"היינו בטוחים שהמניה תקפוץ ב-300%"
"לפני 10 ימים דיווחנו שהפעלנו בהצלחה את המנוע מבוסס המימן שלנו, זה דבר פנטסטי שהיינו בטוחים שיקפיץ את המניה ב-300%. זה הופיע בכל עיתון רכב, בפייננשל טיימס ובניו יורק טיימס. בישראל ירדנו ב-20% מאז", כך אומר יו"ר אקוואריוס מנוע גל פרידמן בשיחה עם ביזפורטל. "זה עבר לכולם פה מתחת לרגליים. דווקא לגבי הדיווח הנוכחי על דובאי לא חשבנו שמדובר במשהו כל כך מהותי ולא התכוננו לתגובות עליו". תגובת המשקיעים בארץ היא כמובן לא תכנית לבקשתו של אף יו"ר, ועם פרידמן אכן התכנסנו לדבר על ההשקעה החדשה להקמת מפעל בדובאי, דיווח שהזניק את המניה בכ-18%.
אקוואריוס דיווחו כי חתמה על מזכר הבנות עם חברת אנרגיה בריטית בשם Kampac International (KIP) שעוסקת בעיקר בחיפושי נפט וגז ובתחום הכרייה, פעילות שמרוכזת בגאנה, ניגריה וקונגו. חברה פרטית שפעילה בשווקים הללו עשויה להעלות מקום לחשש. מעבר לכך, מדובר בחברה שהפעילות שלה ממוקדת בחיפושי נפט וגז בשונה מאקוואריוס שנמצאת תחת התחום של אנרגיה ירוקה. פרידמן מצדו מציין כי KIP תונפק בקרוב בבורסה בלונדון כשלפי הדיווח של אקוואריוס, ל-KIP פעילות אנרגיה מתחדשת בדובאי. כך או כך, באתר החברה זו אינה מוזכרת.
KIP תשקיע 1-1.2 מיליארד דולר בהקמת מפעל לייצור מנוע הבעירה הפנימית הלינארי הזעיר שפיתחו באקוואריוס שמשקלו 10 ק"ג ובו חלק נע אחד בלבד. הספק החשמל הגבוה שמאפשר המנוע מסייע להפחתת זיהום אוויר. המנוע אם כן עובד הן על דלק והן על מימן כפי שדיווחה אקוואריוס לאחרונה. פרידמן אומר כי שלב ההוכחה הטכנולוגית כבר מאחורי החברה.
"המתקן המדובר בדובאי, אם יקום בכפוף לגיוס, יפנה רק לשוק האוטו-מוטיב. את הגנרטורים למקומות מרוחקים ואנטנות דור 5 שלנו אנחנו מייצרים בקווים נפרדים באשקלון ועם שותפים ביפן", פרידמן מסביר. "בעזרתם אנחנו גם מספקים את ההזמנה בהיקף 120 אלף גנרטורים לשותפה שלנו ריגמסטר".
- "הציגו לנו מצג שווא" - המשקיע המרכזי באקוואריוס נסוג מההשקעה
- אקוואריוס מתניעה מחדש: "אני שם את הרקורד שלי על השולחן"
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
כלומר, המפעל יוקם לדבריך לא עבור השותפות הקיימות, אלא עבור לקוחות עתידיים, בתקווה שיגיעו, משוק חדש שאתם פונים אליו - והוא האוטו-מוטיב?
"כן. בסוף אנחנו הולכים להחליף 230 מיליון מנועים שנמכרים כל שנה בעולם, שכל אחד יבחר אם להאמין לנו יותר או פחות. במקום המנועים שנחליף בתעשיית הרכב אנחנו מייעדים את מנועי המימן שלנו".
לא חשפתם בדיווח איזה נתח תקבל KIP מהחברה הבת המשותפת שתקימו, אבל אם לשפוט לפי הסכום שתשקיע במפעל, שהוא גבוה מכל השווי של אקוואריוס – כמיליארד שקל – אפשר להניח שהיא תחזיק בנתח הגדול יותר?
