ישראל כץ: "כל האלון חסן למיניהם לא יחזיקו יותר את המדינה בגרון"
"אני לא בעד ההשבתה בנמלים שהבנתי שנוצרה כשביתת מגן על ידי ההנהלה", כך אמר שר התחבורה ישראל כץ היום (ג') בכנס התשתיות, התחבורה והנדל"ן של BDO זיו האפט ומשרד עו"ד לוי מידן.
בהתייחסו לתחרות בנמלים אמר כץ כי "באופן עקרוני הגישה שלי אומרת כי אין להכניס את היד לבוץ בתוך הנמלים הקיימים, משום שאם עושים את זה קשה לקדם רפורמות. מדיניות הממשלה היא להקים שני נמלים בו זמנית. אין טעם להשאיר מונופול באותו אזור. כשההקמה וההפעלה קורות במקביל. אין לי ספק שיהיו זוכים בדמות שתי חברות בינלאומיות שישקיעו כאן מיליארדים. אנחנו נוזיל את המחיר כתוצאה מהיכולת להשתמש בשני הנמלים".
כץ אמר כי אם העובדים יחליטו לשבות "אנחנו נעמוד בפני השביתה. מה שהיה פעם כבר לא יהיה. ההכרעה תהיה ציבורית. אותם "אלון חסן" שהתרגלו להחזיק את המדינה בגרונה, לא יוכלו לעשות זאת עוד. ההנהלה בנמלים תקבל גיבוי לנהוג כפי שהיא מוצאת לנכון. אם העובדים לא יעבדו וישבתו, הם לא יקבלו כסף. לא יהיה משא ומתן עם העובדים על הקמת הנמלים".
כץ סיכם ואמר: "קבעתי שני עקרונות שאני עומד בהם: הראשון, מימון הנמלים לא יהיה מתקציב המדינה אלא מגיוס הון. שנית, הרפורמה לא תמומן על ידי העלאת תעריפים למשתמשים".
- 4.הלוי 26/02/2014 10:09הגב לתגובה זוצר לשמוע שכר מנופח של אלפי שקלים עשרים אלף שקל פנסיה . משכורות של של מליוני שקלים לחודש האם זה לא דורש התערבות הממשלה . רק בנמלים למה למשרות האלה של אלפי השקלים לא יוצאים למכרז בשכר נורמלי על מנת שתהיה התחרות .
- 3.שר התחבולה נמאסת פופליסט בגרוש (ל"ת)אהרון 25/02/2014 18:40הגב לתגובה זו
- משה 26/02/2014 12:57הגב לתגובה זואחד הגורמים ליוקר המחיה לכלל הציבור בישראל הוא התנהלות המונופולית של נמלי ישראל. הציבור ברובו תומך בהקמת נמלים פרטיים שיתחרו בנמלים הקיימים שקבוצה של עובדים (מאפיה מאורגנת) מנצלת את כוחה כדי לסחוט כספים על חשבון רוב הציבור. נאחל לשר התחבורה הצלחה במהלך שמוביל. כל הציבור במדינה תומך בך ומיחל שזה יקרה בעתיד הקרוב.
- 2.אזרח 25/02/2014 12:25הגב לתגובה זומרוויחים משכורות ענקיות ביחס לשוק העבודה והם בועטים במקום העבודה ומנסים כל הזמן את כוחם ומנצלים כל היזדמנות לחטוף מכל הבא ליד אים בהטבות ואים בשכר די לכח אתם הורסים את המדינה
- 1.נמאס מהנמלים חסן הביתה ועכשיו (ל"ת)יניב 25/02/2014 11:45הגב לתגובה זו

כמה מנות חומוס צריך למכור כדי להעלים הכנסות של כ-4 מיליון שקל?
רשות המסים הגישה כתב אישום חמור נגד יגאל פדלון, בעל רשת חומוסיות, בטענה שבמשך שלוש שנים דיווח על מחצית בלבד ממחזור עסקיו; לפי האישום, המע"מ שלא שולם עומד על יותר מ־700 אלף שקל
בפרשה נוספת של העלמת הכנסות, הגישה רשות המסים כתב אישום נגד יגאל פדלון, בעל רשת חומוסיות בת"א, נתניה ומודיעין, ונגד החברה שבבעלותו “יגאל פדלון מסעדות בע"מ”. על פי כתב האישום, בין השנים 2022 ל-2025 ביצע הנאשם עסקאות בהיקף כולל של מעל 9 מיליון שקל, אך דיווח לרשות המסים על עסקאות בהיקף של כ־4.8 מיליון שקל בלבד. בכך, נטען, השמיט פדלון עסקאות בסכום כולל של למעלה מ-4 מיליון שקל, תוך ניהול פנקסי חשבונות כוזבים והגשת דוחות כוזבים לרשות המסים.
