הראל ויזל, מנכ"ל ובעלים קבוצת פוקס
צילום: שוקה כהן

בצל פרשת ויזל: פוקס לא מורידה בנתיים קמפיינים מהאוויר

לאחר פרסום התחקיר בחדשות עשר על התנהלות מנכ"ל פוקס, ורגע לפני החגים, החברה לא יכולה להרשות לעצמה להשהות קמפיינים, ותמשיך לפרסם, גם בעשר

אלכסנדר כץ | (4)
"עסקים כרגיל", זה מה שמנסה לשדר קבוצת פוקס בכל הקשור לפעילות הפרסום הענפה שלה, פחות מיממה לאחר פרסום התחקיר של 'המקור' במהדורת החדשות של ערוץ עשר, על פיה מנכ"ל החברה הראל ויזל הטריד מינית לכאורה והציע הצעות מגונות לנשים.   קבוצת פוקס, מהגדולות במשק הישראלי היא גם אחת המפרסמות הבולטות. החברה כוללת את מותגי אופנת פוקס, פוקס הום, אמריקן איגל, בילבונג, ללין, מנגו, נייקי ועוד. בנוסף לכל אלו החברה משווקת ומשקיעה רבות בפרסום כרטיס המתנות שלה ה-Dream card וכן מחזיקה במשותף עם חברת רשת 13 את אתר השופינג Terminal X שזוכה לחשיפה רבה במדיה.   התחקיר ששודר (לתחקיר - לחצו כאן) בחדשות עשר הציג עדויות של נשים נגד התנהגותו המינית הבוטה לכאורה של ויזל, שהציע לכאורה הצעות מגונות ונהג בהתנהגות מינית בוטה כלפי אותן נשים. בתחקיר של רביב דרוקר וליאת לוי, סיפרה המתלוננת א', שהיתה עם ויזל בקשר עסקי, במהלך נסיעה משותפת אמר לה ויזל - "יירד לי כמו שבחיים אף אחד אחר לא ירד לי". מתלוננת זו וגם מתלוננת ב' - שטענה כי נגע בה במהלך נסיעה עסקית לחו"ל, ובעקבות כך הורע היחס אליה בחברה – עברו בדיקת פוליגרף ונמצאו דוברות אמת.  
בדיקה של אייס בקרב גורמי פרסום ומדיה מעלה כי לא התקבלה בפוקס בשלב זה החלטה להשהות ולעצור את הקמפיינים בעקבות הפרשה. יש לציין כי שיתוף הפעולה של החברה עם רשת 13 מקנה לה פלטפורמה לפרסום עבור Terminal X ושאר המותגים, במסגרת מערכת יחסים שמטבע הדברים היא "חברית" יותר מאשר בערוץ עשר ובקשת.   למרות הפרשה שנחשפה אמש בערוץ עשר, החברה שאותה מלווה משרד הפרסום גיתם BBDO לא השהתה את הקמפיינים שלה, אפילו בערוץ עצמו – וזאת למרות . בין השאר עלו קמפיינים של החברה בתכניות '5 בערב עם רפי רשף', 'אורלי וגיא', 'לונדון וקירשנבאום', 'היום שהיה' ועוד.   על פי יפעת בקרת פרסום, היקף הפרסום הכולל של החברה עמד אתמול, במהלך כל היום, על כ-1.5 מיליון שקל, במחירי מחירון, המהווים בפועל כ-400 אלף שקלים.  במהלך השבועיים האחרונים מאז ה-8 באוגוסט פרסמה הקבוצה בהיקף כולל של כ-5.8 מיליון שקלים המהווים בפועל כ-1.3 מיליון שקלים. חלקו של ערוץ עשר בפרסום בשבועיים אלה עמד על כ-17% מתוך ההשקעה הכוללת של פוקס בטלוויזיה.   גורם בשוק אומר לאייס שלא לייחוס, כי "עצירת קמפיינים תתפרש כמין הודאה של פוקס" ולכן הבחירה של החברה להמשיך כרגיל. עם זאת, במידה והפרשה תמשיך להיות על סדר היום ותעיב על סדר היום של החברה לא מן הנמנע שזו תיאלץ "להוריד ראש" עד יעבור זעם. התזמון שבו הפרשה נחשפת, רגע לפני החגים, מהווה כאב ראש עצום עבור החברה שמתוכננת לשטוף את המדיה בפרסום לפני החגים כדי לייצר תנועת לקוחות לסניפיה. המשמעות של עצירת קמפיינים בתקופה זו יכולה להתבטא באובדן עצום של לקוחות שיגיעו לסניפי המתחרים.   הפרסום – החמצן של כל ערוץ מסחרי – ממשיך בערוץ עשר, אבל בסוף התחקיר סיפר דרוקר כי משרד עורכי הדין של רם כספי, המטפל בוויזל, איים כי שידור התחקיר יגרום לנזקים של מאות מיליוני שקלים לערוץ עשר בשל תביעה שתוגש נגדו. בסופו של דבר התגובות שנשלחו על ידי ויזל ופוקס, היו מרוככות הרבה יותר, ולא הכחישו את פרטי התחקיר של דרוקר ולוי.    הראל ויזל מסר אמש לחדשות עשר: "במהלך חיי המקצועיים והחברתיים, נפגשתי עם עשרות אלפי נשים. השתדלתי תמיד להפגין יחס הולם ולשמור על כבודן. צר לי מעומק ליבי, אם פגעתי במי מהן. אם דברי, או התנהגותי פגעו במי מאלו, שעמן נפגשתי – אני מביע את צערי והתנצלותי העמוקה, בפני כל אחת מהן ונוטל על עצמי מחויבות להקפיד על דיבור רגיש והתנהלות מבוקרת הרבה יותר". התחקיר של דרוקר יעלה לערוץ עשר מאות מיליוני שקלים? (צילום: בוצ'צ'ו) רשת פוקס מסרה: "הקבוצה פועלת בהתאם להוראות הדין ומפעילה מנגנונים בתוך החברה לצורך בירור וטיפול בנושאים אלו ובכללם קיומם של ממונה על מניעת הטרדה מינית בחברה וכן 'מלשינון' המאפשר פניות ותלונות אנונימיות לכל אחד מעובדות ועובדי החברה. בקבוצת פוקס לא התקבלה מעולם כל תלונה שהיא העוסקת בהטרדה מינית על ידי מי מבכירי הקבוצה, לרבות המנכ"ל, ואף לא תלונה כלשהי בעניין קיומה לכאורה של אווירה סקסיסטית. בשל החשיבות הגדולה שאנו מייחסים לנושא, תתבצע בחברה בדיקה יסודית, הכול כדי להבטיח שהחברה תמשיך להתנהל בכבוד לעובדיה וצרכניה".   ואגב, הפרסום על ויזל מתבטא גם במניית החברה. מניית פוקס צללה נכון לשעה 12:00 בצהריים ב-5.4% כששיא הירידה נרשמה מוקדם יותר הבוקר – כשאיבדה כ-7.5% מערכה, בעקבות הפרסומים. הירידה החדה מוסברת בדומיננטיות של ויזל בקבוצת האופנה בראשה הוא עומד, ובכך שהוא "הפנים" של החברה. בדוחות החברה שפורסמו לפני 3 ימים, החברה רשמה רבעון שני נהדר מבחינתה: עלייה של 11.5% בהכנסות לכ-432 מיליון שקלים, וקפיצה של 36% ברווח הנקי. בעקבות פרסום הדוחות, עד לפרסום אמש בחדשות עשר, מניית החברה עלתה ב-9% מתחילת השנה.   