- מה יודע צבי לוי שאנחנו לא? ארית מנצלת אופוריה במניה כדי להנפיק מהציבור
- "אנחנו בעיצומה של המהפכה, נצטרך חוזה חברתי חדש" - בלומנברג על שוק העבודה החדש
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- אלפרד אקירוב: "אני עובד מהבוקר עד הלילה. זו לא עבודה קשה,...
"לא, אי אפשר להניח את זה ול-KIP גם אין ציפיות כאלה".
איזו פעילות אנרגיה מתחדשת מחזיקה כיום KIP בדובאי? פאנלים סולאריים? פרויקט גגות?
"אני לא יודע בדיוק, הם יושבים בדובאי".
הבחירה בדובאי קשורה למשטר המס או אזורי הסחר החופשי שמשרתות את תעשיית הרכב?
"בין דובאי לאבו-דאבי יש אזור תעשייה שאליו מחפשים להביא לשם טכנולוגיות מעניינות. לא היינו הולכים עם KIP למקום אחר, הלכנו איתם לפורטה שלהם – והוא בדובאי, שם הם גרים והם מקושרים שם. מפגישות מקדמיות שערכנו עם לקוחות שלהם ומשקיעים פוטנציאליים שישקיעו בפרויקט הזה התרשמנו שהביאו אותנו לרציניים מאד, לכן המשכנו איתם".
KIP כבר מחזיקה בקרקע עליו תקימו את המפעל או שתצטרכו ביחד לאתר מיקום פוטנציאלי?
"אנחנו קודם כל רוצים שההסכם יחתם ונראה כסף – לאחר מכן תבחר הקרקע, או על ידם או על ידי שני הצדדים".
דבר שבלט בדיווח שהוצאתם הוא האופציה שניתנה ל-KIP לתקופה של 14 חודשים לרכוש 10% מאקוואריוס לפי שווי של 5 מיליארד דולר. מדובר בפער גדול מאד מול השווי הנוכחי שהוא כשלוש מאות מיליון דולר. מה תומך בשווי הזה?
"גם להשקיע מיליארד דולר בהקמת מתקן ייצור בחברה שנסחרת לפי 500 מיליון דולר ביום טוב ו-300 מיליון דולר ביום פחות טוב זה הרבה. החבר'ה מדובאי ביקשו 'Piece of the Skin'. הם רצו להיות מסוגלים לרכוש 10% מחברת האם של החברה המשותפת, בהנחה שיקום מתקן הייצור.
- 28.אפס אמינות 22/08/2021 14:34הגב לתגובה זוכל רמאי יכול לצאת בהצהרות ספוקלטיביות ולהריץ את המניה,כדאי שהראשות לניירות ערך תבדוק אותם
- 27.אמנון 15/08/2021 11:03הגב לתגובה זואחוזים.
- 26.אני 03/08/2021 17:35הגב לתגובה זוכמו כל החארטות , מבלבלים לטיפשים את המוח עם מילים כמו ״מיליארדים״, ״מהפך״, ״פוטנציאל״ וכו.. בפועל אין כלום אבל זה לא מפריע להם לבקש כסף כדי להכניס משכורת מנופחת על מילים .. נו בסדר… פראיירים לא מתים..
- 25.שפל חדש 28/06/2021 10:20הגב לתגובה זושוק ההון מלא בכאלה,לפי הכותרת צריך להיזהר
- 24.משקיע 23/06/2021 03:25הגב לתגובה זואני בטוח שהוא יותר חכם מרוב המגיבים לכתבה
- 23.מנוע מימין זה לנסוע על פצצה וחצי מהמקומות אי אפשר להכנס (ל"ת)הכי חכם 15/06/2021 22:25הגב לתגובה זו
- 22.יהודי 15/06/2021 11:09הגב לתגובה זוכך מתנהל ומתבטא יו"ר חברה ששווה כ 500 מליון דולר ????? הוא לא יודע מה עם עסקי החברה המשקיעה, הוא לא יודע מתי והיכן יוקם המפעל, הוא לא יודע איך ישתלבו חזון החברה שלו עם חזון החברה המשקיעה. ובנוסף לכל החברה המשקיעה מוכנה לשלם עבור 10% מניות 450 מליון דולר יותר כי אינה יודעת לרכוש מניות שווים כעת רק 50 מליון. מוכר בבאסטה בשוק נשמע כבר יותר אמין.
