BYD הולכת בעקבות טסלה ומורידה מחירים
אחרי שטסלה TESLA INC חתכה את מחירי הרכבים שלה ברבעון הראשון, עכשיו מגיעה מובילת הרכבים החשמליים בסין BYD וחותכת המחירים ברבעון השני. בינתיים זה בעולם, אבל זה עשוי להתגלגל גם אלינו. ראינו בעבר שאחרי הורדת מחירים שטסלה ביצעה בארה"ב זה תוך שבועות הגיע גם לישראל. סיכוי טוב שגם במקרה של BYD זה יחלחל לשוק המקומי.
נזכיר שגם בארץ BYD היא המובילה הבלתי מעורערת של שוק הרכב החשמלי. למרות שהיא הושקה רק לפני 9 חודשים היא מובילה במסירות רכבים עם קצב שהולך ועולה - מעל 2,000 רכבים בחודש.
אנליסט Citi ג'ף צ'ונג מציין כי BYD הורידה מחירים על שורה של כלי הרכב שלה. זהו הקיצוץ השני ב-"210 השעות האחרונות", כתב צ'ונג. לפני כשבוע, BYD הורידה את המחירים גם עבור הרכב החשמלי שלה Seal. ההורדה, המשתנה בהתאם לגרסה, נעה בין כ-3% ל-10%. מחיר הרכב מתחיל כעת בכ-28 אלף דולר. מחיר דגם 3 של טסלה בגרסתו הבסיסית, נמכר בסין בכ-34 אלף דולר.
הורדות מחירים יכולות הרבה פעמים לאותת על צרות בשוק, אך במקרה הנוכחי לא נראה שיש בעיה בביקוש. המכירות לשנה הנוכחית, הכוללות רכבים חשמליים והיברידיים, עלו ב-43% לעומת השנה שעברה ל-2.1 מיליון יחידות. כשמכירות הרכבים החשמליים בלבד עלו ב-29% ל-1.5 מיליון רכבים ומכירות הרכבים ההיברידיים עלו ב-100% ל-600 אלף רכבים. המספרים האלה כנראה קצת מנופחים. צ'ונג, כתב שיצרניות הרכב ככל הנראה כללו כמה מכירות בתחילת מאי במספרי אפריל. עוד אמר כי הוא מצפה לשנה חזקה עבור מכירות EV בסין, עם עלייה במכירות רכבים של כ-30% לעומת שנה שעברה.
- BYD מחזירה 115 אלף רכבים לתיקון בגלל בעיות בטיחות קריטיות
- עודפי מלאי והנחות חריגות: שוק הרכב לקראת סוף השנה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
ייתכן ש-BYD מנסים להתאים את עצמם להורדות המחירים של טסלה, כשהאחרונה הורידה 6 פעמים את מחירי הרכבים שלה בעולם. הורדות מחירים שכנראה השיגו את מטרתן, היא הצליחה להגדיל את נתח השוק שלה בסין ברבעון הראשון והגדילה את המכירות בכמעט 30% לעומת השנה שעברה. הורדות המחירים חושפות גם את הסיכונים כשמשתמשים בהם בתור כלי להשגת נתח שוק. כשכולם מורידים מחירים, נתחי השוק לא משתנים הרבה וכולם במצב גרוע יותר כי הם מרוויחים פחות. חוץ מהצרכנים.
BYD וטסלה הן שתי יצרניות הרכבים החשמליים היחידות המייצרות רווחים בעקביות והורדות מחירים מצידן מפעילה לחץ על שאר יצרניות הרכבים החשמליים. כשלשאר החברות קצת יותר מורכב להוריד מחירים.
טסלה פרסמה לא מזמן את דוחותיה לרבעון הראשון של 2023 לפיהם הכנסותיה הסתכמו ב-23.33 מיליארד דולר בעוד צפי האנליסטים בשוק עמד על הכנסות של 23.35 מיליארד דולר החברה דיווחה על רווח מתואם של 85 סנט למניה בעוד הצפי היה לרווח מתואם של 86 סנט למניה. הפספוס הגדול היה בתזרים המזומנים החופשי שעמד על 400 מיליון בלבד, הרבה מתחת הצפי ל-2.23 מיליארד דולר.