סכום המע"מ שנמנע מהמדינה כתוצאה מהשמטת העסקאות מוערך ביותר מ־700 אלף שקל, והוא מבוסס על נתונים כוזבים שהוגשו במשך 38 דוחות תקופתיים לרשות המסים, במטרה להתחמק מתשלום מס אמת.
מבט על הנתונים שצורפו לכתב התביעה מראה כי הממוצע החודשי עליו דיווח פדלון היה כ-125,000 שקל ואילו הממוצע החודשי שעליו לא דיווח היה כמעט 112,00 שקל.
אם נעשה חישוב קצר, ונשערך שהזמנה ממוצעת של לקוח היא כ-50 שקלים, נראה שמדובר בכ-2250 לקוחות שעברו מדי חודש ברשת ולא דווחה עליהם הכנסה. בחישוב יומי ובחלוקה לשלושת הסניפים, מדובר על כ-25 לקוחות מדי יום בכל אחד מהסניפים שלא דווחו עבורם הכנסות. כמובן שזהו מידע משוערך בלבד, אבל הוא נותן סדר גודל לגבי היקף ההעלמות שבהן מואשם פדלון.
- העלימו מאות מיליוני שקלים - וזה העונש שנגזר עליהם
- אב ובנו ממזרח ירושלים חשודים בהעלמת כ-8 מיליון שקל
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
רשת "חומוסים" נפתחה לפני כ-20 שנה במודיעין, ומאז התרחבה. הרשת מציעה אתר אינטרט, אפליקציה בחנות אפל ועובדת עם אפליקציות משלוחים חיצונית כגון וולט ותן ביס. ניתן רק
לשער שהסכומים שלא דווחו לא עברו דרך הערוצים הדיגיטליים.

החות'ים חיבלו בכבלים ופגעו באינטרנט במדינות המפרץ, הודו ופקיסטן
פעולת חבלה בים האדום גרמה לשיבושים משמעותיים באינטרנט במדינות רבות באסיה ובמזרח התיכון, ביניהן איחוד האמירויות, הודו ופקיסטן. לפי הדיווחים חיתוך של כבלי תקשורת תת־ימיים העוברים סמוך לג'דה שבסעודיה הוביל לפגיעה בקישוריות האינטרנט באזור רחב. אמנם הגורמים הרשמיים טרם הצביעו על מבצע החבלה, האצבע המאשימה מופנית לעבר המורדים החות'ים בתימן, שפעלו בשנים האחרונות נגד מטרות ימיות באזור, בין היתר במסגרת מאבקם המדיני־צבאי על רקע המלחמה בעזה.
החות'ים כבר הכחישו בעבר כל קשר לפגיעות בכבלים, אך ערוץ החדשות החות'י "אל מסירה" דיווח אתמול על חבלה באותו אזור.
החבלה פגעה גם במיקרוסופט, /הודיעה באתר הרשמי שלה על שיבושים צפויים למשתמשי פלטפורמת Azure במזרח התיכון. החברה ציינה כי "חתכים בכבלים הסיביים בים האדום משפיעים על תעבורת מידע במספר אזורים", אך הבהירה כי משתמשים מחוץ לאזור אינם צפויים להיפגע. שעות לאחר מכן, פרסמה עדכון לפיו הבעיה טופלה והגישה חזרה להתייצב.
שירות הענן של מיקרוסופט משרת מאות מיליוני משתמשים פרטיים, מוסדיים וביטחוניים , לרבות גופים ממשלתיים, ובכללם גם מערכת הביטחון הישראלית. פגיעה בפלטפורמה מהווה אירוע רגיש במיוחד, בעיקר בתקופה של לחימה מתמשכת בדרום.
- החות׳ים משנים את כללי המשחק - האיום האמיתי על שמי ישראל: Samad 3
- הסיבה שהחות'ים הצליחו לפגוע בשדה התעופה; והאם אפשר למנוע את הפגיעות בהמשך?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
כבלים קריטיים, תיקון מורכב
הכבלים שנפגעו כוללים את מערכת SEA-ME-WE 4, המחברת בין דרום מזרח אסיה, המזרח התיכון ומערב אירופה, וכן את מערכת IMEWE, המחברת בין הודו לאירופה דרך המזרח התיכון. שתי המערכות נשלטות על ידי תאגידים מהודו ומאירופה, אך נכון לעכשיו לא התקבלו מהם תגובות פומביות.
