מיקרוסופט נכנסת סופית לשוק האנטי וירוס והרוגלות

מאפשרת כבר מסוף השבוע הורדה של תוכנה הדומה ל-Adware ותציע מה-11 לינואר אנטיוירוס משלה. נשאלת שוב שאלת עתידן של שחקניות בתחום
שי פאוזנר |

מיקרוסופט העולמית הכריזה על זמינותם של שני פתרונות טכנולוגים חדשים שיספקו הגנה משופרת מפני רוגלות (תוכנות Spy) וקודים זדוניים - וירוסים. השאלה הנשאלת עתה היא, כיצד יראה עתידם של השחקנים המובילים בשוק זה. מיקרוסופט תציע את התוכנות בתחום בחינם - לפחות בשלב הראשון.

התוכנות שמציעה החברה הן פרי פיתוח שלה שבו החלה בעקבות רכישת יצרנית האנטיוירוס, GeCad בשנת 2001. בשנה שעברה רכשה מיקרוסופט חברת אנטי-רוגלות שנקראה giant ועתה היא מציעה למעשה שילוב של המוצרים אשר פותחו על ידיה על בסיס הפיתוחים של השתיים הללו.

מסוף השבוע האחרון יכולים לקוחות החברה בארץ להוריד את גרסת הביטא של תוכנת האנטי-רוגלה של מיקרוסופט מאתר מיקרוסופט ישראל בכתובת: http://www.microsoft.com/israel/athome/security

תוכנות רוגלה (כמו Spyware ו-Adware) הן תוכנות המותקנות ורצות על מחשבים ללא הסכמת או מודעות המשתמש במטרה ללמוד על הרגלי השימוש שלו במחשב, ולחשוף את פרטיו האישיים (שם משתמש, סיסמאות, אתרים ותכנים מועדפים וכדומה). הרוגלות עושות זאת במהלך הגלישה ברשת תוך הקלטת פעולותיו של המשתמש ועושות לאחר מכן שימוש במידע זה לצרכים מסחריים או זדוניים כגון פירסום מקוון, דואר זבל או התחזות למשתמש (גניבת זהותו).

תוכנת האנטי-רוגלה של מיקרוסופט מבוססת על טכנולוגיה שנרכשה מחברת GIANT בחודש שעבר. גרסת הביטא תסייע להפחתת ההשפעה השלילית שגורמות הרוגלות דוגמת: האטת ביצועי המחשב, הודעות פופ-אפס טורדניות, שינויים בלתי רצויים בהגדרות הרשת וכמובן שימוש בלתי מורשה במידע פרטי. הגרסה זמינה למשתמשי מערכת ההפעלה Windows 2000 וגרסאות מתקדמות יותר.

"תוכנות הרוגלה הופכות נפוצות ומורכבות יותר ויותר ומהוות כיום גורם מרכזי בפגיעה בתפקודן של תוכנות ומערכות ההפעלה, שכתוצאה ממנה ניזוקות הן אבטחת המחשב והן חווית המשתמש", מוסר רמי שלום, מנהל תחום האבטחה במיקרוסופט ישראל ומוסיף כי "השקת תוכנת האנטי-רוגלה היא המשך טבעי למאמץ שעושה מיקרוסופט על מנת לספק הגנה טובה יותר למחשבי המשתמשים".

"למרות העלייה במספר הוירוסים והתוכנות הזדוניות שהתגלו בחודשים האחרונים, נתוני שירות הלקוחות של מיקרוסופט ישראל מצביעים על ירידה במספר הפונים בעקבות תקלות שנגרמו כתוצאה מאיומי רשת. זאת הודות להיקפי התקנת ערכת השירות SP2 ל-Windows XP. מאז הושקה הגרסה בספטמבר האחרון, היא הותקנה במחשביהם של למעלה מ-400,000 לקוחות בישראל".

בנוסף מכריזה מיקרוסופט על זמינותו של כלי להסרת תוכנה זדונית, המשלים לטכנולוגיות האנטי-וירוס המסורתיות כאמצעי להסרת וירוסים ותולעים מן המחשב. הכלי יהיה זמין להורדה החל מה-11 בינואר. שני הפתרונות מושתתים על טכנולוגיות ההגנה המתקדמות ומאפייני ההגנה הפרו-אקטיביים של ערכת השירות השנייה (SP2) ל-Windows XP, המאפשרת הגנה טובה וחזקה יותר למחשבים מפני האקרים, וירוסים וסכנות רשת נוספות.

