בתום הדד-ליין: לנדס דחה פיטורי עובדי 'חדר החדשות', שהחליטו לפתוח בשביתה

(עדכון) 'קודה' הודיעה על דחייה לסוף אוגוסט, לאחר שמכתבי הפיטורים היו אמורים להיות מופעלים הלילה. הוועד לעובדים: "לא התקיים עמנו מו"מ כחוק"
אלכסנדר כץ | (8)

(פרסום ראשון: 13:01) פיטוריהם של כ-100 עובדי החדשות המקומיות יידחו ל-31 באוגוסט, כך שלמעשה העובדים מועסקים בשלב זה. אולם ארגון העיתונאים ו-ועד עובדי החדשות המקומיות הכריז על שביתה כללית, בטענה כי החלטת 'קודה תקשורת' "התקבלה מבלי לקיים מו"מ עם הוועד כנדרש על פי החוק".

בהודעה שהועברה לפני שעה קלה לעובדים, נכתב כי "היות ומכתבי הפיטורים לא בוטלו, והיות ופוטרנו שוב, החליטו ועד העובדים וארגון העיתונאים להשבית את שידורי החדשות המקומיות לאלתר. יובהר - אף אחד לא מפוטר כרגע. אנחנו מועסקים אך שובתים".

מוקדם יותר הציבו העובדים למנכ"ל קודה תקשורת רם לנדס דד-ליין עד לשעה 14:00 להשיב לדרישת ועד עובדי חדר החדשות לגבי ביטול מכתבי הפיטורים. הדד-ליין המקורי היה לשעה 12:30, אולם לבקשתו של לנדס, הוא זכה לעוד שעה וחצי של חסד עד למסירת החלטתו - האם הפיטורים של כ-100 עובדיו היא סופית.

בצהריים התקיימו אסיפות עובדים ב-3 המערכות של 'חדר החדשות' - תל אביב, קריית שמונה ובאר שבע. בשל הישיבות העובדים הפסיקו עבודתם. בימים האחרונים לא הופקו המהדורות, וזאת בשל מהלכים של ארגון העיתונאים ואתמול - של עובדים שהחליטו על דעת עצמם להשבית את המהדורה.

עובד באחת המהדורות, אמר לאייס כי "מדובר בלא פחות מלעג לרש, אנו עובדים נמצאים בעבודה ביום האחרון ולא יודעים האם רם לנדס יועיל בטובו למשוך את המכתבים, כאשר הוא יודע כי מדובר בשעות האחרונות לפני ששמונים עובדים, לפחות, ימצאו עצמם מחר ללא עבודה ופרנסה בפריפריה ובמרכז".

"לא מעוניינים להיות יותר כלי משחק של קודה"

כאמור, כפי שנחשף לראשונה באייס, קודה נדרשה לאחרונה לשלם מע"מ בסכום של יותר מ-3 מיליון שקלים על סכומי ההקצבה 18.5 מיליון שקלים שנקבעו לה ב-2 פעימות לשנת 2013, מה שהוביל את החברה לא לבטל את מכתבי הפיטורים שהוציאה לעובדיה לפני כחודש, אז עוד לא הוחלט על העברת התשלום השני ל-5 החודשים הנותרים. היום אמורה הייתה להיות מופסקת הלכה למעשה עבודתם של כ-100 עובדי המהדורות, שמופעלות בפועל על ידי קבלני משנה של קודה.

כבר אתמול אמר אחד מעובדי 'קודה' כי "אנחנו לא מעוניינים להיות יותר כלי משחק של 'קודה' שעדיין לא משכה את מכתבי הפיטורים שלנו למרות שחוק ההסדרים והתקציב הועבר. הסוגיה של המע"מ לא צריכה להיות על גבנו ובהתחשב שהפיטורים בתוקף לא ברור לעובדים למה המכתבים לא נמשכים על אף הדיונים עם 'קודה'".

קיראו עוד ב"תקשורת ומדיה"

עוד אחר אמר כי "אנחנו לא יודעים אם הוא יכול חוקית לא למשוך את מכתבי הפיטורים, כי העילה לפיטורים הייתה היעדר העברת החוק, והלילה (שלשום, א"כ) חוק ההסדרים אושר. אם זה כל כך חשוב ללנדס, אז שיעתור לבג"צ ויטען כי עשו עליו מהלך חוקי עם הדרישה הפתאומית הזאת לתשלום מע"מ במיליונים, ורטרואקטיבית".

גם ועד העובדים וארגון העיתונאים טען כי יש לבטל את מכתבי הפיטורים. "עילת הפיטורים של העובדים כפי שהופיעה במכתב אותו קיבלו ב-1 ביולי 2013 הייתה אי אישורו של תקציב החדשות המקומיות, תקציב שאושר הלילה בכנסת בקריאה השנייה והשלישית במסגרת אישור חוק ההסדרים. עילת הפיטורים כפי שהופיעה במכתב, אם כך, התבטלה ואינה בתוקף עוד", נכתב במכתב שהועבר אתמול ללנדס.

את תגובתו של רס לנדס או מי מבכירי 'קודה תקשורת', לא ניתן היה להשיג.

