קמהדע צופה צמיחה של 13% ב-2025 - 180 מיליון דולר

החברה אישררה את התחזית שלה ל-2024 שצופה הכנסות של בין 158-162 מיליון דולר ופרסמה תחזית ל-2025 שצופה הכנסות של 178-182 מיליון דולר - צמיחה של 13% לפי נקודות האמצע; המניה קופצת

רוי שיינמן | (1)

קמהדע קמהדע -0.54%   הדואלית העוסקת בפיתוח, ייצור ושיווק תרופות בתחום הביו-פרמצבטיקה דיווחה כי היא צופה הכנסות של בין 178-182 מיליון דולר ב-2025, מה שצפוי להוות צמיחה של 12.5% לעומת ההכנסות של 2024, שגם הן צפויות להציג צמיחה דומה לעומת 2023. לצד תחזית ההכנסות החברה גם ציינה כי היא צופה EBITDA של 38-42 מיליון דולר ב-2025, צמיחה של 19% לעומת 2024. בתגובה לתחזית, המניה עולה בת"א לשווי של 1.47 מיליארד שקל.


"אנו מתחילים את שנת 2025 בעמדת חוזקה משמעותית ואנחנו מרוצים מההתקדמות שהושגה בשנה האחרונה", אמר עמיר לונדון, מנכ"ל קמהדע. "ההתקדמות הצפויה שלנו ב-2025 מונעת על ידי ארבעת תחומי הצמיחה האסטרטגיים שלנו, הכוללים צמיחה מסחרית על בסיס פורטפוליו המוצרים הקיים שלנו, קידום והשלמת עסקאות פיתוח עסקי ומיזוגים ורכישות, פעילות איסוף הפלסמה שלנו, וקידום של הניסוי הקליני הפיבוטלי שלב 3 InnovAATe. אנו צופים גם להרחיב את פעילות איסוף הפלסמה שלנו, הכוללת את פתיחת האתר השלישי שלנו בסן אנטוניו, טקסס, עד סוף הרבעון הראשון של 2025. בהגעה לתפוקת איסוף מלאה, אנו צופים שכל אחד מהאתרים שלנו ביוסטון ובסן אנטוניו יתרום הכנסות שנתיות של 8-10 מיליון דולר במכירות של פלסמה רגילה".


ברבעון השלישי ההכנסות של קמהדע עמדו על 41.7 מיליון דולר, מעל לצפי האנליסטים שהיה להכנסות של 40.9 מיליון דולר, ועלייה של 10% לעומת התקופה המקבילה אשתקד. הרווח הנקי ברבעון היה 3.9 מיליון דולר, או 7 סנט למניה, בהתאם לצפי האנליסטים ועלייה של 20% לעומת רווח של 3.2 מיליון דולר (0.06 דולר למניה), ברבעון השלישי של 2023.


לפני מספר חודשים פרסמו בלידר המלצה על קמהדע מחיר יעד של 10 דולר למניה, אז פרמיה של 80% על המחיר והיום פרמיה של 47%.


מניית קמהדע בת"א בשנה האחרונה


קמהדע נחשבת לשחקן משמעותי בתחום מוצרי הפלסמה עם דגש על תרופות מצילות חיים למחלות נדירות. פעילות החברה מתמקדת בשני מגזרים: המגזר התעשייתי, המייצר ומפתח מוצרים מבוססי פלסמה ומוביל כ-80% מהכנסות החברה, ומגזר ההפצה שמהווה כ-20% מהכנסותיה ומפיץ מוצרים של חברות נוספות בשוק הישראלי.


קמהדע מתמקדת בכמה מנועי צמיחה מרכזיים, שצפויים לתרום להמשך התפתחותה בשנים הקרובות ולהבטיח לה הכנסות חדשות והרחבת בסיס הפעילות. מנוע הצמיחה הראשון והמרכזי הוא פיתוח חלבון ה-AAT באינהלציה, שנמצא בניסוי קליני מתקדם (Phase 3) ומיועד לטיפול בחסר גנטי של חלבון אלפא-1 אנטיטריפסין (AAT). מחלה גנטית זו מובילה לנזק כרוני לריאות ומאופיינת באחוז גבוה של חולים בלתי מאובחנים. הצלחת הניסוי עשויה לפתוח את הדלת עבור קמהדע לשוק טיפולים משמעותי, שכן שוק ה-AAT בארה"ב בלבד מוערך במיליארד דולר, בעוד שהשוק הגלובלי מוערך ב-1.3 מיליארד דולר. החברה מעריכה שהניסוי יסתיים בשנת 2028, ולא פוסלת אפשרות להתקשרות בהסכם אסטרטגי למכירת המוצר גם לפני סיום הניסוי.