חלק קריטי בכל פתרון אנטי-רוגלה הינו היכולת לקבוע אלו תוכנות הן באמת בלתי רצויות ? אתגר מורכב ביותר לאור ההפצה המתמשכת של רוגלות חדשות ותוכנות בלתי רצויות נוספות. עם תוכנת האנטי-רוגלה של מיקרוסופט, קהילת SpyNet הבינלאומית משחקת תפקיד מרכזי בקביעה אלו תוכנות חשודות אכן יוגדרו כרוגלה. הקהילה מורכבת ממשתמשים מתנדבים המסייעים לחשיפתם המהירה של איומים חדשים, זאת על-מנת להבטיח שכל המשתמשים יהיו מוגנים בצורה טובה יותר. כל משתמש מוזמן להצטרף לקהילת SpyNet ולדווח למיקרוסופט על רוגלות פוטנצאליות.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
פטריק דרהי (יוטיוב)פטריק דרהי (יוטיוב)

התרגיל של פטריק דרהי - טייקון בישראל, פושט רגל בצרפת

העברת נכסים, להטוטים פיננסים, הסדר חוב, פשיטת רגל כלכלית וניצול של כספי אג"ח במיליארדים - דרהי שלא הכרתם

רן קידר |
נושאים בכתבה פטריק דרהי

קבוצת אלטיס של פטריק דרהי בצרות - השווי הנכסי שלה מוערך בסכום שלילי. זה אומר שהנכסים שווים פחות מההתחייבויות. גירעון בהון הכלכלי, זו בעצם פשיטת רגל. אבל פשיטת רגל מתרחשת רק כשיש טריגר. כלומר, אם יש גירעון בהון, אבל החוב הוא לתשלום בעוד 3 שנים, אז לכאורה החברה יכולה לתפקד. יש לה עוד זמן להציל את עצמה. 

זו סוגיה מורכבת והיא תלויה בחוקים בכל מדינה, אבל המצב הזה של גירעון בהון הכלכלי ויכולת לתפקד בזכות חובות לרוב מהציבור הוא כשל שוק שאנשי עסקים יכולים לנצל אותו לטובתם - הם נשארים בעמדת מפתח, הם גם מוכרים סיפור שאם הם לא יהיו החברה תקרוס כי הם מחזיקים בידע. במקרים רבים זה נכון והם באמ מנסים להציל את המצב במקביל לסוג של הסדר חוב. במקרים רבים אחרים הם מגיעים להסכמות עם קרנות גידור שמחזיקות בחוב שנסחר נמוך במטרה להשביח את הפעילות. יש מקרים שזה מצליח, יש מקרים שזה כישלון טוטאלי. אין הרבה מקרים שבתקופת "החסד" הזו, הבעלים זורק כסף.

הרי זה לא הכסף שלהם, זה הכסף של מחזיקי החוב, הם הנושים הראשונים של החברה. פטריק דרהי החזיק צעצוע בשם i24news - חברת חדשות שבשנתיים האחרונות גם הרחיבה מאוד את הפעילות בארץ בהשקעה של מאות מיליונים וכל זה על חשבון המשקיעים הצרפתים. דרהי רצה להיות טייקון תקשורת בארץ, אבל הוא פושט רגל בצרפת. זה לא מסתדר. אם אתה רוצה להשקיע כספים שסיכוי מאוד גבוה שהולכים לפח, תעשה את זה בכסף שלך, לא בכסף של מחזיקי אג"ח צרפתים. אם אתה רוצה תדמית נקייה בישראל כי אתה יהודי אוהב המדינה, תעשה זאת בכסף שלך - הצרפתים לא צריכים לשלם על זה. 

אבל דרהי הצליח למשוך כמה שנים טובות, עד שהשבוע באופן פתאומי אלטיס החליטה לסגור-להעביר את הפעילות ההפסדית של  i24news ולהישאר רק עם הפעילות באנגלית. דרהי אמר שהוא ייקח על עצמו את הפעילות בארץ, כשהפעילות תעבור תוכנית הבראה. 

