BYD הולכת בעקבות טסלה ומורידה מחירים

ייתכן ש-BYD מנסה להתאים עצמה להורדות המחירים של טסלה ולא מורידה מחירים כתוצאה מבעיות בביקוש. המכירות לשנה הנוכחית, הכוללות רכבים חשמליים והיברדיים, עלו ב-43% לעומת השנה שעברה ל-2.1 מיליון יחידות. האם ההורדה תגיע לישראל?
אדיר בן עמי | (8)

אחרי שטסלה TESLA INC חתכה את מחירי הרכבים שלה ברבעון הראשון, עכשיו מגיעה מובילת הרכבים החשמליים בסין BYD וחותכת המחירים ברבעון השני. בינתיים זה בעולם, אבל זה עשוי להתגלגל גם אלינו. ראינו בעבר שאחרי הורדת מחירים שטסלה ביצעה בארה"ב זה תוך שבועות הגיע גם לישראל. סיכוי טוב שגם במקרה של BYD זה יחלחל לשוק המקומי.

נזכיר שגם בארץ BYD היא המובילה הבלתי מעורערת של שוק הרכב החשמלי. למרות שהיא הושקה רק לפני 9 חודשים היא מובילה במסירות רכבים עם קצב שהולך ועולה - מעל 2,000 רכבים בחודש.

אנליסט Citi ג'ף צ'ונג מציין כי BYD הורידה מחירים על שורה של כלי הרכב  שלה. זהו הקיצוץ השני ב-"210 השעות האחרונות", כתב צ'ונג. לפני כשבוע, BYD הורידה את המחירים גם עבור הרכב החשמלי שלה Seal. ההורדה, המשתנה בהתאם לגרסה, נעה בין כ-3% ל-10%. מחיר הרכב מתחיל כעת בכ-28 אלף דולר. מחיר דגם 3 של טסלה בגרסתו הבסיסית, נמכר בסין בכ-34 אלף דולר.

הורדות מחירים יכולות הרבה פעמים לאותת על צרות בשוק, אך במקרה הנוכחי לא נראה שיש בעיה בביקוש. המכירות לשנה הנוכחית, הכוללות רכבים חשמליים והיברידיים, עלו ב-43% לעומת השנה שעברה ל-2.1 מיליון יחידות. כשמכירות הרכבים החשמליים בלבד עלו ב-29% ל-1.5 מיליון רכבים ומכירות הרכבים ההיברידיים עלו ב-100% ל-600 אלף רכבים. המספרים האלה כנראה קצת מנופחים. צ'ונג, כתב שיצרניות הרכב ככל הנראה כללו כמה מכירות בתחילת מאי במספרי אפריל. עוד אמר כי הוא מצפה לשנה חזקה עבור מכירות EV בסין, עם עלייה במכירות רכבים של כ-30% לעומת שנה שעברה.

ייתכן ש-BYD מנסים להתאים את עצמם להורדות המחירים של טסלה, כשהאחרונה הורידה 6 פעמים את מחירי הרכבים שלה בעולם. הורדות מחירים שכנראה השיגו את מטרתן, היא הצליחה להגדיל את נתח השוק שלה בסין ברבעון הראשון והגדילה את המכירות בכמעט 30% לעומת השנה שעברה. הורדות המחירים חושפות גם את הסיכונים כשמשתמשים בהם בתור כלי להשגת נתח שוק. כשכולם מורידים מחירים, נתחי השוק לא משתנים הרבה וכולם במצב גרוע יותר כי הם מרוויחים פחות. חוץ מהצרכנים.

BYD וטסלה הן שתי יצרניות הרכבים החשמליים היחידות המייצרות רווחים בעקביות והורדות מחירים מצידן מפעילה לחץ על שאר יצרניות הרכבים החשמליים. כשלשאר החברות קצת יותר מורכב להוריד מחירים.

טסלה פרסמה לא מזמן את דוחותיה לרבעון הראשון של 2023 לפיהם הכנסותיה הסתכמו ב-23.33 מיליארד דולר בעוד צפי האנליסטים בשוק עמד על הכנסות של 23.35 מיליארד דולר החברה דיווחה על רווח מתואם של 85 סנט למניה בעוד הצפי היה לרווח מתואם של 86 סנט למניה. הפספוס הגדול היה בתזרים המזומנים החופשי שעמד על 400 מיליון בלבד, הרבה מתחת הצפי ל-2.23 מיליארד דולר. 

