הופקדו תכניות לבניית 2,000 דירות בלב גוש דן - כנסו לפרטים

הוועדה המחוזית אישרה 3 תכניות בנייה בצומת סביון, רמת גן ובת ים - 2 תכניות של פינוי בינוי
לירן סהר | (2)
נושאים בכתבה מחירי הדירות

הוועדה המחוזית תל אביב הפקידה אתמול (ד') שלוש תכניות בנייה גדולות בגוש דן – 2 של פינוי בינוי ואחת של שכונת מגורים גדולה.

 

בגבול אור יהודה וקריית אונו הופקדה תכנית "צומת סביון" הממוקמת בצומת סביון על דרך לוד (461) מדרום ועל דרך לוי אשכול (4622) ממזרח, ומהווה נקודת מפגש בין שלוש הערים: קריית אונו, אור יהודה ויהוד.  

 

התוכנית משתלבת עם התכניות הגובלות בה "שכונת פרדס וחיסכון" באור יהודה ממערב ו"שכונת האקליפטוסים" מצפון. בחלקה הצפוני של התכנית מוצעת הקמת שכונת מגורים חדשה הכוללת כ- 1,250 יח"ד במבנים בני עד 11 קומות מעל קומת כניסה, מתוכן 20% יח"ד קטנות . בחלקה הדרומי של התכנית מתוכנן מתחם תעסוקה ומסחר משמעותי. בין שני חלקי התכנית מפריד חייץ ירוק של שטחי ציבור פתוחים ומבנים לצרכי ציבור.

 

התכנית מאפשרת כ-120,750 מ"ר שטח עיקרי למגורים ו-349,000 מ"ר שטח עיקרי לשטחי תעסוקה ומסחר, 109,350 מ"ר למוסדות ציבור ו-45,450 מ"ר למוסדות ציבור ומסחר. מתחם התעסוקה יהווה עוגן כלכלי וישלים את החסרים הקיימים בקריית אונו בשטחי תעסוקה ומסחר וייצר מאזן נכון בין היקפי מגורים ותעסוקה בעיר קריית אונו.

 

השצ"פים המוצעים חוצים את המתחם כולו לאורכו ורוחבו ומקשרים את השכונה החדשה ברצף אל השכונות הסמוכות. בנוסף, מאפשרים צירים אלה חיבור אורבני ורציף להולכי רגל ורוכבי אופניים אל מתחם התעסוקה החדש שיהווה אזור משמעותי ואינטגרלי לעיר ולסביבה כולה.

 

התכנית כוללת שטח של כ- 4 דונם שמיועד למסוף תחבורה ציבורית שעתיד לשרת את שכונת המגורים וישתלב במתחם התעסוקה. יצוין כי, המבנים יכללו חזית מסחרית לחנויות ובתי קפה שיהוו דופן לפארק ויתנו שירותי מסחר לרווחת תושבי השכונה והעיר.

 

ברמת גן הפקידה הוועדה תכנית בשטח של כ-14 דונם הממוקמת בין דרך הטייסים ורחוב שלם בשכונת רמת השקמה. התכנית מהווה נדבך במדיניות עיריית רמת גן להפוך את דרך הטייסים לציר עירוני מרכזי אשר יאפשר בניה גבוהה לטובת התחדשות עירונית ושיפור תנאי המגורים של תושבי העיר. המדיניות תומכת באיחוד מגרשים קטנים והקמת מבנים רבי קומות תוך הקצאת שטחים לצרכי ציבור וקביעת הנחיות לפיתוח המרחב העירוני לאור ציר ליניארי ירוק בין שורות המבנים ודרך הטייסים.

 

התוכנית מקודמת על ידי דיירי המתחם בשיתוף עיריית רמת גן ומציעה להרוס 6 מבני רכבת רעועים במצב מוזנח משנות ה-50 הכוללים 144 יח"ד וכן 9 יחידות מסחריות במבנה חד קומתי ביעוד תעשייה ולהקים במקומם 3 מגדלי מגורים בגובה של 30 קומות אשר יכללו 505 יח"ד חדשות וכן שטחי רצפות לצרכי ציבור עבור גני ילדים ושימושים עירוניים אחרים וכן חזית מסחרית לכיוון רחוב שלם ותחנת הדלק הממוקמת צפונית לתוכנית.

קיראו עוד ב"נדל"ן"

התוכנית מעגנת את הציר הירוק העירוני מכוח תוכנית המתאר המחוזית לאורך דרך הטייסים ברוחב של 18 מטר וקובעת הנחיות לפיתוח השטחים הפתוחים בהיקף הפרויקט, לרבות שביל אופניים אשר יפותחו עם התקדמות מימוש התוכנית שתוקם בבניה ירוקה על פי התקן.

בבת ים הפקידה הוועדה תכנית להתחדשות עירונית במסגרת הליך של פינוי-בינוי בצומת הרחובות ירושלים וסוקולוב. מדובר בתכנית משמעותית לאזור המצויה בקרבה לחוף הים ולרחובות הראשיים בעיר ועתידה לייצר מנוף כלכלי לבניינים הוותיקים הסמוכים.