איזו חוסר הגינות. כשזה לא הכסף שלך, אתה מתפרע בבזבוזים, העיקר שתהיה טייקון תקשורת. כאשר זה הכסף שלך, אתה עושה תוכנית הבראה ורה ארגון. אבל יש פה עוד שאלה - למה בכלל להעביר את הפעילות לדרהי. למה אלטיס לא עושה מכרז ומוכרת לכל המרבה במחיר, אפילו כמה מיליונים בודדים? דרהי בעצם לוקח את הערוץ אחרי השקעה של מאות מיליונים בחינם. זה תרגיל בריבוע - גם גרמת לחברה פושטת רגל בבעלותך שיש לה כסף של אחרים (חובות ואג"ח) להשקיע כספים במקום שטוב לך ולא לחברה, וגם אחר כך קיבלת את זה כנראה באפס. כך לפחות על פי הידוע מהדיווחים.  


מותגי השנה - 2025מותגי השנה - 2025
המותגים של השנה

מסכמים שנה: 6 המותגים שנסקו ב-2025

שישה מותגים, שישה תחומי פעילות, ומכנה משותף אחד: 2025 הייתה השנה שבה מי שהצליח לחבר בין מוצר נכון, קמפיינים מדוייקים ולבסס קשר עם הצרכנים, השיג הרבה יותר משורת הרווח - מי המותגים שהובילו השנה ומה האתגרים שעומדים להם בדרך?

רונן קרסו |
נושאים בכתבה דירוג

כבכל שנה, יש מותגים שהשנה האירה להם פנים ושמה אותם במקום אחר לגמרי מנקודת הפתיחה. זה יכול להיות גורל הנסיבות וזה בפעמים אחרות תלוי יוזמה ותעוזה של המותגים עצמם. חלק עשו פריצת דרך של ממש וחלק פשוט בלטו יותר מהאחרים, בזכות רצף של מהלכים שיצרו עקביות ושיח ציבורי חיובי לאורך השנה. 

זה לא תמיד מתבטא בתוצאות הכספיות, "מותג השנה" זה מכלול של פעולות שהארגון עשה שהצליחו למקם אותו בתודעה הצרכנית. מפעילויות שיווק, מהלכי קד"מ מדויקים וגם ובעיקר החלטות אסטרטגיות שהקפיצו את המותג

השנה היו עשרות מותגים שניסו לתפוס מקום מרכזי, אבל בסופו של דבר צריכים להכתיר מנצחים. ורק שישה מהם - כל אחד מתחום אחר - הצליחו להתברג בקטגוריית "מותגי-העל" מבחינתנו ב-2025.

אלו השישה ששיחקו בליגה של הגדולים:



לאומי

השנה שבה הבנק עבר את רף מאה מיליארד השקלים והפך למותג הדומיננטי בשוק הבנקאות.

2025 הייתה בראש ובראשונה השנה של בנק לאומי. הבנק נהיה לחברה הציבורית הגדולה בישראל וחצה לראשונה שווי שוק של 100 מיליארד שקל. התוצאות שלו בתשעת החודשים הראשונים של מציגות רווח של 7.7 מיליארד שקל ותשואה על ההון של 17%, נתון גבוה גם בהשוואה בינלאומית. בנוסף, חילק לאומי דיבידנד רבעוני של 2 מיליארד שקל, הגבוה שנרשם אי פעם בבנק בישראל.

אלא שמעבר למספרים, המותג לאומי עצמו גם הוא המריא. המנכ"ל חנן פרידמן והסמנכ"לית מיטל שירן הראל בנו אסטרטגיית שיווק רחבה שהציבה את הבנק בנקודת פתיחה ברורה מול המתחרים. גל תורן הפך לדמות כמעט משפחתית בפרסומות, עומר אדם העביר את המסרים, ולאומי היה פשוט בכל מקום. הבנק גם הציב את השירות בקדמת הבמה, בפרט מול מזרחי טפחות, עם פתיחת מוקדים 24 שעות ביממה וחשיפת הטלפונים הישירים של מנהלי הסניפים.