילה עוד בשנת 1942 והנפקה לציבור שבוצעה ב־2005. החברה מספקת תשומות חקלאיות לכל רוחב הסקטור מדשנים וחומרי הדברה ועד אריזות, מוצרי השקיה ותערובות מזון לבעלי חיים - פרוסה עם 28 סניפים ברחבי
הארץ ונוגעת כמעט בכל חקלאי. ברבעון השני עמיר שיווק הציגה הכנסות של כ־358 מיליון שקל, עלייה של 3.5% לעומת הרבעון המקביל, אבל הרווח הנקי שלה ירד ל־12.7 מיליון שקל לעומת 13.5 מיליון שקל אשתקד 2025. המניה של עמיר שיווק 0.93%
נסחרת בשווי שוק של כ־413 מיליון שקל ומציגה תשואת דיבידנד יציבה סביב 3%, בזכות מדיניות חלוקה רציפה שנמשכת כבר שני עשורים. מתחילת השנה המניה הוסיפה כ-18% וב-12 החודשים האחרונים טיפסה 32%, בסה״כ הגרף של הביצועים די תלול כלפי מעלה אחרי שעמיר שיווק הצליחה לצלוח
פרק פחות נעים עם השקעה כושלת בקנאביס.
ביצועי המניה במבט על ה-5 שנים האחרונות - צניחה ואז נסיקה
לפני כמה שנים ניסתה עמיר שיווק לגעת בתחומים חדשים שנראו אז מבטיחים ובראשם הקנאביס הרפואי. החברה השקיעה בחברת BOL (Breath of Life), מתוך מחשבה על פוטנציאל שוק עצום ועל אפשרות לייצר מנוע צמיחה נוסף לצד הפעילות המסורתית. אלא שהמהלך התברר כהימור לא מוצלח: שוק הקנאביס הרפואי בישראל ובעולם לא המריא כפי שציפו, היו הרבה עיכובים רגולטוריים לצד תחרות הולכת וגוברת מה שהוביל את עמיר שיווק להפרשות כבדות שהסתכמו בעשרות מיליוני שקלים .
המנכ"ל גיא בינשטוק לא מהסס להודות כי זה פרק פחות נעים בהיסטוריה של החברה
- כזה שחתך משמעותית את השורה התחתונה והכביד על התוצאות הכספיות בשנים 2021-2022. אבל מדגיש שמאז, עמיר שיווק הרבה יותר זהירה בכל מה שקשור יותר להשקעות מחוץ לליבת הפעילות, והחברה מעדיפה להתמקד ברכישות סינרגיות ישירות לעסקי החקלאות - כמו חממות, מיכון חקלאי ותערובות.
"הסיפור הזה מאחורינו", הוא מסכם והמספרים של השנתיים האחרונות באמת מחזקים את התחושה שהחברה הצליחה להחזיר את עצמה למסלול יציב.
אנחנו מדברים אחרי התוצאות הרבעוניות - לפני שנצלול למספרים, ספר קצת על מה שקורה בעמיר שיווק לאחרונה
"עמיר שיווק היא חברה ותיקה מאוד. נוסדה ב-1942 על ידי התאחדות האיכרים בישראל, וב-2005 הונפקה בבורסה. כך שאנחנו מציינים השנה 20 שנה כחברה ציבורית. אני חושב שהייחוד שלנו הוא בפעילות עצמה - שיווק והפצה של תשומות חקלאיות, תחום שקיים בכל מדינה בעולם. אנחנו מספקים הכל: חומרי הדברה, דשנים, אריזות, מוצרי השקיה ותערובות מזון לבעלי חיים. יש גם רכיב נדל"ן קטן - נכס בבני ברק ומרלו"ג בעמק חפר, אבל זו לא הליבה. הליבה היא תשומות חקלאיות".
- עמיר שיווק: ההכנסות ירדו ב-3%; הרווח הנקי זינק ל-13.5 מיליון שקל
- עמיר שיווק: הרווח הנקי זינק כמעט פי 7 ל-10.6 מיליון שקל
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מהי בעצם הליבה של הפעילות שלכם?