 

תגובות לכתבה(2):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 2.
    עליית מחירי הדירות נבלמה .... (ל"ת)
    המיד 07/08/2015 08:14
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    למה לדחוס עוד לערים התינוקות?די כבר!אין אויר! (ל"ת)
    א.מ 06/08/2015 19:33
    הגב לתגובה זו
רז אברהם. קרדיט: רון כהןרז אברהם. קרדיט: רון כהן
מחירי הדירות

מבצעי הייאוש של הקבלנים מלמדים שירידת מחירי הדירות תימשך

רז אברהם, משפטן ושמאי מקרקעין, על המלאי הענק, הטריקים להשארת מחיר הדירה הרשמי יציב כשבפועל המחיר בירידה דרמטית

רז אברהם |
נושאים בכתבה מחירי הדירות

שוק הדיור הישראלי עבר בשנתיים האחרונות שינוי משמעותי: יותר תנודתיות והרבה יותר יצירתיות שיווקית מצד יזמים. מי שמחפש תשובה פשוטה (עולה/יורד) מפספס את הסיפור. מי שמנסה להבין מה באמת קורה למחיר - לא צריך להסתכל על המספרים, אלא על מה שמנסים להסתיר מאחוריהם.

עודף מלאי חדש: כשההיצע נהיה שחקן פעיל

עפ״י נתוני הלמ״ס בסוף אוקטובר 2025 נותרו למכירה כ־83,580 דירות חדשות, עם 29.2 חודשי היצע. כלומר בקצב המכירות הנוכחי יידרשו מעל שנתיים עד לסיום מכירת המלאי הקיים. כבר כאן עולה מצוקת היזמים על פני השטח: כשיש כל כך הרבה דירות על המדף, הקבלן חייב למכור כדי לפתור לעצמו בעיות מימון, תזרים וודאות.

ועוד נתון שמחדד איפה הלחץ יושב: כ-32% מהמלאי שנותר למכירה נמצא במחוז תל אביב (26,570 דירות) וכ-25% במחוז המרכז (20,750 דירות). כלומר: עודף המלאי מתרכז באזורי ביקוש - בדיוק המקומות שבהם הקונים הכי רגישים למחיר, לריבית ולתחושת הסיכון.

בשלושת החודשים אוגוסט- אוקטובר 2025 נמכרו כ-19,870 דירות (חדשות + יד שנייה, ירידה של 9.8% לעומת שלושת החודשים הקודמים). מתוך זה, 40.2% דירות חדשות (כ-7,990), ומתוכן כ־35.6% מהדירות החדשות שנמכרו היו במסגרת סבסוד ממשלתי.

זה אומר משהו לא נעים לקבלנים אבל אמיתי: כשחלק גדול מהפעילות נשען על מסלולים מסובסדים, השוק החופשי מאותת שהוא מתקשה לייצר ביקוש במחירים שהיזמים רוצים - והפער הזה הוא הדלק למבצעים.

רז אברהם. קרדיט: רון כהןרז אברהם. קרדיט: רון כהן
מחירי הדירות

מבצעי הייאוש של הקבלנים מלמדים שירידת מחירי הדירות תימשך

רז אברהם, משפטן ושמאי מקרקעין, על המלאי הענק, הטריקים להשארת מחיר הדירה הרשמי יציב כשבפועל המחיר בירידה דרמטית

רז אברהם |
נושאים בכתבה מחירי הדירות

שוק הדיור הישראלי עבר בשנתיים האחרונות שינוי משמעותי: יותר תנודתיות והרבה יותר יצירתיות שיווקית מצד יזמים. מי שמחפש תשובה פשוטה (עולה/יורד) מפספס את הסיפור. מי שמנסה להבין מה באמת קורה למחיר - לא צריך להסתכל על המספרים, אלא על מה שמנסים להסתיר מאחוריהם.

עודף מלאי חדש: כשההיצע נהיה שחקן פעיל

עפ״י נתוני הלמ״ס בסוף אוקטובר 2025 נותרו למכירה כ־83,580 דירות חדשות, עם 29.2 חודשי היצע. כלומר בקצב המכירות הנוכחי יידרשו מעל שנתיים עד לסיום מכירת המלאי הקיים. כבר כאן עולה מצוקת היזמים על פני השטח: כשיש כל כך הרבה דירות על המדף, הקבלן חייב למכור כדי לפתור לעצמו בעיות מימון, תזרים וודאות.

ועוד נתון שמחדד איפה הלחץ יושב: כ-32% מהמלאי שנותר למכירה נמצא במחוז תל אביב (26,570 דירות) וכ-25% במחוז המרכז (20,750 דירות). כלומר: עודף המלאי מתרכז באזורי ביקוש - בדיוק המקומות שבהם הקונים הכי רגישים למחיר, לריבית ולתחושת הסיכון.

בשלושת החודשים אוגוסט- אוקטובר 2025 נמכרו כ-19,870 דירות (חדשות + יד שנייה, ירידה של 9.8% לעומת שלושת החודשים הקודמים). מתוך זה, 40.2% דירות חדשות (כ-7,990), ומתוכן כ־35.6% מהדירות החדשות שנמכרו היו במסגרת סבסוד ממשלתי.

זה אומר משהו לא נעים לקבלנים אבל אמיתי: כשחלק גדול מהפעילות נשען על מסלולים מסובסדים, השוק החופשי מאותת שהוא מתקשה לייצר ביקוש במחירים שהיזמים רוצים - והפער הזה הוא הדלק למבצעים.