טראמפ
צילום: Gage Skidmore ,www.flickr.com/photos

טראמפ: "אם תבחרו בנשיא הלא נכון, תוכנית ה-401K שלכם תרד לטימיון"

דו"ח התעסוקה הטוב באופן יחסי לחודש יוני מהווה כמובן סיבה לממשל להתגאות "בכלכלה החזקה של ארה"ב". במקביל, סוגיית הבחירות בארה"ב מתחממת
עמית נעם טל | (14)

הבחירות בארה"ב ממש מעבר לפינה ואין דבר טוב יותר עבור הממשל הנוכחי מדו"ח תעסוקה טוב (יחסית) בשביל לנסות לשפר עמדות אצל קהל הבוחרים. הנשיא טראמפ, שר האוצר מנוצ'ין והיועץ הכלכלי לארי קודלו כינסו היום (ה') מסיבת עיתונאים בה התגאו בשיפור הכלכלי. 

"הנתונים היום בשוק העבודה מוכיחים כי הכלכלה האמריקנית חוזרת והיא מאוד חזקה", כך טען היום הנשיא טראמפ והוסיף כי " הגענו ל-7.5 מיליון משרות חדשות ב-2 החודשים האחרונים ומדובר בשיא. ואני חושב שאנחנו נגיע למספרים טובים גם בחודשים הקרובים". 

טראמפ התייחס היום למצב התעסוקה של המיעוטים בארה"ב, ברקע למחאות החברתיות האלימות בתקופה האחרונה. "המשרות עבור האפרו אמריקאיים וההיספניים רשמו שיא בחודשיים האחרונים", טען הנשיא. חשוב להדגיש כי למרות דבריו של הנשיא, שיעור האבטלה בארה"ב עדיין נמצא ברמות שיא היסטוריות.

טראמפ טוען כי השנה הבאה צפויה להיות שנה היסטורית עבור הכלכלה האמריקנית, עם עלייה משמעותית במשרות העבודה. טראמפ התייחס גם לסוגיית בואינג, וטען כי היא בדרך לקבל אישור להחזיר את מטוסי ה-737 מקס לפעילות. 

בנוגע לנגיף הקורונה, טראמפ טוען היום כי "הנגיף תחת שליטה בארה"ב", למרות המספרים שעלו משמעותית בתקופה האחרונה. טראמפ הוסיף כי ארה"ב "עשתה את המעשה הנכון כאשר סגרה את הכלכלה, כי הצלנו חיים". 

בתוך כך, נראה כי סוגיית הבחירות עולה היום שלב, כאשר הנשיא טראמפ טוען כי "אם תבחרו בנשיא הלא נכון, תוכנית ה-401K שלכם תרד לטימיון".

צפו במסיבת העיתונאים של הנשיא

תגובות לכתבה(14):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 11.
    דובר ערבית 04/07/2020 06:41
    הגב לתגובה זו
    מעבר לאינטרס האישי הצר הוא לא רואה אף אחד. תמיכתו בביבי במטרה לקבל תמיכה בחזרה מביבי לגרום ליהודי אמריקה לתמוך בו בבחירות
  • 10.
    רם 03/07/2020 11:52
    הגב לתגובה זו
    אין קשר לביבי כל ראש ממשלה בישראל היה זוכה לתמיכה של טראמפ הנשיא אוהד ישראל הגדול בכל הזמנים. אוי לעולם לארה"ב ובמיוחד לישראל אם ביידן הגמגמן הסנילי וחבר מרעיו האנטישמים ייבחרו
  • 9.
    למען האמת 03/07/2020 10:54
    הגב לתגובה זו
    האיש דמנטי ולא כשיר כך שאם ייבחר הוא יודח במהרה ובמקומו תעלה סגניתו מהשמאל הקיצוני וההזוי.
  • 8.
    לאחרונה שינו את צורת החישוב בדו"ח התעסוקה. . . . (ל"ת)
    רבקה 03/07/2020 08:33
    הגב לתגובה זו
  • 7.
    תש 03/07/2020 06:51
    הגב לתגובה זו
    לאחר סיום שלטון הרפובליקנים בזמן בוש הבן לקח למעלה מ-4 שנים רק לייצב את הכלכלה בימי אובמה
  • 6.
    ועדין,הנשיא הכי טוב שהיה בהרה"ב (ל"ת)
    אפי 03/07/2020 02:34
    הגב לתגובה זו
  • 5.
    אנונימי 02/07/2020 23:59
    הגב לתגובה זו
    מה שהנשיא טראמפ תרם למשק האמריקאי שאפו. האיש עשה את הבלתי יאומן, גם אני הייתי ספקן אפילו שכל פעלה שלו הייתי עושה במדוייק. אצלנו ביבי על הפנים, הרג ורמס את המשק. קבלנו את ההפך הגרוע.
  • 4.
    אוי ויי יהוה 02/07/2020 21:37
    הגב לתגובה זו
    השקרן הגדול בהיסטוריה
  • אתה 03/07/2020 10:12
    הגב לתגובה זו
    אמריקאי או אולי מוחמד
  • 3.
    שמואל 02/07/2020 18:11
    הגב לתגובה זו
    שקרן פתולוגי.
  • 2.
    בדיוק כמו ביבי שוחד בחירות סיפורי פוגי ושקרים בלי בושה (ל"ת)
    סבתא 02/07/2020 17:24
    הגב לתגובה זו
  • משועממי כתבות 04/07/2020 00:16
    הגב לתגובה זו
    לכי צפי באיזה סרט גלדיאטורים נראה לי חסר לך שעשוע
  • אלי 03/07/2020 16:36
    הגב לתגובה זו
    אותו היועץ
  • 1.
    בוקי 02/07/2020 17:24
    הגב לתגובה זו
    ללא בושה
מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל. קרדיט: רשתות חברתיותמוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל. קרדיט: רשתות חברתיות

"פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס לא ישרדו במתכונת הנוכחית עד סוף העשור"

מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל, טוען כי פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס-בנץ לא ישרדו במתכונתן הנוכחית עד סוף העשור; לדבריו, גרמניה תקועה בדיון “מופנה אחורה” במקום להשקיע בדור הבא של התחבורה: הרכב החשמלי והאוטונומי, ואומר כי “העתיד הוא נהיגה אוטונומית, לא נוסטלגיה”

רן קידר |

הסערה האחרונה בתעשיית הרכב הגרמנית התפרצה בעקבות ראיון טלוויזיוני שבו הזהיר פרופ’ מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל ואחד מהקולות המשפיעים בכלכלה האירופית, כי ייתכן ששלושת יצרניות הרכב הגדולות בגרמניה, פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס-בנץ, לא ישרדו במתכונתן הנוכחית עד סוף העשור. "אני לא רואה סיכוי ממשי לכך שבשנת 2030 הן ייראו כפי שהן נראות היום", אמר שולאריק. "אם התעשייה הזו לא תשנה כיוון, היא תחדל להתקיים במבנה הנוכחי". 

לדבריו, ייתכן שגרמניה תצטרך לאמץ "פתרון בסגנון וולוו", כלומר, כניסת משקיע אסטרטגי זר, אולי סיני, שיביא עמו טכנולוגיה, הון ושווקים חדשים. שולאריק הזכיר כי וולוו השוודית שייכת מאז 2010 לקבוצת ג'ילי הסינית, מהלך שהציל את החברה ממשבר והחזיר אותה לקדמת הבמה העולמית. 

הדיון מסתכל אחורה 

הביקורת של שולאריק אינה כלפי החברות בלבד, אלא גם כלפי השיח הציבורי והפוליטי בגרמניה. לדבריו, המדינה עסוקה בויכוחים מיושנים על תעשיית הדיזל והאנרגיה במקום להתמודד עם האתגר הבא: הרכב האוטונומי. "יש לי חשש אמיתי שאנחנו שוכחים את המהפכה הבאה", אמר. "בזמן שאנחנו מתווכחים על מה שהיה, סין וארה”ב כבר משקיעות הון עתק במערכות נהיגה אוטונומיות ובינה מלאכותית לרכב". 

שולאריק טען כי אם גרמניה לא תבצע שינוי מיקוד טכנולוגי אמיתי, היא תמצא עצמה מאחור בעידן שאחרי המנוע החשמלי, עידן הנהיגה החכמה. 

תגובות נגד: “תחזית מנותקת מהמציאות” 

יו״ר התאחדות תעשיית הרכב הגרמנית (VDA) דחתה את תחזיתו של שולאריק וכינתה אותה “אבסורדית”. לדבריה, היצרניות הגרמניות הן עדיין “חברות מצליחות ובעלות עתיד,” אך הן סובלות ממדיניות אנרגיה לא עקבית, עלויות ייצור גבוהות ומיסוי מכביד. פוליטיקאי בכיר מהמפלגה הירוקה, שהינו המועמד לתפקיד ראש ממשלת באדן-וירטמברג, לב תעשיית הרכב, הביע אופטימיות זהירה: “דיימלר לא תהיה בידיים סיניות כל עוד נעשה את העבודה שלנו,” אמר. “אם כולנו, החל בממשלה וכלה במהנדסים, ניקח אחריות, נוכל לשמור על המובילות של גרמניה בתחום התחבורה.” 