תגובות לכתבה(4):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 4.
    אזרח 24/08/2018 06:06
    הגב לתגובה זו
    אם זה נכון אז חבל שזו ההתנהגות חבל מאוד .להיכן נגיע חבל באמת חבל
  • 3.
    אלי 23/08/2018 13:43
    הגב לתגובה זו
    רוצות. והגברים הטיפשים נותנים להם ומפנקים אותם. הפקרות || הם נצלניות וחיות על חשבון הגבר |||||
  • 2.
    ראובן 22/08/2018 15:35
    הגב לתגובה זו
    חבל שנסגר ערוץ שמחזיק בבנאדם רציני עם ביצים ענקיות כמו דרוקר. לא מפחד ולא סופר אף אחד. אף אחד לא מופתע מסיפורי ויזל אבל רק אחד הוציא את זה החוצה.
  • 1.
    עמי 22/08/2018 14:25
    הגב לתגובה זו
    היום כל אישה יכולה להפיל גבר בקלות ולהתלוננן. בפרט כשיש לה אינטרס כספי מאחורי זה. כולל אישה נשואה! אדם במעמד כזה יודע שלא כדאי לא לעשות שטויות כי זה עלול להפיל אותו. גם החשיפה שלו לנשים רבות מעמידה אותו בסיכון לאיזה כישלון עם אישה שהיא לא אשתו. ליבי אומר לי שהוא חף מפשע אבל צריך להיות יותר שמרני בהתנהגות שלו (כמו החרדים ששומרים לא לתת יד לאישה ועוד). אחרת ינסו להפיל אותו.
מגי טביבי, מגישת המהדורה המרכזית של ערוץ 14. קרדיט: רשתות חברתיותמגי טביבי, מגישת המהדורה המרכזית של ערוץ 14. קרדיט: רשתות חברתיות
רייטינג

