בצל פרשת ויזל: פוקס לא מורידה בנתיים קמפיינים מהאוויר
לאחר פרסום התחקיר בחדשות עשר על התנהלות מנכ"ל פוקס, ורגע לפני החגים, החברה לא יכולה להרשות לעצמה להשהות קמפיינים, ותמשיך לפרסם, גם בעשר
בדיקה של אייס בקרב גורמי פרסום ומדיה מעלה כי לא התקבלה בפוקס בשלב זה החלטה להשהות ולעצור את הקמפיינים בעקבות הפרשה. יש לציין כי שיתוף הפעולה של החברה עם רשת 13 מקנה לה פלטפורמה לפרסום עבור Terminal X ושאר המותגים, במסגרת מערכת יחסים שמטבע הדברים היא "חברית" יותר מאשר בערוץ עשר ובקשת. למרות הפרשה שנחשפה אמש בערוץ עשר, החברה שאותה מלווה משרד הפרסום גיתם BBDO לא השהתה את הקמפיינים שלה, אפילו בערוץ עצמו – וזאת למרות . בין השאר עלו קמפיינים של החברה בתכניות '5 בערב עם רפי רשף', 'אורלי וגיא', 'לונדון וקירשנבאום', 'היום שהיה' ועוד. על פי יפעת בקרת פרסום, היקף הפרסום הכולל של החברה עמד אתמול, במהלך כל היום, על כ-1.5 מיליון שקל, במחירי מחירון, המהווים בפועל כ-400 אלף שקלים. במהלך השבועיים האחרונים מאז ה-8 באוגוסט פרסמה הקבוצה בהיקף כולל של כ-5.8 מיליון שקלים המהווים בפועל כ-1.3 מיליון שקלים. חלקו של ערוץ עשר בפרסום בשבועיים אלה עמד על כ-17% מתוך ההשקעה הכוללת של פוקס בטלוויזיה. גורם בשוק אומר לאייס שלא לייחוס, כי "עצירת קמפיינים תתפרש כמין הודאה של פוקס" ולכן הבחירה של החברה להמשיך כרגיל. עם זאת, במידה והפרשה תמשיך להיות על סדר היום ותעיב על סדר היום של החברה לא מן הנמנע שזו תיאלץ "להוריד ראש" עד יעבור זעם. התזמון שבו הפרשה נחשפת, רגע לפני החגים, מהווה כאב ראש עצום עבור החברה שמתוכננת לשטוף את המדיה בפרסום לפני החגים כדי לייצר תנועת לקוחות לסניפיה. המשמעות של עצירת קמפיינים בתקופה זו יכולה להתבטא באובדן עצום של לקוחות שיגיעו לסניפי המתחרים. הפרסום – החמצן של כל ערוץ מסחרי – ממשיך בערוץ עשר, אבל בסוף התחקיר סיפר דרוקר כי משרד עורכי הדין של רם כספי, המטפל בוויזל, איים כי שידור התחקיר יגרום לנזקים של מאות מיליוני שקלים לערוץ עשר בשל תביעה שתוגש נגדו. בסופו של דבר התגובות שנשלחו על ידי ויזל ופוקס, היו מרוככות הרבה יותר, ולא הכחישו את פרטי התחקיר של דרוקר ולוי. הראל ויזל מסר אמש לחדשות עשר: "במהלך חיי המקצועיים והחברתיים, נפגשתי עם עשרות אלפי נשים. השתדלתי תמיד להפגין יחס הולם ולשמור על כבודן. צר לי מעומק ליבי, אם פגעתי במי מהן. אם דברי, או התנהגותי פגעו במי מאלו, שעמן נפגשתי – אני מביע את צערי והתנצלותי העמוקה, בפני כל אחת מהן ונוטל על עצמי מחויבות להקפיד על דיבור רגיש והתנהלות מבוקרת הרבה יותר". התחקיר של דרוקר יעלה לערוץ עשר מאות מיליוני שקלים? (צילום: בוצ'צ'ו) רשת פוקס מסרה: "הקבוצה פועלת בהתאם להוראות הדין ומפעילה מנגנונים בתוך החברה לצורך בירור וטיפול בנושאים אלו ובכללם קיומם