שנגחאי סין אסיה
צילום: Istock

סין מדווחת על צמיחת התמ"ג הנמוכה ביותר מזה 27 שנים

התמ"ג הסיני צמח ברבעון השלישי ב-6% - קצב נמוך מהצפי בשוק. מדובר בנתון הנמוך ביותר שפורסם מאז שנת 1992, כאשר בשיא משבר הסאב-פריים נרשמה צמיחה של כ-6.1%
ערן סוקול | (12)

השווקים באסיה נסחרים הבוקר במגמה מעורבת, כאשר הבורסה בשנחאי יורדת בכ-1.3% לאחר פרסום נתוני התמ"ג של סין אשר הצביעו על צמיחה נמוכה מהצפוי - בשיעור של 6%.

ניקיי 225 -0.1% האנג סנג 0.13% שנחאי -0.21%

הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה בסין פרסמה היום את נתוני צמיחת התמ"ג לרבעון השלישי של 2019, אשר הצביעו על המשך מגמת הירידה עם צמיחה של כ-6%, לעומת צמיחה של כ-6.2% ברבעון הקודם ולעומת הצפי בשוק לצמיחה של 6.1%.

מדובר בנתון הנמוך ביותר שפורסם מאז שנת 1992, כאשר בשיא המשבר הכלכלי (ברבעון הראשון של 2009) נרשמה צמיחה של כ-6.1%.

בסין מצפים לצמיחה שנתית בתמ"ג בטווח של 6.5%-6%, לעומת צמיחה של כ-6.6% בשנת 2018.

תגובות לכתבה(12):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 10.
    אחד העם 21/10/2019 15:40
    הגב לתגובה זו
    המערב על 0 או קרוב לכך
  • 9.
    בא 20/10/2019 11:54
    הגב לתגובה זו
    מגיעים עובדים ,וככה מתחמנים את המערב ,אסור לסחור איתם בכלל.הסכם הסחר הוא עוד עבודה בעיניים .טראמפ הוא הנשיא היחידי שעושה משהו להגן על המערב מהסינים , אין הבדל בין קומוניזם לפשיזם .
  • 8.
    הפוסק 19/10/2019 21:57
    הגב לתגובה זו
    טראמפ פשוט ענק, בניגוד למה שמנסים לטעון המחבלים התקשורתיים. יא ברעכען טראמפ, יא ברעכען...
  • 7.
    טר (ל"ת)
    הפוסק 19/10/2019 21:56
    הגב לתגובה זו
  • 6.
    אזרח 19/10/2019 19:23
    הגב לתגובה זו
    סין היתה ועודנה מדינה מתפתחת וטבעי שתעבור מצמיחה מהירה יותר לפחות . כמו ישראל. והרבה מדינות שעשו התקדמות משמעותית בשלושת העשורים האחרונים ...
  • 5.
    שיעשו הסכם עם 19/10/2019 02:30
    הגב לתגובה זו
    שיעשו הסכם עם ארצות הברית..לפני שהם יהיו בבעיה ענקית
  • 4.
    עופר 18/10/2019 23:35
    הגב לתגובה זו
    הצמיחה בסין צריכה לרדת באחוז מהתוצר כיוו שעל התוצר הנוכחי הצמיחה במונחים כספיים גבוהה הרבה יותר מהצמיחה בתקופת המשבר כי מאז הכלכלה גדלה ב 6-7 אחוז בכל שנה.
  • מתמטיקאי 20/10/2019 14:58
    הגב לתגובה זו
    צמיחה כהגדרה היא שינוי, כמו נגזרת, וירידה בה מצביעה על הרעת התנאים הכלכליים. המשבר הכלכלי העולמי מתקרב בצעדי ענק. המיתון קרוב מאוד!
  • 3.
    יוסי חבקוק 18/10/2019 15:29
    הגב לתגובה זו
    טוב, 6% זה מה שהסינים אומרים. כנראה שבפועל מדובר על 3.5-4 אחוז. ביום טוב.שוב, למי שמשלה את עצמו: החורף קרב.
  • 2.
    טראמפ מכסח את סין על ידי מלחמת סחר (ל"ת)
    טראמפ 18/10/2019 14:45
    הגב לתגובה זו
  • יותר נכון ,מנסה לעשות משהו נגד הקומוניסטים . (ל"ת)
    בא 20/10/2019 11:54
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    אא 18/10/2019 11:25
    הגב לתגובה זו
    סין בצרות
ז'אנג ג'יאנגז'ונג , למעלה משמאל (משרד המדע של סין)ז'אנג ג'יאנגז'ונג , למעלה משמאל (משרד המדע של סין)