מי הזיז את מדורת השבט שלי?

המהדורה המרכזית של חדשות 12 עדיין בראש, אבל ההתחזקות של ערוץ 14 היא כבר עובדה מוגמרת והמגמה ברורה; הפריים טיים עדיין בשליטת קשת אבל המגמה ניכרת לאורך כל לוח השידורים

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אתמול על 12.4% רייטינג ו-305 אלף צופים, נתונים מעולים ששמו אותה בראש הדירוג של המהדורות המרכזיות בישראל, אבל אין בכך שום דבר חדש, מה שכן הולך ומשתנה זו התחרות, היות וגם אמש, חדשות 14 התקרבו מאד למקום הראשון והיוו תחרות של ממש למדורת השבט של העשורים האחרונים, ועמדה על 9.2% רייטינג ו-2424 אלף צופים. אחריה היתה חדשות 13, שעמדה על  5.2% רייטינג ו-135 אלף צופים ומצליחה להתייצב על מעל מאה אלף צופים בשיגרה, ואילו בסוף, היתה המהדורה של כאן11, שעצם קיומה נמצא במחלוקת, אבל כך או כך, היא אינה אלטרנטיבה אמיתית מבחינת רייטינג, ועומדת על 98 אלף צופים ו-3.8% רייטינג. 

גם באייטם רייטינג פשוט, חשוב להזכיר שעם או בלי קשר למגמות הצפייה או למסע הדה-לגיטמציה, מספר עיתונאים בכירים בערוץ 14 אוימו לאחרונה והחשוד במעשים נעצר. 

פריים טיים

לעמוד בראש הפריים עם תכנית דוברת ערבית זה הישג יוצא דופן, וכך עשתה "נוטוק" של רועי עידן, שעמדה על רייטינג של 12.7% רייטינג ו-302 אלף צופים. אחריה היתה "משחקי השף" של ערוץ 13, עם 10 % רייטינג ו-256 אלף צופים, ואילו במקום השלישי היתה "הפטריוטים", ועם חזרתו של ינון מגל עמדה על 8.5%, אך עם יותר מספר צופים מאשר המקום השני, עם 260 אלף צופים. למרות שהעונה נפתחה בסערה, "בואו לאכול איתי" של כאן11 סגרה את הרשימה עם 4.7% רייטינג ו-106 אלף צופים.

תכניות הבוקר והצהריים

מבחינת שאר הרצועות, רצועת הבוקר הולכת ותופסת תאוצה, כש-"חדשות הבוקר" של קשת הובילה את הרצועה, עם 3.7% ו-84 אלף צופים, במקום השני היה ערוץ 14, כשמהדורת "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, היתה במקום השני מבחינת רייטינג, עם 2.5% רייטינג ו-47 אלף צופים. "העולם הבוקר" של רשת סגרה את הרשימה, עם 1.7% רייטינג ו-37 אלף צופים.