של ממונה על מניעת הטרדה מינית בחברה וכן 'מלשינון' המאפשר פניות ותלונות אנונימיות לכל אחד מעובדות ועובדי החברה. בקבוצת פוקס לא התקבלה מעולם כל תלונה שהיא העוסקת בהטרדה מינית על ידי מי מבכירי הקבוצה, לרבות המנכ"ל, ואף לא תלונה כלשהי בעניין קיומה לכאורה של אווירה סקסיסטית. בשל החשיבות הגדולה שאנו מייחסים לנושא, תתבצע בחברה בדיקה יסודית, הכול כדי להבטיח שהחברה תמשיך להתנהל בכבוד לעובדיה וצרכניה". ואגב, הפרסום על ויזל מתבטא גם במניית החברה. מניית פוקס צללה נכון לשעה 12:00 בצהריים ב-5.4% כששיא הירידה נרשמה מוקדם יותר הבוקר – כשאיבדה כ-7.5% מערכה, בעקבות הפרסומים. הירידה החדה מוסברת בדומיננטיות של ויזל בקבוצת האופנה בראשה הוא עומד, ובכך שהוא "הפנים" של החברה. בדוחות החברה שפורסמו לפני 3 ימים, החברה רשמה רבעון שני נהדר מבחינתה: עלייה של 11.5% בהכנסות לכ-432 מיליון שקלים, וקפיצה של 36% ברווח הנקי. בעקבות פרסום הדוחות, עד לפרסום אמש בחדשות עשר, מניית החברה עלתה ב-9% מתחילת השנה.מנכ"ל פוקס וההצעות המגונות | תחקיר "המקור" ורביב דרוקר: עדויות נשים על התנהגות מינית בוטה מצד הראל ויזל . האזינו לעדותה של א' >> pic.twitter.com/o0NTvVSk31
— חדשות עשר (@news10) 21 באוגוסט 2018
- 4.אזרח 24/08/2018 06:06הגב לתגובה זואם זה נכון אז חבל שזו ההתנהגות חבל מאוד .להיכן נגיע חבל באמת חבל
- 3.אלי 23/08/2018 13:43הגב לתגובה זורוצות. והגברים הטיפשים נותנים להם ומפנקים אותם. הפקרות || הם נצלניות וחיות על חשבון הגבר |||||
- 2.ראובן 22/08/2018 15:35הגב לתגובה זוחבל שנסגר ערוץ שמחזיק בבנאדם רציני עם ביצים ענקיות כמו דרוקר. לא מפחד ולא סופר אף אחד. אף אחד לא מופתע מסיפורי ויזל אבל רק אחד הוציא את זה החוצה.
- 1.עמי 22/08/2018 14:25הגב לתגובה זוהיום כל אישה יכולה להפיל גבר בקלות ולהתלוננן. בפרט כשיש לה אינטרס כספי מאחורי זה. כולל אישה נשואה! אדם במעמד כזה יודע שלא כדאי לא לעשות שטויות כי זה עלול להפיל אותו. גם החשיפה שלו לנשים רבות מעמידה אותו בסיכון לאיזה כישלון עם אישה שהיא לא אשתו. ליבי אומר לי שהוא חף מפשע אבל צריך להיות יותר שמרני בהתנהגות שלו (כמו החרדים ששומרים לא לתת יד לאישה ועוד). אחרת ינסו להפיל אותו.

אפל מעלה את מחיר TV+ ב-30% ל-13 דולר לחודש
העלאת המחיר מגיעה במקביל לעליות דומות אצל מתחרות, אך אפל נותרת עם מודל אחיד ללא גרסה זולה עם פרסומות; ההכנסות מהשירותים הפכו לאחד ממנועי הצמיחה הבולטים של החברה
שירותי הסטרימינג מתייקרים, גם באפל - אפל עדכנה כי תעלה את מחיר המנוי החודשי לשירות הסטרימינג TV+ מ-10 דולר ל-13 דולר, כלומר עלייה של כ-30%. העלייה תחול מיידית למנויים חדשים בארה"ב ובמספר שווקים בינלאומיים. עבור לקוחות קיימים, נראה שהשינוי צפוי להיכנס לתוקף בהמשך, בהתאם למחזור החיוב.
