משפיעני רשת משפיענית רשת אינסטגרם רשתות חברתיות
צילום: iStock
טור

במקום קמפיין אחד גדול - מותג יכול להיות שנה שלמה באוויר

סמנכ"ל הפיתוח העסקי של חברת התוכן PEACH על אסטרטגיית "הנבחרת" בעבודה עם משפיענים, וידאו, ליהוק נכון ומתי צריך לדעת "להוריד את הכובע"
שראל דניר | (1)

עולם הפרסום ומותגים רבים מזהים כיום את הצורך בקשר קרוב וישיר יותר לצרכנים שלהם, והחלו לבחור את הפרזנטורים על פי הערכים שלהם, המסרים שלהם, והדרך בה הם משתלבים עם ערכי המותגים שהם מפרסמים. פנים יפות וחיוך כובש כמו שהיינו רגילים בעבר כבר לא מספקים את הצרכנים של היום. הדרישה לתוכן ייחודי, יצירתי, מקורי ואישי מתגבר עם הזמן. היום, פרסום מותג דורש תוכן בעל ערך מוסף, אשר יעשיר ויעביר את זמן הצרכנים, ולא "יבזבז" את זמנם בצפייה בפרסומת.

 

בעידן של היום, פרזנטורים נדרשים להיות זמינים לקהל שלהם בכל הפלטפורמות. ענף הפרסום עובר שינויים דרמטיים ומותגים מחפשים את הדרך להגיע לליבו של הצרכן. הזדמנויות נהדרות פורחות ברשתות החברתיות, ושימוש נכון בהן הכרחי ביותר להצלחת מותג. לצורך העניין, בתקציב של קמפיין גדול אחד באורך 10 ימים, מותג יכול לאפשר לעצמו להיות שנה שלמה באוויר.

 

אני אתן דוגמא: נבחרות שגרירים באינסטגרם מאפשרות למותג את ההזדמנות לתקשר את ערכי המותג באמצעות מגוון רחב של תכנים המותאמים לעוקבים של השגרירים. במצב כזה המותג מייצר סיטואציית win-win-win ולמה הכוונה?

המותג מעביר את המסר לקהלים רלוונטים שבחרו לעקוב אחר שגריר/ה מרצונם החופשי ולצרוך את התוכן שהם מעלים. התוכן שהמותג מייצר חייב לשרת את הפיד של השגריר על מנת להוסיף לשגריר, ולא לגרוע מהעמוד שלו. כששני התאים הללו מתקיימים העוקבים נהנים מצד אחד מתוכן חדשני, אינפורמטיבי ובידורי שתואם את התוכן לו העוקבים מצפים לצרוך מהשגרירים אחריהם הם בחרו לעקוב.

 

רפטיציה ו-וידאו

בניית נבחרת דורשת מחשבה אסטרטגית והבנה שרצים מרתון לטווח ארוך. ממש כמו שאנו בונים מותג. את נבחרת השגרירים צריך ללוות DNA ממנו יוצאים לחשיבה קריאטיבית והבנה לאיך השנה הקרובה הולכת להראות הן מבחינת הליהוק והן מבחינת התוכן. הנבחרת הופכת לכלי סושיאלי המדבר את הערכי המותג כל השנה וסביר להניח שימשיך עוד שנים קדימה.

הכוח של נבחרת שנתית הוא ברפטיציה, דבר שלוקח זמן עד שמקבלים את הפידבק אליו אנו מצפים, אבל ברגע שזה מתחבר כולם יודעים מי הם השגרירים שלך.

וידאו הוא הוא אחד הכלים המרכזיים אותם חייבים לקחת בחשבון כיוון שהמערכות של יוטיוב, פייסבוק ואינסטגרם תומכות וידאו. פה נכנס אתגר תקציבי, קריאטיבי וניהולי הדורש הבנה בתוכן המזכירה לעיתים עבודה מול ערוצי הטלוויזיה המובילים. למעשה המותג מקצר את הדרך והופך להיות יצרן תוכן בעצמו. מדובר לפעמים בעשרות ובמאות פרטי וידאו שונים בשנה.

 

ליהוק נבחרת חייב להתבצע תוך מחשבה עמוקה על החיבור בין המותג למשפיענים, תוך התייחסות לתוכן האישי שהם משתפים. משפיעני הרשת חושפים את חייהם האישיים, משתפים באופן אקטיבי, ולכן לעוקבים שלהם יש תחושת קרבה וחיבור עמוק ובטוח יותר לאישיותם. ערכי המותג צריכים לתמוך בתוכן של המשפיענים בהדדיות, ללא פגיעה ברלוונטיות שלו, על מנת להמשיך ולספק לעוקבים את התוכן שהם מכירים, אוהבים ומתחברים אליו.

 

לדעת להוריד את הכובע

נקודה חשובה בשיווק בעזרת משפיעני רשת, היא לדעת להוריד את הכובע. המותג לא חייב להיות בפרונט כל הזמן. חשוב מאוד לדעת לקחת צעד אחורה משיווק המותג ולקדם את המשפיענים ואת הדמות שהם מייצגים, על מנת להעשיר את התוכן ולשמור את עניין העוקבים. המטרה היא לספק תוכן בעל ערך מוסף, אשר מתכתב עם ערכי המותג, אך לא בהכרח מפרסם את המותג באופן בלתי פוסק. תוכן רלוונטי בעל סיפור נרטיבי לאורך תקופה ארוכה, ישמר וישפר את איכות העוקבים של המותג תוך יצירת תחושת העשרה ובידור.

 

חשוב לציין, הפוקוס צריך להיות על האיכות - ולא הכמות. מספר רב של לייקים ועוקבים חולפים לא ישרת את המותג שלכם כמו שהייתם רוצים. מטרת הפרסום היא לא להיות עוד משהו חולף, שתוך יום או יומיים ימחק מזכרונם של הצרכנים עד לפרסומת הבאה. יצירת נבחרת שגרירים המזוהים עם המותג ומזינים את הערכים שלו בתוכן מעניין, מבדר ורלוונטי יבטיח קשר רציף עם קהל הצרכנים. קשר הדדי - בו המשפיענים מספקים תוכן שהקהל מחפש לצרוך באופן קבוע. מערכת היחסים בין המותג לצרכנים תהיה הדדית - כשהם תומכים אחד בשני, ומחפשים את התוכן והקשר הרציף. ההתמדה ביחסים בין השגרירים למותג תתעלה על באזז של פרסומת אחת טובה.

הכותב הוא סמנכ"ל פיתוח עסקי בחברת התוכן Peach Content we like

תגובות לכתבה(1):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 1.
    תמונות מזעזעות (ל"ת)
    ירון אלכסנדר 28/10/2019 19:12
    הגב לתגובה זו
הכוכב הבא לאירוויזיון. קרדיט: מאקוהכוכב הבא לאירוויזיון. קרדיט: מאקו
רייטינג

האירוויזיון בראש וחדשות ערוץ 13 במקום האחרון

בראש הרייטינג עמדה קשת, עם המהדורה המרכזית והכוכב הבא לאירוויזיון, ואילו המהדורה המרכזית של חדשות 13 היתה במקום האחרון בהשוואה למתחרות

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אתמול על 14.3% רייטינג ו-399 אלף צופים, במקום הראשון, וכמעט כמו מדי מוצ"ש, בפער עצום מהמתחרים, ובעיקר ערוץ 14, שמתחיל את לוח השידורים מאוחר לאור זמני יציאת השבת. ועדיין, חדשות 14 היו במקום השני עם 5.3% ו-162 אלף צופים. המהדורה של כאן11, עמדה על 112 אלף צופים ו-4.9% רייטינג ואילו גם במוצאי שבת, כש-14 נמצא בירידה, חדשות 13 לא רק שלא הרוויחה צופים נוספים, אלא אף עמדה במקום האחרון עם 4.1% רייטינג ו-106 אלף צופים.

פריים טיים

השילוב של ריאליטי ואירוויזיון הוא שילוב מנצח, וכך היה אמש, כש-"הכוכב הבא לאירוויזיון" עמדה בראש לוח השידורים, עם רייטינג של 17.1% רייטינג ו-477 אלף צופים. אחריה היתה "משחקי השף" של ערוץ 13, עם 9.8% רייטינג ו-247 אלף צופים, ואילו במקום השלישי היתה "הפטריוטים", שעמדה על 7.6%, עם 222 אלף צופים. במקום האחרון היה כאן11 והפרק הראשון של פגישה עם רוני קובן שאירח את ערן זהבי עם רייטינג מכובד של 5.7% ו-148 אלף צופים ואחריו הסרט התיעודי "מלאכי" שהיה עם 3.8% רייטינג ו-108 אלף צופים. 

תוכניות אחה"צ וערב מוקדם

בשעות הצהריים המאוחרות, חדשות 12 עמדו בראש, עם מהדורה של ערד ניר שהחלה ב15:00 עם 2.4% רייטינג ו-55 אלף צופים ועלתה ב-16:00 ל-3.1% רייטינג ו-81 אלף צופים. היא שודרה מול שידורים חוזרים של רשת, עם "כלוב הזהב", שעמד על 1.3% רייטינג ו-36 אלף צופים בשעתיים הללו. לאחר מכן, ב-17:00, המספרים עלו דרמטית והמהדורה עם גדעון אוקו, ששודרה ב-17:00 עלתה ל-5.3% רייטינג ו-141 אלף צופים. השידור החוזר של רשת, עם משחקי השף, עמד על 3.1% ו-81 אלף צופים. 

בהמשך הערב, ולקראת צאת שבת, המספרים המשיכו לעלות, כש-"פגוש את העיתונות" עמד על 8.8% רייטינג ו-225 במהדורה המוקדמת וברצועה שלאחר מכן עם 10% ו-262 אלף צופים. מולו, המהדורה המוקדמת של "מוריה וברקו" היתה על 3.8% רייטיג ו-109 אלף צופים ועלתה לאחר מכן ל4.5% ו-125 אלף צופים. ברצועה של 19:00 הצטרף ערוץ 14, עם המהדורה המוקדמת עם עידו טאובר, שעמד על 3.8% ו-100 אלף צופים.

לייט נייט

ברצועת הלייט נייט, שיחה עם עודד הרוש, שעמד על 3.9% רייטינג ו-106 אלף צופים ולאחריו היה שידור חוזר של רשת, עם "שנות ה-90" של עם 2.8% ו-61 אלף צופים.

הארץ מערכת
צילום: אלכסנדר כץ

טאבולה חותמת על הסכם שותפות עם קבוצת הארץ TheMarker ל-5 שנים

ההסכם החדש מיועד לשפר את חוויית התוכן למאות אלפי גולשים בישראל ולהגדיל באופן משמעותי את הכנסות הקבוצה

הדס ברטל |

טאבולה Taboola -0.49%  מרחיבה את חדירתה לשוק הישראלי וחותמת עם קבוצת הארץ על הסכם שותפות ארוך טווח ל-5 שנים, הכולל את אתר הארץ בעברית, אתר הארץ באנגלית, אתר TheMarker והאפליקציות שלהם. ההסכם יאפשר לקבוצת הארץ לשפר את חוויית התוכן למאות אלפי גולשים בישראל ולהגדיל את הכנסותיהם באופן משמעותי מתוכן ממומן ומודעות וידאו. 

הטכנולוגיה מבוססת ה-AI של טאבולה תפעל להגדלת הטראפיק והסירקולציה האורגנית, תעלה את רמת המעורבות של הגולשים, ותספק המלצות וחוויית תוכן איכותית לקוראים באתרים ובאפליקציות של הקבוצה. טאבולה עובדת עם אלפי חברות המפרסמות ישירות ב-Realize, פלטפורמת הפרסום העוצמתית של החברה, על מנת להגיע ל-600 מיליון משתמשים יומיים אצל רבים מהפאבלישרים המובילים בעולם. טאבולה עובדת עם אתרי תוכן מובילים בארץ ובעולם כדוגמת גלובס, ynet, כלכליסט, NBC News, Yahoo. כמו כן יצרניות מכשירים כמו סמסונג, שיומי ואחרים, משתמשות בטכנולוגיה של טאבולה ליצירת הכנסות ו-engagement. שותפויות אלו מאפשרות ל-Realize להציע דאטה ייחודי, אלגוריתמים מומחים וסקייל רחב.

גלי ארנון, מנכ"לית קבוצת הארץ: "להארץ ו-TheMarker קהילה גדולה של מנויים נאמנים בארץ ובעולם. אנו פועלים לספק להם תוכן איכותי, אמין וייחודי, לשפר את חוויית הקריאה ואת החוויה הדיגיטלית שלהם. הקבוצה עובדת עם מפרסמים ושותפים עסקיים רבים, ומציעה פתרונות חדשניים של פרסום ותוכן השיווקי. שיתוף הפעולה עם טאבולה יאפשר לנו להציע המלצות תוכן מדויקות ורלוונטיות יותר, ולחזק את יכולות ההפצה של התכנים שלנו, תוך שמירה על חווית המשתמש."


״אני מאוד מתרגש לצאת לדרך משותפת עם קבוצת הארץ, מגופי התקשורת המובילים בישראל.״ אמר אדם סינגולדה, מייסד ומנכ״ל טאבולה. ״המחויבות של קבוצת הארץ לעיתונות איכותית ואמינה היא עליונה, והתפקיד שלנו בטאבולה הוא להעצים אותם עם הטכנולוגיה המתקדמת ביותר. כולנו בטאבולה מחויבים לעתיד הרשת הפתוחה, מ-Realize, שמספקת צמיחה משמעותית בהכנסות חדשות, ועד למוצרי GenAI חדשניים כמו DeeperDive, המגנים על הערך של התוכן העיתונאי. אני שמח על ההזדמנות להעשיר את חווית הגלישה של קוראי הארץ ו-TheMarker, להנגיש להם תכנים איכותיים ולהעניק להם ערך מוסף.״