מכרז LG: הקוריאנים יחליטו בין אדלר חומסקי למקאן?
המכרז על תקציב הפרסום של חברת האלקטרוניקה LG שיצא לדרכו לפני כחודש מתקדם לישורת האחרונה. מתוך 4 המשרדים שניגשו להתמודדות: אדלר חומסקי, ראובני פרידן, יהושע TBWA ויוניברסל מקאן, נראה כי אדלר ומקאן הם השניים שנותרו במירוץ - כך נודע לאייס.
בשבוע שעבר זומנו המשרדים להציג בפני החברה מצגת אסטרטגיה ומדיה. בשונה ממותגי אלקטרוניקה אחרים, החברה הקוריאנית מעורבת מאוד בכל שלבי המכרז, משלב המצגות ועד למשא ומתן הכספי. המשרדים המתמודדים הציגו בפני חדר שבו למעלה מ-15 נציגים קוריאנים והיחידים שזומנו להמשך משא ומתן שבו נידונו התנאים המסחריים, ולעתיד גם יידרשו להציג מצגת קריאייטיב, הם אדלר ומקאן שמבחינתם ניגשים למכרז מדיה שבו מתמודדת חברת הרכש של הקבוצה - יוניברסל.
גורמים בענף הפרסום המעורים בפרטי המכרז אמרו לאייס כי למרות שנציגי LG החליטו להתקדם במגעים עם שני המשרדים, ייתכן כי ההחלטה הסופית צפויה להתקבל רק בעוד מספר שבועות, כך על פי החלטת הנציגים מקוריאה. מנגד המהירות שבה הוחלט לדון על הפרטים המסחריים משנה במעט את התמונה.
עוד נודע לאייס כי בשלב זה נבחנת אופציה נוספת לפיה הקוריאנים יבחרו להוציא את חלק הסלולר של תקציב LG מידי יהושע TBWA ולהעבירו למשרד אחר, כאשר שאר מותגי החשמל בקטגוריות השונות כגון מקררים, טלוויזיות, מכונות כביסה, שואבי אבק וכו' יישארו בידי יהושע המטפל בתקציב ב-5 השנים האחרונות. בענף יודעים לציין כי בין יבואני LG בישראל ליהושע TBWA נרקמו יחסי עבודה ואמון טובים ומשרד הפרסום זוכה להערכה רבה - נתון שיכול לעמוד לטובתו בניסיון להשאיר בידיו חלקים מהתקציב.
- yes תציע למנויים את שירות דיסני פלוס חצי שנה בחינם
- בזכות תחתונים ופיג'מות: הנה איש השיווק של חודש מאי
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
כמו בקטגוריות נוספות בשוק הפרסום הישראלי, גם בתחום האלקטרוניקה/מוצרי חשמל, משרדי הפרסום הגדולים נדרשים למצוא את המסלול שיאפשר להם לטפל בלקוחות מתחרים בעת ובעונה אחת. מצד אחד, תקציב הפרסום של LG שעמד ב-2016 (עד לנקודה זו) על כ-23 מיליון שקלים במחיר מחירון, על פי יפעת בקרת פרסום, הוא משימה שהקוריאנים והיבואנים בישראל מעדיפים להפקיד בידי המשרדים הגדולים שיכולים להתמודד עם היקף העבודה הרב ומנגד גם להציע מחירי מדיה תחרותיים. מצד שני, רוב המשרדים האלו כבר מחזיקים באמתחתם מותגי חשמל מתחרים.
על דרך זו ניתן להצליב בין LG המשווקת בין השאר קו מזגנים למזגני אלקטרה המטופלים באדלר חומסקי וכן למותג הסלולר ג'יני מבית פלאפון המטופל באדלר חומסקי. מקאן אף הוא לא חף מתקציבים מתנגשים שכן קבוצת מקאן מטפלת במותג פנסוניק המשווק טלוויזיות ועוד וכן בתקציב הפרסום של מזגני טורנדו - זו גם הסיבה שהקבוצה אינה מתמודדת תחת הכובע של מקאן תל אביב.

המהדורה המרכזית של 14 הגיעה ל-60% מצופי חדשות 12
מהדורת החדשות המרכזית של ערוץ 14 מתבססת במקום השני עם כמעט שני שליש מהמובילה הנצחית, חדשות 12, חדשות 13 באורח קבע במקום השלישי ואילו המהדורה המרכזית של התאגיד הציבורי מצליחה לטפס ל-80 אלף צופים, ועדיין רק אחד מתוך עשרה צופים צופה בה
באורח קבע, טבלת הרייטינג של מהדורות החדשות היא שחדשות 12 במקום הראשון, אחריה לרוב 14 ואז 13 ואת הרשימה סוגרת כאן11. גם הרייטינג הנוכחי זהה, אלא במספר הצופים של חדשות 14 הולך ומתקבע על כמות מכובדת של כמעט שני שליש מצופי חדשות 12. וכך, באחוזים של כלל צופי מהדורות החדשות המרכזיות, חדשות 12 עומדות על כ-42%, חדשות 14 עם 26%, חדשות 13 עם 20% ואילו כאן11 עם כ-12%. ועם זאת, הציפייה היא ששיטת המדידה תשתנה ותאפשר לנו לראות אומדן מדויק יותר של הצופים.
