הראל ויזל, מנכ"ל ובעלים קבוצת פוקס
צילום: שוקה כהן

בצל פרשת ויזל: פוקס לא מורידה בנתיים קמפיינים מהאוויר

לאחר פרסום התחקיר בחדשות עשר על התנהלות מנכ"ל פוקס, ורגע לפני החגים, החברה לא יכולה להרשות לעצמה להשהות קמפיינים, ותמשיך לפרסם, גם בעשר

אלכסנדר כץ | (4)
"עסקים כרגיל", זה מה שמנסה לשדר קבוצת פוקס בכל הקשור לפעילות הפרסום הענפה שלה, פחות מיממה לאחר פרסום התחקיר של 'המקור' במהדורת החדשות של ערוץ עשר, על פיה מנכ"ל החברה הראל ויזל הטריד מינית לכאורה והציע הצעות מגונות לנשים.   קבוצת פוקס, מהגדולות במשק הישראלי היא גם אחת המפרסמות הבולטות. החברה כוללת את מותגי אופנת פוקס, פוקס הום, אמריקן איגל, בילבונג, ללין, מנגו, נייקי ועוד. בנוסף לכל אלו החברה משווקת ומשקיעה רבות בפרסום כרטיס המתנות שלה ה-Dream card וכן מחזיקה במשותף עם חברת רשת 13 את אתר השופינג Terminal X שזוכה לחשיפה רבה במדיה.   התחקיר ששודר (לתחקיר - לחצו כאן) בחדשות עשר הציג עדויות של נשים נגד התנהגותו המינית הבוטה לכאורה של ויזל, שהציע לכאורה הצעות מגונות ונהג בהתנהגות מינית בוטה כלפי אותן נשים. בתחקיר של רביב דרוקר וליאת לוי, סיפרה המתלוננת א', שהיתה עם ויזל בקשר עסקי, במהלך נסיעה משותפת אמר לה ויזל - "יירד לי כמו שבחיים אף אחד אחר לא ירד לי". מתלוננת זו וגם מתלוננת ב' - שטענה כי נגע בה במהלך נסיעה עסקית לחו"ל, ובעקבות כך הורע היחס אליה בחברה – עברו בדיקת פוליגרף ונמצאו דוברות אמת.  
בדיקה של אייס בקרב גורמי פרסום ומדיה מעלה כי לא התקבלה בפוקס בשלב זה החלטה להשהות ולעצור את הקמפיינים בעקבות הפרשה. יש לציין כי שיתוף הפעולה של החברה עם רשת 13 מקנה לה פלטפורמה לפרסום עבור Terminal X ושאר המותגים, במסגרת מערכת יחסים שמטבע הדברים היא "חברית" יותר מאשר בערוץ עשר ובקשת.   למרות הפרשה שנחשפה אמש בערוץ עשר, החברה שאותה מלווה משרד הפרסום גיתם BBDO לא השהתה את הקמפיינים שלה, אפילו בערוץ עצמו – וזאת למרות . בין השאר עלו קמפיינים של החברה בתכניות '5 בערב עם רפי רשף', 'אורלי וגיא', 'לונדון וקירשנבאום', 'היום שהיה' ועוד.   על פי יפעת בקרת פרסום, היקף הפרסום הכולל של החברה עמד אתמול, במהלך כל היום, על כ-1.5 מיליון שקל, במחירי מחירון, המהווים בפועל כ-400 אלף שקלים.  במהלך השבועיים האחרונים מאז ה-8 באוגוסט פרסמה הקבוצה בהיקף כולל של כ-5.8 מיליון שקלים המהווים בפועל כ-1.3 מיליון שקלים. חלקו של ערוץ עשר בפרסום בשבועיים אלה עמד על כ-17% מתוך ההשקעה הכוללת של פוקס בטלוויזיה.   גורם בשוק אומר לאייס שלא לייחוס, כי "עצירת קמפיינים תתפרש כמין הודאה של פוקס" ולכן הבחירה של החברה להמשיך כרגיל. עם זאת, במידה והפרשה תמשיך להיות על סדר היום ותעיב על סדר היום של החברה לא מן הנמנע שזו תיאלץ "להוריד ראש" עד יעבור זעם. התזמון שבו הפרשה נחשפת, רגע לפני החגים, מהווה כאב ראש עצום עבור החברה שמתוכננת לשטוף את המדיה בפרסום לפני החגים כדי לייצר תנועת לקוחות לסניפיה. המשמעות של עצירת קמפיינים בתקופה זו יכולה להתבטא באובדן עצום של לקוחות שיגיעו לסניפי המתחרים.   הפרסום – החמצן של כל ערוץ מסחרי – ממשיך בערוץ עשר, אבל בסוף התחקיר סיפר דרוקר כי משרד עורכי הדין של רם כספי, המטפל בוויזל, איים כי שידור התחקיר יגרום לנזקים של מאות מיליוני שקלים לערוץ עשר בשל תביעה שתוגש נגדו. בסופו של דבר התגובות שנשלחו על ידי ויזל ופוקס, היו מרוככות הרבה יותר, ולא הכחישו את פרטי התחקיר של דרוקר ולוי.    הראל ויזל מסר אמש לחדשות עשר: "במהלך חיי המקצועיים והחברתיים, נפגשתי עם עשרות אלפי נשים. השתדלתי תמיד להפגין יחס הולם ולשמור על כבודן. צר לי מעומק ליבי, אם פגעתי במי מהן. אם דברי, או התנהגותי פגעו במי מאלו, שעמן נפגשתי – אני מביע את צערי והתנצלותי העמוקה, בפני כל אחת מהן ונוטל על עצמי מחויבות להקפיד על דיבור רגיש והתנהלות מבוקרת הרבה יותר". התחקיר של דרוקר יעלה לערוץ עשר מאות מיליוני שקלים? (צילום: בוצ'צ'ו) רשת פוקס מסרה: "הקבוצה פועלת בהתאם להוראות הדין ומפעילה מנגנונים בתוך החברה לצורך בירור וטיפול בנושאים אלו ובכללם קיומם של ממונה על מניעת הטרדה מינית בחברה וכן 'מלשינון' המאפשר פניות ותלונות אנונימיות לכל אחד מעובדות ועובדי החברה. בקבוצת פוקס לא התקבלה מעולם כל תלונה שהיא העוסקת בהטרדה מינית על ידי מי מבכירי הקבוצה, לרבות המנכ"ל, ואף לא תלונה כלשהי בעניין קיומה לכאורה של אווירה סקסיסטית. בשל החשיבות הגדולה שאנו מייחסים לנושא, תתבצע בחברה בדיקה יסודית, הכול כדי להבטיח שהחברה תמשיך להתנהל בכבוד לעובדיה וצרכניה".   ואגב, הפרסום על ויזל מתבטא גם במניית החברה. מניית פוקס צללה נכון לשעה 12:00 בצהריים ב-5.4% כששיא הירידה נרשמה מוקדם יותר הבוקר – כשאיבדה כ-7.5% מערכה, בעקבות הפרסומים. הירידה החדה מוסברת בדומיננטיות של ויזל בקבוצת האופנה בראשה הוא עומד, ובכך שהוא "הפנים" של החברה. בדוחות החברה שפורסמו לפני 3 ימים, החברה רשמה רבעון שני נהדר מבחינתה: עלייה של 11.5% בהכנסות לכ-432 מיליון שקלים, וקפיצה של 36% ברווח הנקי. בעקבות פרסום הדוחות, עד לפרסום אמש בחדשות עשר, מניית החברה עלתה ב-9% מתחילת השנה.   