קיראו עוד ב"גלובל"

תגובות לכתבה(8):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 4.
    נתי 20/05/2023 23:08
    הגב לתגובה זו
    היה לי אטו 3 חצי שנה לא שווה יותר מ120 אלף
  • 3.
    ליד דגמי טסלה byd ,הם רכבי בסיס נחותים שנימכרים כא 19/05/2023 13:51
    הגב לתגובה זו
    ליד דגמי טסלה byd ,הם רכבי בסיס נחותים שנימכרים כאן במחיר גבוה יחסית לרמתם. מעניין כמה מרוויח היבואן.
  • ליאור 26/05/2023 09:47
    הגב לתגובה זו
    ה BYD ממש לא רכב בסיסי נחות, מתחרה רצינית לטסלה באוסטרליה עולה כ 100000 ש"ח קח בחשבון שלא כל הרווח הולך ליבואן יש גם מיסים למדינה לא מעטים
  • 2.
    מהנדס 19/05/2023 08:20
    הגב לתגובה זו
    המחירים צריכים לרדת עוד
  • שלום 20/05/2023 12:13
    הגב לתגובה זו
    אמנם יש פחות רכיבים אבל העלות גבוהה. בעתיד סביר שהעלויות ירדו.
  • דוב 20/05/2023 11:46
    הגב לתגובה זו
    רכב חשמלי יותר יקר לצייר
  • שרון 19/05/2023 14:22
    הגב לתגובה זו
    רכב חשמלי ירד לרמת מחיר מכונית רגילה + תוספת על הבטריה. בהורדה של 30% עדיין ריווחי מאוד.
  • 1.
    טסלה עומדת להעלות המחירים מחדש. (ל"ת)
    רק לא חשמלי 19/05/2023 02:14
    הגב לתגובה זו
וול סטריט אפל אנבידיה (דאלי)וול סטריט אפל אנבידיה (דאלי)

השבוע שאחרי ג'קסון הול ולפני אנבידיה - האנליסטים מתכוננים לוול סטריט

כנס הקיץ הצליח לחמם את השווקים שסיימו את השבוע בעליות חדות - אבל לא כל האנליסטים משוכנעים שפאוול בדרך לשחרר את החגורה; המהמורות שבדרך: נתוני ליבה בלוח האירועים הכלכלי וגם התוצאות הכספיות של מלכת ה-AI - אנבידיה  

מנדי הניג |
נושאים בכתבה וול סטריט

וול סטריט עשתה כבר כברת דרך, חידוש הסייקל של הורדות הריבית נראה קרוב מאי פעם ואפילו פאוול ההססן נשמע הרבה יותר החלטי. אולי זה אוויר ההרים של ווימינג שעשה את זה, אולי זה שוק התעסוקה שאותת על סימני שבירה. כך או כך באחד הנאומים הכלכליים המתוקשרים ביותר בשנה האחרונה פאוול שם את היסודות להקלה מוניטרית אפילו כבר בהחלטת הריבית הקרובה ב-20 לספטמבר. אגב, כולם הקשיבו לפאוול אבל מהסימפוזיון עלו גם קולות אחרים, מהוססים יותר וחשדניים כלפי ההחלטה הבאה - ג’קסון הול, בין וול סטריט לוויומינג: מה חושבים הנגידים?

המשקיעים ניגשים אל שבוע המסחר עם תחושה של הקלה זמנית, אבל עם עיניים על המטרה. הנאום של יו"ר הפד' התקבל בשוק ככזה שפותח את הדלת להפחתת ריבית במידה וההאטה בכלכלה תוכח.אבל עם זאת בין השורות קיבלנו את המסר שהפד' צריך את ה"תירוצים" כדי להוריד ריבית, הוא צריך נתונים שיצדיקו את זה. ריבית זה קל להוריד, אבל אינפלציה זה ממש קשה.

כך או כך התגובה המיידית בשווקים הייתה ירידה בתשואות האג"ח הממשלתיות ועליות במדדי המניות. מדד ה-S&P 500 עלה 1.5%, מדד הנאסדק עלה 1.9% ומדד הדאו ג'ונס עולה גם הוא 1.9%. מדד המניות הקטנות, הראסל 200, הוביל את העליות עם זינוק של כ-3.8%. תשואת האג"ח ל-10 שנים ירדה ל-4.26%. מדד הפחד - ה-VIX צנח לרמה של 14 נקודות, כשהוא אומר לנו שוול סטריט "החליפה קלטת" מרמות פחד קיצוניות מהתחלת מלחמת המכסים, לתאוות בצע ותיאבון לסיכון שמתחיל להתפשט בשווקים.

יוני פנינג, ממזרחי טפחות, גם ניתח את הטון של פאוול בכנס הקיץ והוא מציין כי המשקל שנתן פאוול לשוק העבודה ולסיכונים שבו, בשילוב העובדה שהמדיניות נמצאת בטריטוריה מצמצמת, הם הגורמים שמובילים את השוק לתמחר הסתברות של כ-90% להפחתת ריבית כבר בספטמבר לעומת כ-70% בלבד לפני הנאום. אחרי התגובה המיידית, ממשיך פנינג, ירדה ההסתברות בהמשך לכ-80%, אבל עקום התשואות כולו נותר מתון משמעותית, עם ירידה של כמעט 10 נ"ב בטווחים הקצרים". 