בנוסף, קמהדע פועלת להרחבת פעילות איסוף הפלסמה בארה"ב, תשתית קריטית עבור מוצריה. החברה הקימה שני מרכזים נוספים לאיסוף פלסמה בטקסס, שאמורים להניב הכנסות שנתיות של כ-8-10 מיליון דולר לכל מרכז לאחר שיגיעו לפעילות מלאה. ההתרחבות הזו תורמת להפחתת התלות בספקי פלסמה חיצוניים ומאפשרת לה לייצר מוצרים מבוססי פלסמה בסטנדרטים הגבוהים שהיא מציבה.

קיראו עוד ב"שוק ההון"

תגובות לכתבה(1):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 1.
    די (ל"ת)
    חחח 08/01/2025 15:17
    הגב לתגובה זו
גיא בינשטוק עמיר שיווק
צילום: יחצ
ראיון

״אנחנו מחלקים כבר 20 שנה ברצף דיבידנד; נמצאים בכל מקרר בארץ״

״אנחנו מתעסקים בבסיס של החקלאות הישראלית - דשנים, חומרי הדברה, אריזות, מוצרי השקיה ותערובות מזון לבעלי חיים״ מנכ״ל עמיר שיווק, גיא בינשטוק, מדבר על התוצאות הרבעוניות, מספר מי החליף את הטורקים שהחרימו את ישראל ובעיקר מוכיח שחברה תעשייתית יכולה להיות רחוקה מלהיות משעממת

מנדי הניג |

עמיר שיווק היא מהחברות הוותיקות בבורסה המקומית, עם היסטוריה שמתחילה עוד בשנת 1942 והנפקה לציבור שבוצעה ב־2005. החברה מספקת תשומות חקלאיות לכל רוחב הסקטור מדשנים וחומרי הדברה ועד אריזות, מוצרי השקיה ותערובות מזון לבעלי חיים - פרוסה עם 28 סניפים ברחבי הארץ ונוגעת כמעט בכל חקלאי. ברבעון השני עמיר שיווק הציגה הכנסות של כ־358 מיליון שקל, עלייה של 3.5% לעומת הרבעון המקביל, אבל הרווח הנקי שלה ירד ל־12.7 מיליון שקל לעומת 13.5 מיליון שקל אשתקד 2025. המניה של עמיר שיווק 0.93%   נסחרת בשווי שוק של כ־413 מיליון שקל ומציגה תשואת דיבידנד יציבה סביב 3%, בזכות מדיניות חלוקה רציפה שנמשכת כבר שני עשורים. מתחילת השנה המניה הוסיפה כ-18% וב-12 החודשים האחרונים טיפסה 32%, בסה״כ הגרף של הביצועים די תלול כלפי מעלה אחרי שעמיר שיווק הצליחה לצלוח פרק פחות נעים עם השקעה כושלת בקנאביס.

ביצועי המניה במבט על ה-5 שנים האחרונות - צניחה ואז נסיקה

לפני כמה שנים ניסתה עמיר שיווק לגעת בתחומים חדשים שנראו אז מבטיחים ובראשם הקנאביס הרפואי. החברה השקיעה בחברת BOL (Breath of Life), מתוך מחשבה על פוטנציאל שוק עצום ועל אפשרות לייצר מנוע צמיחה נוסף לצד הפעילות המסורתית. אלא שהמהלך התברר כהימור לא מוצלח: שוק הקנאביס הרפואי בישראל ובעולם לא המריא כפי שציפו, היו הרבה עיכובים רגולטוריים לצד תחרות הולכת וגוברת מה שהוביל את עמיר שיווק להפרשות כבדות שהסתכמו בעשרות מיליוני שקלים . 

המנכ"ל גיא בינשטוק לא מהסס להודות כי זה פרק פחות נעים בהיסטוריה של החברה - כזה שחתך משמעותית את השורה התחתונה והכביד על התוצאות הכספיות בשנים 2021-2022. אבל מדגיש שמאז, עמיר שיווק הרבה יותר זהירה בכל מה שקשור יותר להשקעות מחוץ לליבת הפעילות, והחברה מעדיפה להתמקד ברכישות סינרגיות ישירות לעסקי החקלאות - כמו חממות, מיכון חקלאי ותערובות. "הסיפור הזה מאחורינו", הוא מסכם והמספרים של השנתיים האחרונות באמת מחזקים את התחושה שהחברה הצליחה להחזיר את עצמה למסלול יציב.


אנחנו מדברים אחרי התוצאות הרבעוניות - לפני שנצלול למספרים, ספר קצת על מה שקורה בעמיר שיווק לאחרונה

"עמיר שיווק היא חברה ותיקה מאוד. נוסדה ב-1942 על ידי התאחדות האיכרים בישראל, וב-2005 הונפקה בבורסה. כך שאנחנו מציינים השנה 20 שנה כחברה ציבורית. אני חושב שהייחוד שלנו הוא בפעילות עצמה - שיווק והפצה של תשומות חקלאיות, תחום שקיים בכל מדינה בעולם. אנחנו מספקים הכל: חומרי הדברה, דשנים, אריזות, מוצרי השקיה ותערובות מזון לבעלי חיים. יש גם רכיב נדל"ן קטן - נכס בבני ברק ומרלו"ג בעמק חפר, אבל זו לא הליבה. הליבה היא תשומות חקלאיות".