תגובות לכתבה(4):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 4.
    אזרח 24/08/2018 06:06
    הגב לתגובה זו
    אם זה נכון אז חבל שזו ההתנהגות חבל מאוד .להיכן נגיע חבל באמת חבל
  • 3.
    אלי 23/08/2018 13:43
    הגב לתגובה זו
    רוצות. והגברים הטיפשים נותנים להם ומפנקים אותם. הפקרות || הם נצלניות וחיות על חשבון הגבר |||||
  • 2.
    ראובן 22/08/2018 15:35
    הגב לתגובה זו
    חבל שנסגר ערוץ שמחזיק בבנאדם רציני עם ביצים ענקיות כמו דרוקר. לא מפחד ולא סופר אף אחד. אף אחד לא מופתע מסיפורי ויזל אבל רק אחד הוציא את זה החוצה.
  • 1.
    עמי 22/08/2018 14:25
    הגב לתגובה זו
    היום כל אישה יכולה להפיל גבר בקלות ולהתלוננן. בפרט כשיש לה אינטרס כספי מאחורי זה. כולל אישה נשואה! אדם במעמד כזה יודע שלא כדאי לא לעשות שטויות כי זה עלול להפיל אותו. גם החשיפה שלו לנשים רבות מעמידה אותו בסיכון לאיזה כישלון עם אישה שהיא לא אשתו. ליבי אומר לי שהוא חף מפשע אבל צריך להיות יותר שמרני בהתנהגות שלו (כמו החרדים ששומרים לא לתת יד לאישה ועוד). אחרת ינסו להפיל אותו.
דני קושמרו חדשות 12
צילום: צילום מסך חדשות 12
רייטינג

