BYD הולכת בעקבות טסלה ומורידה מחירים
אחרי שטסלה TESLA INC חתכה את מחירי הרכבים שלה ברבעון הראשון, עכשיו מגיעה מובילת הרכבים החשמליים בסין BYD וחותכת המחירים ברבעון השני. בינתיים זה בעולם, אבל זה עשוי להתגלגל גם אלינו. ראינו בעבר שאחרי הורדת מחירים שטסלה ביצעה בארה"ב זה תוך שבועות הגיע גם לישראל. סיכוי טוב שגם במקרה של BYD זה יחלחל לשוק המקומי.
נזכיר שגם בארץ BYD היא המובילה הבלתי מעורערת של שוק הרכב החשמלי. למרות שהיא הושקה רק לפני 9 חודשים היא מובילה במסירות רכבים עם קצב שהולך ועולה - מעל 2,000 רכבים בחודש.
אנליסט Citi ג'ף צ'ונג מציין כי BYD הורידה מחירים על שורה של כלי הרכב שלה. זהו הקיצוץ השני ב-"210 השעות האחרונות", כתב צ'ונג. לפני כשבוע, BYD הורידה את המחירים גם עבור הרכב החשמלי שלה Seal. ההורדה, המשתנה בהתאם לגרסה, נעה בין כ-3% ל-10%. מחיר הרכב מתחיל כעת בכ-28 אלף דולר. מחיר דגם 3 של טסלה בגרסתו הבסיסית, נמכר בסין בכ-34 אלף דולר.
הורדות מחירים יכולות הרבה פעמים לאותת על צרות בשוק, אך במקרה הנוכחי לא נראה שיש בעיה בביקוש. המכירות לשנה הנוכחית, הכוללות רכבים חשמליים והיברידיים, עלו ב-43% לעומת השנה שעברה ל-2.1 מיליון יחידות. כשמכירות הרכבים החשמליים בלבד עלו ב-29% ל-1.5 מיליון רכבים ומכירות הרכבים ההיברידיים עלו ב-100% ל-600 אלף רכבים. המספרים האלה כנראה קצת מנופחים. צ'ונג, כתב שיצרניות הרכב ככל הנראה כללו כמה מכירות בתחילת מאי במספרי אפריל. עוד אמר כי הוא מצפה לשנה חזקה עבור מכירות EV בסין, עם עלייה במכירות רכבים של כ-30% לעומת שנה שעברה.
- האם תעשיית הרכב בסין לקראת האטה?
- ניתוח - מעל 200,000 חשמליות נמכרו בישראל. BYD וטסלה מובילות
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
ייתכן ש-BYD מנסים להתאים את עצמם להורדות המחירים של טסלה, כשהאחרונה הורידה 6 פעמים את מחירי הרכבים שלה בעולם. הורדות מחירים שכנראה השיגו את מטרתן, היא הצליחה להגדיל את נתח השוק שלה בסין ברבעון הראשון והגדילה את המכירות בכמעט 30% לעומת השנה שעברה. הורדות המחירים חושפות גם את הסיכונים כשמשתמשים בהם בתור כלי להשגת נתח שוק. כשכולם מורידים מחירים, נתחי השוק לא משתנים הרבה וכולם במצב גרוע יותר כי הם מרוויחים פחות. חוץ מהצרכנים.
BYD וטסלה הן שתי יצרניות הרכבים החשמליים היחידות המייצרות רווחים בעקביות והורדות מחירים מצידן מפעילה לחץ על שאר יצרניות הרכבים החשמליים. כשלשאר החברות קצת יותר מורכב להוריד מחירים.
טסלה פרסמה לא מזמן את דוחותיה לרבעון הראשון של 2023 לפיהם הכנסותיה הסתכמו ב-23.33 מיליארד דולר בעוד צפי האנליסטים בשוק עמד על הכנסות של 23.35 מיליארד דולר החברה דיווחה על רווח מתואם של 85 סנט למניה בעוד הצפי היה לרווח מתואם של 86 סנט למניה. הפספוס הגדול היה בתזרים המזומנים החופשי שעמד על 400 מיליון בלבד, הרבה מתחת הצפי ל-2.23 מיליארד דולר.
- 4.נתי 20/05/2023 23:08הגב לתגובה זוהיה לי אטו 3 חצי שנה לא שווה יותר מ120 אלף
- 3.ליד דגמי טסלה byd ,הם רכבי בסיס נחותים שנימכרים כא 19/05/2023 13:51הגב לתגובה זוליד דגמי טסלה byd ,הם רכבי בסיס נחותים שנימכרים כאן במחיר גבוה יחסית לרמתם. מעניין כמה מרוויח היבואן.