מהי בעצם הליבה של הפעילות שלכם?

"אנחנו קוראים לזה הגנת הצומח והזנתו שזה בעצם דשנים והדברה, תחשוב על זה כמו אנטיביוטיקה וויטמינים בשביל הצמחים. אנחנו המפיצים הגדולים ביותר בארץ של חברות ענק כמו אדמה וכיל. הקשר שלנו הוא עם ממש עם החקלאי בשטח. במחצית האחרונה חווינו ירידה קלה, בעיקר בגלל מזג האוויר. החורף האחרון היה יבש וחם, מה שהפחית מחלות עלים וצמצם את הצורך בחומרי הדברה".

אז זה מעניין, לא הייתי מצפה מחברה כמוכם שיהיו לה אלמנטים של ׳עונתיות׳

עודד טהורי
צילום: אפשרת קופר
ראיון

ג'ין טכנולוגיות: "זה ה'מאני-טיים' של ה-AI" - הנפקה בנאסד"ק? "על השולחן"

אחרי ההסכם עם חברת החשמל ב-2.3 מיליון שקל, מנכ"ל ג'ין טכנולוגיות עודד טהורי מדבר על צבר ההזמנות שהכפיל את עצמו, המגעים עם משרדי ממשלה נוספים, הפיילוט עם קבוצת אדאני בהודו והאפשרות להנפקה מעבר לים, האם יצטרכו לגייס הון בשביל הצמיחה? "יש לנו 40 מיליון שקל בקופה - זה מספיק לנו לפחות לשנתיים"

מנדי הניג |

ג'ין טכנולוגיות (Jeen.ai), חברת הבינה המלאכותית שהוקמה מתוך חטיבת הדאטה של וואן טכנולוגיות והונפקה בבורסה במאי האחרון, מדווחת הבוקר על עסקה משמעותית עם חברת החשמל. במסגרת ההסכם, ג'ין תספק לחברת החשמל פתרונות AI בהיקף של כ-2.3 מיליון שקל לתקופה של שנתיים, עם אופציה להארכה בשנתיים נוספות. 

על פניו, הסכום לא גדול במיוחד - כ-1.1 מיליון שקל לשנה אבל העובדה שמדובר בחברת החשמל, אחד הגופים הציבוריים המרכזיים במשק, זה מה שנותן לעסקה משמעות הרבה יותר גדולה. מעבר להכנסות הישירות, ההתקשרות יכולה להיות  שער לכניסה לעוד ארגונים ממשלתיים ולתקציבים נרחבים בהרבה בהמשך.

 בשיחה עם מנכ"ל החברה, עודד טהורי, ניסינו להבין איך העסקה משתלבת באסטרטגיה של ג'ין טכנולוגיות 10.69%   הצעירה, הזכרנו לו את החזון שנתן לנו בתחילת הדרך כשאמר - "החזון שלנו הוא להיות חברה גלובלית גדולה ומשמעותית ב-GenAI" וניסנו להבין מה המצב של צבר ההזמנות, והאם יש לחברה מספיק משאבים להמשך הצמיחה - "יש לנו 40 מיליון שקל בקופה וזה יספיק לנו לפחות לשנתיים", הוא מרגיע. לגבי ההסכם החדש מוסיף טהורי: "אמנם זה POC, אבל התקציב יכול להיות ממומש גם בתוך שנה, כך שיש פוטנציאל להרחבה". לצד הפעילות מול חברת החשמל, לג'ין כבר יש דריסת רגל אצל לקוחות אסטרטגיים כמו מכבי שירותי בריאות והתעשייה האווירית, אבל העיניים מסתכלות גם החוצה - לשווקים הבינלאומיים, שם התחילה החברה פיילוט וחתמה בתחילת השנה על הסכם הפצה עם קבוצת אדאני ההודית, והפוטנציאל, לדבריו, גדול מאוד.

היום אתם מדווחים על חוזה עם חברת החשמל, מבחינת ההיקף זה נראה חוזה לא מאוד גדול שנתיים, 2.3 מיליון שקל יש כאן בסיס יותר רחב מזה?

"נכון, מדובר בשלב א' של ההתקשרות. זו התחלת הדרך ולא סוף התהליך. זה שלב ראשון בהטמעת המערכת, לא פריסה מלאה לכלל החברה. המשמעות היא שההיקף יכול לגדול מאוד בהמשך".

אז בעצם מה זה כולל? זה סוג של POC או כבר הטמעה מלאה?