טסלה
צילום: Dylan Calluy Unsplash

NIO צונחת ב-14% בעקבות המלצת מכירה של גולדמן זאקס

אחרי זינוק של מאות אחוזים האנליסטים של גולדמן זאקס מעדכנים כי "המחיר של NIO מדאיג" - העניקו למניה מחיר יעד של 7 דולרים, נמוך בכ-46% ביחס למחיר השוק
ערן סוקול | (11)

יצרנית הרכב החשמלי משנגחאי - ניו Nio, שנחשבת כמתחרה הקטנה של טסלה, צונחת ב-14% במסחר בוול סטריט לאחר שבגולדמן זאקס המליצו על מכירת המניה. האנליסטים של גולדמן סבורים שהמחיר בועתי -  "המחיר של NIO מדאיג. מדובר במחיר אופטימי למדי בהינתן תחזיות ההכנסות והרווחים". נזכיר ששוויה של החברה עלה פי 3 בתוך חודשיים לשווי של מעל 13 מיליארד דולר. 

בגולדמן זאקס העניקו למניה מחיר יעד של 7 דולרים, נמוך בכ-46% ביחס למחיר המניה בנעילת המסחר ביום חמישי.

בטווח הקצר, מעריכים בגולדמן זאקס כי לניו יהיו מספיק מזומנים לשנתיים הבאות בזכות גיוס הון שהתרחש לאחרונה, וחושבים שההכנסות יצמחו ב-80% בשנת 2020, ב-86% ב-2021, וב-72% ב-2022.

בטווח הארוך, העריכו בגולדמן זאקס כי המשך הצמיחה יתבסס על שיעור אימוץ הרכב החשמלי בסין ועל יכולתה של החברה למתג בהצלחה את הרכב שלה בסין, באופן אשר יאפשר לחברה לגבוה מחירים גבוהים על מוצריה.

בבנק ההשקעות ציינו כי הערכת החסר למניה עשויה להשתנות במקרה והחברה תאיץ את השקות המוצר שלה ותרחיב את מערך המוצרים, או אם תמריצים רגולטוריים חזקים מהצפוי יגדילו את הביקוש לרכבים חשמליים בקרב הצרכנים.

תגובות לכתבה(11):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 8.
    צביקה 20/07/2020 15:24
    הגב לתגובה זו
    נוכלים הפילו תמניה ל11$ וקנו אותה במליונים יצאו כתבות על זה
  • 7.
    red 19/07/2020 11:46
    הגב לתגובה זו
    ידוע כאחד מבתי ההשקעות שכל המלצה שלו באה מפוזיציה. כשהוריד את ההמלצה לטבע ל- 6$ הבנתי שזה היה הזמן לקנות.
  • NIRO 19/07/2020 12:46
    הגב לתגובה זו
    נטו אסטרטגיה של הגוף כחלק ממלחמה פולטית אמריקה נגד סין. NIO חבר מדהימה שרק תלך ותתחזק.
  • 6.
    ישראלים 18/07/2020 18:02
    הגב לתגובה זו
    יהיו אחרת ממה שחושבים , החברה נמצאת בתחילת הדרך ובמשך השנים הבאות התפתחויות חיוביות שיעפילו על המניה לעלות באחוזים נכרים .
  • 5.
    לפי דעתי הייתי רוכש ב-4.7 $ אם לא יהיו הפתעות (ל"ת)
    תש 18/07/2020 12:55
    הגב לתגובה זו
  • 4.
    007 18/07/2020 10:41
    הגב לתגובה זו
    הכל מסחרה ורמאות
  • שחף 18/07/2020 22:44
    הגב לתגובה זו
    ההבדל שטסלה זה בארה"ב וניו בסין. המשקיעים מחפשים חברות אמריקאיות להשקיע בהן, וטסלה היא אחת מהן. כל הכסף שזורם וחוסר אקשן לאנשים גורם להשקיע בדברים לא הגיוניים וסכומים לא הגיוניים.
  • 3.
    אין שם 18/07/2020 08:56
    הגב לתגובה זו
    המניה היא מנית חלום בדיוק כמו טסלה התחלה בדיוק כמו טסלה שווה לפחות 50 תישאלו את זאקס מה התימכור של ניקולה למי שמבין
  • 2.
    בקרוב חברת מכניות סינית חדשה li שמפסידה 10 אחוז על כול (ל"ת)
    שישקו 17/07/2020 22:30
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    דן 17/07/2020 21:24
    הגב לתגובה זו
    למשקיעים. ג.נ. רכשתי היום NIO שוב.
  • הנביא 18/07/2020 00:48
    הגב לתגובה זו
    אין כמו טסלה. מניה של פעם בעשור
מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל. קרדיט: רשתות חברתיותמוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל. קרדיט: רשתות חברתיות

"פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס לא ישרדו במתכונת הנוכחית עד סוף העשור"

מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל, טוען כי פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס-בנץ לא ישרדו במתכונתן הנוכחית עד סוף העשור; לדבריו, גרמניה תקועה בדיון “מופנה אחורה” במקום להשקיע בדור הבא של התחבורה: הרכב החשמלי והאוטונומי, ואומר כי “העתיד הוא נהיגה אוטונומית, לא נוסטלגיה”

רן קידר |

הסערה האחרונה בתעשיית הרכב הגרמנית התפרצה בעקבות ראיון טלוויזיוני שבו הזהיר פרופ’ מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל ואחד מהקולות המשפיעים בכלכלה האירופית, כי ייתכן ששלושת יצרניות הרכב הגדולות בגרמניה, פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס-בנץ, לא ישרדו במתכונתן הנוכחית עד סוף העשור. "אני לא רואה סיכוי ממשי לכך שבשנת 2030 הן ייראו כפי שהן נראות היום", אמר שולאריק. "אם התעשייה הזו לא תשנה כיוון, היא תחדל להתקיים במבנה הנוכחי". 

לדבריו, ייתכן שגרמניה תצטרך לאמץ "פתרון בסגנון וולוו", כלומר, כניסת משקיע אסטרטגי זר, אולי סיני, שיביא עמו טכנולוגיה, הון ושווקים חדשים. שולאריק הזכיר כי וולוו השוודית שייכת מאז 2010 לקבוצת ג'ילי הסינית, מהלך שהציל את החברה ממשבר והחזיר אותה לקדמת הבמה העולמית. 

הדיון מסתכל אחורה 

הביקורת של שולאריק אינה כלפי החברות בלבד, אלא גם כלפי השיח הציבורי והפוליטי בגרמניה. לדבריו, המדינה עסוקה בויכוחים מיושנים על תעשיית הדיזל והאנרגיה במקום להתמודד עם האתגר הבא: הרכב האוטונומי. "יש לי חשש אמיתי שאנחנו שוכחים את המהפכה הבאה", אמר. "בזמן שאנחנו מתווכחים על מה שהיה, סין וארה”ב כבר משקיעות הון עתק במערכות נהיגה אוטונומיות ובינה מלאכותית לרכב". 

שולאריק טען כי אם גרמניה לא תבצע שינוי מיקוד טכנולוגי אמיתי, היא תמצא עצמה מאחור בעידן שאחרי המנוע החשמלי, עידן הנהיגה החכמה. 

תגובות נגד: “תחזית מנותקת מהמציאות” 

יו״ר התאחדות תעשיית הרכב הגרמנית (VDA) דחתה את תחזיתו של שולאריק וכינתה אותה “אבסורדית”. לדבריה, היצרניות הגרמניות הן עדיין “חברות מצליחות ובעלות עתיד,” אך הן סובלות ממדיניות אנרגיה לא עקבית, עלויות ייצור גבוהות ומיסוי מכביד. פוליטיקאי בכיר מהמפלגה הירוקה, שהינו המועמד לתפקיד ראש ממשלת באדן-וירטמברג, לב תעשיית הרכב, הביע אופטימיות זהירה: “דיימלר לא תהיה בידיים סיניות כל עוד נעשה את העבודה שלנו,” אמר. “אם כולנו, החל בממשלה וכלה במהנדסים, ניקח אחריות, נוכל לשמור על המובילות של גרמניה בתחום התחבורה.” 

