בתום הדד-ליין: לנדס דחה פיטורי עובדי 'חדר החדשות', שהחליטו לפתוח בשביתה
(פרסום ראשון: 13:01) פיטוריהם של כ-100 עובדי החדשות המקומיות יידחו ל-31 באוגוסט, כך שלמעשה העובדים מועסקים בשלב זה. אולם ארגון העיתונאים ו-ועד עובדי החדשות המקומיות הכריז על שביתה כללית, בטענה כי החלטת 'קודה תקשורת' "התקבלה מבלי לקיים מו"מ עם הוועד כנדרש על פי החוק".
בהודעה שהועברה לפני שעה קלה לעובדים, נכתב כי "היות ומכתבי הפיטורים לא בוטלו, והיות ופוטרנו שוב, החליטו ועד העובדים וארגון העיתונאים להשבית את שידורי החדשות המקומיות לאלתר. יובהר - אף אחד לא מפוטר כרגע. אנחנו מועסקים אך שובתים".
מוקדם יותר הציבו העובדים למנכ"ל קודה תקשורת רם לנדס דד-ליין עד לשעה 14:00 להשיב לדרישת ועד עובדי חדר החדשות לגבי ביטול מכתבי הפיטורים. הדד-ליין המקורי היה לשעה 12:30, אולם לבקשתו של לנדס, הוא זכה לעוד שעה וחצי של חסד עד למסירת החלטתו - האם הפיטורים של כ-100 עובדיו היא סופית.
בצהריים התקיימו אסיפות עובדים ב-3 המערכות של 'חדר החדשות' - תל אביב, קריית שמונה ובאר שבע. בשל הישיבות העובדים הפסיקו עבודתם. בימים האחרונים לא הופקו המהדורות, וזאת בשל מהלכים של ארגון העיתונאים ואתמול - של
- החדשות המקומיות נסגרו: אומ"ץ מאיימת בהגשת בג"צ נגד משרד התקשורת
- עובדי 'חדר החדשות' ממשיכים במאבק: יפגינו היום - וישביתו את המהדורה הערב
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
עובד באחת המהדורות, אמר לאייס כי "מדובר בלא פחות מלעג לרש, אנו עובדים נמצאים בעבודה ביום האחרון ולא יודעים האם רם לנדס יועיל בטובו למשוך את המכתבים, כאשר הוא יודע כי מדובר בשעות האחרונות לפני ששמונים עובדים, לפחות, ימצאו עצמם מחר ללא עבודה ופרנסה בפריפריה ובמרכז".
"לא מעוניינים להיות יותר כלי משחק של קודה"
כאמור, כפי שנחשף לראשונה באייס,
כבר אתמול אמר אחד מעובדי 'קודה' כי "אנחנו לא מעוניינים להיות יותר כלי משחק של 'קודה' שעדיין לא משכה את מכתבי הפיטורים שלנו למרות שחוק ההסדרים והתקציב הועבר. הסוגיה של המע"מ לא צריכה להיות על גבנו ובהתחשב שהפיטורים בתוקף לא ברור לעובדים למה המכתבים לא נמשכים על אף הדיונים עם 'קודה'".
- האם סלקום תפצה את הלקוחות על נפילת השרתים?
- בראש הפריים טיים: ריאליטי ואירוויזיון זה שילוב מנצח
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- האם סלקום תפצה את הלקוחות על נפילת השרתים?
עוד אחר אמר כי "אנחנו לא יודעים אם הוא יכול חוקית לא למשוך את מכתבי הפיטורים, כי העילה לפיטורים הייתה היעדר העברת החוק, והלילה (שלשום, א"כ) חוק ההסדרים אושר. אם זה כל כך חשוב ללנדס, אז שיעתור לבג"צ ויטען כי עשו עליו מהלך חוקי עם הדרישה הפתאומית הזאת לתשלום מע"מ במיליונים, ורטרואקטיבית".
גם ועד העובדים וארגון העיתונאים טען כי יש לבטל את מכתבי הפיטורים. "עילת הפיטורים של העובדים כפי שהופיעה במכתב אותו קיבלו ב-1 ביולי 2013 הייתה אי אישורו של תקציב החדשות המקומיות, תקציב שאושר הלילה בכנסת בקריאה השנייה והשלישית במסגרת אישור חוק ההסדרים. עילת הפיטורים כפי שהופיעה במכתב, אם כך, התבטלה ואינה בתוקף עוד", נכתב במכתב שהועבר אתמול ללנדס.
את תגובתו של רס לנדס או מי מבכירי 'קודה תקשורת', לא ניתן היה להשיג.
- 5.החתן של אהרן ברק, לנדס המליונר הוא הבעיה (ל"ת)עובד 01/08/2013 23:48הגב לתגובה זו
- 4.עוד מעט גם היום יהיה אתמול (ל"ת)מחר 31/07/2013 19:14הגב לתגובה זו
- 3.גם14:54 לא יהיה (ל"ת)שירלי 31/07/2013 14:55הגב לתגובה זו
- 2.14:00 כבר לא יהיה היום (ל"ת)31/07/2013 14:17הגב לתגובה זו
- גם 14:17 כבר לא יהיה (ל"ת)שירלי 31/07/2013 14:19הגב לתגובה זו
- גם 14:59 לא יהיה יותר (ל"ת)בר בר 31/07/2013 14:52
- 1.שירלי 31/07/2013 13:28הגב לתגובה זומה לא עושים כדי להמשיך להרוויח מיליונים?
אלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמריהאם סלקום תפצה את הלקוחות על נפילת השרתים?
הנהלת סלקום לא הסבירה לציבור למה השרתים נפלו, למה הגולשים לא יכלו לגלוש, למה עסקים לא יכלו לפעול. היא כן אמרה שיש תקלה, ועכשיו, אחרי שהיא נפתרה, חוקרים את העניין.
יש כאן נזק גדול - תדמיתי וכספי. סלקום צריכה לפצות את הלקוחות. בעולם, חברות שעוברות תקלה, מדווחות מיד בשקיפות מה קרה ומדווחות מיד על פיצוי ללקוחות הצרכניים ולעסקים. בסלקום ובארץ בכלל - זה לא ממש מקובל. תלוי במהות התקלה ומי אחראי עליה. הצרכן הישראלי מסתבר...פראייר, לעומת עמיתו בחו"ל. אבל נראה שלסלקום לא יהיה מנוס אלא לפצות את הציבור.
התקלה נפתרה: שירותי האינטרנט והסלולר של סלקום חזרו לפעילות
לאחר שעות של שיבושים נרחבים, סלקום הודיעה כי התקלה הארצית שפגעה בשירותי האינטרנט הביתי והסלולרי נפתרה, והשירות חזר לפעילות מלאה. מחברת סלקום נמסר כי היא עדיין חוקרת את האירוע: “השירות חזר לפעילות. אנו מתנצלים על אי הנוחות שנגרמה ללקוחותינו”. מוקדם יותר היום דיווחו המוני לקוחות על חוסר יכולת לגלוש באינטרנט, הן ברשת הסלולרית והן בחיבורי האינטרנט הביתי.
ברשתות החברתיות ובכלל הצטברו תלונות רבות מצד לקוחות שניסו להבין אם מדובר בתקלה נקודתית או ארצית. התקלה התאפיינה בכך שהאתרים נפלו, האפליקציות לא עבדו, אבל הודעות הווטסאפ עברו. מעבר לכך, שירות הלקוחות של סלקום לא היה זמין, לא בטלפון ולא בווטסאפ, וזה גרם לביקורת רבה של הציבור.
- הסכם עבודה חדש בסלקום: פיילוט עבודה מהבית ותוכנית פרישה מרצון בתנאים משופרים
- סלקום מציעה חצי מיליארד שקל על הפעילות הקווית של הוט
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בשלב מוקדם יותר הודיעה סלקום כי מדובר ב“תקלה המשפיעה על חלק מהלקוחות”, והדגישה כי צוותים טכניים פועלים לפתרון הבעיה. כעת, עם חזרת השירות, החברה לא פירטה מה היה מקור התקלה, אך ציינה כי מתקיים תחקור פנימי.
אלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמריהאם סלקום תפצה את הלקוחות על נפילת השרתים?
הנהלת סלקום לא הסבירה לציבור למה השרתים נפלו, למה הגולשים לא יכלו לגלוש, למה עסקים לא יכלו לפעול. היא כן אמרה שיש תקלה, ועכשיו, אחרי שהיא נפתרה, חוקרים את העניין.
יש כאן נזק גדול - תדמיתי וכספי. סלקום צריכה לפצות את הלקוחות. בעולם, חברות שעוברות תקלה, מדווחות מיד בשקיפות מה קרה ומדווחות מיד על פיצוי ללקוחות הצרכניים ולעסקים. בסלקום ובארץ בכלל - זה לא ממש מקובל. תלוי במהות התקלה ומי אחראי עליה. הצרכן הישראלי מסתבר...פראייר, לעומת עמיתו בחו"ל. אבל נראה שלסלקום לא יהיה מנוס אלא לפצות את הציבור.
התקלה נפתרה: שירותי האינטרנט והסלולר של סלקום חזרו לפעילות
לאחר שעות של שיבושים נרחבים, סלקום הודיעה כי התקלה הארצית שפגעה בשירותי האינטרנט הביתי והסלולרי נפתרה, והשירות חזר לפעילות מלאה. מחברת סלקום נמסר כי היא עדיין חוקרת את האירוע: “השירות חזר לפעילות. אנו מתנצלים על אי הנוחות שנגרמה ללקוחותינו”. מוקדם יותר היום דיווחו המוני לקוחות על חוסר יכולת לגלוש באינטרנט, הן ברשת הסלולרית והן בחיבורי האינטרנט הביתי.
ברשתות החברתיות ובכלל הצטברו תלונות רבות מצד לקוחות שניסו להבין אם מדובר בתקלה נקודתית או ארצית. התקלה התאפיינה בכך שהאתרים נפלו, האפליקציות לא עבדו, אבל הודעות הווטסאפ עברו. מעבר לכך, שירות הלקוחות של סלקום לא היה זמין, לא בטלפון ולא בווטסאפ, וזה גרם לביקורת רבה של הציבור.
- הסכם עבודה חדש בסלקום: פיילוט עבודה מהבית ותוכנית פרישה מרצון בתנאים משופרים
- סלקום מציעה חצי מיליארד שקל על הפעילות הקווית של הוט
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בשלב מוקדם יותר הודיעה סלקום כי מדובר ב“תקלה המשפיעה על חלק מהלקוחות”, והדגישה כי צוותים טכניים פועלים לפתרון הבעיה. כעת, עם חזרת השירות, החברה לא פירטה מה היה מקור התקלה, אך ציינה כי מתקיים תחקור פנימי.