- 21.תמיד יגיע הפתי (ל"ת)יעקב 14/06/2021 21:35הגב לתגובה זו
- 20.בלפחות 5 מיליון שקל !! זאת הרצה בהשתנה מהמקפצה 14/06/2021 17:34הגב לתגובה זובלפחות 5 מיליון שקל !! זאת הרצה בהשתנה מהמקפצה
- 19.לרון 14/06/2021 12:34הגב לתגובה זוהנהלה נוטה ש"לא להתעסק" במחיר מניית החברה
- 18.Ndjdh 14/06/2021 12:14הגב לתגובה זודי לא מסוגל לשמוע את הניפוחים האלה...בא לי לעשות שורט על הזבל הזה
- 17.נראה חשוד ומעלה הרבה תהיות.הייתי נזהר מאוד. (ל"ת)מני 14/06/2021 11:49הגב לתגובה זו
- 16.ממש מאמר דוגמא ל-מה זה "הרצת מניות"... (ל"ת)העומד בשער 14/06/2021 11:07הגב לתגובה זו
- 15.מייק1 14/06/2021 10:18הגב לתגובה זומדובר על כמויות גדולות מאד של מנועים שישווקו לכל העולם. החברה כרגע זולה 300 מיליון דולר, השקיעה במפעל ע"י KIP היא 1 מיליארד דולר, 10% מהחברה ירכשו ב 5 מיליארד דולר, מדובר בהזדמנות להכפיל את הכסף פי 15. המלצה לקניה מאד חזקה.
- אי 03/08/2021 17:39הגב לתגובה זואו או
- להתרחק 14/06/2021 12:23הגב לתגובה זוכמעט כל מנוע שריפה יכל גם לעבוד על מימן. אבל אם כבר הופק המיימין והובל לנקודה עדיף להשתמש בו בתא דלק. אין עתיד למנועי שריפה
- 14.דידי 14/06/2021 10:17הגב לתגובה זורק מה אנשים יכולים להשקיע ולהתרסק אם כל הדיבורים בעלמא.
- 13.גרוסמן 14/06/2021 10:16הגב לתגובה זומוע שכבר מותקן ונוסע. ראו כתבה מהבוקר בדהמרקר על התחום
- 12.אקווריוס פלוס גינסל שילוב מנצח (ל"ת)דני 14/06/2021 09:36הגב לתגובה זו
- 11.מקס 14/06/2021 09:34הגב לתגובה זואם חברת תרופות מוציאה דיווח שהצליחה בניסוי בלי לתת שום נתונים, זה יחתוך את השווי בעשרים אחוז בקלות
- 10.מנהל השקעות 14/06/2021 09:33הגב לתגובה זוכל בעל שליטה שמתעסק שער המניה ולא בביצועים עסקיים הוא שרלטן
- 9.נתי 14/06/2021 09:20הגב לתגובה זובדרך כלל חברות צומחות וצניות מזנקות לא בגלל ראיון על במנכל אלא לפי ניתוחי אנליסטים. כל בעל ענין במוצר יהלל אותו ובעקיפין ינפח מחיר מניה. כל אנליסט העובד בבית השקעות המושקע במניה מסויימת יכתוב מה שהמעסיק,שלו מצפה ממנו. ולכן, צריך לנהוג,בזהירות לפני קבלת החלטת השקעה במניות.
