גילת טלקום: הזמנות המשך בהיקף של 22 מיליון שקל
החברה הודיעה על הסכם המשך עם לקוח ישראלי, שיכלול אספקת שירותי תקשורת לוויינית בפריסה על פני 12 החודשים הקרובים
גילת טלקום -0.7% הודיעה על קבלת הזמנות המשך משמעותיות מלקוח ישראלי לאספקת שירותי תקשורת לוויינית בהיקף כולל של כ-22 מיליון שקל לשנת 2025. ההכנסות מההתקשרות יתפרסו לאורך השנה הקרובה, כאשר החברה מציינת כי ההזמנות משקפות את שביעות רצון הלקוח משירותיה.
רק לפני יומיים, הודיעה גילת על הסכם מסגרת עם לקוח בטחוני בהיקף של 37 מיליון שקל עם לקוח בטחוני ישראלי לתקופה של 5 שנים. כאשר העסקה מהווה חידוש של עסקה קודמת, והחברה סבורה כי קיימת היתכנות גבוהה לניצול המסגרת ברובה המוחלט.
הסכם עם בזק בשווי 88 מיליון שקל
לאחרונה דיווחה גילת טלקום על חתימת הסכם אסטרטגי עם בזק להשכרת 18 אלף קווי סיב אופטי לתקופה של 15 שנה. ההסכם, בשווי כ-88 מיליון שקל, מבוסס על מודל IRU, המעניק לגילת תעריף מופחת של 55 שקל לקו בחודש, כולל תחזוקה, לעומת 72 שקל שהיו נהוגים עד כה.
הסכם זה מתממש על רקע רפורמת השוק הסיטונאי שהוביל משרד התקשורת, שמטרתו לעודד תחרות באמצעות שימוש בתשתיות קיימות במחירים מפוקחים. עם זאת, לאורך השנים נשמעה ביקורת על כך שהתעריפים הגבוהים הפכו לחסם עבור שחקנים קטנים בשוק. מטרת השוק הסיטונאי היא לעודד תחרות בשוק התקשורת באמצעות שימוש בתשתיות קיימות של בזק בתמורה למחירים מפוקחים.
- גילת טלקום: הרווח הנקי נפגע משערוך אג"ח להמרה
- גילת טלקום: הזמנות חדשות בהיקף כולל של כ-16.5 מיליון שקל
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
על אף שהמחיר הרשמי של משרד התקשורת עבור שימוש בקו סיב אופטי בשוק הסיטונאי עומד על 83 שקל לחודש, בפועל בזק מציעה ללקוחות מחיר נמוך יותר של 72 שקל, בהתאם להסכמים קודמים כמו זה שנחתם עם חברת פרטנר. ההסכם החדש עם גילת משקף הפחתה נוספת בעלויות, תוך יצירת ודאות לשני הצדדים: בזק נהנית מהתחייבות ארוכת טווח לשימוש בתשתיות שלה, וגילת מקבלת מחירים תחרותיים המוזילים את עלויותיה.
החברה עברה לרווח נקי ברבעון השלישי
ברבעון השלישי ההכנסות של החברה עמדו על 19.2 מיליון דולר לעומת 12.4 מיליון דולר ברבעון השלישי אשתקד, הרווח הגולמי עמד על 4.5 מיליון דולר לעומת 2.5 מיליון דולר אשתקד אשתקד.
החברה הגיעה לרווח נקי של מיליון דולר לעומת הפסד נקי של 232 אלף דולר ברבעון המקביל בשנה שעברה. הכנסות החברה בתשעת החודשים הראשונים של השנה הסכמו ב-52.8 מיליון דולר, לעומת 36.3 מיליון דולר בתקופה המקבילה אשתקד,
- מטריקס חתמה על חוזה AI בעשרות מיליוני דולרים עם מדינה זרה
- ניתוח רבעוני: מה עשו חברות הנדל״ן המניב והאם השווי מצדיק את העליות?
- תוכן שיווקי צברתם הון? מה נכון לעשות איתו?
- ״אנחנו מחלקים כבר 20 שנה ברצף דיבידנד; נמצאים בכל מקרר בארץ״
כאשר הרווח הנקי בסיכום תשעת החודשים הראשונים הסתכם ב-1.3 מיליון דולר לעומת הפסד של 224 אלף דולר. מתחילת השנה המנייה של החברה עלתה בכ-63% וב-71% במהלך 12 החודשים האחרונים.
שווי השוק של גילת טלקום עומד על 70 מיליון שקל. ההון העצמי של החברה מסתכם ב-57 מיליון שקל.
גרף המניה בשנה האחרונה.
