דוחות ראשונים לשמיר בנאסד"ק: עקפה את התחזיות

הכנסות החברה שהונפקה במארס האחרון הסתכמו ברבעון הראשון של השנה ב-20.7 מיליון דולר לעומת תחזית להכנסה של 20 מיליון דולר. הרווח הסתכם ב-14 סנט למניה לעומת תחזית לרווח של 13 סנט
רם דגן |

דוחות ראשונים בנאסד"ק ליצרנית האופטיקה הישראלית, שמיר אופטיקה, אשר התחילה להסחר בנאסד"ק במארס האחרון. הכנסות החברה ברבעון הראשון הסתכמו ב-20.7 מיליון דולר, גידול של 32.9% לעומת הכנסות של 15.5 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד, ומעט מעל לתחזיות השוק להכנסה של 20 מיליון דולר.

הרווח הגולמי ברבעון הסתכם ב-10.9 מיליון דולר, שיעור של כ-53%, גידול של 40.8% לעומת הרבעון המקביל אשתקד שהסתכם בכ-7.8 מיליון דולר, שיעור של 50.0%. הרווח התפעולי ברבעון הסתכם ב-3.8 מיליון דולר, שיעור של 18.2%, המשקף גידול של 36.9% לעומת רווח תפעולי של 2.7 מיליון דולר שהיוו 18% מהמכירות ברבעון המקביל אשתקד. הרווח הנקי ברבעון הסתכם ב-1.9 מיליון דולר או 14 סנט למניה בדילול מלא בדומה לרבעון המקביל אשתקד, וגבוה בסנט אחד לעומת תחזיות לרווח של 13 סנט. על בסיס נתוני פרופורמה, הרווח הנקי הסתכם ב-1.9 מיליון דולר, גידול של 19.5% לעומת רווח נקי של 1.6 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד.

בנטרול הוצאה בלתי תזרימית בגין הטבת אופציות לעובדים, הסתכם הרווח התפעולי ברבעון הראשון בכ-3.8 מיליון דולר, שיעור של 18.5%, המהווה גידול שלמ 39.6% לעומת רווח תפעולי של 2.7 מיליון דולר שהיוו 17.6% מהמכירות ברבעון המקביל אשתקד. בנטרול ההוצאה בגין אופציות והוצאה בלתי תזרימית בגין השפעת המס שנבעה משינויים בסטטוס החברה, הרווח הנקי ברבעון הסתכם ב-2.4 מיליון דולר גידול של כ-50.4% לעומת הרבעון המקביל אשתקד שהסתכם בכ-1.6 מיליון דולר. בתאריך 11 במרץ 2005, סיימה שמיר הנפקה בנאסד"ק במהלכה גייסה 42 מיליון דולר. נכון ל-31 במרץ 2005 לחברה מזומנים ושווי מזומנים בהיקף של כ-47 מיליון דולר.

גיורא בן זאב, מנכ"ל שמיר אופטיקה, התייחס לתוצאות החברה ומסר: "תוצאותנו הטובות ברבעון הראשון משקפות את הצמיחה המתמשכת שאנו חשים במהלך 5 השנים האחרונות. מנועי הצמיחה בשוק כוללים מעבר מעדשות דו מוקדיות (בי פוקאליות) מסורתיות לעדשות רב מוקדיות (פרוגרסיב/מולטי פוקאליות) תוך גידול בביקוש וכן מגמות דמוגרפיות חיוביות התומכות בגידול בשיעור האוכלוסיה מעל גיל 45, המהווה את קהל המטרה שלנו. הצמיחה נובעת גם מהצלחת יוזמות שיווקיות ממוקדות ומהצגת מוצרים חדשים וחדשניים".

"חלק מאסטרטגיית הצמיחה של שמיר אופטיקה הינה להרחיב את הנוכחות בארה"ב ובאירופה, המהווים את שני השווקים המתפתחים ביותר עבור מוצרינו. במהלך הרבעון הראשון חלה צמיחה אורגנית משמעותית בפעילותינו בארה"ב, באירופה היינו עדים להתרחבות בסיס לקוחותינו, בעיקר בבריטניה בעקבות רכישת קבוצת קמברידג' אופטיקה בראשון בספטמבר 2004".

בן זאב סיכם: "אנו מאמינים כי בעזרת ערוצי השיווק וההפצה הרחבים שלנו, היתרון הטכנולוגי, והתרחבות לשווקי מפתח גיאוגרפים, שמיר אופטיקה תשמר את מעמדה האיתן בשוק העדשות הרב - מוקדיות ותמשיך לצמוח בשנים הבאות.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה