BYD
צילום: אתר חברה

BYD הולכת בעקבות טסלה ומורידה מחירים

ייתכן ש-BYD מנסה להתאים עצמה להורדות המחירים של טסלה ולא מורידה מחירים כתוצאה מבעיות בביקוש. המכירות לשנה הנוכחית, הכוללות רכבים חשמליים והיברדיים, עלו ב-43% לעומת השנה שעברה ל-2.1 מיליון יחידות. האם ההורדה תגיע לישראל?
אדיר בן עמי | (8)

אחרי שטסלה TESLA INC חתכה את מחירי הרכבים שלה ברבעון הראשון, עכשיו מגיעה מובילת הרכבים החשמליים בסין BYD וחותכת המחירים ברבעון השני. בינתיים זה בעולם, אבל זה עשוי להתגלגל גם אלינו. ראינו בעבר שאחרי הורדת מחירים שטסלה ביצעה בארה"ב זה תוך שבועות הגיע גם לישראל. סיכוי טוב שגם במקרה של BYD זה יחלחל לשוק המקומי.

נזכיר שגם בארץ BYD היא המובילה הבלתי מעורערת של שוק הרכב החשמלי. למרות שהיא הושקה רק לפני 9 חודשים היא מובילה במסירות רכבים עם קצב שהולך ועולה - מעל 2,000 רכבים בחודש.

אנליסט Citi ג'ף צ'ונג מציין כי BYD הורידה מחירים על שורה של כלי הרכב  שלה. זהו הקיצוץ השני ב-"210 השעות האחרונות", כתב צ'ונג. לפני כשבוע, BYD הורידה את המחירים גם עבור הרכב החשמלי שלה Seal. ההורדה, המשתנה בהתאם לגרסה, נעה בין כ-3% ל-10%. מחיר הרכב מתחיל כעת בכ-28 אלף דולר. מחיר דגם 3 של טסלה בגרסתו הבסיסית, נמכר בסין בכ-34 אלף דולר.

הורדות מחירים יכולות הרבה פעמים לאותת על צרות בשוק, אך במקרה הנוכחי לא נראה שיש בעיה בביקוש. המכירות לשנה הנוכחית, הכוללות רכבים חשמליים והיברידיים, עלו ב-43% לעומת השנה שעברה ל-2.1 מיליון יחידות. כשמכירות הרכבים החשמליים בלבד עלו ב-29% ל-1.5 מיליון רכבים ומכירות הרכבים ההיברידיים עלו ב-100% ל-600 אלף רכבים. המספרים האלה כנראה קצת מנופחים. צ'ונג, כתב שיצרניות הרכב ככל הנראה כללו כמה מכירות בתחילת מאי במספרי אפריל. עוד אמר כי הוא מצפה לשנה חזקה עבור מכירות EV בסין, עם עלייה במכירות רכבים של כ-30% לעומת שנה שעברה.

ייתכן ש-BYD מנסים להתאים את עצמם להורדות המחירים של טסלה, כשהאחרונה הורידה 6 פעמים את מחירי הרכבים שלה בעולם. הורדות מחירים שכנראה השיגו את מטרתן, היא הצליחה להגדיל את נתח השוק שלה בסין ברבעון הראשון והגדילה את המכירות בכמעט 30% לעומת השנה שעברה. הורדות המחירים חושפות גם את הסיכונים כשמשתמשים בהם בתור כלי להשגת נתח שוק. כשכולם מורידים מחירים, נתחי השוק לא משתנים הרבה וכולם במצב גרוע יותר כי הם מרוויחים פחות. חוץ מהצרכנים.

BYD וטסלה הן שתי יצרניות הרכבים החשמליים היחידות המייצרות רווחים בעקביות והורדות מחירים מצידן מפעילה לחץ על שאר יצרניות הרכבים החשמליים. כשלשאר החברות קצת יותר מורכב להוריד מחירים.

טסלה פרסמה לא מזמן את דוחותיה לרבעון הראשון של 2023 לפיהם הכנסותיה הסתכמו ב-23.33 מיליארד דולר בעוד צפי האנליסטים בשוק עמד על הכנסות של 23.35 מיליארד דולר החברה דיווחה על רווח מתואם של 85 סנט למניה בעוד הצפי היה לרווח מתואם של 86 סנט למניה. הפספוס הגדול היה בתזרים המזומנים החופשי שעמד על 400 מיליון בלבד, הרבה מתחת הצפי ל-2.23 מיליארד דולר. 