ולנתונים עצמם: חדשות 12 של קשת עמדה על 12.1% רייטינג עם 294 אלף צופים, המהדורה המרכזית של ערוץ 14 עם 184 אלף צופים ו-6.4% רייטינג. חדשות 13 עומדת על 5.9% ו-144 אלף צופים וכאן11 עם רייטינג של 2.6% ו-82 אלף צופים.
פריים טיים ועוד
בפריים טיים, כרגיל, "האח הגדול" של רשת בראש, עם רייטינג של 15.2% ו-411 אלף צופים, ואחריו "חתונה ממבט שני", עם 11.6% רייטינג ו-338 אלף צופים. הפטריוטים ממשיכה להפגין יציבות עם 7.5% רייטינג ו-230 אלף צופים. הדרמה של כאן11, "התנתקות", השתפרה עם 2.2% רייטינג ו-45 אלף צופים.
חדשות קשת ממשיכות להוביל במהלך היום כולו, אבל גם במהלך היום חדשות 14 מתחילות להדביק פערים. בבוקר, חדשות הבוקר של קשת מובילה את הרצועה, עם 3.9% ו-83 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, שהשיגה 2.1% רייטינג ו-52 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר ו-1.8% רייטינג ו-34 אלף צופים.
- השידור הציבורי בבעיית רייטינג: חדשות כאן11 עם פחות מ-60 אלף צופים
- אפילו מאסטר שף לא עוצרת את האח הגדול; חדשות התאגיד עם 50 אלף צופים בלבד
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
ברצועה שלאחריה, משדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה, הוביל את הרשימה, עם רייטינג של 2% ו-43 אלף צופים, אחריו במקום השני "פותחים יום" של רשת, עם 1.6% רייטינג ו-32 אלף צופים ואת הרשימה סגר ערוץ 14, "על הבוקר" עם רונה לוי, עם 1.2% בלבד ו-26 אלף צופים.

המהדורה המרכזית של 14 הגיעה ל-60% מצופי חדשות 12
מהדורת החדשות המרכזית של ערוץ 14 מתבססת במקום השני עם כמעט שני שליש מהמובילה הנצחית, חדשות 12, חדשות 13 באורח קבע במקום השלישי ואילו המהדורה המרכזית של התאגיד הציבורי מצליחה לטפס ל-80 אלף צופים, ועדיין רק אחד מתוך עשרה צופים צופה בה
באורח קבע, טבלת הרייטינג של מהדורות החדשות היא שחדשות 12 במקום הראשון, אחריה לרוב 14 ואז 13 ואת הרשימה סוגרת כאן11. גם הרייטינג הנוכחי זהה, אלא במספר הצופים של חדשות 14 הולך ומתקבע על כמות מכובדת של כמעט שני שליש מצופי חדשות 12. וכך, באחוזים של כלל צופי מהדורות החדשות המרכזיות, חדשות 12 עומדות על כ-42%, חדשות 14 עם 26%, חדשות 13 עם 20% ואילו כאן11 עם כ-12%. ועם זאת, הציפייה היא ששיטת המדידה תשתנה ותאפשר לנו לראות אומדן מדויק יותר של הצופים.
ולנתונים עצמם: חדשות 12 של קשת עמדה על 12.1% רייטינג עם 294 אלף צופים, המהדורה המרכזית של ערוץ 14 עם 184 אלף צופים ו-6.4% רייטינג. חדשות 13 עומדת על 5.9% ו-144 אלף צופים וכאן11 עם רייטינג של 2.6% ו-82 אלף צופים.
פריים טיים ועוד
בפריים טיים, כרגיל, "האח הגדול" של רשת בראש, עם רייטינג של 15.2% ו-411 אלף צופים, ואחריו "חתונה ממבט שני", עם 11.6% רייטינג ו-338 אלף צופים. הפטריוטים ממשיכה להפגין יציבות עם 7.5% רייטינג ו-230 אלף צופים. הדרמה של כאן11, "התנתקות", השתפרה עם 2.2% רייטינג ו-45 אלף צופים.
חדשות קשת ממשיכות להוביל במהלך היום כולו, אבל גם במהלך היום חדשות 14 מתחילות להדביק פערים. בבוקר, חדשות הבוקר של קשת מובילה את הרצועה, עם 3.9% ו-83 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, שהשיגה 2.1% רייטינג ו-52 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר ו-1.8% רייטינג ו-34 אלף צופים.
- השידור הציבורי בבעיית רייטינג: חדשות כאן11 עם פחות מ-60 אלף צופים
- אפילו מאסטר שף לא עוצרת את האח הגדול; חדשות התאגיד עם 50 אלף צופים בלבד
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
ברצועה שלאחריה, משדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה, הוביל את הרשימה, עם רייטינג של 2% ו-43 אלף צופים, אחריו במקום השני "פותחים יום" של רשת, עם 1.6% רייטינג ו-32 אלף צופים ואת הרשימה סגר ערוץ 14, "על הבוקר" עם רונה לוי, עם 1.2% בלבד ו-26 אלף צופים.