המשבר בתעשיית הרכב הגרמנית 

הפסדי עתק וירידות חדות ברווחיות מציבים את תעשיית הרכב הגרמנית בנקודת מפנה. פולקסווגן ופורשה דיווחו על הפסדים של מיליארדי יורו, ומרצדס-בנץ רשמה ירידה של 50% ברווח הנקי ברבעון האחרון. במקביל, הייצור הסיני הזול של רכבים חשמליים, לצד מכסים אמריקניים גבוהים ומדיניות אירופית מסורבלת, חונקים את כושר התחרות של היצרניות האירופיות. 

בנוסף, שערוריית הדיזל-גייט ממשיכה לפגוע באמון הצרכנים ובמיתוג “Made in Germany”. 

אילון מאסק ב"הופעה" לבעלי המניות (X)אילון מאסק ב"הופעה" לבעלי המניות (X)

שיעור מאילון מאסק: איך לדרוש טריליון דולר ולקבל את זה

בעלי המניות של טסלה אישרו למאסק חבילת תמריצים חדשה בהיקף עצום של 400 מיליון מניות, שמחזירה את חלקו בחברה ל־25%. מאחורי המספרים הבלתי נתפסים מסתתרת אסטרטגיית משא ומתן מבריקה וגם לא מעט אגו

אדיר בן עמי |
נושאים בכתבה אילון מאסק טסלה

לאחרונה החליטו בעלי המניות של טסלה Tesla -3.68%  להעניק לאילון מאסק חבילת תמריצים חדשה הכוללת 400 מיליון מניות נוספות. זה מצטרף ל־380 מיליון מניות שכבר ברשותו. המספרים כמעט בלתי נתפסים, אבל מאחוריהם מסתתר שיעור מעניין על ניהול משא ומתן וגם על הגבול הדק שבין ביטחון עצמי לחוצפה.


מאסק ביקש דבר אחד: להחזיר את חלקו בחברה ל־25%. הוא לא נימק מדוע, לא הציג טיעונים ולא ניסה לשכנע. הוא פשוט אמר שזה מה שהוא רוצה וקיבל את מבוקשו. החבילה הקודמת שלו, מ־2018, הייתה שווה אז כמה מיליארדי דולרים והיום מוערכת בכ־120 מיליארד. לכך מתווספת חבילת התמריצים מ־2012, ששווייה כיום כ־34 מיליארד דולר. במילים אחרות, עוד לפני העסקה החדשה, מאסק נהנה משכר ממוצע של כ־12 מיליארד דולר בשנה. לא בדיוק “עבודה בחינם”.


הפעם, החוזה כולל תנאי שאפתני במיוחד: מאסק צריך להוביל את טסלה לרווח תפעולי של 400 מיליארד דולר במהלך שנה אחת. לשם השוואה, טסלה צפויה להרוויח השנה כ־13 מיליארד דולר. כדי לעמוד ביעד, הוא צריך להגדיל את הרווחים פי שלושים.


האסטרטגיה היא לב הסיפור

הסכומים הם לא לב הסיפור, אלא האסטרטגיה. ג’ו־אלן פוזנר, פרופסורית לניהול באוניברסיטת סנטה קלרה, הסבירה שמאסק השתמש בעקרון “העיגון”. טכניקה שבה המספר הראשון שמועלה במשא ומתן קובע את המסגרת לכל המספרים הבאים. אם ההצעה הראשונה גבוהה מדי, שאר ההצעות יסתובבו סביבה. מאסק לא התחיל נמוך ולא בנה את הדרישות בהדרגה, הוא פתח בגדול, בטריליון דולר, מה שגרם לכל סכום אחר להיראות סביר בהשוואה.


פוזנר הסבירה שזו בדיוק הסיבה שכדאי להיות הראשון שמגיש הצעה במשא ומתן. אם מועמד לעבודה מצהיר שהוא שווה חצי מיליון דולר בשנה, גם אם המעסיק חשב להציע 150 אלף, השכר הסופי יהיה קרוב בהרבה להצעה הגבוהה.