קיראו עוד ב"גלובל"

תגובות לכתבה(8):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 4.
    נתי 20/05/2023 23:08
    הגב לתגובה זו
    היה לי אטו 3 חצי שנה לא שווה יותר מ120 אלף
  • 3.
    ליד דגמי טסלה byd ,הם רכבי בסיס נחותים שנימכרים כא 19/05/2023 13:51
    הגב לתגובה זו
    ליד דגמי טסלה byd ,הם רכבי בסיס נחותים שנימכרים כאן במחיר גבוה יחסית לרמתם. מעניין כמה מרוויח היבואן.
  • ליאור 26/05/2023 09:47
    הגב לתגובה זו
    ה BYD ממש לא רכב בסיסי נחות, מתחרה רצינית לטסלה באוסטרליה עולה כ 100000 ש"ח קח בחשבון שלא כל הרווח הולך ליבואן יש גם מיסים למדינה לא מעטים
  • 2.
    מהנדס 19/05/2023 08:20
    הגב לתגובה זו
    המחירים צריכים לרדת עוד
  • שלום 20/05/2023 12:13
    הגב לתגובה זו
    אמנם יש פחות רכיבים אבל העלות גבוהה. בעתיד סביר שהעלויות ירדו.
  • דוב 20/05/2023 11:46
    הגב לתגובה זו
    רכב חשמלי יותר יקר לצייר
  • שרון 19/05/2023 14:22
    הגב לתגובה זו
    רכב חשמלי ירד לרמת מחיר מכונית רגילה + תוספת על הבטריה. בהורדה של 30% עדיין ריווחי מאוד.
  • 1.
    טסלה עומדת להעלות המחירים מחדש. (ל"ת)
    רק לא חשמלי 19/05/2023 02:14
    הגב לתגובה זו
פוליריזון רשתות חברתיותפוליריזון רשתות חברתיות

הישראלית שמזנקת ב-100% בוול-סטריט

פוליריזון דיווחה על מעבר לייצור בהיקף גדול של תרסיס ההגנה האף־י PL-14, צעד שמקרב אותה לניסויים קליניים ב־2026 ומצית עניין מחודש במניה שצללה במהלך השנה

אדיר בן עמי |
נושאים בכתבה ביוטק תרופות

חברת הביוטק הישראלית פוליריזון Polyrizon Ltd -10.34%  , מזנקת ביותר מ-100% לאחר שדיווחה כי הצליחה להתקדם משלב הפיתוח המעבדתי ליכולות ייצור רחבות היקף. מדובר בהישג משמעותי עבור החברה, שמפתחת פתרונות לא-תרופתיים להתמודדות עם אלרגנים ונגיפים במערכת הנשימה. יכולת הייצור החדשה מהווה אבן דרך חיונית לקראת מעבר לניסויים קליניים ובהמשך גם להיערכות למסחור.


פוליריזון הוקמה על בסיס תפיסה שלפיה חלל האף, כנקודת הכניסה הראשונה של אלרגנים ונגיפים, יכול לשמש זירה יעילה להגנה מפניהם. מייסד החברה, תומר ישראלי, זיהה פער בין תרסיסים קיימים המספקים הקלה זמנית לבין מוצרים שיכולים להוות שכבת הגנה אמיתית. מתוך כך הוביל פיתוח פלטפורמה המבוססת על הידרוג'ל היוצר שכבת בידוד דקה בדופן האף. במוקד פעילות החברה עומדת טכנולוגיית Capture & Contain, המבקשת ללכוד חלקיקים זרים ולמנוע את חדירתם לרקמת האף. היישום המרכזי שלה, PL-14, נועד להתמודד עם אלרגנים נפוצים כמו אבקני פריחה, אבק ושיער חיות. החברה מדגישה כי הפתרון אינו מבוסס על תרופות ואמור לשמש מנגנון מכני מגן.


במהלך 2025 השלימה פוליריזון סדרת ניסויי פיתוח שנועדה לבחון היצמדות לרקמות, יציבות החומר ועמידותו בתנאי שימוש שונים. הצוות המדעי בראשות ד״ר טידר תורג׳מן הוביל את הפעילות המחקרית שהביאה לתוצאות פרה־קליניות התומכות ביכולת המוצר ללכוד חלקיקים ברמת הרירית.


בדרך לייצור תעשייתי

ב־2 בדצמבר עדכנה פוליריזון כי השלימה ייצור ראשון בהיקף גדול של פורמולת PL-14, זאת בשיתוף יצרן תרופות חיצוני. הייצור התבצע בתנאים מבוקרים, והאצוות שהופקו עמדו בכל פרמטרי האיכות והיציבות שנבדקו. מבחינת החברה, מדובר באיתות משמעותי לכך שהטכנולוגיה שהותאמה עד כה לניסויי מעבדה מסוגלת לעבור לייצור תעשייתי, שלב חיוני לפני כניסה לניסויים קליניים. היכולת לייצר בנפח גבוה פותחת לחברה את הדלת להתחלת ניסויים קליניים המתוכננים ל־2026. שלב זה יאפשר לבדוק את המוצר בסביבה קלינית ולהיערך בהמשך לקבלת אישורים רגולטוריים. בחברה אומרים כי האצוות שנוצרו עומדות בסטנדרטים הנדרשים לשווקים בארה״ב ובאירופה.


