אדלר חומסקי נכנס לשותפות ב-LEAD

ישלם כשני מיליון ד'. החברה של רמי יהודיחה מתמחה בפרסום למגזר העסקי ובשיווק ישיר. יהודיחה: בעולם מזמן מדובר בתחום התמחות המתאים עצמו לצרכים של הלקוחות
שי פאוזנר |

משרד הפרסום אדלר חומסקי נכנס לשותפות בפרסום LEAD, המתמחה בפרסום למגזר העסקי ובשיווק ישיר ושיווק מבסיסי נתונים. במסגרת העסקה ירכוש אדלר חומסקי מידי רמי יהודיחה את השליטה בחברה, באמצעות רכישת 70% ממניותיה לאורך תקופה של שלוש שנים, רמי יהודיחה יחזיק ביתרת המניות ויעמוד בראש החברה.

המשרד נחשב לאחד ממובלי שוק הפרסום בישראל ונמצא בשליטת אייל חומסקי וראובן אדלר - יועצו ומקורבו האישי של ראש הממשלה, אריאל שרון. LEAD הוקמה ומנוהלת בידי רמי יהודיחה, לשעבר מנכ"ל סוכנות הדיירקט OGILVY ONE ישראל ומי שהיה סמנכ"ל בקבוצת פוגל לוין במשך 6 שנים.

פרסום LEAD נחשב למשרד הנמצא בצמיחה מיום השקתו לפני כשנה וחצי, ומתמחה בפרסום ממוקד למגזר העסקי ובשיווק ישיר. המשרד צומח בקצב מאוד מהיר - ורכש לקוחות גדולים ובינלאומיים, ביניהם: מיקרוסופט ישראל, בזק זהב, ECI, אמדוקס, אומניטק , תטיס תקשורת, אשבל טכנולוגיות, ועוד.

לאחרונה זכה המשרד בפרס best practice ממיקרוסופט העולמית אשר החליטה ליישם קמפיין ותוכנית שיווקית של המשרד בכל משרדי מיקרוסופט בעולם.

יצויין כי במסגרת השותפות ולצד פיתוח התחום העסקי, חטיבת הדיירקט של LEAD תשמש כזרוע השיווק הישיר של קבוצת אדלר חומסקי ותייצג את GREY DIRECT העולמית.

רמי יהודיחה מסר, כי שמגזר ה-b2b פועל אחרת מהמגזר הפרטי, וכי הדבר דורש התמחות והתמקצעות. בעולם, לדבריו כבר הבינו זאת מזמן וקיימות סוכנויות ייעודיות לטיפול במגזר זה הן המדינות באירופה, והן בארצות הברית. יהודיחה: "החיבור לקבוצת אדלר חומסקי הינו מנוף חזק למימוש הפוטנציאל העסקי של החברה, והוא יאפשר לחברה להמשיך ולצמוח ולהטמיע את ההתמחות שלה בקרב החברות והמפרסמים הגדולים במשק".

יהודיחה מוסיף: היות וליבת הפעילות שלנו היא פעילות שיווק ישיר מפולח ומבוסס נתונים, חטיבת הדיירקט שלנו תייצג את GREY DIRECT העולמית ותייצר ערך מוסף גבוה ומיידי ללקוחות קבוצת אדלר חומסקי.

חומסקי: "אני רואה פוטנציאל גבוה מאוד בתחום המגזר העסקי ותחום השיווק הישיר. רכישת השליטה ב-LEAD היא שלב נוסף באסטרטגית הפיתוח העסקי של קבוצת אדלר-חומסקי, לייצר מערך שיתן מענה לכל פלחי הפעילות העסקית-שיווקית, כמו קבוצות הפרסום הגדולות בעולם".

יצויין, כי מנהל הקריאייטיב של החברה הוא עמיר זינגר - מי שהיה ממקימי msn ישראל והיה העורך הראשי של האתר, עמיר לשעבר קראייטיב בכיר בפרסום לינאל ופרסום פוגל לוין, חתום על קמפיינים רבים זוכי פרסים בארץ ובעולם.

יהודיחה מוסיף, כי בתחום העסקי - המוצרים והשירותים לרוב מורכבים יותר ויקרים יותר מאלה שמשווקים לצרכן בבית. ולכן לעיתים קרובות נדרש שיווק רב שלבי, ומשמעות הדבר היא, שמעגל המכירה יכול להתארך וברך כלל יותר מאדם אחד מעורב בהחלטת הקניה הסופית. לדבריו, משרדי הפרסום הרגילים לרוב אינם רואים בתקציבים אלו פוטנציאל כלכלי ועסקי משום שאינם יודעים להתמודד עם תכנון תקציב פרסום למגזר העסקי. יתרה מזו משרדי הפרסום נוטים לזלזל בתחום ומתייחסים אל המוצרים לתחום העסקי כמוצרים משעממים עם קהל יעד משעמם.