- 4.נתי 20/05/2023 23:08הגב לתגובה זוהיה לי אטו 3 חצי שנה לא שווה יותר מ120 אלף
- 3.ליד דגמי טסלה byd ,הם רכבי בסיס נחותים שנימכרים כא 19/05/2023 13:51הגב לתגובה זוליד דגמי טסלה byd ,הם רכבי בסיס נחותים שנימכרים כאן במחיר גבוה יחסית לרמתם. מעניין כמה מרוויח היבואן.
- ליאור 26/05/2023 09:47הגב לתגובה זוה BYD ממש לא רכב בסיסי נחות, מתחרה רצינית לטסלה באוסטרליה עולה כ 100000 ש"ח קח בחשבון שלא כל הרווח הולך ליבואן יש גם מיסים למדינה לא מעטים
- 2.מהנדס 19/05/2023 08:20הגב לתגובה זוהמחירים צריכים לרדת עוד
- שלום 20/05/2023 12:13הגב לתגובה זואמנם יש פחות רכיבים אבל העלות גבוהה. בעתיד סביר שהעלויות ירדו.
- דוב 20/05/2023 11:46הגב לתגובה זורכב חשמלי יותר יקר לצייר
- שרון 19/05/2023 14:22הגב לתגובה זורכב חשמלי ירד לרמת מחיר מכונית רגילה + תוספת על הבטריה. בהורדה של 30% עדיין ריווחי מאוד.
- 1.טסלה עומדת להעלות המחירים מחדש. (ל"ת)רק לא חשמלי 19/05/2023 02:14הגב לתגובה זו

וורן באפט מלמד אתכם מתי לממש מניות והדבר הכי חשוב בהשקעות
שיעור חינם מבאפט - מתי מוכרים מניה, בהמשך לשיעור קודם: שיעור חינם מוורן באפט - מתי קונים מניה? ועל ההשקעה והמימוש של באפט באפל
וורן באפט השקיע באפל את רוב תיק ההשקעות הסחיר של ברקשייר. אפל סיפקה רווחי עתק שמוערכים במעל 100 מיליארד דולר לתיק של באפט. אפל היא עדיין ההשקעה הגדולה של באפט, אבל לפני שנה-שנתיים נמכרו רוב המניות.
באפט החליט שאחרי זינק ברווחים, עלייה במכפיל הרווח מרמה של 11-13 למעל 20, זה הגיע לממש. הוא סבר ואמר שזו חברה נהדרת, ועדיין היא הגדולה בתיק ההשקעות של ברקשייר שלו, אבל היא כבר לא זולה. התזמון- עיתוי המימוש היה טוב כי בחצי שנה שלאחר מכן, המניה נפלה בכ-15%. אלא שהעליות האחרונות הביאו את מחיר המניה לשיא של כל הזמנים ולמחיר שעולה על מחירי המימוש של באפט בכ-30%. באפט "הפסיד" מעל 50 מיליארד דולר, אבל כמה תובנות בעניין:
ראשית, אף אחד לא נביא
שנית, את ההחלטה מקבלים על סמך מה שידוע בנקודת הזמן המסוימת. אז באפט הגדיר את אפל כחברה נהדרת, מניה לא רעה, אבל המשקל בתיק שלו היה גבוה, ומכיוון שהיא כבר הגיעה לתמחור מלא בעיניו החליט לממש. זו החלטה נכונה בלי קשר למה שיהיה בהמשך.
שלישית, כאשר אתם קונים או מוכרים - אל תסתכלו אחורה. מה שהיה היה מה שהיה מת. בבורסה ובהשקעות כל יום מתקבלות ההחלטות מחדש. ההיסטוריה לא רלבנטית. מה שהיה יכול להיות אם... ולמה לא פעלנו כך, זה חשוב להסקת מסקנות ולתובנות, אבל זה לא אמור להשפיע על החלטות השקעה. במילים אחרות, מכרתם כי חשבתם שזה המחיר הנכון. גם אם יעלה בהמשך - אז מה?