שוק האלרגיות והמחלות הנשימתיות ממשיך לגדול בהתמדה, בין היתר בשל עלייה בשיעורי החשיפה לאלרגנים ובצורך בפתרונות מניעה זמינים. שוק האלרגיה העונתית מוערך כיום במיליארדי דולרים וצפוי להתרחב בעשור הקרוב, וגם שוק השפעת מציג מגמת גידול על רקע ביקוש להתחזקות מנגנוני ההגנה האישיים. בתוך מציאות זו, פוליריזון מבקשת למצב את קו מוצריה כפתרון שאינו תרופתי אלא מבוסס־מנגנון, הנשען על רכיבים טבעיים ומיועד להפחתת חשיפה עוד לפני התפתחות תגובה דלקתית.


וול סטריט השוק האמריקאיוול סטריט השוק האמריקאי
סקירה

המדדים עולים עד 0.4%; HP יורדת 2.2%, אינטל עולה 3.4%

השוק בציפיה לפרסום המדד המועדף על הפד, ה-PCE; בנוסף, עסקת נטפליקס וורנר ברוס שולחת גלים הפוכים לשתי החברות; הביטקוין חוזר למגמת ירידה והכסף עולה ואיזו חברת הלבשה תחתונה מזנקת במסחר המוקדם? 

צוות גלובל |
נושאים בכתבה וול סטריט

בהמתנה לפרסום ה-PCE, מדדי הדגל של וול סטריט בעליות קלות, כשה-S&P500 עולה עד 0.3%, הדאו גם הוא עולה 0.2% והנאסד"ק עולה 0.4%. המשקיעים ממתינים לנתוני אינפלציה חדשים בתקווה להעריך את כיוון המדיניות המוניטרית של הפדרל ריזרב. 

בנוסף, נתוני ההכנסות וההוצאות האישיות יתפרסמו במהלך שעות המסחר. הצפי הוא לעלייה של 0.4% הן בהכנסה והן בהוצאה החודשית. מדד המחירים לצרכן לפי PCE צפוי לעלות ב־0.3% בחישוב חודשי, גם הכללי וגם הליבה. גם מדד אמון הצרכנים יתפרסם במקביל. הקריאה הראשונית לדצמבר צפויה לעמוד על 52.0, לעומת רמה נמוכה במיוחד של 51.0 בקריאה הסופית של נובמבר.

חלק מהזהירות בשווקים נובעת מחששות שהתלהבות המשקיעים סביב תחום הבינה המלאכותית הגיעה לרמות גבוהות מדי, לאחר תנודתיות שנרשמה בחודש שעבר. מנגד, הציפייה להקלות במדיניות המוניטרית והערכות לגידול ברווחי החברות תומכות בסנטימנט השורי בשוק. כעת מתמקדים המשקיעים בשאלה האם הורדת ריבית פוטנציאלית בשבוע הבא תוכל להצית "ראלי סנטה" מסורתי לסיום השנה.

בתשואות האג"ח נרשמת עלייה קלה, כאשר תשואת ה־10 שנים עולה 0.37%, לרמה של 4.12%. הדולר נע בתנודתיות מול המטבעות המרכזיים, על רקע המתיחות סביב החלטת הפד והמתנה של השוק לנתוני מקרו נוספים, שיקבעו האם העליות האחרונות יימשכו או שמנגנון האיזון יחזיר את השוק למגמת התייצבות


מאקרו

נשיא רוסיה ולדימיר פוטין טען בריאיון ל-India Today כי אין סיבה שהודו לא תיהנה מאותן זכויות של ארה"ב בכל הנוגע לרכישת דלק מרוסיה, במיוחד כשוושינגטון עדיין רוכשת ממנה דלק גרעיני לכורי הכוח שלה. פוטין הדגיש כי אם ארה"ב רשאית לרכוש אורניום מרוסיה, גם להודו מגיעה הזכות לעשות זאת, וכי מוסקבה מוכנה לדון בנושא עם הנשיא טראמפ. הדברים נאמרו על רקע ביקורו הרשמי בניו דלהי, שבמסגרתו הוא ומודי הסכימו להרחיב את שיתוף הפעולה הכלכלי במגוון תחומים ולהאיץ את ההתקדמות לעבר יעד סחר דו־צדדי של 100 מיליארד דולר עד 2030. פוטין ציין שרוסיה מוכנה להמשיך לספק דלק להודו ללא הפרעה, גם על רקע מכסי העונשין שהטילה ארה"ב על מוצרים הודיים בעקבות רכישות הנפט הרוסי, יבוא שהודו כבר צמצמה בשנה האחרונה.