- 8.ירון 14/06/2021 09:12הגב לתגובה זויש פה בונננזה רצינית שמסוקרת בכל העולם רק בישראל כולם רדומים מנוע חדשני זול ויעיל . אפילו לCNN זה הגיע .
- 7.גיל 14/06/2021 09:11הגב לתגובה זו"היינו בטוחים שהמניה תקפוץ ב-300%" זו כותרת לכתבה ??? עם היו"ר חוץ מפמפום לכאורה אין כלום בכתבה
- 6.עובד בחברה 14/06/2021 09:00הגב לתגובה זואני עובד בחברה מאז ותמיד הבחור מגזים כדאי לשים לב למציאות העכשווית בחברה , הרבה ממה שאמר לא מדוייק.
- 5.מנוע המימן כבר לא רלוונטי , מהפכת המנועים החשמליים כבר כאן (ל"ת)אריאל 14/06/2021 08:40הגב לתגובה זו
- מיקי 14/06/2021 10:29הגב לתגובה זוהמנוע החשמלי זה רק שלב ביניים , זו טכנולוגיה ישנה בת יותר מ- 100 שניה
- דני 14/06/2021 09:37הגב לתגובה זורק אתמול כתבתם וגם זה באמצע המאמר ואפילו עכשיו השמתתם את זה ממאמר שאמור להבליט את הניסוי את המימן ואת שוק הרכב
- 4.יוסי 14/06/2021 08:36הגב לתגובה זוהוא לא יודע הרבה על Kip אבל הוציא הודעה אתמול , הייתי מצפה מיו״ר לתגובה יותר רצינית בלי לזרוק מאות אחוזים עליה במניה , חובת ההוכחה עליכם לפני שמניה תעלה , הודעות מעורפלות לעיתונות לא יעזרו כאן
- 3.מזכירים קצת את עסקת ביתר ים הרבה מספרים קצת מיידע (ל"ת)משה לא חוגג 14/06/2021 08:18הגב לתגובה זו
- 2.שימי 14/06/2021 08:14הגב לתגובה זומעכשיו עם הממשלה החדשה מנוטרלת שחיתות אין לו סיכוי
- 1.שגיא 14/06/2021 07:57הגב לתגובה זוהחברה בשמות קודמים...ראה עשרות מקרים דומים שלא יצא כלום ממזכר הבנות. גם אין שום פרטים כמו לוח זמניםלהתחלת יצור ושיווק אולי עוד 7 שנים?ולקוח אחד שמתענין ורוצה. בנוסף להעריך שווי של 5 מליארד על מנוע שטרם הוכח מראה על ניתוק מוחלט מהמציאות. ....לטווח בקרוב המניה לא תתרומם גם השווי שלה כבר מליארד שזה לא מעט על כלום ושום דבר.

"מטריקס תיכנס לת"א 35 ותהפוך לאחת מעשר חברות ה-IT הגדולות בעולם"
המיזוג הענק בין שתי ענקיות ה-IT עליו הודיעו במרץ כבר הקפיץ את השווי המצרפי של 2 החברות מהמקום ה-10 ל-8 בארה"ב ומהמקום ה-4 ל-3 באירופה; בלידר סוקרים את ההשפעות של המיזוג ההיסטורי, את הסינרגיה וגם אחרי קפיצה של 62% במטריקס מאז ההודעה הפונטציאל עדיין גדול
בתחילת נובמבר מטריקס מטריקס -0.07% ומג'יק מג'יק -1.71% נכנסו לשלב המכריע של המיזוג כשמסגרת ההבנות שסוכמה במרץ נסגרה בין השתיים. אם הכל יתקדם כמתוכנן, ב-10 לחודש תיערך אסיפת בעלי המניות של שתי החברות כשהשלמת העסקה צפויה במהלך ינואר 2026.