העסקה ממשיכה להעלות את הרייטינג בכל מהדורות החדשות

עלייה של כ-10% בצופי מהדורות החדשות המרכזיות של כל הערוצים; חדשות 12 עדיין בראש כל המהדורות וכמו בכל מוצ"ש, רשת מטפסת למקום השני בעקבות כך שערוץ 14 אינו משדר בשבת
רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

ככל שמתקרב מועד העסקה (וכן ככל שהזמן המצטבר של השבתות והחגים הולך ומצטבר), כך אנחנו רואים עלייה בצפייה במהדורות החדשות והנתונים גבוהים מאשר בתקופתו הקודמות,   כשסך כל הצופים עדיין עומד על כ-850 אלף, עלייה של כ-10% לעומת מהדורות מוצאי שבת "רגילות", שהממוצע שלהן הוא כ-770 אלף צופים. 

חדשות 12 עדיין מובילה את הרייטינג במובהק, כל פעם במרווחים גדולים יותר, במהדורת החדשות המרכזית ובשאר מהדורות החדשות. המהדורה המרכזית של חדשות 12 של קשת עמדה אמש על 18.1% רייטינג עם 463 אלף צופים. וכמו בכל מוצאי שבת, חדשות 13 מנצלת את היעדרותו של ערוץ 14 מלוח השידורים עד צאת השבת ונמצאת במקום השני עם 5.6% רייטינג ו-152 אלף צופים. חדשות 14 היו עם 4.8% רייטינג עם 129 אלף צופים ואילו חדשות כאן11 עדיין תפסו את המקום האחרון, עם 4.6% רייטינג ו-108 אלף צופים בלבד.


פריים טיים ושאר מהדורות החדשות 

בפריים טיים, המשך המהדורות הראה את קשת ממשיכה עם 16.9% רייטינג ו-434 אלף צופים ואילו רשת עם 6.3% ו-169 אלף צופים. לאחר מכן, בפריים טיים, "אור ראשון" לא שיחזרה את הרייטינג של הפרק הראשון, אך עדיין הובילה עם 15.4% ו-387 אלף צופים, ואילו הפטריוטים היציבה והמוצלחת הצליחה לגבור על שעשועון של רשת, כשעמדה על 9.2% רייטינג ו-264 אלף צופים, בעוד "כלוב הזהב" עמד על 8.8% רייטינג ו-234 אלף צופים. "שיר אחד" של כאן11 זכה ל-3.5% רייטינג בלבד ופחות ממאה אלף צופים, עם 79 אלף צופים בלבד. 


גם במהלך השבת רוב לוח השידורים היה בסימן החדשות, והמשדר המוקדם של חדשות 12 עם אלמז עמד על 6% ו-134 אלף צופים בעוד החדשות של רשת בהגשת לוסי עמדו על 3% רייטינג ו-68 אלף צופים בלבד. לאחר מכן, ב-17:00, "שבת בחמש" עם גדעון של חדשות 12 היה על 7.9% ו-189 אלף צופים בעוד משדר החדשות של לוסי עלה ל-4.6% רייטינג ו-108 אלף צופים. 

פגוש את העיתונות היתה מול מוריה וברקו, ובשתי הרצועוה, המוקדמת והרגילה, היתה במקום הראשון עם 9.4% רייטינג ו-252 אלף צופים במוקדמת ו-10.7% רייטינג ו-292 אלף צופים במהדירה הרגילה, בעוד מוריה וברקו היו על 4.7% ו-107 אלף צופים במוקדמת ו-4.2% רייטינג ו-103 אלף צופים במהדורה הרגילה. 

