הראל ויזל, מנכ"ל ובעלים קבוצת פוקס
צילום: שוקה כהן

בצל פרשת ויזל: פוקס לא מורידה בנתיים קמפיינים מהאוויר

לאחר פרסום התחקיר בחדשות עשר על התנהלות מנכ"ל פוקס, ורגע לפני החגים, החברה לא יכולה להרשות לעצמה להשהות קמפיינים, ותמשיך לפרסם, גם בעשר

אלכסנדר כץ | (4)
"עסקים כרגיל", זה מה שמנסה לשדר קבוצת פוקס בכל הקשור לפעילות הפרסום הענפה שלה, פחות מיממה לאחר פרסום התחקיר של 'המקור' במהדורת החדשות של ערוץ עשר, על פיה מנכ"ל החברה הראל ויזל הטריד מינית לכאורה והציע הצעות מגונות לנשים.   קבוצת פוקס, מהגדולות במשק הישראלי היא גם אחת המפרסמות הבולטות. החברה כוללת את מותגי אופנת פוקס, פוקס הום, אמריקן איגל, בילבונג, ללין, מנגו, נייקי ועוד. בנוסף לכל אלו החברה משווקת ומשקיעה רבות בפרסום כרטיס המתנות שלה ה-Dream card וכן מחזיקה במשותף עם חברת רשת 13 את אתר השופינג Terminal X שזוכה לחשיפה רבה במדיה.   התחקיר ששודר (לתחקיר - לחצו כאן) בחדשות עשר הציג עדויות של נשים נגד התנהגותו המינית הבוטה לכאורה של ויזל, שהציע לכאורה הצעות מגונות ונהג בהתנהגות מינית בוטה כלפי אותן נשים. בתחקיר של רביב דרוקר וליאת לוי, סיפרה המתלוננת א', שהיתה עם ויזל בקשר עסקי, במהלך נסיעה משותפת אמר לה ויזל - "יירד לי כמו שבחיים אף אחד אחר לא ירד לי". מתלוננת זו וגם מתלוננת ב' - שטענה כי נגע בה במהלך נסיעה עסקית לחו"ל, ובעקבות כך הורע היחס אליה בחברה – עברו בדיקת פוליגרף ונמצאו דוברות אמת.  
בדיקה של אייס בקרב גורמי פרסום ומדיה מעלה כי לא התקבלה בפוקס בשלב זה החלטה להשהות ולעצור את הקמפיינים בעקבות הפרשה. יש לציין כי שיתוף הפעולה של החברה עם רשת 13 מקנה לה פלטפורמה לפרסום עבור Terminal X ושאר המותגים, במסגרת מערכת יחסים שמטבע הדברים היא "חברית" יותר מאשר בערוץ עשר ובקשת.   למרות הפרשה שנחשפה אמש בערוץ עשר, החברה שאותה מלווה משרד הפרסום גיתם BBDO לא השהתה את הקמפיינים שלה, אפילו בערוץ עצמו – וזאת למרות . בין השאר עלו קמפיינים של החברה בתכניות '5 בערב עם רפי רשף', 'אורלי וגיא', 'לונדון וקירשנבאום', 'היום שהיה' ועוד.   על פי יפעת בקרת פרסום, היקף הפרסום הכולל של החברה עמד אתמול, במהלך כל היום, על כ-1.5 מיליון שקל, במחירי מחירון, המהווים בפועל כ-400 אלף שקלים.  במהלך השבועיים האחרונים מאז ה-8 באוגוסט פרסמה הקבוצה בהיקף כולל של כ-5.8 מיליון שקלים המהווים בפועל כ-1.3 מיליון שקלים. חלקו של ערוץ עשר בפרסום בשבועיים אלה עמד על כ-17% מתוך ההשקעה הכוללת של פוקס בטלוויזיה.   