מורגן סטאנלי נותן להארלי דייוידסון דירוג תשואת שוק ואפסייד של 16%
אנליסטים מטעם בנק ההשקעות האמריקאי MORGAN STANLEY (סימול: MS) סקרו את מניית HARLEY-DAVIDSON INC (סימול: HOG) וטענו כי השוק האמריקאי מתמחר את המניה בצורה זולה מידי, ומנגד הגיעו למסקנה כי הם צופים שהמניה תהיה שורית מבעבר. בנוסף לכך שינה הבנק את המלצתיו בנוגע למניה לתשואת שוק, לאחר שזאת עמדה על תשואת חסר.
שער בסיס המניה של הארלי דייוידסון עמד הבוקר על כ-34.57 דולר, המשקפים מכפיל רווח של קרוב ל-9 ביחס לתחזיות החברה לשנת 2022 לאחר שאלו עמדו על כ-3.92 דולר למניה. מדובר בדיסקאונט של כ-30% על מכפיל המניה הממוצע ההיסטורי של הארלי דייוידסון שעמד על כ-12.4. בשל כך, מעלים האנליסטים את מחיר היעד של המניה לכ-40 דולר, המשקפים אפסייד של קרוב ל-16% על שער הבסיס הבוקר. עד כה עמד מחיר היעד של המניה מטעם הבנק על כ-39 דולר למניה.
עוד אמרו האנליסטים כי יחס הסיכון סיכוי של המניה חיובי יותר ממה שמעניק לו השוק, וזאת לאחר שבמהלך תשעת החודשים האחרונים ירד מחירה בכ-13.4% (לאחר שבתחילת אפריל של השנה הקודמת עמד זה על כ-39.96 דולר למניה) כאשר במקביל אליו עשה מדד ההשוואה - ה-S&P 500 תשואה של כ-12.3% בתקופה זו.
על אף כי האנליסטים אינם סבורים שהכל ורוד בעתידה של הארלי דייוידסון, הם אכן סבורים שהמניה נותרה מתומחרת בזול אפילו ביחס לקשיים הצפויים לה. עוד מציינים אלו כי הכנסות החברה צפויים לגדול בכ-8% ובכ-3% במהלך שנת 2022 ו-2023 בהתאמה ובכך צופים בבנק הכנסות של כ-4.05 דולר למניה בשנת 2023, וזאת בשוואה ל -3.08 בשנת 2021.
- קרסו רוכשת את מטרו מוטור: מה השווי וכמה זה יעזור לקרסו?
- מטרו מוטור עם תחזית אופטימית לשוק הדו גלגלי בישראל ב-2025
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
עוד מאמינים במורגן סטנלי כי השוק אינו מעניק שווי ראוי לפיצול האחרון שצפוי להתחרש בין מניית האופנועים לבין חברת האופנועים החשמליים "LiveWire" שעד כה היוותה חלק ממנה. לאחר הפיצול וכשתונפק המניה באמצעות מיזוג ספאק ובשווי של כ-1.77 מיליארד דולר, תחזיק הארלי דייוידסון בכ-74% ממנה. לאחר הפיצול, מעריך הבנק כי מחיר המניה ההוגן של ענקית האופנעים יעמוד על כ-36 דולר, בעוד שחלקה של "LiveWire" יעמוד על כ-4 דולר (וזאת לפי שיעור אחזקה של הארלי דייוידסון)
הארלי דייוידסון צפויה לספק תחזיות מדוייקות יותר לגבי האופן בו החברה מתכוונת להנפיק את "LiveWire" במועד פרסום הדוחות הרבעוניים אותם תציג החברה ב-8 בפברואר, בעוד שמיזוג הספאק צפוי להיות מושלם במהלך המחצית הראשונה של שנת 2022.

מה ההון הממוצע של ישראלי ומה ההון של אמריקאי?
כמה עשירים יש בעולם? על פערי עושר לא נתפסים בין המאיון לבין היתר בארץ ובעולם וגם - מיהו עשיר באמת?
היקף העושר העולמי מגיע ל-600 טריליון דולר, עלייה של 4.6% משנה קודמת, אך הריכוז בידי מיעוט קטן הגיע לרמות גבוהות. לפי דוח World Inequality Report , בשיתוף UNDP, העשירון העליון מחזיק ב-75% מהעושר הפרטי העולמי, בעוד מחצית התחתונה מחזיק ב-2% בלבד. המאיון העליון, כ-55,000 איש, שולט ב-6.1% מהעושר – סכום השווה פי 3.05 לעושר של 3.8 מיליארד איש במחצית התחתונה. העושר הממוצע במאיון זה עומד על 1.1 מיליון דולר, לעומת 7,000 דולר במחצית התחתונה.
על פי הדוח יש בעולם כ-60 מיליון מיליונרים שמחזיקים ב-48.1% מהעושר, כשהשנה התווספו כ-700 אלף מיליונרים חדשים, רובם בצפון אמריקה. העושר הגלובלי צמח פי 6 ביחס להכנסה מאז שנות ה-90, בעיקר מנכסים פיננסיים באסיה ובאמריקה. עם זאת, שוויון העושר ירד ב-0.4% מאז 2000, עם מקדם ג'יני ממוצע של 0.70 במדינות כמו ברזיל ורוסיה, לעומת 0.40 בסלובקיה ובבלגיה. ארגון אוקספם דיווח כי עושר 3,000 המיליארדרים גדל ב-2 טריליון דולר ב-2024, פי 3 מהשנה הקודמת, בעיקר מירושות ומונופולים.
