משפיעני רשת משפיענית רשת אינסטגרם רשתות חברתיות
צילום: iStock
טור

במקום קמפיין אחד גדול - מותג יכול להיות שנה שלמה באוויר

סמנכ"ל הפיתוח העסקי של חברת התוכן PEACH על אסטרטגיית "הנבחרת" בעבודה עם משפיענים, וידאו, ליהוק נכון ומתי צריך לדעת "להוריד את הכובע"
שראל דניר | (1)

עולם הפרסום ומותגים רבים מזהים כיום את הצורך בקשר קרוב וישיר יותר לצרכנים שלהם, והחלו לבחור את הפרזנטורים על פי הערכים שלהם, המסרים שלהם, והדרך בה הם משתלבים עם ערכי המותגים שהם מפרסמים. פנים יפות וחיוך כובש כמו שהיינו רגילים בעבר כבר לא מספקים את הצרכנים של היום. הדרישה לתוכן ייחודי, יצירתי, מקורי ואישי מתגבר עם הזמן. היום, פרסום מותג דורש תוכן בעל ערך מוסף, אשר יעשיר ויעביר את זמן הצרכנים, ולא "יבזבז" את זמנם בצפייה בפרסומת.

 

בעידן של היום, פרזנטורים נדרשים להיות זמינים לקהל שלהם בכל הפלטפורמות. ענף הפרסום עובר שינויים דרמטיים ומותגים מחפשים את הדרך להגיע לליבו של הצרכן. הזדמנויות נהדרות פורחות ברשתות החברתיות, ושימוש נכון בהן הכרחי ביותר להצלחת מותג. לצורך העניין, בתקציב של קמפיין גדול אחד באורך 10 ימים, מותג יכול לאפשר לעצמו להיות שנה שלמה באוויר.

 

אני אתן דוגמא: נבחרות שגרירים באינסטגרם מאפשרות למותג את ההזדמנות לתקשר את ערכי המותג באמצעות מגוון רחב של תכנים המותאמים לעוקבים של השגרירים. במצב כזה המותג מייצר סיטואציית win-win-win ולמה הכוונה?

המותג מעביר את המסר לקהלים רלוונטים שבחרו לעקוב אחר שגריר/ה מרצונם החופשי ולצרוך את התוכן שהם מעלים. התוכן שהמותג מייצר חייב לשרת את הפיד של השגריר על מנת להוסיף לשגריר, ולא לגרוע מהעמוד שלו. כששני התאים הללו מתקיימים העוקבים נהנים מצד אחד מתוכן חדשני, אינפורמטיבי ובידורי שתואם את התוכן לו העוקבים מצפים לצרוך מהשגרירים אחריהם הם בחרו לעקוב.

 

רפטיציה ו-וידאו

בניית נבחרת דורשת מחשבה אסטרטגית והבנה שרצים מרתון לטווח ארוך. ממש כמו שאנו בונים מותג. את נבחרת השגרירים צריך ללוות DNA ממנו יוצאים לחשיבה קריאטיבית והבנה לאיך השנה הקרובה הולכת להראות הן מבחינת הליהוק והן מבחינת התוכן. הנבחרת הופכת לכלי סושיאלי המדבר את הערכי המותג כל השנה וסביר להניח שימשיך עוד שנים קדימה.

הכוח של נבחרת שנתית הוא ברפטיציה, דבר שלוקח זמן עד שמקבלים את הפידבק אליו אנו מצפים, אבל ברגע שזה מתחבר כולם יודעים מי הם השגרירים שלך.

וידאו הוא הוא אחד הכלים המרכזיים אותם חייבים לקחת בחשבון כיוון שהמערכות של יוטיוב, פייסבוק ואינסטגרם תומכות וידאו. פה נכנס אתגר תקציבי, קריאטיבי וניהולי הדורש הבנה בתוכן המזכירה לעיתים עבודה מול ערוצי הטלוויזיה המובילים. למעשה המותג מקצר את הדרך והופך להיות יצרן תוכן בעצמו. מדובר לפעמים בעשרות ובמאות פרטי וידאו שונים בשנה.

 

ליהוק נבחרת חייב להתבצע תוך מחשבה עמוקה על החיבור בין המותג למשפיענים, תוך התייחסות לתוכן האישי שהם משתפים. משפיעני הרשת חושפים את חייהם האישיים, משתפים באופן אקטיבי, ולכן לעוקבים שלהם יש תחושת קרבה וחיבור עמוק ובטוח יותר לאישיותם. ערכי המותג צריכים לתמוך בתוכן של המשפיענים בהדדיות, ללא פגיעה ברלוונטיות שלו, על מנת להמשיך ולספק לעוקבים את התוכן שהם מכירים, אוהבים ומתחברים אליו.