- 1.חיים 31/12/2024 13:15הגב לתגובה זוהגיע הזמן שגילת תתרומם אחרי כל החוזים שחתמה. מקווה לרוות ממנה נחת ב 2025 .גילוי נאות מחזיק במניה זמן רב ואין נחת.

״אנחנו מחלקים כבר 20 שנה ברצף דיבידנד; נמצאים בכל מקרר בארץ״
״אנחנו מתעסקים בבסיס של החקלאות הישראלית - דשנים, חומרי הדברה, אריזות, מוצרי השקיה ותערובות מזון לבעלי חיים״ מנכ״ל עמיר שיווק, גיא בינשטוק, מדבר על התוצאות הרבעוניות, מספר מי החליף את הטורקים שהחרימו את ישראל ובעיקר מוכיח שחברה
תעשייתית יכולה להיות רחוקה מלהיות משעממת
עמיר שיווק היא מהחברות הוותיקות בבורסה המקומית, עם היסטוריה שמתחילה עוד בשנת 1942 והנפקה לציבור שבוצעה ב־2005. החברה מספקת תשומות חקלאיות לכל רוחב הסקטור מדשנים וחומרי הדברה ועד אריזות, מוצרי השקיה ותערובות מזון לבעלי חיים - פרוסה עם 28 סניפים ברחבי
הארץ ונוגעת כמעט בכל חקלאי. ברבעון השני עמיר שיווק הציגה הכנסות של כ־358 מיליון שקל, עלייה של 3.5% לעומת הרבעון המקביל, אבל הרווח הנקי שלה ירד ל־12.7 מיליון שקל לעומת 13.5 מיליון שקל אשתקד 2025. המניה של עמיר שיווק 0.93%
נסחרת בשווי שוק של כ־413 מיליון שקל ומציגה תשואת דיבידנד יציבה סביב 3%, בזכות מדיניות חלוקה רציפה שנמשכת כבר שני עשורים. מתחילת השנה המניה הוסיפה כ-18% וב-12 החודשים האחרונים טיפסה 32%, בסה״כ הגרף של הביצועים די תלול כלפי מעלה אחרי שעמיר שיווק הצליחה לצלוח
פרק פחות נעים עם השקעה כושלת בקנאביס.
ביצועי המניה במבט על ה-5 שנים האחרונות - צניחה ואז נסיקה
לפני כמה שנים ניסתה עמיר שיווק לגעת בתחומים חדשים שנראו אז מבטיחים ובראשם הקנאביס הרפואי. החברה השקיעה בחברת BOL (Breath of Life), מתוך מחשבה על פוטנציאל שוק עצום ועל אפשרות לייצר מנוע צמיחה נוסף לצד הפעילות המסורתית. אלא שהמהלך התברר כהימור לא מוצלח: שוק הקנאביס הרפואי בישראל ובעולם לא המריא כפי שציפו, היו הרבה עיכובים רגולטוריים לצד תחרות הולכת וגוברת מה שהוביל את עמיר שיווק להפרשות כבדות שהסתכמו בעשרות מיליוני שקלים .
המנכ"ל גיא בינשטוק לא מהסס להודות כי זה פרק פחות נעים בהיסטוריה של החברה
- כזה שחתך משמעותית את השורה התחתונה והכביד על התוצאות הכספיות בשנים 2021-2022. אבל מדגיש שמאז, עמיר שיווק הרבה יותר זהירה בכל מה שקשור יותר להשקעות מחוץ לליבת הפעילות, והחברה מעדיפה להתמקד ברכישות סינרגיות ישירות לעסקי החקלאות - כמו חממות, מיכון חקלאי ותערובות.
"הסיפור הזה מאחורינו", הוא מסכם והמספרים של השנתיים האחרונות באמת מחזקים את התחושה שהחברה הצליחה להחזיר את עצמה למסלול יציב.
אנחנו מדברים אחרי התוצאות הרבעוניות - לפני שנצלול למספרים, ספר קצת על מה שקורה בעמיר שיווק לאחרונה
"עמיר שיווק היא חברה ותיקה מאוד. נוסדה ב-1942 על ידי התאחדות האיכרים בישראל, וב-2005 הונפקה בבורסה. כך שאנחנו מציינים השנה 20 שנה כחברה ציבורית. אני חושב שהייחוד שלנו הוא בפעילות עצמה - שיווק והפצה של תשומות חקלאיות, תחום שקיים בכל מדינה בעולם. אנחנו מספקים הכל: חומרי הדברה, דשנים, אריזות, מוצרי השקיה ותערובות מזון לבעלי חיים. יש גם רכיב נדל"ן קטן - נכס בבני ברק ומרלו"ג בעמק חפר, אבל זו לא הליבה. הליבה היא תשומות חקלאיות".
