תמיר עזרזר
צילום: אנבידיה ישראל

סבב מינויים באנבידיה ישראל: תמיר עזרזר ימונה לסמנכ"ל פיתוח שבבים

ענקית השבבים הודיעה היום על שורה של מינויים חדשים במרכז המחקר והפיתוח של החברה בישראל; אולגה שרן תמונה למנהלת קבוצת הענן בחטיבת התוכנה, ועלי איוב, ינהל את קבוצת ה-DOCA של החברה
איתן גרסטנפלד |

ענקית השבבים אנבידיה הודיעה היום על שורה של מינויים חדשים במרכז המחקר והפיתוח של החברה בישראל. תמיר עזרזר, ימונה לתפקיד סמנכ"ל פיתוח שבבים באנבידיה ישראל, אולגה שרן תמונה למנהלת קבוצת הענן בחטיבת התוכנה, ועלי איוב, ינהל את קבוצת ה-DOCA של החברה.

תמיר עזרזר, ששימש עד עתה בתפקיד סמנכ"ל הנדסת תוכנה בחברה, יעבור לתפקיד של סמנכ"ל פיתוח שבבים באנבידיה ישראל, ויוביל את קבוצת המהנדסים והמהנדסות שאחראית על פיתוח סדרת שבבי ה-BlueField Spectrum, Quantum, Connect-X ועוד. תמיר החל את דרכו בחברת מלאנוקס ב-2001 כסטודנט להנדסת מחשבים בקבוצת פיתוח השבבים. מאז, ביצע מגוון רחב של תפקידי הנדסה ופיתוח, והצטרף לאנבידיה בתפקיד סמנכ"ל הנדסת תוכנה עם השלמת רכישת מלאנוקס ב-2020. לתמיר תואר ראשון בהנדסת מחשבים מהטכניון.

ההודעה היום מגיעה על רקע החלטתו של עידו בוקשפן, לשעבר סגן-נשיא בכיר לפיתוח שבבים באנבידיה ישראלי, לעזוב ולהתמנות למנכ"ל חברת השבבים הישראלית Pliops, המפתחת מעבדי אחסון עבור מרכזי נתונים מבוססי ענן. בדומה לתמיר גם בוקשפן החל את דרכו במלאנוקס, שנמכרה לאנבידיה בכ-7 מיליארד דולר.

בנוסף, אנבידיה הודיעה על מינויה של אולגה שרן, דירקטורית בכירה באנבידיה ישראל, כמנהלת קבוצת הענן בחטיבת התוכנה. אולגה, בעלת תואר ראשון במתמטיקה ומדעי המחשב, תקים ותנהל את הקבוצה החדשה במרכז הפיתוח של אנבידיה ישראל, שתהיה אחראית על פיתוח תוכנה לפתרונות הענן של החברה.

כמו כן, אנבידיה הודיעה על מינויו של עלי איוב, דירקטור בכיר באנבידיה ישראל, למנהל קבוצת ה-DOCA, האחראית על פיתוח התוכנה לשבבי BlueField DPU ו-ConnectX. עלי, בעל תואר ראשון במדעי המחשב מהטכניון, יאגד תחתיו מאות מהנדסות ומהנדסי תוכנה בתפקידים שונים.

עמית קריג, סגן-נשיא בכיר באנבידיה ומנהל מרכז הפיתוח של אנבידיה ישראל: "תמיר הוא מהנדס ומנהל מבריק, שהצטרף אלינו כסטודנט צעיר לפיתוח שבבים לפני למעלה משני עשורים, וכעת עובר להוביל את אותה הקבוצה, המונה מאות מהנדסות ומהנדסים מוכשרים. אנחנו בטוחים שתמיר יוביל את הקבוצה להצלחות והישגים רבים שיציבו את אנבידיה ואת ישראל בחזית מהפכת הבינה המלאכותית".