מבחינה אזורית, צפון אמריקה ואירופה מובילות בעושר ממוצע של 595,000 דולר לאדם, לעומת 35,000 דולר באמריקה הלטינית. באזור המזרח התיכון וצפון אפריקה, העשירון העליון אוחז ב-73% מהעושר, ומחצית התחתונה ב-1%. כ-83% ממדינות העולם, המייצגות 90% מהאוכלוסייה, סובלות מאי-שוויון גבוה, עם תחזית להעברת 70 טריליון דולר בירושות עד 2035, מגמה שצפויה להרחיב את הפערים.
לריכוז העושר השלכות סביבתיות משמעותיות: העשירון העליון אחראי ל-77% מהפליטות הפרטיות, בעוד מחצית התחתונה תורמת 3% אך צפויה לספוג 74% מההפסדים עד 2050.
- מה ההון של הישראלי הממוצע? לא מה שחשבתם
- לראשונה מזה עשור: יותר מיליארדרים אמריקאיים מסיניים; מי נמצא בראש הרשימה?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בתחום המגדרי, נשים מרוויחות 20% פחות מגברים בממוצע, עם 32% מההכנסה מעבודה כולל עבודה ביתית לא-מתוגמלת (53 שעות שבועיות לעומת 43 לגברים). באזור המזרח התיכון וצפון אפריקה, נשים אחראיות ל-16% מההכנסה מעבודה, השיעור הנמוך בעולם.
אילון מאסק ספייסXהאם ספייסX תהיה חברה של טריליון דולר?
מה עושה ספייסX של אילון מאסק, למה מעריכים שהיא תהיה ה-IPO הגדול בהיסטוריה, והאם היא תהיה גדולה מטסלה?
עסקת מניות בה מכרו עובדים מניות לקרנות, מציבה את שוויה של ספייסX על 800 מיליארד דולר, זינוק של 100% לעומת 400 מיליארד דולר לפני כחצי שנה. המחיר למניה בעסקה עמד על 421 דולר, כפול ממחיר של 212 דולר בעסקאות קודמות. שווי זה ממקם את ספייסX מעל חברות פרטיות כמו OpenAI (שווי 500 מיליארד דולר) ובייטדאנס (שווי 200-250 מיליארד דולר), ומקרב אותה לענקיות ציבוריות כמו טסלה (שווי 1.5 טריליון דולר).
נראה שטסלה היא המודל לחיקו או הרף לפחות מבחינת השווי - אילון מאסק בעל השליטה והמנכ"ל של טסלה הוא גם המוביל של ספייסX ואנחנו כבר יודעים שהוא יודע להשביח חברות. מאסק יודע לקחת חלום ולהפוך אותו למציאות. החלומות האלו בינתיים לא בהכרח רווחיים מאוד, אבל וול סטריט מאוהבת. השווי של טסלה הוא לא קשור להיותה חברת רכבים, אלא חברת AI שעומדת בין המובילות בתחום עם תכנון להיות המובילה ברובוטקסי ורובוטים הומנואידים. השווי של ספייסX לא קשור לביצועים הנוכחיים שלה, אלא לפוטנציאל.
ספייסX יכולה להיות חברה בשווי של טסלה ואפילו יותר. העלייה בשווי ל-800 מיליון דולר נובעת מצמיחה בהכנסות, בעיקר מסטארלינק החברה הבת (הרחבה בהמשך) ומשיגורים תכופים יותר לחלל, אך העסקה גם מבטאת התקרבות להנפקה לציבור שאמורה להיות בשנה הבאה לפי שווי של 1.2-1.5 מיליארד דולר.
שווי של 1.5 מיליארד דולר, אם יהיה, משקף מכפיל של 100 על הכנסות 2025 המוערכות ב-15 מיליארד דולר, גבוה ממכפילי חברות טכנולוגיה ציבוריות כמו פלנטיר (70 על הכנסות 2026). השווי מבוסס על פוטנציאל עתידי - כמות המנויים שצפויה על פי מאסק לסטארלינק עד 2040 יכולה להגיע למאות רבות של מיליונים. ההכנסות בהתאם יעלו על 100 מיליארד דולר.
- חנות המחשבים הראשונה נפתחת לקהל הרחב ומה קרה היום לפני 15 שנה
- SpaceX מתקרבת לשווי של 800 מיליארד דולר ומאותתת על הנפקה אפשרית ב־2026
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
סטארלינק: מעצמה גלובלית
סטארלינק, רשת האינטרנט הלווייני של ספייסX, הפכה למקור ההכנסה העיקרי, עם 8 מיליון מנויים, עלייה מ-5 מיליון בפברואר ומ-7 מיליון בספטמבר. הצפי להכנסות מסטארלינק עומד על 11.8 מיליארד דולר ב-2025, ו-15.9 מיליארד דולר ב-2026. שירות זה מהווה 70% מהכנסות ספייסX, לעומת 30% משיגורים מסחריים וממשלתיים.