 

לדעת להוריד את הכובע

נקודה חשובה בשיווק בעזרת משפיעני רשת, היא לדעת להוריד את הכובע. המותג לא חייב להיות בפרונט כל הזמן. חשוב מאוד לדעת לקחת צעד אחורה משיווק המותג ולקדם את המשפיענים ואת הדמות שהם מייצגים, על מנת להעשיר את התוכן ולשמור את עניין העוקבים. המטרה היא לספק תוכן בעל ערך מוסף, אשר מתכתב עם ערכי המותג, אך לא בהכרח מפרסם את המותג באופן בלתי פוסק. תוכן רלוונטי בעל סיפור נרטיבי לאורך תקופה ארוכה, ישמר וישפר את איכות העוקבים של המותג תוך יצירת תחושת העשרה ובידור.

 

חשוב לציין, הפוקוס צריך להיות על האיכות - ולא הכמות. מספר רב של לייקים ועוקבים חולפים לא ישרת את המותג שלכם כמו שהייתם רוצים. מטרת הפרסום היא לא להיות עוד משהו חולף, שתוך יום או יומיים ימחק מזכרונם של הצרכנים עד לפרסומת הבאה. יצירת נבחרת שגרירים המזוהים עם המותג ומזינים את הערכים שלו בתוכן מעניין, מבדר ורלוונטי יבטיח קשר רציף עם קהל הצרכנים. קשר הדדי - בו המשפיענים מספקים תוכן שהקהל מחפש לצרוך באופן קבוע. מערכת היחסים בין המותג לצרכנים תהיה הדדית - כשהם תומכים אחד בשני, ומחפשים את התוכן והקשר הרציף. ההתמדה ביחסים בין השגרירים למותג תתעלה על באזז של פרסומת אחת טובה.

הכותב הוא סמנכ"ל פיתוח עסקי בחברת התוכן Peach Content we like

תגובות לכתבה(1):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 1.
    תמונות מזעזעות (ל"ת)
    ירון אלכסנדר 28/10/2019 19:12
    הגב לתגובה זו
קווין ספייסי מבית הקלפים (בית הקלפים - יחצ)קווין ספייסי מבית הקלפים (בית הקלפים - יחצ)

ממיליונר גדול להומלס - איך איבד קווין ספייסי 70 מיליון דולר

בגיל 66 ואחרי קריירה מפוארת, השחקן שזכה ב-2 פרסי אוסקר וכיכב בסדרת בית הקלפים לצד סדרות וסרטים רבים, נותר כמעט חסר כל; הוא נלחם משפטית בטענות כי ביצע עבירות מין בקטנים, הגיע לפשרות מבלי להודות, והפסיד את התדמית ואת הכסף וגם - כמה מרוויחים שחקני אוסקר?

רן קידר |

קווין ספייסי, השחקן זוכה שני פרסי האוסקר, חשף בריאיון לטלגרף כי הוא חי כיום ללא מגורים קבועים, נודד בין מלונות לדירות Airbnb בעקבות הוצאות משפטיות אדירות שהצטברו מאז 2017. "אני הולך לאן שיש עבודה. אין לי ממש בית", אמר ספייסי והוסיף כי "העלויות בשבע השנים האחרונות היו אסטרונומיות. כמעט ולא נכנס כסף, והכול יצא". הדברים נאמרו במקביל להופעתו בתל אביב בשבוע שעבר.

ספייסי, בן 66, בנה קריירה מזהירה שהחלה בשנות ה-80.ההכנסות העיקריות הגיעו משכר בסרטים, סדרות טלוויזיה והפקות שונות. בשיא הקריירה שלו, סביב 2017, ההון הנקי של ספייסי הוערך ב-70 מיליון דולר. חלק ניכר מהסכום נבע מהופעות בסרטים מצליחים, אך המקור המשמעותי ביותר היה הסדרה "בית הקלפים" של נטפליקס. הסדרה, ששודרה בין 2013 ל-2018, הניבה לספייסי 500 אלף דולר לפרק, מה שהצטבר לכ-50 מיליון דולר נטו עם בונוסים כמפיק. נטפליקס השקיעה בסדרה תקציב של מאות מיליונים, כאשר חלקו הגדול הופנה לשכר השחקנים הבכירים. ההצלחה של "בית הקלפים" גם חיזקה את מעמדו כשחקן מוביל, מה שהוביל לחוזים נוספים גדולים בתעשייה.

לפני "בית הקלפים", ספייסי גרף סכומים משמעותיים מסרטים קלאסיים. בסרט "החשוד המיידי" מ-1995, שבו זכה באוסקר הראשון שלו כשחקן משנה, השכר שלו לא פורסם רשמית, אך ההערכה היא שקיבל כ-1-2 מיליון דולר, בהתחשב בתקציב הסרט של 6 מיליון דולר והצלחתו הקופתית של 23 מיליון דולר. הסרט, שהפך אותו לכוכב בינלאומי, פתח בפניו דלתות לחוזים נוספים. על האוסקר השני שלו, עבור "אמריקן ביוטי" מ-1999, השכר עמד על כ-4 מיליון דולר, והסרט גרף 356 מיליון דולר בקופות בעולם, מה שהגדיל משמעותית את ערכו בשוק. 