גיבור סיני - מתפקיד בכיר באנבידיה ל-5 מיליארד דולר בשבוע

ז'אנג ג'יאנגז'ונג: המיליארדר החדש של סין הפך לגיבור לאומי - "האיש שמכיר את אנבידיה יותר טוב מכל סיני אחר", מבטיח עצמאות שבבים מלאה עד 2030  

ליאור דנקנר |

השם החם ביותר בשוק הסיני השבוע הוא ז'אנג ג'יאנגז'ונג, בן 55, מייסד ומנכ"ל מור טרדס, שהפך רשמית למיליארדר בזכות זינוק של 500% במניית החברה ביום המסחר הראשון אחרי ההנפקה.

עד לפני חמש שנים הוא היה סגן נשיא ומנהל פעילות אנבידיה NVIDIA Corp. -0.31%   בסין הגדולה. ב-2019 עזב את החברה האמריקאית, ובאוקטובר 2020 הקים את מור טרדס עם מטרה אחת ברורה: לבנות GPU סיני שיוכל להתחרות באנבידיה, גם אם הסנקציות האמריקאיות יהפכו מוחלטות. ביום שישי האחרון ההימור שלו התממש בצורה דרמטית. מור טרדס גייסה 8 מיליארד יואן בהנפקה בבורסת שנגחאי, המניה זינקה מ-114 יואן ל-600 יואן ביום אחד, ושווי החברה הגיע ל-282 מיליארד יואן (כ-40 מיליארד דולר), אם כי בהמשך התממש לכ-32 מיליארד דולר.

אנבידיה היא מזמן כבר לא כוכבת יחידה על הבמה. הקולגות שלה לא יושבים מהצד בחיבוק ידיים וכך שמענו לאחרונה על עוד ועוד השקות של שבבים שמטרגטים את ה״בטן הרכה״ של אנבידיה - תעשיית השבבים לכלי הבינה המלאכותית. כדי לעשות קצת סדר, סקרנו את כל השחקניות בתעשייה, כל אחת והמיקוד העסקי שלה והמיקום שלה בשרשרת הערך - כל המתחרות של אנבידיה: תמונת מצב בשוק החם ביותר ואיך זה ישפיע על השווקים?


מיליארדר בין לילה

ז'אנג, שמחזיק ישירות ובעקיפין בכ-16% מהמניות, ראה את ההון האישי שלו מטפס תוך יממה ל-5 מיליארד דולר והפך לאחד מעשירי הטכנולוגיה החדשים הבולטים בסין. ז'אנג הוא בוגר הנדסת חשמל ותואר שני מצינגחואה. לפני אנבידיה הוא ניהל את פעילות השרתים של Dell באסיה ואת HP בסין. ב-2006 הצטרף ל-NVIDIA, טיפס עד לתפקיד סגן נשיא וראש הפעילות בסין הגדולה.

בסין קוראים לו "האיש שמכיר את אנבידיה יותר טוב מכל סיני אחר". הידע הפנימי הזה, יחד עם תמיכה ממשלתית מלאה, הפך את מור טרדס מפרויקט סטארט-אפ ל"נכס לאומי" תוך חמש שנים בלבד.

אילון מאסק; קרדיט: רשתות חברתיותאילון מאסק; קרדיט: רשתות חברתיות

טסלה מתקרבת לנהיגה אוטונומית מלאה - נתוני FSD מצביעים על קפיצה בביצועים

זינוק בנתוני הבטיחות והביצועים של FSD מקרב את טסלה להפעלה מסחרית של רובוטקסי, אך אישורים רגולטוריים ממשיכים לעכב את המהלך
אדיר בן עמי |
נושאים בכתבה טסלה אילון מאסק

טסלה Tesla 1.27%  קרובה, יותר מאי פעם, ליעד אליו היא שואפת כבר שנים: הפעלת מערכת נהיגה אוטונומית מלאה ללא צורך בהשגחת נהג. לפי ניתוח חדש של פירמת ההשקעות פייפר סנדלר, הגרסאות האחרונות של תוכנת Full Self-Driving (FSD) מצביעות על קפיצה משמעותית בביצועים, מגמה שעשויה לאפשר לחברה להסיר נהגים מפקחים מניסוי הרובוטקסי שלה באוסטין.