גורם בשוק אומר לאייס שלא לייחוס, כי "עצירת קמפיינים תתפרש כמין הודאה של פוקס" ולכן הבחירה של החברה להמשיך כרגיל. עם זאת, במידה והפרשה תמשיך להיות על סדר היום ותעיב על סדר היום של החברה לא מן הנמנע שזו תיאלץ "להוריד ראש" עד יעבור זעם. התזמון שבו הפרשה נחשפת, רגע לפני החגים, מהווה כאב ראש עצום עבור החברה שמתוכננת לשטוף את המדיה בפרסום לפני החגים כדי לייצר תנועת לקוחות לסניפיה. המשמעות של עצירת קמפיינים בתקופה זו יכולה להתבטא באובדן עצום של לקוחות שיגיעו לסניפי המתחרים.   הפרסום – החמצן של כל ערוץ מסחרי – ממשיך בערוץ עשר, אבל בסוף התחקיר סיפר דרוקר כי משרד עורכי הדין של רם כספי, המטפל בוויזל, איים כי שידור התחקיר יגרום לנזקים של מאות מיליוני שקלים לערוץ עשר בשל תביעה שתוגש נגדו. בסופו של דבר התגובות שנשלחו על ידי ויזל ופוקס, היו מרוככות הרבה יותר, ולא הכחישו את פרטי התחקיר של דרוקר ולוי.    הראל ויזל מסר אמש לחדשות עשר: "במהלך חיי המקצועיים והחברתיים, נפגשתי עם עשרות אלפי נשים. השתדלתי תמיד להפגין יחס הולם ולשמור על כבודן. צר לי מעומק ליבי, אם פגעתי במי מהן. אם דברי, או התנהגותי פגעו במי מאלו, שעמן נפגשתי – אני מביע את צערי והתנצלותי העמוקה, בפני כל אחת מהן ונוטל על עצמי מחויבות להקפיד על דיבור רגיש והתנהלות מבוקרת הרבה יותר". התחקיר של דרוקר יעלה לערוץ עשר מאות מיליוני שקלים? (צילום: בוצ'צ'ו) רשת פוקס מסרה: "הקבוצה פועלת בהתאם להוראות הדין ומפעילה מנגנונים בתוך החברה לצורך בירור וטיפול בנושאים אלו ובכללם קיומם של ממונה על מניעת הטרדה מינית בחברה וכן 'מלשינון' המאפשר פניות ותלונות אנונימיות לכל אחד מעובדות ועובדי החברה. בקבוצת פוקס לא התקבלה מעולם כל תלונה שהיא העוסקת בהטרדה מינית על ידי מי מבכירי הקבוצה, לרבות המנכ"ל, ואף לא תלונה כלשהי בעניין קיומה לכאורה של אווירה סקסיסטית. בשל החשיבות הגדולה שאנו מייחסים לנושא, תתבצע בחברה בדיקה יסודית, הכול כדי להבטיח שהחברה תמשיך להתנהל בכבוד לעובדיה וצרכניה".   ואגב, הפרסום על ויזל מתבטא גם במניית החברה. מניית פוקס צללה נכון לשעה 12:00 בצהריים ב-5.4% כששיא הירידה נרשמה מוקדם יותר הבוקר – כשאיבדה כ-7.5% מערכה, בעקבות הפרסומים. הירידה החדה מוסברת בדומיננטיות של ויזל בקבוצת האופנה בראשה הוא עומד, ובכך שהוא "הפנים" של החברה. בדוחות החברה שפורסמו לפני 3 ימים, החברה רשמה רבעון שני נהדר מבחינתה: עלייה של 11.5% בהכנסות לכ-432 מיליון שקלים, וקפיצה של 36% ברווח הנקי. בעקבות פרסום הדוחות, עד לפרסום אמש בחדשות עשר, מניית החברה עלתה ב-9% מתחילת השנה.   