על פי תנאי העסקה, מג'יק תימחק מהמסחר ותהפוך לחברה פרטית בבעלות מלאה של מטריקס, כשבעלי מניותיה יקבלו 0.5883 מניות מטריקס לכל מניה שזה יחס שמעמיד את בעלי המניות על כ-31% מהחברה המאוחדת. בסקירה שפרסמה דינה קורשונוב, אנליסטית בלידר שוקי הון היא אומרת "להערכתנו, יחס ההחלפה בין המניות אינו צפוי להשתנות עד להשלמת המיזוג לאור המורכבות המשפטית הכרוכה בהשלמת העסקה".
השוק כבר מבין לאן העסק הזה צועד והוא כבר החל לתמחר
את המיזוג חודשים לפני החתימה הרשמית אבל עוד ובעיקר מאז פרסום מזכר ההבנות במרץ. מאז ועד היום זינקה מניית מג'יק בכ-79% לשווי של כ-4 מיליארד שקל בעוד מטריקס הוסיפה כ-62% והיא נסחרת בשווי של 9 מיליארד שקל. כמו השוק, גם בלידר סבורים שהמיזוג ייצור גוף משמעותי בהיקף
הפעילות שלו. ביחד הקבוצה הממוזגת תגיע לשווי שוק מצרפי של כ-3.3 מיליארד דולר כ-10.5 מיליארד שקל. למטריקס צפויות הכנסות שנתיות של כ-2 מיליארד דולר ומצבת העובדים תסתכם על 15 אלף. הנתונים האלה מציבים את החברה המאוחדת בין עשר חברות
ה-IT הציבוריות הגדולות בארה"ב ובאירופה.
סינרגיה בעיקר בתחום הענן
בלידר מתעכבים גם על הסינרגיות שיהיו במיזוג, ומסבירים כי החיבור בין שתי החברות לא מסתכם רק בהיקף פעילות גדול יותר אלא יוצר יתרון תחרותי ממשי בשווקים שבהם הביקוש הולך
וגובר, כמו ענן, דיגיטל, סייבר, דאטה ו-ERP. מטריקס מגיעה לתהליך עם פעילות ענן רחבה ומוכרת בישראל ועם התרחבות פעילה באירופה, בעוד מג'יק מוסיפה יכולת משלימה בשוק האמריקאי שבו היא מחזיקה נוכחות משמעותית וכ-1,500 אנשי מקצוע מקומיים. שילוב כזה, לפי לידר, מאפשר לבנות
קו עסקים בינלאומי מגובש יותר, כזה שמגדיל את עומק ההיצע של החברה המאוחדת ומספק לה רגל יציבה בכל אחד מהשווקים המרכזיים בעולם.
- לפני המיזוג: מגי'ק עם הכנסות שיא, עלייה של 17% ברווח הנקי והעלאת תחזית
- לקראת המיזוג עם מג'יק: מטריקס סוגרת רבעון שיא
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
החיבור בין שתי הפעילויות משפיע לא רק על פריסה גיאוגרפית אלא גם על האופן שבו החברה המאוחדת יכולה להציע פתרונות מקצה לקצה.
בלידר מציינים כי פעילויות ה-ERP של שתי החברות כולל הפתרונות שמג'יק מביאה עמה, מרחיבות את סל השירותים שמטריקס יכולה להציע ללקוחותיה, מחזקות את נאמנות הלקוחות ומאפשרות להיכנס למכרזים גדולים ומורכבים יותר, במיוחד בארגוני אנטרפרייז גדולים. במקביל, העובדה שגם מטריקס
וגם מג'יק מחזיקות בקשר אסטרטגי עם AWS יוצרת יתרון כפול, הן נהנות מגישה טובה יותר לטכנולוגיות ולכלי ענן מתקדמים, והן יכולות לגשת יחד לשיתופי פעולה שדורשים היקף פעילות גדול יותר.