- עמיר שיווק: ההכנסות ירדו ב-3%; הרווח הנקי זינק ל-13.5 מיליון שקל
- עמיר שיווק: הרווח הנקי זינק כמעט פי 7 ל-10.6 מיליון שקל
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מהי בעצם הליבה של הפעילות שלכם?
"אנחנו קוראים לזה הגנת הצומח והזנתו שזה בעצם דשנים והדברה, תחשוב על זה כמו אנטיביוטיקה וויטמינים בשביל הצמחים. אנחנו המפיצים הגדולים ביותר בארץ של חברות ענק כמו אדמה וכיל. הקשר שלנו הוא עם ממש עם החקלאי בשטח. במחצית האחרונה חווינו ירידה קלה, בעיקר בגלל מזג האוויר. החורף האחרון היה יבש וחם, מה שהפחית מחלות עלים וצמצם את הצורך בחומרי הדברה".
אז זה מעניין, לא הייתי מצפה מחברה כמוכם שיהיו לה אלמנטים של ׳עונתיות׳

״עם כלביא״ פגע בגולף פעמיים: המלחמה והדולר שחקו את הרווח ב-80%
המלחמה והשקל-דולר הרסו לגולף את הרבעון - ההכנסות נשארו יציבות על 222 מיליון שקל, אבל הרווח הנקי נחתך בכ-80% ל-5.6 מיליון שקל; גולף תחלק 10 מיליון שקל דיבידנד ותרחיב פעילות עם רכישת זיכיון רשת סבון
זה לא שהשורה התחתונה של גולף יציבה. אנחנו התרגלנו לראות גלים בשורת הרווח לאורך הרבעונים האחרונים כשהוא נע בין מיליונים בודדים עד ל22-26 ברבעונים טובים. הרבעון השני הקודם אפילו הפתיע כשהוא זינק ל-26.1 מיליון מ-3 מיליון ב-2023. אבל הרבעון האחרון מפתיע ולא לטובה, גולף סוגרת את התקופה עם 5.6 מיליון לבעלי המניות.
״עם כלביא״ פגע בגולף פעמיים. בהתחלה זה היה מהכיוון הברור - המערכה מול איראן שיתקה את המשק ל-12 ימים, סגרה את הלקוחות בבתים והשאירה את החנויות ריקות. אפילו הפעילות באונליין לא הצליחה לפצות על הפגיעה ולתמוך בשורת הרווח. ואז עם סיום המבצע וזינוק השקל הגיעה המכה השנייה. השקל שזינק מול הדולר אמור היה להיטיב עם היבואנים, אבל במקרה של גולף הוא הפך לבומרנג: הוצאות הגידור תפחו והגיעו ל־17 מיליון שקל, לעומת 5 מיליון בלבד בתקופה המקבילה אשתקד.
על פניו, השקל החזק אמור להיטיב עם היבואנים. לגולף יש ״יותר כסף״ לרכוש את פריטי האופנה ולייצר אותם, אבל זה פועל גם כבומרנג כי כשהמטבע המקומי שווה יותר, נהיה שווה יותר לייבא פריטי הלבשה והמחירים יורדים. גולף נאלצת לחתוך במחירים כדי להשוות אותם לשוק ולשמור על רלוונטיות. הקבוצה הצליחה לשמור על רמת ההכנסות והם נשארו יציבות סביב 222 מיליון שקל.
לאור התוצאות גולף הכריזה על חלוקת דיבידנד של 10 מיליון שקל לבעלי המניות, ובמקביל היא הודיעה על רכישת זיכיון רשת "סבון" בישראל, צעד שירחיב את פריסת המותגים שלה אל תחום הטיפוח והקוסמטיקה - הסוף לסאגה: קבוצת גולף תפעיל את רשת סבון בישראל תמורת 6.5 מיליון שקל.
- הסוף לסאגה: קבוצת גולף תפעיל את רשת סבון בישראל תמורת 6.5 מיליון שקל
- חברת "סבון" עוזבת את ישראל; גולף במגעים לרכישת פעילות החנויות והאתר
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בהמשך לפרסום התוצאות, מניית גולף מגיבה בירידה של 0.4% ונסחרת לפי שווי
שוק של כ־344 מיליון שקל. בחודש האחרון הקבוצה דשדשה עם ירידה של כ-1%, אבל במבט רחב יותר היא עדיין מציגה תשואה של כ־31% מתחילת השנה וזינוק של יותר מ־120% ב־12 החודשים האחרונים.