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
משקפי גוגל; קרדיט: יוטיובמשקפי גוגל; קרדיט: יוטיוב

חוזרת לשוק: משקפי ה-AI החדשים של גוגל מכוונים גבוה

ענקית הטכנולוגיה מציגה חזון מחודש למשקפיים חכמים, שנים אחרי כישלון Google Glass. החברה מפתחת שתי קטגוריות של משקפי AI, בשיתוף עם שורת יצרניות משקפיים וטכנולוגיה, ומתכננת להיכנס לשוק תחרותי במיוחד מול מטא, סנאפ ואפל. הדגמות שנערכו בניו יורק מציגות מוצר בשל בהרבה, שמחבר עיצוב יומיומי עם יכולות מציאות רבודה, עוזר חכם וממשק תוכנה רחב

עוזי גרסטמן |

במשך שנים גוגל נזהרה מלחזור לעולם המשקפיים החכמים, לאחר ש-Google Glass זכורים עד היום כאחת ההשקות המהוססות והבעייתיות בתולדות החברה. כעת היא שבה לזירה עם גישה מתונה ומדויקת הרבה יותר: שתי קטגוריות של משקפי AI, שמיועדות להגיע לשוק ב-2026: האחת עם תצוגה מלאה על העדשות, והאחרת מבוססת על אודיו בלבד. מדובר בניסיון להתמודד עם היתרון שצברה מטא, שהצליחה למכור מאות אלפי זוגות תחת המותגים ריי-באן ואוקלי, וכן להיערך למוצרים המתקרבים מצד אפל וסנאפ.

לדברי החברה, הדגמים החדשים מפותחים בשיתוף כמה שחקנים מוכרים: סמסונג, Warby Parker ו-Gentle Monster. אף שעדיין לא נחשפו עיצובים סופיים, גוגל מציינת כי מדובר בשיתוף פעולה הדוק שאמור לאפשר שילוב בין טכנולוגיה מתקדמת למראה יומיומי, כזה שאינו מסגיר את הכוח החישובי שמסתתר בתוכו. בחלק מהמקרים המשקפיים יסתמכו על הטלפון לצורך עיבוד, מה שמאפשר לשמור על משקל קל ועיצוב דק, בדומה לקו המצליח של מטא.

במהלך הדגמה שנערכה במשרדיה של גוגל בניו יורק, הוצגו זוגות שונים של משקפיים ניסיוניים, ובהם גם דגם מפותח יותר בשם Project Aura - פרויקט שמפותח ביחד עם Xreal. הוא פועל עצמאית על מערכת אנדרואיד XR, בדומה ל-גלקסי XR של סמסונג, אך נראה קרוב הרבה יותר למוצר לביש רגיל מאשר לאוזנייה מגושמת. Aura מספק שדה ראייה של 70 מעלות וכולל ממשק מוכר המבוסס על מעקב ידיים, אם כי עם מספר קטן יותר של מצלמות. כמו מערכות דומות, הוא דורש חיבור קבוע לסוללה חיצונית.

גוגל הציגה גם שני סוגי משקפיים עם תצוגה מובנית: דגם מונוקולרי, שבו מסך אחד מוטמע בעדשה הימנית, ודגם בינוקולרי שבו שתי עדשות מציגות מידע. שניהם תומכים בשכבות מציאות רבודה, כמו ניווט בגוגל מפות או השתתפות ב-Google Meet, אך הדגם הבינוקולרי מספק תצוגה רחבה בהרבה. בהדגמות אפשר היה לעבור בין תרגום סימולטני שמופיע על המסך לבין האזנה בלבד דרך הרמקולים הזעירים, ולבחור בכל רגע את רמת ה"נוכחות הדיגיטלית" הרצויה.

