אקוואריוס גל פרידמן
צילום: יח"צ

אקוואריוס מנועים: מנוע המימן שפיתחה עבר בהצלחה בדיקת הרצה

הבדיקה בוצעה על ידי חברת  ALV האוסטרית, המתמחה בפיתוח, הדמיה ובדיקה של כל סוגי ההנעה ושילובם בכלי רכב שונים. גל פרידמן, יו"ר דירקטוריון אקוואריוס מנועים: "נמשיך להאיץ את תהליכי הפיתוח של המנוע הלינארי שלנו, כדי להגשים את החזון להפוך את המימן לדלק העתידי של תעשיית הרכב העולמית
סתיו קורן | (8)

חברת אקוואריוס מנועים אקוואריוס מנוע 0.51% שפיתחה מנוע בעירה פנימית קטן, ירוק וחסכוני מדווחת כי המנוע הלינארי החדש שפיחתה המבוסס על גז המימן, עבר בהצלחה בדיקות הרצה, שבוצעו יחד עם חברת ALV האוסטרית, המתמחה בפיתוח, הדמיה ובדיקה של כל סוגי ההנעה ושילובם בכלי רכב שונים.

על פי החברה, בניסוי פעל המנוע על בסיס מימן בלבד, ללא שימוש כלשהו בדלקים פוסיליים מסייעים. תוצאות הבדיקות הצביעו על כך שמנוע החברה ניתן להפעלה גם באמצעות מימן בלבד (100%), תוך פליטת גזים, CO2, CO ו-HI ברמות זניחות עד אפסיות.

גל פרידמן, יו"ר דירקטוריון אקוואריוס מנועים: "נמשיך להאיץ את תהליכי הפיתוח של המנוע הלינארי שלנו, כדי להגשים את החזון להפוך את המימן לדלק העתידי של תעשיית הרכב העולמית. מהבדיקות הראשוניות שנערכו עולה, שמנוע המימן שלנו יכול להיות התשובה המשתלמת, הירוקה והקיימת לתחבורה עולמית וייצור אנרגיה מרחוק."

אקוואריוס מנועים הודיעה לאחרונה על עסקאות שותפות עם נוקיה בתחום התקשורת מרחוק וניהול ציוד אנרגיה. בנוסף, הודיעה החברה בחודשים האחרונים על הקמת חברת בת ביפן ועל שותפות עם יצרנית חלקי הרכב היפניים מוסאשי ויצרנית המנועים TPR.

תגובות לכתבה(8):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 5.
    קוקי סוזוקי 26/10/2021 09:13
    הגב לתגובה זו
    והם עובדים על מנוע בעירה פנימית מסובך עם בלאי מואץ וגזי חממה שנפלטים. זה שזורקים את המילה "מימן" לאוויר לא אומר שהם בכיוון. לא עתיד ולא נעליים טכנולוגייה שנות 80, שום יצרן לא יכניס מנוע כזה לרכב שמייצר, מה זה נותן?
  • 4.
    חיים ישראל 03/08/2021 13:41
    הגב לתגובה זו
    אם רוצים להשתמש בו בתור מאריך טווח לרכב חשמלי אז עדיף תא דלק ששורף מימן והנצילות שלו בהמרה לחשמל היא 60% . הנצילות של המנוע הזה בוודאות קטנה מ 60% וגם סביר להניח שקטנה מ 45% .
  • 3.
    יוסף 14/07/2021 12:04
    הגב לתגובה זו
    כבר לפני 40 שנה חברי איציק רז תכנן מנוע כזה אבל לא היה לו מספיק כסף לשלם עבור רישום פטנט ואף הזהירו אותו לבל ימשיך. מקווה שהפעם תהיה הצלחה. רק שהמימן הוא חומר נפיץ ביותר (הצפלין הגרמני שנשרף היה ממולא במימן) יש לתכנן בטיחות עם אפס תקלות.
  • יוסי 21/07/2021 11:22
    הגב לתגובה זו
    מי מהשניים יכבוש שוק הרכבים
  • 2.
    שרון 11/07/2021 08:28
    הגב לתגובה זו
    לדעתי פוטנציאל אדיר לחברה ורווח נקי לסביבה ירוקה עלו והצליחו
  • 1.
    לחברה של שי אגסי שבזבז 800 מליון דולר ושבו כתבתי ל 09/06/2021 14:53
    הגב לתגובה זו
    לחברה של שי אגסי שבזבז 800 מליון דולר ושבו כתבתי לו אנו חפס שסתום להזרקת מימין לתוך מנוע שרפה פנימית מאחל לכם הצלחה
  • מיקי 26/10/2021 09:33
    הגב לתגובה זו
    מסובך ועתיר תחזוקה
  • הלו אתה לא ברור (ל"ת)
    אבי 04/07/2021 10:34
    הגב לתגובה זו
בורסה, משקיעים (AI)בורסה, משקיעים (AI)

להשקיע בבורסה במקום לקנות דירה - הצעירים משנים גישה

על הקשר בין בורסה למחירי הדירות, על הצעירים שעושים מכה בבורסה וחזרה למפולת של 2008-2009

מנדי הניג |

הגאות בבורסות בשנים האחרונות, במיוחד בוול סטריט, יצרו רווחים גבוהים למשקיעים, לרבות המוני משקיעים צעירים. זו תופעה עולמית, וזה גם בארץ - מאות אלפי ישראלים משקיעים ישירות במניות בבורסות, חלק גדול מהם צעירים. הם אגב, כמעט ולא משקיעים בארץ, בעיקר בוול סטריט. הצעירים האלו מכירים רק שוק עולה, הרווחים שלהם עצומים - דמיינו צעיר שנכנס לשוק לפני 5 שנים. סיכוי טוב שהוא הכפיל את כספו - זה מה שקרה בנאסד"ק וב-S&P. 