- שמעתם בבית הקפה סיפור על ההוא ש"עשה מכה"? תברחו!
- באפט יכול לחייך - דומינוס פיצה מכה את התחזיות: המכירות בארה"ב מזנקות
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
וזו נקודה חשובה, כי משקיעים רבים לא יודעים מתי לממש. הם רואים עליות, מורווחים הרבה, וחושבים שמה שהיה הוא שיהיה והעליות ימשכו. צריך משמעת, צריך לסמן תמחור כלכלי שמעליו כבר אתם לא סבורים שההחזקה כדאית ולממש גם אם הכיוון של המניה למעלה. באפט יודע לקנות ויודע לממש.

פולימרקט מזנקת לשווי של 15 מיליארד דולר; שוק התחזיות מזנק
הסטארט-אפ שמספק הימורי-תחזיות צומח במהירות, שובר שיאים וחותם שיתופי פעולה עם גופים מוסדיים - אך עדיין מתמודד עם אתגרי רגולציה
חברת פולימרקט Polymarket, המפעילה שוק תחזיות(סוג של שוק הימורים), נמצאת בשיחות עם משקיעים לגיוס הון לפי שווי של עד 15 מיליארד דולר. מדובר בקפיצה של פי 10 לעומת הערכת השווי של החברה לפני חצי שנה בלבד.
מאחורי Polymarket עומד שיין קופלן (Shayne Coplan), מייסד החברה ומנכ"לה. קרן Founders Fund של פיטר תיל השקיעה 200 מיליון דולר ביוני האחרון לפי שווי של כמיליארד דולר בלבד. באוקטובר דווח כי Intercontinental Exchange (ICE), הבעלים של בורסת ניו יורק, תשקיע עד 2 מיליארד דולר נוספים ב-Polymarket לפי שווי של כ-8 מיליארד דולר (לפני הכסף).
תחרות גוברת: Kalshi מוערכת ביותר מ-10 מיליארד דולר
השחקנית המרכזית הנוספת בתחום היא Kalshi, שגם היא מקיימת שיחות מתקדמות לגיוס הון לפי שווי של למעלה מ-10 מיליארד דולר. מדובר בזינוק חד לעומת הגיוס הקודם של Kalshi מלפני מספר שבועות בלבד, בסך 300 מיליון דולר בשווי של 5 מיליארד דולר. הנתונים מרמזים על עניין הולך וגובר בשווקים מבוססי תחזיות, המשלבים בין עולם הפיננסים לעולם ההימורים.
Polymarket ו-Kalshi דיווחו שתיהן על שיא במסחר השבועי - מעל 2 מיליארד דולר בשבוע שהסתיים ב-19 באוקטובר - נתון העוקף את רמות השיא שנרשמו בבחירות לנשיאות ארה"ב בשנה שעברה. השוק צובר תאוצה לא רק בקרב מהמרים פרטיים אלא גם בקרב מוסדות ושותפים אסטרטגיים, עם נפח מסחר שממשיך להיות גבוה גם בחודשים האחרונים של 2025 - כ-1.4-1.5 מיליארד דולר בספטמבר לבדו.
- מהמרים כבדים: פלטפורמות ההימורים פולימרקט וקלשי מטפסות לשווי שוק של מיליארדים
- בורסת ניו יורק תשקיע 2 מיליארד דולר בפולימרקט
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
שיתופי פעולה עם גופים אמריקאיים - כולל DraftKings ו-NHL
אחת ההתפתחויות המרכזיות היא שיתוף הפעולה החדש בין Polymarket לבין חברת ההימורים DraftKings. במסגרת ההסכם, Polymarket תשמש כגוף סליקה (clearinghouse) לפעילות בתחום שווקי התחזיות, בעקבות רכישת DraftKings את Railbird Technologies כחלק מכניסתה לשוקי החיזוי.