מה יודע צבי לוי שאנחנו לא? ארית מנצלת אופוריה במניה כדי להנפיק מהציבור
המוסדיים יקנו, אבל האם הם היו קונים אם זה היה הכסף האישי שלהם? ארית בתקופה נהדרת ואחרי שהיתה על סף פשיטת רגל והמדינה הצילה אותה, היא מרוויחה מהמדינה מאות מיליונים ברווחיות של חברת אנבידיה - גאות בשוק הביטחוני היא סיבה נהדרת לצבי לוי למכור-להנפיק לפי 5 מיליארד שקל, אבל האם הרווחים האלו יימשכו? ממש לא בטוח
אם המוכר רוצה למכור במחיר מסוים, אז ברור שהמחיר מתאים לו, המחיר טוב מבחינתו. אם הקונה רוצה לקנות במחיר הזה - אז יש עסקה. האם יכול להיות שהמחיר טוב לשני הצדדים. כן, אם שניהם "מקריבים" בדרך ומתכנסים לעסקה. בהנפקות זה לא קורה, כי לרוב יש א-סימטריה של מידע. המוכר יודע יותר מהקונה, וגם כי הקונים הם לא באמת שמים את הכסף שלהם, אלא "כסף של אחרים".
במצב המתואר, האם זו עסקה במחיר ראוי-נכון? האם כשגופים מוסדיים יקפצו עכשיו על ההנפקה של ארית-רשף זו עסקה ראויה? אי אפשר לדעת מה יהיה והמניה בהחלט יכולה להמשיך לעלות, אבל אפשר לדעת דבר אחד ברור - ארית שהיתה חברה של 100-150 מיליון שקל, קפצה לשווי של 5 מיליארד שקל בזכות המלחמה. ההצטיידות היתה גדולה, המחירים היו בשמיים - משרד הביטחון קנה כנראה בלי לחשוב יותר מדי - המספר בדוח של ארית שמוכיח - משרד הביטחון מפזר כספים
זה לא יכול להימשך. נכון שיש שינוי תפיסתי עולמי ונכון שההצטיידות הצבאית עלתה, אבל זה גם יביא תחרות ויוביל לשחיקה ברווחיות. כמו כמעט כל דבר שעולה מהר, יש גם ירידות, טלטלות וגלים בדרך. ארית לא מפתחת שבבי AI שהיא יכולה להרוויח עליהם 75% , היא לא אינבידיה, היא חברה של לואו טק שעושה עבודה טובה, מייצרת מערכות וכלים טובים מאוד, אבל יש גאות בעסקיה, בשל ניצול הזדמנות של ההנהלה והבעלים. אגב, כשהחברה קרסה והגיעה לפשיטת רגל, המדינה הצילה אותה מספר פעמים. עכשיו כשצריך אותה, היא - ואין לנו טענות על כך, זו המטרה של עסק - ממקסמת רווחים ומוכרת במחירים גבוהים.
הטענות שלנו הן כלפי המוסדיים שאם יעשו שיעורי בית יפנימו שהתוצאות של ארית ימשיכו להיות טובות עוד שנה, אולי שנתיים, אבל מה אחר כך? לקנות חברה במכפיל רווח של 8 זה לא תמיד נכון, השאלה אם זה יימשך לאורך זמן. וכל זה כשהטכנולוגיה משתנה - התותחים החדשים שייכנסו לצבא מתוצרת אלביט לא יעבדו כנראה רק עם סוגי המרעומים של ארית.
- ארית מציגה מרווחים של אנבידיה; איפה מסתתרת החולשה בדוחות?
- ארית במזכר הבנות עם חברה אירופית לשיווק וייצור מרעומים למדינות נאט"ו
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
וכמובן שדגל האזהרה הגדול הוא המכירה - ארית מנפיקה את רשף שהיא כאמור כל הפעילות של ארית, היא בעצם מוכרת את עצמה. אם המצב כל כך טוב, והצמיחה ברורה והרווחים הגדולים ימשיכו, אז למה להנפיק? מה יודע המוכר, צבי לוי, הבעלים ויו"ר החברה שהקונים לא יודעים? ולמה הוא כנראה יצליח לסדר אותם?
