אדלר חומסקי נכנס לשותפות ב-LEAD
משרד הפרסום אדלר חומסקי נכנס לשותפות בפרסום LEAD, המתמחה בפרסום למגזר העסקי ובשיווק ישיר ושיווק מבסיסי נתונים. במסגרת העסקה ירכוש אדלר חומסקי מידי רמי יהודיחה את השליטה בחברה, באמצעות רכישת 70% ממניותיה לאורך תקופה של שלוש שנים, רמי יהודיחה יחזיק ביתרת המניות ויעמוד בראש החברה.
המשרד נחשב לאחד ממובלי שוק הפרסום בישראל ונמצא בשליטת אייל חומסקי וראובן אדלר - יועצו ומקורבו האישי של ראש הממשלה, אריאל שרון. LEAD הוקמה ומנוהלת בידי רמי יהודיחה, לשעבר מנכ"ל סוכנות הדיירקט OGILVY ONE ישראל ומי שהיה סמנכ"ל בקבוצת פוגל לוין במשך 6 שנים.
פרסום LEAD נחשב למשרד הנמצא בצמיחה מיום השקתו לפני כשנה וחצי, ומתמחה בפרסום ממוקד למגזר העסקי ובשיווק ישיר. המשרד צומח בקצב מאוד מהיר - ורכש לקוחות גדולים ובינלאומיים, ביניהם: מיקרוסופט ישראל, בזק זהב, ECI, אמדוקס, אומניטק , תטיס תקשורת, אשבל טכנולוגיות, ועוד.
לאחרונה זכה המשרד בפרס best practice ממיקרוסופט העולמית אשר החליטה ליישם קמפיין ותוכנית שיווקית של המשרד בכל משרדי מיקרוסופט בעולם.
יצויין כי במסגרת השותפות ולצד פיתוח התחום העסקי, חטיבת הדיירקט של LEAD תשמש כזרוע השיווק הישיר של קבוצת אדלר חומסקי ותייצג את GREY DIRECT העולמית.
רמי יהודיחה מסר, כי שמגזר ה-b2b פועל אחרת מהמגזר הפרטי, וכי הדבר דורש התמחות והתמקצעות. בעולם, לדבריו כבר הבינו זאת מזמן וקיימות סוכנויות ייעודיות לטיפול במגזר זה הן המדינות באירופה, והן בארצות הברית. יהודיחה: "החיבור לקבוצת אדלר חומסקי הינו מנוף חזק למימוש הפוטנציאל העסקי של החברה, והוא יאפשר לחברה להמשיך ולצמוח ולהטמיע את ההתמחות שלה בקרב החברות והמפרסמים הגדולים במשק".
יהודיחה מוסיף: היות וליבת הפעילות שלנו היא פעילות שיווק ישיר מפולח ומבוסס נתונים, חטיבת הדיירקט שלנו תייצג את GREY DIRECT העולמית ותייצר ערך מוסף גבוה ומיידי ללקוחות קבוצת אדלר חומסקי.
חומסקי: "אני רואה פוטנציאל גבוה מאוד בתחום המגזר העסקי ותחום השיווק הישיר. רכישת השליטה ב-LEAD היא שלב נוסף באסטרטגית הפיתוח העסקי של קבוצת אדלר-חומסקי, לייצר מערך שיתן מענה לכל פלחי הפעילות העסקית-שיווקית, כמו קבוצות הפרסום הגדולות בעולם".
יצויין, כי מנהל הקריאייטיב של החברה הוא עמיר זינגר - מי שהיה ממקימי msn ישראל והיה העורך הראשי של האתר, עמיר לשעבר קראייטיב בכיר בפרסום לינאל ופרסום פוגל לוין, חתום על קמפיינים רבים זוכי פרסים בארץ ובעולם.
יהודיחה מוסיף, כי בתחום העסקי - המוצרים והשירותים לרוב מורכבים יותר ויקרים יותר מאלה שמשווקים לצרכן בבית. ולכן לעיתים קרובות נדרש שיווק רב שלבי, ומשמעות הדבר היא, שמעגל המכירה יכול להתארך וברך כלל יותר מאדם אחד מעורב בהחלטת הקניה הסופית. לדבריו, משרדי הפרסום הרגילים לרוב אינם רואים בתקציבים אלו פוטנציאל כלכלי ועסקי משום שאינם יודעים להתמודד עם תכנון תקציב פרסום למגזר העסקי. יתרה מזו משרדי הפרסום נוטים לזלזל בתחום ומתייחסים אל המוצרים לתחום העסקי כמוצרים משעממים עם קהל יעד משעמם.
מצב זה גורם לדבריו לכך, כי מנהל השיווק מוצא את עצמו בבעיה גדולה ? מחד הוא זקוק למשרד הפרסום שיבנה לו מיתוג וקו פרסומי, מאידך משרד הפרסום אינו מסוגל לתת לו פתרון מספק ואפקטיבי, של תקשור והגעה למקבלי ההחלטות במגזר העסקי. למעשה - הוא אומר, במצב הקיים של השוק: א. אין פתרון מתמחה לנישת ה b2b ב. הלקוח נאלץ לקנות כל שירות במקום אחר, מה שהופך אותו לעיתים קרובות ללקוח קטן אשר אינו מקבל את התמיכה והייעוץ ששמורים ללקוחות גדולים.
לדבריו, פעילות הפרסום והשיווק לתחום ה b2b יכולה להיות מאוד דומה, יחד עם זאת כל כך שונה מפרסום ל-b2c. פעילות ללקוחות, דוגמא לקמפיינים מיוחדים ופעילויות בינלאומיות.