הניתוח מבוסס על נתונים שנאספו על ידי FSD Community Tracker, אתר עצמאי המנטר את ביצועי המערכת. המדד המרכזי שנבחן הוא מרחק ממוצע עד ל”התנתקות קריטית”, אירוע שבו הנהג צריך להשתלט על הרכב באופן מיידי. לפי הנתונים, לאחר השקת גרסה 14.1.x באוקטובר, המרחק זינק מ־710 ק"מ ליותר מ־14,800 ק"מ. מדובר בשיפור הגדול ביותר שנמדד בארבע שנות איסוף נתונים. בפייפר סנדלר מציינים כי למרות שהגרסה העדכנית יותר, 14.2.x, הראתה ירידה מסוימת בביצועים, מגמה זו עשויה להשתנות עם הצטברות נתונים נוספים בשבועות הקרובים. בחברה מעריכים כי ככל שתתארך תקופת הניסוי בגרסה זו, המרחק בין התנתקויות יחזור לעלות.


שלוש שנות נהיגה ללא תאונה

מעבר למדדים הטכניים, הדוח כולל גם נתונים מניסוי הרובוטקסי באוסטין. מהמידע שנאסף עולה שהמתווה הנוכחי מצביע על מרחק של כ־64 אלף ק"מ בין תאונות, שבעה אירועים לאורך כ־450 אלף ק"מ. בהקשר למשתמש ממוצע בארה״ב, שנוסע כ־21 אלף ק"מ בשנה, מדובר בכשלוש שנות נהיגה ללא תאונה. הנתונים משליכים ישירות על הפיילוט של טסלה בתחום הרכב האוטונומי. אם מגמת השיפור תימשך, מעריכים בפייפר סנדלר כי החברה עשויה בקרוב להפעיל כלי רכב אוטונומיים באוסטין ללא נהג מפקח. האנליסט אלכסנדר פוטר אף שב ואישר את המלצת ה״תשואת יתר״ למניית טסלה עם מחיר יעד של 500 דולר.


מנכ״ל טסלה, אילון מאסק, תרם אף הוא לעלייה במודעות סביב יכולות התוכנה. בשבועות האחרונים טען כי גרסה 14.2.x מאפשרת לנהגים להסיט את מבטם מהכביש ואף לכתוב הודעות טקסט. אולם טענות אלו אינן מתיישבות עם החוק האמריקאי: ברוב מדינות ארצות הברית אסור לשלוח הודעות בזמן נהיגה, והכרה רשמית בנהיגה אוטונומית מלאה מחייבת אישור רגולטורי. נכון להיום, רק ויימו של אלפאבית מפעילה שירות רובוטקסי ברמה 4 עם היתרים מוגדרים ומגבלות גאוגרפיות. טסלה עדיין טרם קיבלה אישורים דומים, גם אם הנתונים מהניסויים האחרונים מצביעים על שיפור רלוונטי.


שנת 2026: נקודת מפנה לענף כולו

ההתעניינות הגוברת בתחום הרכב האוטונומי אינה מוגבלת לטסלה. אנליסטים במורגן סטנלי סבורים כי שנת 2026 תהיה נקודת מפנה משמעותית לענף כולו, על רקע התקדמות מהירה ביכולות עיבוד, בבינה מלאכותית ובתכנון מערכות בטיחות. אנדרו פרוקו, אנליסט הרכב החדש של הבנק, אמנם מציג גישה מתונה יותר ביחס לפייפר סנדלר בנוגע למניית טסלה, אך מסכים כי המערכת האוטונומית של החברה מעניקה לה יתרון תחרותי מובהק. לדבריו, היכולת להציע נהיגה אוטונומית אישית  ולא רק שירותי רובוטקסי עשויה לשנות את כללי המשחק בענף הרכב.