- ליאור 26/05/2023 09:47הגב לתגובה זוה BYD ממש לא רכב בסיסי נחות, מתחרה רצינית לטסלה באוסטרליה עולה כ 100000 ש"ח קח בחשבון שלא כל הרווח הולך ליבואן יש גם מיסים למדינה לא מעטים
- 2.מהנדס 19/05/2023 08:20הגב לתגובה זוהמחירים צריכים לרדת עוד
- שלום 20/05/2023 12:13הגב לתגובה זואמנם יש פחות רכיבים אבל העלות גבוהה. בעתיד סביר שהעלויות ירדו.
- דוב 20/05/2023 11:46הגב לתגובה זורכב חשמלי יותר יקר לצייר
- שרון 19/05/2023 14:22הגב לתגובה זורכב חשמלי ירד לרמת מחיר מכונית רגילה + תוספת על הבטריה. בהורדה של 30% עדיין ריווחי מאוד.
- 1.טסלה עומדת להעלות המחירים מחדש. (ל"ת)רק לא חשמלי 19/05/2023 02:14הגב לתגובה זו

עובדי Wix הפסידו 400 מיליון דולר; כל עובד איבד 110 אלף דולר
כשהנהלת החברה, אבישי אברהמי, ניר זוהר וליאור שמש, מימשו בעשרות מיליוני דולרים - הם ידעו מה שהם עושים; רוב העובדים "אכלו אותה"
מניית וויקס Wix Wix.com -1.98% התחילה את השנה במחיר של 215 דולר, שווי של 12 מיליארד דולר ועם תקוות גדולות אחרי שזינקה ב-90% בשנה. הנהלת החברה ביטלה את חששות המשקיעים מתחרות מחברות שיאמצו AI כדי להתחרות ביכולת בניית האתרים של וויקס, וטענה שמדובר בפלטפורמה שלא ניתנת להחלפה. האנליסטים החמיאו והמגמה נראתה חיובית. בפועל, זו היתה אחת השנים הגרועות של החברה (בינתיים) כשהמניה נופלת ב-55% מהמחיר בתחילת השנה ל-95 דולר. השווי ירד ל-5.3 מיליארד דולר.
הנהלה אולי יהירה, אולי מנותקת שלא הבינה את גודל האירוע, ואולי ניסתה להחביא את הבעיה. אנליסטים הלכו שבי אחריה. התעוררות מאוחרת ורכישת סטארטאפ בן כמה חודשים עם 2-3 עובדים במחיר של 80 מיליון דולר סימנה מפנה. רכישת סטארט אפ של AI שיכול לפתוח את הדרך לחברה שתקועה במירוץ ה-AI הוא סימן לכישלון בדרך עד כה. תחליטו - אתמול הייתם בטוחים בכיוון ופתאום אתם בהיסטריה? ובכל זאת, השוק אהב את הרכישה. למרות שזו היתה, בין השורות, הודאה ברורה בטעות ובהתעוררות מאוחרת. עברו כמה חודשים והובן באופן ברור - החברה לא צומחת, הרכישה מוסיפה לה צמיחה חיצונית, אבל הפעילות המסורתית בבעיה. הסיפור האמיתי נחשף.
כל חברות התוכנה נמצאות בבעיה - יש פוטנציאל תחרות ענק מצד ה-AI. פיתוחי תוכנה שלקח שנים להרים אותם, יכולים להיות מוכנים היום בימים ושבועות. נכון, חברה זה לא רק מוצר התוכנה, זה הרבה מסביב - תפעול, שיווק, לקוחות, אבל המוצר זה העיקר. האלטרנטיבות AI יכולות להוביל להחלפה של מוצרי וויקס ויכולות להביא לתחרות על המחיר. בכל מצב זה הפסד לוויקס, והשוק הפנים שיש בעיה קשה בדוחות האחרונים לפני כשבוע - וויקס התרסקה אבל "הכתובת הייתה על הקיר": איך יכולתם לדעת שהיא במצוקה?

- וויקס התרסקה אבל "הכתובת הייתה על הקיר": איך יכולתם לדעת שהיא במצוקה?