תגובות לכתבה(4):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 4.
    אזרח 24/08/2018 06:06
    הגב לתגובה זו
    אם זה נכון אז חבל שזו ההתנהגות חבל מאוד .להיכן נגיע חבל באמת חבל
  • 3.
    אלי 23/08/2018 13:43
    הגב לתגובה זו
    רוצות. והגברים הטיפשים נותנים להם ומפנקים אותם. הפקרות || הם נצלניות וחיות על חשבון הגבר |||||
  • 2.
    ראובן 22/08/2018 15:35
    הגב לתגובה זו
    חבל שנסגר ערוץ שמחזיק בבנאדם רציני עם ביצים ענקיות כמו דרוקר. לא מפחד ולא סופר אף אחד. אף אחד לא מופתע מסיפורי ויזל אבל רק אחד הוציא את זה החוצה.
  • 1.
    עמי 22/08/2018 14:25
    הגב לתגובה זו
    היום כל אישה יכולה להפיל גבר בקלות ולהתלוננן. בפרט כשיש לה אינטרס כספי מאחורי זה. כולל אישה נשואה! אדם במעמד כזה יודע שלא כדאי לא לעשות שטויות כי זה עלול להפיל אותו. גם החשיפה שלו לנשים רבות מעמידה אותו בסיכון לאיזה כישלון עם אישה שהיא לא אשתו. ליבי אומר לי שהוא חף מפשע אבל צריך להיות יותר שמרני בהתנהגות שלו (כמו החרדים ששומרים לא לתת יד לאישה ועוד). אחרת ינסו להפיל אותו.
מתוך הכוכב הבא לאירוויזיון של קשת 12, מתוך אתר מאקומתוך הכוכב הבא לאירוויזיון של קשת 12, מתוך אתר מאקו

רייטינג: כוכב הבא ומהדורת 12 בטופ, ערוץ 14 רושם עלייה בשעות הערב

במהדורות 12 נשארת בטופ אבל למהדורת החדשות של ערוץ 14 נרשמת עלייה קלה ברייטינג

הדס ברטל |

מהדורת החדשות של 12 עדיין מונופול. ובכלל, קשת, למרות ניסיונה להתחמק מכך - היא מונופול. ערוץ 13 בגסיסה, 14 די נעצר, אך פחות מביא מפרסמים. קשת מקבלת את כל הקופה וכל הקצפת. סוד ידוע בשוק הפרסום והתקשורת הוא שקשת "שולחת" לקוחות לרשת רק כדי שתהיה לה תחרות ושהרגולטור לא יטיל עלייה סנקציות. 

המהדורה המובילה היא כאמור של קשת 12 עם 17.6% ברייטינג ו-443 אלף צופים. הרבה אחריה מגיעה המדורה של ערוץ 14 עם רייטינג של 9.3% ו-257 אלף צופים. אחרונות הן רשת 13 עם 6.7% ו-153 אלף צופים וכאן 1 עם 3.2% ו-38 אלף צופים. 

פריים טיים

הכוכב הבא לאירווזיון ממשיך להוביל את טבלת הרייטינג עם 16.2% רייטינג ו-429 אלף צופים. הרבה אחריה מגיעים הפטריוטים, תכנית הדגל של ערוץ 14 שרושמים 9.2% ו-262 אלף צופים. מעט אחריה מגיעה ווראט של רשת 13 עם 8.9% רייטינג ו-229 אלף צופים ותכנית הדרמה המקורית מקום שמח בכיכובה של נועה קולר של כאן 11 עם 6% ו-127 אלף צופים.