השימוש בגוגל מפות היה אחד המקרים שבהם המסך שינה את חוויית השימוש לחלוטין. מעבר לחצים המתנופפים מעל הכביש, ניתן היה להנמיך את המבט ולקבל מפה מלאה של האזור, עם ציון מדויק של כיוון התנועה. גם צילום התמונות נהפך למעניין: לאחר צילום, ניתן היה לבקש מהמערכת לעבד את התמונה בעזרת מודל ה-Gemini Nano Banana Pro, ולהתבונן בגרסה המשופרת ישירות דרך העדשה, בלי לשלוף את הטלפון.

chatgpt
צילום: טוויטר

OpenAI משיקה את GPT-5.2 - בניסיון לחדש את ההובלה במרוץ ה-AI

המודל המעודכן מציע שיפור משמעותי ביכולות תכנות, ניתוח והסקה, אך ההתקדמות מגיעה לצד לחצים תחרותיים, עלויות תשתית עצומות ושינויי אסטרטגיה שממקדים את החברה בשוק העסקי והמפתחים

אדיר בן עמי |
נושאים בכתבה ChatGPT OpenAI


OpenAI הציגה את GPT-5.2, עדכון משמעותי למודל הבינה המלאכותית שלה, בזמן שהלחץ התחרותי בענף גובר. השקת Gemini 3 של גוגל, שקיבל הערכה גבוהה על יכולותיו בתחומי קוד והסקה מורכבת, הציבה אתגר ממשי לחברה. כעת OpenAI מנסה לחדד מחדש את יתרונותיה ולהציע כלי עבודה שישרתו לא רק משתמשים פרטיים, אלא בעיקר ארגונים ומפתחים שמחפשים פתרונות מתקדמים ויציבים.


המודל החדש מבטיח יכולת משופרת בביצוע משימות ארוכות ומורכבות בתחומי תכנות, מתמטיקה וניתוח נתונים. ב-OpenAI מציינים כי המערכת מהירה יותר מגרסאות קודמות ומסוגלת להתאים את אופן העבודה שלה למשימות שונות, בהתאם לשלושת המודלים המוצעים: גרסה מהירה, גרסה "חושבת" המיועדת למשימות מורכבות וגרסת פרימיום מדויקת במיוחד.


מאחורי ההשקה מסתתר גם לחץ פנימי. מנכ"ל החברה, סם אלטמן, הודיע בתחילת החודש על "קוד אדום" פנימי, בעקבות ירידה בתנועת המשתמשים ועלייה בפעילות המתחרים. המסר לעובדים היה ברור: שינוי סדרי עדיפויות והאצה של הפיתוח סביב ChatGPT. כחלק מהמהלך, GPT-5.2 מופנה בראש ובראשונה לשוק העסקי ולמפתחים. החברה מבקשת להפוך את המודל לכלי עבודה מרכזי בבניית אפליקציות מבוססות בינה מלאכותית, במטרה להעמיק את החדירה בשוק הארגוני ולהגדיל הכנסות.


במקביל, החברה מתמודדת עם השקעות עתק שנועדו לתמוך בהרחבת התשתית, סכומים שצפויים לעלות על טריליון דולר בשנים הקרובות. התחייבויות כאלה ניתנו בתקופה שבה OpenAI נתפסה כמובילה ברורה בשוק, אך התחרות מול גוגל ואנתרופיק מציבה אתגר אחר לחלוטין.



המודל החדש מציג שיפור בביצועים

בזירת הביצועים, GPT-5.2 מציג שיפור בציונים במבחני קוד, מדעים וניתוח טקסט ארוך, לעומת גרסאות קודמות. לפי הנתונים שהציגה החברה, הגרסה "החושבת" מתמודדת בהצלחה עם בעיות הדורשות מספר שלבי הסקה, ומפחיתה באופן משמעותי את שיעור הטעויות בתשובות. מבחנים אלו ממקמים את OpenAI מחדש מול גוגל, במיוחד מול יכולת ה-Deep Think של Gemini 3, שהובילה את הדירוגים במהלך החודש האחרון. לדברי אנשי הפיתוח בחברה, היכולת להתמודד עם אתגרים מתמטיים היא למעשה מדד לכושר ניתוח רחב יותר, שיכול להשפיע על משימות כמו חיזוי פיננסי או הערכת סיכונים.