בעוד שמחיר החבילה השנתית של TV+ יישאר 99 דולר, באפל מדגישים כי מחיר חבילת השירותים Apple One לא משתנה. כלומר, לקוחות שמשלמים על חבילת השירותים המאוחדת של אפל הכוללת גם iCloud, Apple Music ועוד, ייהנו מהטבה עקיפה.
המהלך של אפל משתלב במגמה רחבה של עליות מחירים בשוק הסטרימינג. עם זאת, בניגוד למתחרותיה כמו נטפליקס, דיסני+ ו-HBO Max, אפל ממשיכה להציע רק תכנית אחת - בלי גרסה בסיסית עם פרסומות או מדרגות תמחור.
ייתכן שזה שומר על חוויית צפייה נקייה ומבודלת, אך מצד שני גם מגביל את קצב ההתרחבות. מאז שהושק ב-2019, TV+ נחשב לשחקן איכותי אך עם קהל מצומצם יחסית. עם זאת, התכנים המקוריים של אפל ממשיכים לקצור הכרה, כולל 81 מועמדויות לאמי בחודש שעבר, כש-Severance גרפה לבדה 27 מועמדויות בעונתה השנייה.
- אפל מהמרת על הודו ופותחת חנות שלישית
- מנוע החיפוש המפורסם בעולם מגיע לנאסד"ק ומה קרה היום לפני 72 שנה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
ההחלטה להעלות מחירים מתקבלת על רקע גידול בהכנסות חטיבת השירותים של אפל. ברבעון האחרון רשמה החברה עלייה של 13% בהכנסות ממגזר זה שהגיעו ל-27.4 מיליארד דולר. מדובר בנתח הולך וגדל בפעילות של אפל, במיוחד בתקופה שבה מכירות האייפון נמצאות במגמת האטה.

אפל מעלה את מחיר TV+ ב-30% ל-13 דולר לחודש
העלאת המחיר מגיעה במקביל לעליות דומות אצל מתחרות, אך אפל נותרת עם מודל אחיד ללא גרסה זולה עם פרסומות; ההכנסות מהשירותים הפכו לאחד ממנועי הצמיחה הבולטים של החברה
שירותי הסטרימינג מתייקרים, גם באפל - אפל עדכנה כי תעלה את מחיר המנוי החודשי לשירות הסטרימינג TV+ מ-10 דולר ל-13 דולר, כלומר עלייה של כ-30%. העלייה תחול מיידית למנויים חדשים בארה"ב ובמספר שווקים בינלאומיים. עבור לקוחות קיימים, נראה שהשינוי צפוי להיכנס לתוקף בהמשך, בהתאם למחזור החיוב.
בעוד שמחיר החבילה השנתית של TV+ יישאר 99 דולר, באפל מדגישים כי מחיר חבילת השירותים Apple One לא משתנה. כלומר, לקוחות שמשלמים על חבילת השירותים המאוחדת של אפל הכוללת גם iCloud, Apple Music ועוד, ייהנו מהטבה עקיפה.
המהלך של אפל משתלב במגמה רחבה של עליות מחירים בשוק הסטרימינג. עם זאת, בניגוד למתחרותיה כמו נטפליקס, דיסני+ ו-HBO Max, אפל ממשיכה להציע רק תכנית אחת - בלי גרסה בסיסית עם פרסומות או מדרגות תמחור.
ייתכן שזה שומר על חוויית צפייה נקייה ומבודלת, אך מצד שני גם מגביל את קצב ההתרחבות. מאז שהושק ב-2019, TV+ נחשב לשחקן איכותי אך עם קהל מצומצם יחסית. עם זאת, התכנים המקוריים של אפל ממשיכים לקצור הכרה, כולל 81 מועמדויות לאמי בחודש שעבר, כש-Severance גרפה לבדה 27 מועמדויות בעונתה השנייה.
- אפל מהמרת על הודו ופותחת חנות שלישית
- מנוע החיפוש המפורסם בעולם מגיע לנאסד"ק ומה קרה היום לפני 72 שנה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
ההחלטה להעלות מחירים מתקבלת על רקע גידול בהכנסות חטיבת השירותים של אפל. ברבעון האחרון רשמה החברה עלייה של 13% בהכנסות ממגזר זה שהגיעו ל-27.4 מיליארד דולר. מדובר בנתח הולך וגדל בפעילות של אפל, במיוחד בתקופה שבה מכירות האייפון נמצאות במגמת האטה.