ינון מגל בשידורי הפטריוטים מתוך אתר ערוץ 14
ינון מגל בשידורי הפטריוטים - קרדיט: מתוך אתר ערוץ 14


תכניות הבוקר והמהדורות המוקדמות

בקרב תכניות הבוקר מגיעה ראשונה חדשות הבוקר של 12 עם ניב רסקין ורייטינג של 4.1% ו-101 אלף צופים. אחריה חדשות היום עם אלי ראכלין בערוץ 13 ו-75 אלף צופים. הרבה מאחור היא תכנית הבוקר של ערוץ 14, ישראל הבוקר עם 1.4% רייטינג ו-26 אלף צופים. התכנית על הבוקר עם עודד מנשה בערץ 14 בשעה תשע עם רייטינג של 1.2% ו-28 אלף צופים בלבד. באותה השעה ב-13 משודרת פותחים יום עם רייטינג של 1.3% ו-29 אלף צופים והמובילה היא נסלי ברדה במשדר הבוקר של 12 ורייטינג של 2.6% ו-56 אלף צופים.

יונית לוי חדשות 12
צילום: צילום מסך קשת 12

קשת עדיין עם שליטה רוחבית על לוח השידורים

בכל מה שקשור לחדשות ופריים טיים, התכניות של קשת מובילות את טבלת הדירוג; המתחרים הם ריאליטי האוכל של רשת, "משחקי השף" וערוץ 14, בעיקר עם הפטריוטים והמהדורה המרכזית

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

אז נכון שיש מחלוקת לגבי מהימנות הנתונים של שיטת המדרוג הנוכחית, אבל כל עוד אלו הם הנתונים, הם מראים שליטה כמעט אבסולוטית, לכל הפחות במה שנוגע למקום הראשון ברצועות המשמעותיות ביותר בטלוויזיה, מהדורת החדשות המרכזיות והפריים טיים, שכולן, בשליטת קשת. 

המהדורה המובילה היא כאמור של קשת 12 עם 15.9% ברייטינג ו-394 אלף צופים. הרבה אחריה מגיעה המדורה של ערוץ 14 עם רייטינג של 7.9% ו-218 אלף צופים. אחרונות הן רשת 13 עם 5.2% ו-121 אלף צופים וכאן 11, שחזרה למימדים "רגילים", עם 2.6% ו-68 אלף צופים. 

פריים טיים

גם בפריים טיים קשת הובילה, עם "נוטוק" המקורית שעמדה על 14.8% רייטינג ו-338 אלף צופים. אחריה היה, איך לא, ריאליטי אוכל, כש-"משחקי השף" הגיעו למקום השני עם 10.4% ו-237 אלף צופים, ובמקום השלישי היו הפטריוטים, תכנית הדגל של ערוץ 14 שרושמים 8.9% ויותר צופים מהמקום השני, עם 241 אלף צופים. את הרשימה סגרה "זמן אמת" התיעודית של כאן 11, עם 4.4% רייטינג ו-106 אלף צופים. 

תכניות הבוקר והמהדורות המוקדמות

בקרב תכניות הבוקר מגיעה ראשונה חדשות הבוקר של 12 עם ניב רסקין ורייטינג של 3.5% ו-73 אלף צופים. אחריה היתה תכנית הבוקר של ערוץ 14, ישראל הבוקר עם 2% רייטינג ו-42 אלף צופים ואילו רשת סגרה את הרשימה עם 1.7% ו-34 אלף צופים.

במהדורות המוקדמות לאורך אחר הצוהריים ושעות הערב המוקדמות מובילה עדיין קשת 12 כאשר המהדורה המוקדמת בהנחיית קרן מרציאנו מובילה עם 10.2% ברייטינג ו-236 אלף צופים. אחריה שש עם עודד בן עמי עם 7.1% רייטינג ו-173 אלף צופים. המהדורות הנוספות של שעה שבע בערב הן שבע עם שלזינגר וברדוגו ב-14 עם 6.2% ו-160 אלף צופים ואזור בחירה של רביב דרוקר וברוך קרא בפער משמעותי עם 4.5% ו-115 אלף צופים. רפי רשף בחמש אחר הצוהריים מוביל עם 6.6% ו-156 אלף צופים בעוד שמעון ריקלין בשעה שש בערוץ 14 עם 5.3% ו-133 אלף צופים ומוריה וברקו ב-13 עם רייטינג של 3.6% ו-84 אלף צופים.