- וויקס צונחת 16% למרות תוצאות טובות - הסיבה היא בתחזית ובאיום מ-AI
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
המנהלים - אבישי אברהמי, ניר זוהר וליאור שמש מכרו מניות בכמויות גדולות בכל השנה האחרונה. עשו בשכל. אבל תראו מה קרה לעובדים - אלו החזיקו במניות חסומות (RSUs) שניתנות כחלק מהשכר השוטף והם הפסידו סדר גודל של 400 מיליון דולר. בתחילת השנה הם החזיקו 3.34 מיליון מניות כשכל מניה היתה שווה כאמור 215 דולר. מדובר על ערך של 718 מיליון דולר. כעת זה שווה 318 מיליון דולר.

אפי קפיטל: מאחורי 888 הדירות - מרוויחה תחת מינוף גדול
אפי קפיטל נדל״ן אפי קפיטל 0% מפרסמת את דוחות הרבעון השלישי - רווח מפעולות רגילות של כ-47 מיליון שקל לעומת 33 מיליון שקל בתקופה המקבילה, רווח נקי של 18 מיליון שקל והון עצמי של 509 מיליון שקל. המינוף של החברה גדול, חלק ממנו נלקח מגופים בנקאיים, חלק משמעותי גם מהציבור - הנפקת חוב וחלק מגופים חוץ בנקאיים. היקף החוב נטו של החברה מוערך בכ-1.6 מיליארד שקל. מול זה יש לחברה נכסים ובעיקר מלאי בערך מאזני של 1.6 מיליארד שקל. ההון שלה כ-500 מיליון שקל ממנף את המאזן הגדול. זאת לא רק אפי, הרבה חברות ייזום נמצאות ביחסי המינוף האלו. אם השוק יחזור לתפקד, הכל יהיה בסדר. אחרת, המלאי הזה יכול להישחק, המימון יעלה.
לאפי יש פתרונות ונגישות לשוק ההון, אבל הריבית על החוב הסחיר לא נמוכה וניתן להעריך שהריבית אצל הגופים החוץ בנקאיים יקרה הרבה יותר. כל זה כשהחברה נמצאת כמעט באופן קבוע בתזרים מפעילות שוטפת שלילי.
הרווח התפעולי אולי עולה - אבל הריבית אוכלת את השורה התחתונה
בתשעת החודשים הראשונים
של השנה הסתכמו הכנסות החברה ב-483 מיליון שקל, לעומת 323 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד - קפיצה משמעותית שכוללת גם צמיחה בעבודות לשותפים ובדמי ניהול, ולא רק במכירת דירות. הרווח מפעילות רגילה עלה ל-47 מיליון שקל לעומת 33 מיליון שקל אשתקד, והחברה מציגה שיפור
ברווח הגולמי ובפעילות השוטפת של הפרויקטים. אלו המספרים שעליהם מתבסס המסר של ״רווחיות חזקה״.
הרווח הנקי לתשעת החודשים ירד כאמור ל-17.7 מיליון שקל, בעיקר בגלל קפיצה בהוצאות המימון על רקע היקף חוב גבוה. במקביל, החברה עדכנה
את אומדן ההכרה בהכנסות משירותי ניהול פרויקטים והכירה בתוספת הכנסות של כ-9.1 מיליון שקל לפני מס (מתוכן כ-3.3 מיליון שקל ברבעון השלישי בלבד) - סעיף נוח שמחזק את הרווח השנה, אבל לא בהכרח משקף קצב הכנסות שחוזר על עצמו. עבור משקיע, זה אומר שחלק מהעלייה ברווחיות
מגיע מהחלטות חשבונאיות ומהוצאות מימון שנוגסות ברווח, ולא רק משיפור חד בפעילות הליבה.
- אפי קפיטל ומיכמן מימון מקימות פרויקט של 1.3 מיליארד שקל בביתר עילית
- אפי קפיטל מקימה מתחם עסקים חדש באשקלון: הכנסות צפויות של כ-215 מיליון שקל
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
״מכירת 888 דירות״: כמה נחתמו בפועל?
בהודעה לעיתונות מדגישה
אפי קפיטל כי מתחילת השנה מכרה 888 דירות - נתון שמקבל מקום בולט יחד עם המחיר הממוצע בשוק החופשי, העומד על כ-2 מיליון שקל לדירה, ופריסה רחבה של פרויקטים מנהריה ועד אופקים. עבור מי שקורא רק את ההודעה, זה נראה כמו קצב מכירות יציב ואף גבוה ביחס לשנים קודמות.