המשבר בתעשיית הרכב הגרמנית 

הפסדי עתק וירידות חדות ברווחיות מציבים את תעשיית הרכב הגרמנית בנקודת מפנה. פולקסווגן ופורשה דיווחו על הפסדים של מיליארדי יורו, ומרצדס-בנץ רשמה ירידה של 50% ברווח הנקי ברבעון האחרון. במקביל, הייצור הסיני הזול של רכבים חשמליים, לצד מכסים אמריקניים גבוהים ומדיניות אירופית מסורבלת, חונקים את כושר התחרות של היצרניות האירופיות. 

בנוסף, שערוריית הדיזל-גייט ממשיכה לפגוע באמון הצרכנים ובמיתוג “Made in Germany”. 

אילון מאסק ב"הופעה" לבעלי המניות (X)אילון מאסק ב"הופעה" לבעלי המניות (X)

שיעור מאילון מאסק: איך לדרוש טריליון דולר ולקבל את זה

בעלי המניות של טסלה אישרו למאסק חבילת תמריצים חדשה בהיקף עצום של 400 מיליון מניות, שמחזירה את חלקו בחברה ל־25%. מאחורי המספרים הבלתי נתפסים מסתתרת אסטרטגיית משא ומתן מבריקה וגם לא מעט אגו

אדיר בן עמי |
נושאים בכתבה אילון מאסק טסלה

לאחרונה החליטו בעלי המניות של טסלה Tesla -3.68%  להעניק לאילון מאסק חבילת תמריצים חדשה הכוללת 400 מיליון מניות נוספות. זה מצטרף ל־380 מיליון מניות שכבר ברשותו. המספרים כמעט בלתי נתפסים, אבל מאחוריהם מסתתר שיעור מעניין על ניהול משא ומתן וגם על הגבול הדק שבין ביטחון עצמי לחוצפה.


מאסק ביקש דבר אחד: להחזיר את חלקו בחברה ל־25%. הוא לא נימק מדוע, לא הציג טיעונים ולא ניסה לשכנע. הוא פשוט אמר שזה מה שהוא רוצה וקיבל את מבוקשו. החבילה הקודמת שלו, מ־2018, הייתה שווה אז כמה מיליארדי דולרים והיום מוערכת בכ־120 מיליארד. לכך מתווספת חבילת התמריצים מ־2012, ששווייה כיום כ־34 מיליארד דולר. במילים אחרות, עוד לפני העסקה החדשה, מאסק נהנה משכר ממוצע של כ־12 מיליארד דולר בשנה. לא בדיוק “עבודה בחינם”.


הפעם, החוזה כולל תנאי שאפתני במיוחד: מאסק צריך להוביל את טסלה לרווח תפעולי של 400 מיליארד דולר במהלך שנה אחת. לשם השוואה, טסלה צפויה להרוויח השנה כ־13 מיליארד דולר. כדי לעמוד ביעד, הוא צריך להגדיל את הרווחים פי שלושים.


האסטרטגיה היא לב הסיפור

הסכומים הם לא לב הסיפור, אלא האסטרטגיה. ג’ו־אלן פוזנר, פרופסורית לניהול באוניברסיטת סנטה קלרה, הסבירה שמאסק השתמש בעקרון “העיגון”. טכניקה שבה המספר הראשון שמועלה במשא ומתן קובע את המסגרת לכל המספרים הבאים. אם ההצעה הראשונה גבוהה מדי, שאר ההצעות יסתובבו סביבה. מאסק לא התחיל נמוך ולא בנה את הדרישות בהדרגה, הוא פתח בגדול, בטריליון דולר, מה שגרם לכל סכום אחר להיראות סביר בהשוואה.


פוזנר הסבירה שזו בדיוק הסיבה שכדאי להיות הראשון שמגיש הצעה במשא ומתן. אם מועמד לעבודה מצהיר שהוא שווה חצי מיליון דולר בשנה, גם אם המעסיק חשב להציע 150 אלף, השכר הסופי יהיה קרוב בהרבה להצעה הגבוהה.