כמה מרוויח שחקן אוסקר בסרט?

סרטים נוספים תרמו להונו: "שבעה חטאים" מ-1995: כ-2.5 מיליון דולר; "המתווך" מ-1998, כ-5 מיליון דולר. בסך הכול, ההכנסות מסרטים בין 1995 ל-2010 הגיעו לכ-50 מיליון דולר, לפני ניכויי מסים והוצאות הפקה. ספייסי השתתף גם בסרטים כמו "אינטליגנציה מלאכותית" מ-2001, ששילם לו כ-3 מיליון דולר, ו"סופרמן חוזר" מ-2006, עם שכר של כ-10 מיליון דולר, כולל אחוזים מהרווחים. הסרט האחרון גרף 391 מיליון דולר בקופות, אך ההפקה הייתה יקרה במיוחד, מה שהשפיע על הרווחים הנקיים.

מעבר לשכר ישיר, ספייסי הרוויח מפרסומות, חוזי ייעוץ והפקות עצמאיות. הוא הקים חברת הפקה בשנות ה-90, "טריגר סטריט פרודקשנס", שייצרה סרטים מצליחים כמו "21" מ-2008, שגרף 183 מיליון דולר בקופות. ההערכה היא שהחברה הניבה לו 10-15 מיליון דולר. בנוסף, חוזים עם מותגי ענק כמו אמריקן אקספרס וסוני תרמו כ-5 מיליון דולר בשנה בתקופת השיא. 

מתוך הכוכב הבא לאירוויזיון של קשת 12, מתוך אתר מאקומתוך הכוכב הבא לאירוויזיון של קשת 12, מתוך אתר מאקו

רייטינג: כוכב הבא ומהדורת 12 בטופ, ערוץ 14 רושם עלייה בשעות הערב

במהדורות 12 נשארת בטופ אבל למהדורת החדשות של ערוץ 14 נרשמת עלייה קלה ברייטינג

הדס ברטל |

מהדורת החדשות של 12 עדיין מונופול. ובכלל, קשת, למרות ניסיונה להתחמק מכך - היא מונופול. ערוץ 13 בגסיסה, 14 די נעצר, אך פחות מביא מפרסמים. קשת מקבלת את כל הקופה וכל הקצפת. סוד ידוע בשוק הפרסום והתקשורת הוא שקשת "שולחת" לקוחות לרשת רק כדי שתהיה לה תחרות ושהרגולטור לא יטיל עלייה סנקציות. 

המהדורה המובילה היא כאמור של קשת 12 עם 17.6% ברייטינג ו-443 אלף צופים. הרבה אחריה מגיעה המדורה של ערוץ 14 עם רייטינג של 9.3% ו-257 אלף צופים. אחרונות הן רשת 13 עם 6.7% ו-153 אלף צופים וכאן 1 עם 3.2% ו-38 אלף צופים. 

פריים טיים

הכוכב הבא לאירווזיון ממשיך להוביל את טבלת הרייטינג עם 16.2% רייטינג ו-429 אלף צופים. הרבה אחריה מגיעים הפטריוטים, תכנית הדגל של ערוץ 14 שרושמים 9.2% ו-262 אלף צופים. מעט אחריה מגיעה ווראט של רשת 13 עם 8.9% רייטינג ו-229 אלף צופים ותכנית הדרמה המקורית מקום שמח בכיכובה של נועה קולר של כאן 11 עם 6% ו-127 אלף צופים.


ינון מגל בשידורי הפטריוטים מתוך אתר ערוץ 14
ינון מגל בשידורי הפטריוטים - קרדיט: מתוך אתר ערוץ 14


תכניות הבוקר והמהדורות המוקדמות

בקרב תכניות הבוקר מגיעה ראשונה חדשות הבוקר של 12 עם ניב רסקין ורייטינג של 4.1% ו-101 אלף צופים. אחריה חדשות היום עם אלי ראכלין בערוץ 13 ו-75 אלף צופים. הרבה מאחור היא תכנית הבוקר של ערוץ 14, ישראל הבוקר עם 1.4% רייטינג ו-26 אלף צופים. התכנית על הבוקר עם עודד מנשה בערץ 14 בשעה תשע עם רייטינג של 1.2% ו-28 אלף צופים בלבד. באותה השעה ב-13 משודרת פותחים יום עם רייטינג של 1.3% ו-29 אלף צופים והמובילה היא נסלי ברדה במשדר הבוקר של 12 ורייטינג של 2.6% ו-56 אלף צופים.