פנינג מזכיר כי בעוד נאום ג'קסון הול של 2022 סימן נקודת תפנית לעליות חדות בתשואות והידוק מוניטרי ממושך, השנה התגובה הראשונית הייתה דווקא הפוכה: ירידה בתשואות ועליות במדדים. הוא רוצה להזהיר ש"היסטורית, התגובה המיידית לנאום לא תמיד חוזה את המשך המגמה".

אנבידיה גנסן הואנג
צילום: טוויטר

האם המניה שמחזיקה את השווקים תעמוד בציפיות?

אנבידיה תדווח ברביעי אחרי הנעילה והשוק כוסס את הציפורניים: הצפי עומד להכנסות של  45.86 מיליארד דולר ורווח למניה שיסתכם בדולר אחד שיבואו בתמיכת הביקושים לשבבים עבור תעשיית הבינה המלאכותית; אבל לצד האופטימיות יש את מי שחושש שחגיגת ה-AI מתחילה להראות סימני עייפות

מנדי הניג |
נושאים בכתבה אנבידיה

עוד יומיים אחרי סגירת המסחר נקבל את הדוחות הכי מעניינים לעונה. אנבידיה תדווח על ההכנסות שלה ושורת הרווח, תתן לנו פילוח על הביקושים במגזרי הפעילות וברחבי העולם כשבמוקד יהיה גם השוק הסיני שאחראי לכחמישית מהרווחים של הענקית והיה במרכז "הורדות היידים" בין ממשל טראמפ לשי. 

אנבידיה מתקרבת לפרסום הדוחות כשציפיות המשקיעים בשיא. זה מסוכן. כי הסיכויים לאכזבה הרבה יותר גדולים, למשקיעים יכול להיות הרבה גורמים שמאיימים על התוצאות ברקע יש עדיין חוסר ודאות סביב המכירות בסין והגבלות היצוא של ארה"ב עבור השוק הסיני גורמים למשנה זהירות עבור המשקיעים. בינתיים מניית אנבידיה שזינקה בכ-35% מתחילת השנה נסחרת בשווי שוק של 4.3 טריליון דולר, סגרה בשישי סביב 177.99 דולר אחרי עלייה של 1.7%, היא פותחת את ״שבוע התוצאות״ שלה עם ירידה קלה של 0.2%.

הציפיות של האנליסטים

הקונצנזוס בשוק עומד על הכנסות של כ־45-46.5 מיליארד דולר ברבעון, ורווח למניה של כ־1.00 דולר - עלייה שנתית של יותר מ־50% בהכנסות וכ־47% ברווח למניה. עיקר הצמיחה מיוחסת לביקוש המתמשך לשבבי Blackwell ולמערכות NVL שמשולבות במרכזי נתונים. עם זאת, מעבר למספרים עצמם, המשקיעים יעקבו בעיקר אחרי ההסכתכלות קדימה: כל סטייה מהציפיות יכולה לגרום לתנודתיות חדה במניה, במיוחד ברמות תמחור הנוכחיות שמגלמות צמיחה מהירה לאורך זמן.

השוק הסיני, שתרם בשנה האחרונה כ־13% מהכנסות אנבידיה, ממשיך להיות במוקד. מגבלות היצוא האמריקאיות על שבבי AI מתקדמים פגעו בהכנסות, ובאנבידיה רשמו ברבעון הראשון של השנה מחיקה של כ־4.5 מיליארד דולר הקשורה לשבב H20 שנועד לשוק הסיני. לאחרונה דווח כי אנבידיה עצרה זמנית עבודות ייצור ואריזה של H20 אצל שותפים בעקבות הנחיות של בייג'ינג, בעוד במקביל מתפרסמות ידיעות על פיתוח שבב חדש מותאם לסין ועל אפשרות להסדר רגולטורי שיאפשר מכירות בתנאים חדשים. אף אחד מהדיווחים הללו לא אושר רשמית, אך הם ממחישים עד כמה סוגיית סין עשויה להשפיע על התמונה קדימה.


הביקושים לשבבים


הגידול בביקוש לשבבים עבור תעשיית ה-AI בעיקר עבור מרכזי נתונים ממשיך להיות מנוע הצמיחה המרכזי של אנבידיה. חברות ענק כמו מיקרוסופט, מטא, אמזון ואלפבית (חברת האם של גוגל) מגבירות את ההשקעות בתשתיות AI בהיקפים חסרי תקדים, המוערכים בכמיליארד דולר ביום. הכנסות מגזר מרכזי הנתונים של אנבידיה זינקו ל-35.6 מיליארד דולר  עלייה שנתית של 93% והן צפויות להמשיך לגדול עם הטמעת מערכות Blackwell. מנכ"ל החברה, ג'נסן הואנג, ציין כבר שהביקוש ל-Blackwell הוא ״חסר תקדים" והוא הצביע על פוטנציאל נוסף בשיתוף הפעולה עם חברת DeepSeek הסינית, שפיתחה מודל AI מתקדם.