מחקר: ארגונים מפסידים 10% משכר העובד על חיפוש מידע

חברת המחקר "בטלר גרופ" בדקה ומצאה, כי אסטרטגיות חיפוש וגילוי מידע בלתי יעילות פוגעות בתחרותיות עסקית ומציבות חברות בסיכון; כניסתה של גוגל לשוק החיפוש הארגוני שינתה את הנוף הטכנולוגי
אפרת אדיר |

דו"ח חדש בנושא מנועי חיפוש שפרסמה "בטלר גרופ" (Butler Group) - חברת מחקר וייעוץ IT, המיוצגת בישראל על-ידי STKI, מגלה, כי ארגונים רבים מפסידים עד 10% משכר עובדיהם על מאמצים מבוזבזים של חיפוש מידע. זאת, מאחר ועובדים אינם מוצאים את המידע המתאים, הדרוש להם לביצוע עבודתם.

עוד עולה מהמחקר, כי אסטרטגיות חיפוש וגילוי מידע בלתי יעילות פוגעות בתחרותיות עסקית, מפריעות לאספקת שירות, ומציבות חברות בסיכון.

"למעלה מ-50% מעלויות כוח אדם בארגונים מוקצה כיום לעובדי ידע", אומרת עינת שמעוני, אנליסטית מחקר בכירה ב-STKI. "עובדים סובלים גם מגודש מידע וגם מחוסר מידע. כתוצאה, עובד הידע הטיפוסי מבזבז עד רבע מיומו בחיפוש אחרי המידע הדרוש לביצוע משימה נתונה. זו הסיבה לכך שארגונים עלולים להגיע למצב בו 10% מהשכר לעובדיהם מופנה למאמצים מבוזבזים".

בטלר גרופ טוענת, כי חיפוש וגילוי יעילים של מידע הם המפתח לתחרותיות ואספקת שירות, וכי טכנולוגיות חיפוש ואחזור ארגוני דרושות לארגונים מכל הגדלים וברחבי כל התחומים.

"פתרונות חיפוש ואחזור מאפשרים לארגונים לנצל את נכסי המידע שכבר יש להם", מוסיפה שמעוני, "הם גם מאפשרים לחברות לזהות הזדמנויות, להפחית סיכונים, ולזכות בתובנות".

הדו"ח משווה מנועי חיפוש של שמונה יצרני חיפוש ארגוני מובילים, ומציג את ההבדלים באסטרטגיות שלהם, אפשרויות ההטמעה וגישות שוק הן במבט עכשווי והן במבט עתידי. לדברי שמעוני, "קיים בלבול סביב התפקידים של טכנולוגיות חיפוש שונות. ארגונים חייבים להבין, כי חיפוש ארגוני דורש מגוון של טכניקות אינדקס ופונקציות כדי לספק את התוצאות המתאימות ביותר, וגם בתחום זה אין טכנולוגיה יחידה שיכולה לספק את כל היכולות האנליטיות הנדרשות".

בעוד יצרני ניהול תוכן ארגוני שלטו בשלב האימוץ המוקדם של שוק החיפוש והאחזור הארגוני, בטלר גרופ צופה זעזוע בשוק. "בחודשים האחרונים שילבו יצרני תובנה עסקית (BI) כמו ביזנס אובג'קטס, קוגנוס, אינפורמיישן בילדרס וסאס, את מערכיהם עם פתרונות חיפוש מאוטונומי, פאסט, יבמ, גוגל ואחרים. זה הוביל לספקולציות על כך שרכישות הנן בלתי נמנעות בתחום זה, וכי טכנולוגיית חיפוש תאחד בסופו של דבר את העולמות הנפרדים של מידע מובנה ובלתי מובנה".

שמעוני טוענת, כי "כניסתה של גוגל לשוק החיפוש הארגוני שינתה את הנוף הטכנולוגי ברחבי העולם וצפוי כי נתחיל להרגיש השפעה זו בקרוב גם בישראל. בתוך שנתיים אנו צפויים לראות את גוגל בבית ובארגון כפי שהיא בולטת היום ב-Web. עם זאת, יבמ ומיקרוסופט הודיעו שתיהן על אסטרטגיות חיפוש מקיפות, ואחיזתן בתשתית הארגונית תקשה על הבסתן בטווח הארוך".

שוק מנועי החיפוש בישראל היה עד כה יחסית מוגבל, כאשר רק כמה עשרות ארגונים מקרב ארגוני ה-enterprises יישמו מנוע חיפוש כלל ארגוני. מכיוון שרובם בחרו במנוע ששיווקה מטריקס - וריטי, רובם כיום שוקלים את המשכי היישום עם אוטונומי, אשר רכשה את חברת וריטי. אולם מנועי חיפוש לא הגיעו לשלב ה-Mainstream ובמובן זה יש עוד הרבה מקום להתקדמות בשוק המקומי.

גוגל נכנסו באופן "לא רשמי" לארגונים רבים על שולחנות העובדים כ-desktop search, כך שכניסת גוגל לארגונים תתאפיין מצמיחה "מלמטה" בדומה לאסטרטגיית מיקרוסופט.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה