הראל ויזל, מנכ"ל ובעלים קבוצת פוקס
צילום: שוקה כהן

בצל פרשת ויזל: פוקס לא מורידה בנתיים קמפיינים מהאוויר

לאחר פרסום התחקיר בחדשות עשר על התנהלות מנכ"ל פוקס, ורגע לפני החגים, החברה לא יכולה להרשות לעצמה להשהות קמפיינים, ותמשיך לפרסם, גם בעשר

אלכסנדר כץ | (4)
"עסקים כרגיל", זה מה שמנסה לשדר קבוצת פוקס בכל הקשור לפעילות הפרסום הענפה שלה, פחות מיממה לאחר פרסום התחקיר של 'המקור' במהדורת החדשות של ערוץ עשר, על פיה מנכ"ל החברה הראל ויזל הטריד מינית לכאורה והציע הצעות מגונות לנשים.   קבוצת פוקס, מהגדולות במשק הישראלי היא גם אחת המפרסמות הבולטות. החברה כוללת את מותגי אופנת פוקס, פוקס הום, אמריקן איגל, בילבונג, ללין, מנגו, נייקי ועוד. בנוסף לכל אלו החברה משווקת ומשקיעה רבות בפרסום כרטיס המתנות שלה ה-Dream card וכן מחזיקה במשותף עם חברת רשת 13 את אתר השופינג Terminal X שזוכה לחשיפה רבה במדיה.   התחקיר ששודר (לתחקיר - לחצו כאן) בחדשות עשר הציג עדויות של נשים נגד התנהגותו המינית הבוטה לכאורה של ויזל, שהציע לכאורה הצעות מגונות ונהג בהתנהגות מינית בוטה כלפי אותן נשים. בתחקיר של רביב דרוקר וליאת לוי, סיפרה המתלוננת א', שהיתה עם ויזל בקשר עסקי, במהלך נסיעה משותפת אמר לה ויזל - "יירד לי כמו שבחיים אף אחד אחר לא ירד לי". מתלוננת זו וגם מתלוננת ב' - שטענה כי נגע בה במהלך נסיעה עסקית לחו"ל, ובעקבות כך הורע היחס אליה בחברה – עברו בדיקת פוליגרף ונמצאו דוברות אמת.  
בדיקה של אייס בקרב גורמי פרסום ומדיה מעלה כי לא התקבלה בפוקס בשלב זה החלטה להשהות ולעצור את הקמפיינים בעקבות הפרשה. יש לציין כי שיתוף הפעולה של החברה עם רשת 13 מקנה לה פלטפורמה לפרסום עבור Terminal X ושאר המותגים, במסגרת מערכת יחסים שמטבע הדברים היא "חברית" יותר מאשר בערוץ עשר ובקשת.   למרות הפרשה שנחשפה אמש בערוץ עשר, החברה שאותה מלווה משרד הפרסום גיתם BBDO לא השהתה את הקמפיינים שלה, אפילו בערוץ עצמו – וזאת למרות . בין השאר עלו קמפיינים של החברה בתכניות '5 בערב עם רפי רשף', 'אורלי וגיא', 'לונדון וקירשנבאום', 'היום שהיה' ועוד.   על פי יפעת בקרת פרסום, היקף הפרסום הכולל של החברה עמד אתמול, במהלך כל היום, על כ-1.5 מיליון שקל, במחירי מחירון, המהווים בפועל כ-400 אלף שקלים.  במהלך השבועיים האחרונים מאז ה-8 באוגוסט פרסמה הקבוצה בהיקף כולל של כ-5.8 מיליון שקלים המהווים בפועל כ-1.3 מיליון שקלים. חלקו של ערוץ עשר בפרסום בשבועיים אלה עמד על כ-17% מתוך ההשקעה הכוללת של פוקס בטלוויזיה.   גורם בשוק אומר לאייס שלא לייחוס, כי "עצירת קמפיינים תתפרש כמין הודאה של פוקס" ולכן הבחירה של החברה להמשיך כרגיל. עם זאת, במידה והפרשה תמשיך להיות על סדר היום ותעיב על סדר היום של החברה לא מן הנמנע שזו תיאלץ "להוריד ראש" עד יעבור זעם. התזמון שבו הפרשה נחשפת, רגע לפני החגים, מהווה כאב ראש עצום עבור החברה שמתוכננת לשטוף את המדיה בפרסום לפני החגים כדי לייצר תנועת לקוחות לסניפיה. המשמעות של עצירת קמפיינים בתקופה זו יכולה להתבטא באובדן עצום של לקוחות שיגיעו לסניפי המתחרים.   הפרסום – החמצן של כל ערוץ מסחרי – ממשיך בערוץ עשר, אבל בסוף התחקיר סיפר דרוקר כי משרד עורכי הדין של רם כספי, המטפל בוויזל, איים כי שידור התחקיר יגרום לנזקים של מאות מיליוני שקלים לערוץ עשר בשל תביעה שתוגש נגדו. בסופו של דבר התגובות שנשלחו על ידי ויזל ופוקס, היו מרוככות הרבה יותר, ולא הכחישו את פרטי התחקיר של דרוקר ולוי.    הראל ויזל מסר אמש לחדשות עשר: "במהלך חיי המקצועיים והחברתיים, נפגשתי עם עשרות אלפי נשים. השתדלתי תמיד להפגין יחס הולם ולשמור על כבודן. צר לי מעומק ליבי, אם פגעתי במי מהן. אם דברי, או התנהגותי פגעו במי מאלו, שעמן נפגשתי – אני מביע את צערי והתנצלותי העמוקה, בפני כל אחת מהן ונוטל על עצמי מחויבות להקפיד על דיבור רגיש והתנהלות מבוקרת הרבה יותר". התחקיר של דרוקר יעלה לערוץ עשר מאות מיליוני שקלים? (צילום: בוצ'צ'ו) רשת פוקס מסרה: "הקבוצה פועלת בהתאם להוראות הדין ומפעילה מנגנונים בתוך החברה לצורך בירור וטיפול בנושאים אלו ובכללם קיומם של ממונה על מניעת הטרדה מינית בחברה וכן 'מלשינון' המאפשר פניות ותלונות אנונימיות לכל אחד מעובדות ועובדי החברה. בקבוצת פוקס לא התקבלה מעולם כל תלונה שהיא העוסקת בהטרדה מינית על ידי מי מבכירי הקבוצה, לרבות המנכ"ל, ואף לא תלונה כלשהי בעניין קיומה לכאורה של אווירה סקסיסטית. בשל החשיבות הגדולה שאנו מייחסים לנושא, תתבצע בחברה בדיקה יסודית, הכול כדי להבטיח שהחברה תמשיך להתנהל בכבוד לעובדיה וצרכניה".   ואגב, הפרסום על ויזל מתבטא גם במניית החברה. מניית פוקס צללה נכון לשעה 12:00 בצהריים ב-5.4% כששיא הירידה נרשמה מוקדם יותר הבוקר – כשאיבדה כ-7.5% מערכה, בעקבות הפרסומים. הירידה החדה מוסברת בדומיננטיות של ויזל בקבוצת האופנה בראשה הוא עומד, ובכך שהוא "הפנים" של החברה. בדוחות החברה שפורסמו לפני 3 ימים, החברה רשמה רבעון שני נהדר מבחינתה: עלייה של 11.5% בהכנסות לכ-432 מיליון שקלים, וקפיצה של 36% ברווח הנקי. בעקבות פרסום הדוחות, עד לפרסום אמש בחדשות עשר, מניית החברה עלתה ב-9% מתחילת השנה.   

תגובות לכתבה(4):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 4.
    אזרח 24/08/2018 06:06
    הגב לתגובה זו
    אם זה נכון אז חבל שזו ההתנהגות חבל מאוד .להיכן נגיע חבל באמת חבל
  • 3.
    אלי 23/08/2018 13:43
    הגב לתגובה זו
    רוצות. והגברים הטיפשים נותנים להם ומפנקים אותם. הפקרות || הם נצלניות וחיות על חשבון הגבר |||||
  • 2.
    ראובן 22/08/2018 15:35
    הגב לתגובה זו
    חבל שנסגר ערוץ שמחזיק בבנאדם רציני עם ביצים ענקיות כמו דרוקר. לא מפחד ולא סופר אף אחד. אף אחד לא מופתע מסיפורי ויזל אבל רק אחד הוציא את זה החוצה.
  • 1.
    עמי 22/08/2018 14:25
    הגב לתגובה זו
    היום כל אישה יכולה להפיל גבר בקלות ולהתלוננן. בפרט כשיש לה אינטרס כספי מאחורי זה. כולל אישה נשואה! אדם במעמד כזה יודע שלא כדאי לא לעשות שטויות כי זה עלול להפיל אותו. גם החשיפה שלו לנשים רבות מעמידה אותו בסיכון לאיזה כישלון עם אישה שהיא לא אשתו. ליבי אומר לי שהוא חף מפשע אבל צריך להיות יותר שמרני בהתנהגות שלו (כמו החרדים ששומרים לא לתת יד לאישה ועוד). אחרת ינסו להפיל אותו.
מגי טביבי, מגישת חדשות 14. קרדיט: רשתות חברתיות.מגי טביבי, מגישת חדשות 14. קרדיט: רשתות חברתיות.
רייטינג