מצב זה גורם לדבריו לכך, כי מנהל השיווק מוצא את עצמו בבעיה גדולה ? מחד הוא זקוק למשרד הפרסום שיבנה לו מיתוג וקו פרסומי, מאידך משרד הפרסום אינו מסוגל לתת לו פתרון מספק ואפקטיבי, של תקשור והגעה למקבלי ההחלטות במגזר העסקי. למעשה - הוא אומר, במצב הקיים של השוק: א. אין פתרון מתמחה לנישת ה b2b ב. הלקוח נאלץ לקנות כל שירות במקום אחר, מה שהופך אותו לעיתים קרובות ללקוח קטן אשר אינו מקבל את התמיכה והייעוץ ששמורים ללקוחות גדולים.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
מתוך מפגש של שר האוצר עם נשיאות המגזר העסקי, קרדיט צילום- איתי קדם נשיאות המגזר העסקימתוך מפגש של שר האוצר עם נשיאות המגזר העסקי, קרדיט צילום- איתי קדם נשיאות המגזר העסקי

סמוטריץ' נגד בנק ישראל: "אם הנגיד לא יוריד את הריבית אני אוריד מיסים"

שר האוצר אומר שיוריד מיסים ויפתח את שוק האשראי לתחרות שתוריד את המחירים, אבל מאחורי ההצהרות מסתתר פער בין פוליטיקה לכלכלה

תמיר חכמוף |

שר האוצר, בצלאל סמוטריץ', נפגש היום עם נשיאות המגזר העסקי בראשות דובי אמיתי וצוות האוצר, כחלק מההיערכות לגיבוש תקציב המדינה לשנת 2026. במפגש השתתפו ראשי האיגודים המרכזיים במשק, מהתאחדות התעשיינים, איגוד הבנקים וחברות הביטוח ועד התאחדות הקבלנים ולשכת המסחר.

במהלך הדיון, סמוטריץ' בחר להתמקד בסוגיות המאקרו החשובות, כמו הריבית הגבוהה, עתיד התקציב והצורך ביצירת תחרות במערכת הבנקאית, אך במקום להתמקד בתחום הפיסקלי שבאחריותו, הוא בחר למתוח ביקורת חריפה על המדיניות המוניטרית ועל נגיד בנק ישראל, פרופ' אמיר ירון, ואמר כי "הנגיד היה צריך להוריד את הריבית מזמן. אם הוא לא יעשה כן, אני אוריד את המיסים". מיד לאחר מכן סייג כי "עצמאותו של הנגיד קריטית ואסור לפגוע בסמכויותיו, אך הנגיד אחראי על המדיניות המוניטרית ואני על הפיסקלית".

בנוגע לתקציב המדינה לשנת 2026, יו"ר נשיאות המגזר העסקי, דובי אמיתי, הטיל ספק ביכולת הממשלה להעבירו לנוכח המצב הפוליטי המורכב. סמוטריץ' מנגד התחייב: ״יהיה תקציב. מבינים את הצורך בשמירת אמון השחקנים כולם בכלכלה הישראלית. תקציב 2026 ממלחמה לצמיחה״.. עוד ציין כי בכוונתו להיאבק בהון השחור באמצעות "חניקה כלכלית של ארגוני הפשיעה".

על מערכת הבנקאות אמר סמוטריץ': "אני נחוש לגוון את מקורות ההון. גם לכם המגזר העסקי זו דרמה. אתם מכירים את הרפורמה שאנחנו עושים בפיקדונות. נגישות לכסף זול לשחקנים שיצרו תחרות על הבנקים, בעיני זו רפורמה שסוגרת את המעגל. אני מקווה שנצליח להרגיל גם את האזרחים להשתחרר מהדביקות לבנק ולחפש את האלטרנטיבות, אבל גם לכם לעסקים ולמשקי הבית תהיה נגישות הרבה יותר משמעותית. כמות האשראי תגדל, מחיר האשראי ירד, והתוצאה תביא לירידת מחירים".

בנק ישראל ציין כי ״הנגיד ובנק ישראל מקבלים החלטות אך ורק על בסיס אמות מידה מקצועיות. אינפלציה גבוהה פוגעת בראש ובראשונה בשכבות החלשות וריסונה הוא תנאי הכרחי לפעילות כלכלית תקינה. אחריות תקציבית, במיוחד בעת הזו, היא צורך השעה״.