תגובות לכתבה(8):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 5.
    החתן של אהרן ברק, לנדס המליונר הוא הבעיה (ל"ת)
    עובד 01/08/2013 23:48
    הגב לתגובה זו
  • 4.
    עוד מעט גם היום יהיה אתמול (ל"ת)
    מחר 31/07/2013 19:14
    הגב לתגובה זו
  • 3.
    גם14:54 לא יהיה (ל"ת)
    שירלי 31/07/2013 14:55
    הגב לתגובה זו
  • 2.
    14:00 כבר לא יהיה היום (ל"ת)
    31/07/2013 14:17
    הגב לתגובה זו
  • גם 14:17 כבר לא יהיה (ל"ת)
    שירלי 31/07/2013 14:19
    הגב לתגובה זו
  • גם 14:59 לא יהיה יותר (ל"ת)
    בר בר 31/07/2013 14:52
  • 1.
    שירלי 31/07/2013 13:28
    הגב לתגובה זו
    מה לא עושים כדי להמשיך להרוויח מיליונים?
אלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמריאלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמרי

האם סלקום תפצה את הלקוחות על נפילת השרתים?

ליאור דנקנר |
נושאים בכתבה סלקום תקלה

הנהלת סלקום לא הסבירה לציבור למה השרתים נפלו, למה הגולשים לא יכלו לגלוש, למה עסקים לא יכלו לפעול. היא כן אמרה שיש תקלה, ועכשיו, אחרי שהיא נפתרה, חוקרים את העניין.

יש כאן נזק גדול - תדמיתי וכספי. סלקום צריכה לפצות את הלקוחות. בעולם, חברות שעוברות תקלה, מדווחות מיד בשקיפות מה קרה ומדווחות מיד על פיצוי ללקוחות הצרכניים ולעסקים. בסלקום ובארץ בכלל - זה לא ממש מקובל. תלוי במהות התקלה ומי אחראי עליה. הצרכן הישראלי מסתבר...פראייר, לעומת עמיתו בחו"ל. אבל נראה שלסלקום לא יהיה מנוס אלא לפצות את הציבור. 

התקלה נפתרה: שירותי האינטרנט והסלולר של סלקום חזרו לפעילות

לאחר שעות של שיבושים נרחבים, סלקום הודיעה כי התקלה הארצית שפגעה בשירותי האינטרנט הביתי והסלולרי נפתרה, והשירות חזר לפעילות מלאה. מחברת סלקום נמסר כי היא עדיין חוקרת את האירוע: “השירות חזר לפעילות. אנו מתנצלים על אי הנוחות שנגרמה ללקוחותינו”. מוקדם יותר היום דיווחו המוני לקוחות על חוסר יכולת לגלוש באינטרנט, הן ברשת הסלולרית והן בחיבורי האינטרנט הביתי. 

ברשתות החברתיות ובכלל הצטברו תלונות רבות מצד לקוחות שניסו להבין אם מדובר בתקלה נקודתית או ארצית. התקלה התאפיינה בכך שהאתרים נפלו, האפליקציות לא עבדו, אבל הודעות הווטסאפ עברו. מעבר לכך, שירות הלקוחות של סלקום לא היה זמין, לא בטלפון ולא בווטסאפ, וזה גרם לביקורת רבה של הציבור.

בשלב מוקדם יותר הודיעה סלקום כי מדובר ב“תקלה המשפיעה על חלק מהלקוחות”, והדגישה כי צוותים טכניים פועלים לפתרון הבעיה. כעת, עם חזרת השירות, החברה לא פירטה מה היה מקור התקלה, אך ציינה כי מתקיים תחקור פנימי.


  


אלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמריאלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמרי

האם סלקום תפצה את הלקוחות על נפילת השרתים?

ליאור דנקנר |
נושאים בכתבה סלקום תקלה

הנהלת סלקום לא הסבירה לציבור למה השרתים נפלו, למה הגולשים לא יכלו לגלוש, למה עסקים לא יכלו לפעול. היא כן אמרה שיש תקלה, ועכשיו, אחרי שהיא נפתרה, חוקרים את העניין.

יש כאן נזק גדול - תדמיתי וכספי. סלקום צריכה לפצות את הלקוחות. בעולם, חברות שעוברות תקלה, מדווחות מיד בשקיפות מה קרה ומדווחות מיד על פיצוי ללקוחות הצרכניים ולעסקים. בסלקום ובארץ בכלל - זה לא ממש מקובל. תלוי במהות התקלה ומי אחראי עליה. הצרכן הישראלי מסתבר...פראייר, לעומת עמיתו בחו"ל. אבל נראה שלסלקום לא יהיה מנוס אלא לפצות את הציבור. 

התקלה נפתרה: שירותי האינטרנט והסלולר של סלקום חזרו לפעילות

לאחר שעות של שיבושים נרחבים, סלקום הודיעה כי התקלה הארצית שפגעה בשירותי האינטרנט הביתי והסלולרי נפתרה, והשירות חזר לפעילות מלאה. מחברת סלקום נמסר כי היא עדיין חוקרת את האירוע: “השירות חזר לפעילות. אנו מתנצלים על אי הנוחות שנגרמה ללקוחותינו”. מוקדם יותר היום דיווחו המוני לקוחות על חוסר יכולת לגלוש באינטרנט, הן ברשת הסלולרית והן בחיבורי האינטרנט הביתי. 

ברשתות החברתיות ובכלל הצטברו תלונות רבות מצד לקוחות שניסו להבין אם מדובר בתקלה נקודתית או ארצית. התקלה התאפיינה בכך שהאתרים נפלו, האפליקציות לא עבדו, אבל הודעות הווטסאפ עברו. מעבר לכך, שירות הלקוחות של סלקום לא היה זמין, לא בטלפון ולא בווטסאפ, וזה גרם לביקורת רבה של הציבור.

בשלב מוקדם יותר הודיעה סלקום כי מדובר ב“תקלה המשפיעה על חלק מהלקוחות”, והדגישה כי צוותים טכניים פועלים לפתרון הבעיה. כעת, עם חזרת השירות, החברה לא פירטה מה היה מקור התקלה, אך ציינה כי מתקיים תחקור פנימי.