ברצועה המאוחרת "אברי ושרקי" של קשת היו על 8% רייטינג ו-189 אלף צופים, בעוד לקט של "הצינור" הניב 4.8% רייטינג בלבד עם 120 אלף צופים. 

דני קושמרו חדשות 12
צילום: צילום מסך חדשות 12
רייטינג

העסקה ממשיכה להעלות את הרייטינג בכל מהדורות החדשות

עלייה של כ-10% בצופי מהדורות החדשות המרכזיות של כל הערוצים; חדשות 12 עדיין בראש כל המהדורות וכמו בכל מוצ"ש, רשת מטפסת למקום השני בעקבות כך שערוץ 14 אינו משדר בשבת
רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

ככל שמתקרב מועד העסקה (וכן ככל שהזמן המצטבר של השבתות והחגים הולך ומצטבר), כך אנחנו רואים עלייה בצפייה במהדורות החדשות והנתונים גבוהים מאשר בתקופתו הקודמות,   כשסך כל הצופים עדיין עומד על כ-850 אלף, עלייה של כ-10% לעומת מהדורות מוצאי שבת "רגילות", שהממוצע שלהן הוא כ-770 אלף צופים. 

חדשות 12 עדיין מובילה את הרייטינג במובהק, כל פעם במרווחים גדולים יותר, במהדורת החדשות המרכזית ובשאר מהדורות החדשות. המהדורה המרכזית של חדשות 12 של קשת עמדה אמש על 18.1% רייטינג עם 463 אלף צופים. וכמו בכל מוצאי שבת, חדשות 13 מנצלת את היעדרותו של ערוץ 14 מלוח השידורים עד צאת השבת ונמצאת במקום השני עם 5.6% רייטינג ו-152 אלף צופים. חדשות 14 היו עם 4.8% רייטינג עם 129 אלף צופים ואילו חדשות כאן11 עדיין תפסו את המקום האחרון, עם 4.6% רייטינג ו-108 אלף צופים בלבד.


פריים טיים ושאר מהדורות החדשות 

בפריים טיים, המשך המהדורות הראה את קשת ממשיכה עם 16.9% רייטינג ו-434 אלף צופים ואילו רשת עם 6.3% ו-169 אלף צופים. לאחר מכן, בפריים טיים, "אור ראשון" לא שיחזרה את הרייטינג של הפרק הראשון, אך עדיין הובילה עם 15.4% ו-387 אלף צופים, ואילו הפטריוטים היציבה והמוצלחת הצליחה לגבור על שעשועון של רשת, כשעמדה על 9.2% רייטינג ו-264 אלף צופים, בעוד "כלוב הזהב" עמד על 8.8% רייטינג ו-234 אלף צופים. "שיר אחד" של כאן11 זכה ל-3.5% רייטינג בלבד ופחות ממאה אלף צופים, עם 79 אלף צופים בלבד. 


גם במהלך השבת רוב לוח השידורים היה בסימן החדשות, והמשדר המוקדם של חדשות 12 עם אלמז עמד על 6% ו-134 אלף צופים בעוד החדשות של רשת בהגשת לוסי עמדו על 3% רייטינג ו-68 אלף צופים בלבד. לאחר מכן, ב-17:00, "שבת בחמש" עם גדעון של חדשות 12 היה על 7.9% ו-189 אלף צופים בעוד משדר החדשות של לוסי עלה ל-4.6% רייטינג ו-108 אלף צופים. 

פגוש את העיתונות היתה מול מוריה וברקו, ובשתי הרצועוה, המוקדמת והרגילה, היתה במקום הראשון עם 9.4% רייטינג ו-252 אלף צופים במוקדמת ו-10.7% רייטינג ו-292 אלף צופים במהדירה הרגילה, בעוד מוריה וברקו היו על 4.7% ו-107 אלף צופים במוקדמת ו-4.2% רייטינג ו-103 אלף צופים במהדורה הרגילה. 

ברצועה המאוחרת "אברי ושרקי" של קשת היו על 8% רייטינג ו-189 אלף צופים, בעוד לקט של "הצינור" הניב 4.8% רייטינג בלבד עם 120 אלף צופים.