ברצועה שלאחריה, המספרים ירדו מעט, ומשדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה היה בראש ועמד על רייטינג של 2.8% ו-67 אלף צופים, ואילו אחריו היתה "על הבוקר" של ערוץ 14 עם 2% רייטינג, ו-42 אלף צופים. את הרשימה סגר "על הבוקר" ברשת, עם 1% רייטינג ו-24 אלף צופים בלבד.

מגי טביבי, מגישת המהדורה המרכזית של ערוץ 14. קרדיט: רשתות חברתיותמגי טביבי, מגישת המהדורה המרכזית של ערוץ 14. קרדיט: רשתות חברתיות
רייטינג

מי הזיז את מדורת השבט שלי?

המהדורה המרכזית של חדשות 12 עדיין בראש, אבל ההתחזקות של ערוץ 14 היא כבר עובדה מוגמרת והמגמה ברורה; הפריים טיים עדיין בשליטת קשת אבל המגמה ניכרת לאורך כל לוח השידורים

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אתמול על 12.4% רייטינג ו-305 אלף צופים, נתונים מעולים ששמו אותה בראש הדירוג של המהדורות המרכזיות בישראל, אבל אין בכך שום דבר חדש, מה שכן הולך ומשתנה זו התחרות, היות וגם אמש, חדשות 14 התקרבו מאד למקום הראשון והיוו תחרות של ממש למדורת השבט של העשורים האחרונים, ועמדה על 9.2% רייטינג ו-2424 אלף צופים. אחריה היתה חדשות 13, שעמדה על  5.2% רייטינג ו-135 אלף צופים ומצליחה להתייצב על מעל מאה אלף צופים בשיגרה, ואילו בסוף, היתה המהדורה של כאן11, שעצם קיומה נמצא במחלוקת, אבל כך או כך, היא אינה אלטרנטיבה אמיתית מבחינת רייטינג, ועומדת על 98 אלף צופים ו-3.8% רייטינג. 

גם באייטם רייטינג פשוט, חשוב להזכיר שעם או בלי קשר למגמות הצפייה או למסע הדה-לגיטמציה, מספר עיתונאים בכירים בערוץ 14 אוימו לאחרונה והחשוד במעשים נעצר. 

פריים טיים

לעמוד בראש הפריים עם תכנית דוברת ערבית זה הישג יוצא דופן, וכך עשתה "נוטוק" של רועי עידן, שעמדה על רייטינג של 12.7% רייטינג ו-302 אלף צופים. אחריה היתה "משחקי השף" של ערוץ 13, עם 10 % רייטינג ו-256 אלף צופים, ואילו במקום השלישי היתה "הפטריוטים", ועם חזרתו של ינון מגל עמדה על 8.5%, אך עם יותר מספר צופים מאשר המקום השני, עם 260 אלף צופים. למרות שהעונה נפתחה בסערה, "בואו לאכול איתי" של כאן11 סגרה את הרשימה עם 4.7% רייטינג ו-106 אלף צופים.

תכניות הבוקר והצהריים

מבחינת שאר הרצועות, רצועת הבוקר הולכת ותופסת תאוצה, כש-"חדשות הבוקר" של קשת הובילה את הרצועה, עם 3.7% ו-84 אלף צופים, במקום השני היה ערוץ 14, כשמהדורת "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, היתה במקום השני מבחינת רייטינג, עם 2.5% רייטינג ו-47 אלף צופים. "העולם הבוקר" של רשת סגרה את הרשימה, עם 1.7% רייטינג ו-37 אלף צופים.

ברצועה שלאחריה, המספרים ירדו מעט, ומשדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה היה בראש ועמד על רייטינג של 2.8% ו-67 אלף צופים, ואילו אחריו היתה "על הבוקר" של ערוץ 14 עם 2% רייטינג, ו-42 אלף צופים. את הרשימה סגר "על הבוקר" ברשת, עם 1% רייטינג ו-24 אלף צופים בלבד.