"אנחנו קוראים לזה הגנת הצומח והזנתו שזה בעצם דשנים והדברה, תחשוב על זה כמו אנטיביוטיקה וויטמינים בשביל הצמחים. אנחנו המפיצים הגדולים ביותר בארץ של חברות ענק כמו אדמה וכיל. הקשר שלנו הוא עם ממש עם החקלאי בשטח. במחצית האחרונה חווינו ירידה קלה, בעיקר בגלל מזג האוויר. החורף האחרון היה יבש וחם, מה שהפחית מחלות עלים וצמצם את הצורך בחומרי הדברה".
אז זה מעניין, לא הייתי מצפה מחברה כמוכם שיהיו לה אלמנטים של ׳עונתיות׳

ג'ין טכנולוגיות: "זה ה'מאני-טיים' של ה-AI" - הנפקה בנאסד"ק? "על השולחן"
אחרי ההסכם עם חברת החשמל ב-2.3 מיליון שקל, מנכ"ל ג'ין טכנולוגיות עודד טהורי מדבר על צבר ההזמנות שהכפיל את עצמו, המגעים עם משרדי ממשלה נוספים, הפיילוט עם קבוצת אדאני בהודו והאפשרות להנפקה מעבר לים, האם יצטרכו לגייס הון בשביל הצמיחה? "יש לנו 40 מיליון שקל בקופה - זה מספיק לנו לפחות לשנתיים"
ג'ין טכנולוגיות (Jeen.ai), חברת הבינה המלאכותית שהוקמה מתוך חטיבת הדאטה של וואן טכנולוגיות והונפקה בבורסה במאי האחרון, מדווחת הבוקר על עסקה משמעותית עם חברת החשמל. במסגרת ההסכם, ג'ין תספק לחברת החשמל פתרונות AI בהיקף של כ-2.3 מיליון שקל לתקופה של שנתיים,
עם אופציה להארכה בשנתיים נוספות.
על פניו, הסכום לא גדול במיוחד - כ-1.1 מיליון שקל לשנה אבל העובדה שמדובר בחברת החשמל, אחד הגופים הציבוריים המרכזיים במשק, זה מה שנותן לעסקה משמעות הרבה יותר גדולה. מעבר להכנסות הישירות, ההתקשרות יכולה להיות שער לכניסה לעוד ארגונים ממשלתיים ולתקציבים נרחבים בהרבה בהמשך.
בשיחה עם מנכ"ל החברה, עודד טהורי, ניסינו להבין איך העסקה משתלבת באסטרטגיה של ג'ין טכנולוגיות 10.69% הצעירה, הזכרנו לו את החזון שנתן לנו בתחילת הדרך כשאמר - "החזון שלנו הוא להיות חברה גלובלית גדולה ומשמעותית ב-GenAI" וניסנו להבין מה המצב של צבר ההזמנות, והאם יש לחברה מספיק משאבים להמשך הצמיחה - "יש לנו 40 מיליון שקל בקופה וזה יספיק לנו לפחות לשנתיים", הוא מרגיע. לגבי ההסכם החדש מוסיף טהורי: "אמנם זה POC, אבל התקציב יכול להיות ממומש גם בתוך שנה, כך שיש פוטנציאל להרחבה". לצד הפעילות מול חברת החשמל, לג'ין כבר יש דריסת רגל אצל לקוחות אסטרטגיים כמו מכבי שירותי בריאות והתעשייה האווירית, אבל העיניים מסתכלות גם החוצה - לשווקים הבינלאומיים, שם התחילה החברה פיילוט וחתמה בתחילת השנה על הסכם הפצה עם קבוצת אדאני ההודית, והפוטנציאל, לדבריו, גדול מאוד.
היום אתם מדווחים על חוזה עם חברת החשמל, מבחינת ההיקף זה נראה חוזה לא מאוד גדול שנתיים, 2.3 מיליון שקל יש כאן בסיס יותר רחב מזה?
- ג'ין טכנולוגיות: הקצאה פרטית בדיסקאונט של 31% בתמורה לכ-23 מיליון שקל
- ג'ין טכנולוגיות יוצאת לדרום אמריקה: הסכם הפצה עם שותף מקומי בברזיל
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
"נכון, מדובר בשלב א' של ההתקשרות. זו התחלת הדרך ולא סוף התהליך. זה שלב ראשון בהטמעת המערכת, לא פריסה מלאה לכלל החברה. המשמעות היא שההיקף יכול לגדול מאוד בהמשך".
אז בעצם מה זה כולל? זה סוג של POC או כבר הטמעה מלאה?