בפועל, רבים עשו הרבה יותר מהכפלת הכסף. אם הם הלכו על המניות הדומיננטיות ועל שבבים זה רווח של פי 3-4, אבל גם אם נסתפק בממוצע, זה רווח מרשים שיוצר  מגמה חדשה של הזרמת כספים לבורסה. ההזרמה השוטפת מגיעה גם מהסיפורים בשטח - כשאנשים רואים כמה הם יכלו להרוויח על אנבידיה, על מניות השבבים, על נטפליקס, על מניות הקוונטים ועוד מאות דוגמאות, הם מתפתים. אנחנו רוצים להרוויח, אנחנו גרידיים. הסיפורים האלו מגרים אותנו להזרים כספים. אף אחד לא זוכר את הכישלונות בדרך, זוכרים את המניות שעשות מאות אחוזים וזה מייצר הזרמה שוטפת גדולה לשווקים שבעצמה מייצרת עליות שערים.   

אותו צעיר שרואה שיש רווחים עצומים מגדיל באופן שוטף את ההשקעה במניות. זה מבחינתו הגיל שבו הוא צריך להשקיע כמה שיותר בבורסה, וזה נכון מבחינה תיאורטית.  

השאלה אם התיק שלו מפוזר או אם יש מרכיב אג"ח משמעותי, פחות רלבנטית לצעירים שחוסכים לזמן ארוך - אבל רוב הצעירים לא מבין את המשמעות של חיסכון לטווח ארוך. הם שקועים עד צוואר במניות, ולא מפנימים שהשוק גם יכול לרדת חזק, אחרת חלקם היו אולי מגוונים את התיק. נזכיר כי זה בסדר גמור ואפילו נכון להשקיע במניות בשיעור מאוד גבוה, אבל כל עוד יודעים שבדרך יהיו ירידות. הטווח הארוך מאפשר למשקיעים צעירים להגיע לתיקון באם תהיה מפולת, ולכן מבחינה תיאורטית הם צריכים להיות במרכיב גדול של מניות.

כמה מבין המשקיעים הצעירים מבין את זה? כמה מהם לא ישנה את תיק ההשקעות כשתגיע קריסה ויגיד  "מה זה משנה אני חוסך ל-30 שנים?".  כנראה שהרוב יממש. טבע האדם הוא גרידיות בעליות ופחד גדול בירידות. 

ג׳ורדון פריד, מנכ״ל זוז פאוור, צילום: החברהג׳ורדון פריד, מנכ״ל זוז פאוור, צילום: החברה

הביטקוין של זוז פאוור: סיכון מול סיכוי

אחרי שנים של הפסדים בפעילות אגירת האנרגיה וירידה של מעל 90% מההנפקה, זוז פאוור החליפה מסלול והפכה לחברה פיננסית שמחזיקה ביטקוין כנכס ליבה; המשקיעים מקבלים חשיפה למטבע הדיגיטלי דרך מניה דואלית בתל אביב ובנאסד״ק,  עם סיכון/סיכוי שמגיע מחשיפה לשוק הקריפטו ועלויות של חברה ציבורית

תמיר חכמוף |

חברת זוז פאוור זוז פאוור 19.52%   הדואלית שינתה לאחרונה את מהות ההשקעה בחברה, כאשר עברה מהתמקדות בפעילות טכנולוגית בתחום האנרגיה המתחדשת, לחברה פיננסית שמאפשרת חשיפה לעולם הקריפטו והביטקוין בפרט.

החברה פיתחה מערכת מבוססת גלגלי תנופה שנועדה לאפשר טעינה מהירה לרכב חשמלי גם באתרים שבהם רשת החשמל חלשה או מוגבלת. הרעיון ההנדסי היה מעניין אך בפועל ההצלחה הייתה מוגבלת. החברה התקשתה להמיר פיילוטים להזמנות מסחריות, נרשמו הפסדים תפעוליים מתמשכים, ופעילותה הצטמצמה מאוד עם הכנסה של פחות מ-250 אלף דולר והפסד של 7 מיליון דולר במחצית הראשונה של 2025.

על רקע האתגרים, שכללו הון עצמי שלילי והתחייבויות של כ-6.7 מיליון דולר מול מזומנים של כ-2.5 מיליון דולר, החליטה החברה לשנות אסטרטגיה.

החברה גייסה כספים (בדיסקאונט משמעותי), בסך של קצת יותר מ-160 מיליון דולר, במטרה לרכוש ביטקוין במרבית הכספים, והיתרה לפירעון חובות קיימים ולצרכים תפעוליים.


נכון לדיווח האחרון של החברה, זוז כבר רכשה מעל 1,000 ביטקוין, תוך שמירה על יתרת מזומנים להמשך רכישות ברמות מחיר שונות. החברה מתכננת להשלים את מלוא הגיוס ולהמשיך את הרכישות בהמשך, תוך שהיא תוכל להשתמש בחלק מהכספים כאמור לפעילות שוטפת ותשלום ההתחייבויות.

חשוב לציין כי הרכישות האלה אינן יוצרות ערך חדש לבעלי המניות, אלא הוא נשען על הנפקות לצורך גיוס מזומן לרכישת הביטקוין. המשמעות היא דילול מתמשך של בעלי המניות, כאשר השווי של החברה מזנק למרות שמחיר המניה ירד הודות לגידול במספר המניות.