המהדורה המרכזית של חדשות 14 מזנקת ל-300 אלף צופים

בערב רווי חדשות, עם כמעט מיליון צופים בכל המהדורות המרכזיות, המהדורה המרכזית של ערוץ 14 הצליחה לשבור שיא והיא בדרך להדביק את הפער מהמובילה הנצחית, חדשות 12

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג
בערב דרמטי עם חדשות מרעישות, שהשתנו והתפתחו במהלך הערב, כמות הצופים התקרבה למיליון צופים, עם 922 אלף צופים שצפו בכל מהדורות החדשות המרכזיות, המהדורה המרכזית של ערוץ 14 שברה שיא של כל הזמנים, עם כמות צופים שהתקרבה למדורת השבט המסורתית, חדשות 12. 

אולי זו העובדה שערוץ 14 מזוהה עם פרשת "שדה תימן", ואולי זהו המשך של מגמת ההתחזקות של מהדורות החדשות של הערוץ, אבל כך או כך הנתונים הם נתוני שיא. 

מבחינת הדירוג עצמו, המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אתמול על 15% רייטינג ו-381 אלף צופים, ואילו חדשות 14 היו אחריה עם 10.3% רייטינג ו-300 אלף צופים. אחריה היתה חדשות 13, שבערב כזה הצליחה לחצות את רף מאה אלף הצופים, עם 4.7% רייטינג ו-130 אלף צופים, ואילו גם חדשות 11, היו עם 111 אלף צופים ו-4.2% רייטינג. 


פריים טיים

גם בפריים טיים הנתונים היו מעט חריגים, היות וכמות הצופים התחלקה באופן שווה יותר מאשר בדרך כלל. אמנם בראש היתה "במשמרתי שלי" עם כרמי גילון, ששודרה בקשת עם רייטינג של 10.6% ו-259 אלף צופים, אבל מבחינת רייטינג "הפטריוטים" היתה קצת מאחוריה, עם 10.5% רייטינג אבל מבחינת כמות הצופים הפטריוטים עלתה על קשת, והיתה על 311 אלף צופים. בכך, ערוץ 14 משלים מהלך מרשים ברצועות החדשות המרכזיות והפריים טיים. במקום השלישי הייתה "ווארט" של ערוץ 13, עם נתון מכובד של 7.9% רייטינג ו-213 אלף צופים וגם ריאליטי האוכל של כאן11, "בואו לאכול איתי", עמד על נתונים יפים של 7.5% רייטינג ו-178 אלף צופים. 

רצועות נוספות

מבחינת שאר הרצועות, בבוקר גם נרשמה עלייה בכמות הצופים, כש-"חדשות הבוקר" של קשת הובילה בפער את הרצועה, עם 4.1% ו-106 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, עם 2.1% רייטינג ו-44 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר עם 1.4% רייטינג ו-29 אלף צופים בלבד.

ברצועה שלאחריה, המגמה המשיכה ומשדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה ויואב לימור, שהוביל את הרשימה, היה עם רייטינג של 3.5% ו-80 אלף צופים בלבד, אחריו במקום השני ערוץ 14 המשיך לצמצם פערים, עם "על הבוקר" עם נוי בר, עם 1.6% רייטינג ו-54 אלף צופים בלבד ואילו במקום האחרון היה "פותחים יום" של רשת, עם 1.1% רייטינג ו-24 אלף צופים בלבד.

מגי טביבי, מגישת חדשות 14. קרדיט: רשתות חברתיות.מגי טביבי, מגישת חדשות 14. קרדיט: רשתות חברתיות.
רייטינג

המהדורה המרכזית של חדשות 14 מזנקת ל-300 אלף צופים

בערב רווי חדשות, עם כמעט מיליון צופים בכל המהדורות המרכזיות, המהדורה המרכזית של ערוץ 14 הצליחה לשבור שיא והיא בדרך להדביק את הפער מהמובילה הנצחית, חדשות 12

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג
בערב דרמטי עם חדשות מרעישות, שהשתנו והתפתחו במהלך הערב, כמות הצופים התקרבה למיליון צופים, עם 922 אלף צופים שצפו בכל מהדורות החדשות המרכזיות, המהדורה המרכזית של ערוץ 14 שברה שיא של כל הזמנים, עם כמות צופים שהתקרבה למדורת השבט המסורתית, חדשות 12. 

אולי זו העובדה שערוץ 14 מזוהה עם פרשת "שדה תימן", ואולי זהו המשך של מגמת ההתחזקות של מהדורות החדשות של הערוץ, אבל כך או כך הנתונים הם נתוני שיא. 

מבחינת הדירוג עצמו, המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אתמול על 15% רייטינג ו-381 אלף צופים, ואילו חדשות 14 היו אחריה עם 10.3% רייטינג ו-300 אלף צופים. אחריה היתה חדשות 13, שבערב כזה הצליחה לחצות את רף מאה אלף הצופים, עם 4.7% רייטינג ו-130 אלף צופים, ואילו גם חדשות 11, היו עם 111 אלף צופים ו-4.2% רייטינג. 


פריים טיים

גם בפריים טיים הנתונים היו מעט חריגים, היות וכמות הצופים התחלקה באופן שווה יותר מאשר בדרך כלל. אמנם בראש היתה "במשמרתי שלי" עם כרמי גילון, ששודרה בקשת עם רייטינג של 10.6% ו-259 אלף צופים, אבל מבחינת רייטינג "הפטריוטים" היתה קצת מאחוריה, עם 10.5% רייטינג אבל מבחינת כמות הצופים הפטריוטים עלתה על קשת, והיתה על 311 אלף צופים. בכך, ערוץ 14 משלים מהלך מרשים ברצועות החדשות המרכזיות והפריים טיים. במקום השלישי הייתה "ווארט" של ערוץ 13, עם נתון מכובד של 7.9% רייטינג ו-213 אלף צופים וגם ריאליטי האוכל של כאן11, "בואו לאכול איתי", עמד על נתונים יפים של 7.5% רייטינג ו-178 אלף צופים. 

רצועות נוספות

מבחינת שאר הרצועות, בבוקר גם נרשמה עלייה בכמות הצופים, כש-"חדשות הבוקר" של קשת הובילה בפער את הרצועה, עם 4.1% ו-106 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, עם 2.1% רייטינג ו-44 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר עם 1.4% רייטינג ו-29 אלף צופים בלבד.

ברצועה שלאחריה, המגמה המשיכה ומשדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה ויואב לימור, שהוביל את הרשימה, היה עם רייטינג של 3.5% ו-80 אלף צופים בלבד, אחריו במקום השני ערוץ 14 המשיך לצמצם פערים, עם "על הבוקר" עם נוי בר, עם 1.6% רייטינג ו-54 אלף צופים בלבד ואילו במקום האחרון היה "פותחים יום" של רשת, עם 1.1% רייטינג ו-24 אלף צופים בלבד.