ג'נגו הנתנייתית משחררת גרסה חדשה של ה-OpenSMB

מדובר בפלטפורמת תוכנה עבור נתבים משרדיים שמרכזת בקופסא אחת את רוב תשדורות התקשורת שלהן זקוק המשרדי הבינוני והקטן. המייסד וילנסקי: הפתרון מוזיל עלויות למשרד באלפי שקלים
חזי שטרנליכט |

חברת ג'נגו הנתנייתית, העוסקת בייצור פתרונות תוכנה לבית ולמשרד הדיגיטלי, השיקה היום גירסה חדשה לתוכנת ה-OpenSMB שלה. מדובר בפלטפורמת תוכנה עבור נתבים משרדיים. המוצר מאפשר ליצרני הנתבים להציע למשתמש, לספק את כל צרכי המיחשוב, האינטרנט, שידורי האלחוט ועוד, באמצעות קופסא בודדת בכניסה למשרד (GATEWAY).

הקופסא היחידה הזו הופכת למעשה לשרת המרכזי של המשרד, למרכזיית הטלפון והמרכזיה האלחוטית שלו, למערך אבטחת האינטרנט שלו ולמרכז אחסון וגיבוי מידע ועשויה לחסוך למשרד או לארגון המשתמש אלפי שקלים בשנה על עלויות השרתים השונים, ותחזוקה שוטפת.

שוק הנתבים למשרדים קטנים ובינוניים צומח במהירות רבה. חברת האנליסטים In Stat/MDR מעריכה שבשנה שעברה ריכז השוק הזה כ-1.2 מיליארד דולר וכי עד 2008 יצמח השוק לכדי 16.6 מיליארד דולר בשנה.

מייסד ומנכ"ל ג'נגו, עופר וילנסקי, מסביר: "הצורך בפתרון של נתב בודד, הכולל בתוכו את התוכנה להפעלת משרד שלם, התפתחה עם צמיחת שוק הפס הרחב והתחברות עסקים קטנים ובינוניים לאינטרנט. עסקים מסוג זה זקוקים לפתרון כולל, קל להפעלה, שאינו מצריך איש IT".

בשורת התוכנה של "כל המשרד בקופסא" מבית ג'נגו מציעה פתרון של ריכוז כל השרתים המצויים במשרד הסטנדרטי, כדוגמת שרת אי מיילים, שרת FTP, שרת אתר ומדפסות החברה, שירוכזו כולם על "השער" (Gateway) המשרדי, יחד עם תוכנת ניהול נוחה ,שניתנת לניהול על ידי עובדי המשרד, ללא צורך בהתערבות של טכנאי IT. תוכנת ג'נגו מספקת ממשק שליטה ובקרה שקל להשתמש בו ולנהל את כל הפקודות שרצות על הנתב.

כל עובדי המשרד יכולים לנהל את ענינייהם ובכך להוריד את עליות התחזוקה השוטפות על השרתים. הלקוח העסקי חוסך זמן וכסף בניהול צוות IT ובתחזוק השרתים השונים. בנוסף לכך, השרתים כולם מאוגדים במקום אחד ולא מפוזרים ברחבי החברה.

וילנסקי הוסיף כי בנוסף "פתרון המשרד בקופסא מוזיל את עליות התשתית של משרדים מסוג זה באלפי שקלים, משום שמשרד מסוג זה רוכש נתב אחד המרכז בתוכו את כל צרכי התקשורת במקום לרכוש נתבים מרובים אשר כל אחד מהם מסוגל לספק צורך אחד בלבד."

ה-OpenSMB גרסה 4 מאובטח ע"י פיירוול שפותח על ידי ג'נגו ומאפשר חיבור לרשתות תקשורת וירטאליות (VPN) לעובדי המשרד, המתחברים לרשת מחוץ למשרד. כמו כן ישנה אפשרות לבקרה ולשליטה על הנכנסים לרשת (Access Control), על ידי מידור לקבוצות ולתפקידים בחברה. ההגדרות בנושא זה ניתנות לשנוי שוטף על ידי אנשי החברה ללא צורך בהתערבות של טכנאי IT.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
משקיע סוחר בקריפטו (רשתות)משקיע סוחר בקריפטו (רשתות)

העלימו רווחי קריפטו בעשרות מיליונים - כך חוקרי רשות המסים תפסו אותם

תושב חולון, תושב באר שבע ותושב נצרת נחקרו בחשד להעלמת הכנסות מקריפטו בסך עשרות מיליוני שקלים

רן קידר |
נושאים בכתבה העלמת מס קריפטו

במסגרת מבצע חקירות כלל ארצי: תושב נצרת, תושב באר שבע ותושב חולון נחקרו בחשד להעלמת הכנסות מקריפטו בסך עשרות מיליוני שקלים. לא ברור איך אנשים חושבים שרשות המס לא תעלה עליהם. בסוף יש עקבות דיגיטליות ועקבות בכלל ששמים את כל המעלימים בסיכון גדול. השיטה הבסיסית היא מודיעין מהשטח והלשנות. השיטה השנייה היא מעקב דיגיטלי. רשות המסים מתקדמת טכנולוגית וחוקרים שלה יכולים לעלות על כתובות IP מישראל שמשתתפים ונמצאים בפלטפורמות דיגיטליות. 

החוקרים גם נמצאים בפורומים, ברשתות ומזהים גורמים חשודים ואז מרחיבים את החקירה גם במישורים נוספים. חוץ מזה, בסוף אנשים רוצים להשתמש בכסף שהרוויחו. זה מחלחל לחשבון הבנק, זה נמשך דרך כרטיסי אשראי, יש סימנים. 

יש עוד הרבה דרכי פעולה, כשהיום מדווחת רשות המסים כי במסגרת החקירה התגלה כי לחשוד ששמו איגור שרגורודסקי, תושב חולון, שנחקר על ידי פקיד שומה חקירות מרכז יש דירות ונכסים שלא מוסברים דרך השכר השוטף שלו. מחומר החקירה עולה חשד כי לפיו הוא פעל בזירות מסחר למטבעות וירטואליים בחו"ל בהיקפים גבוהים בשנים 2020 - 2024 ולא דיווח לרשויות המס. כמו כן עולה חשד כי הוא לא דיווח על הכנסות שהיו לו מחברות בחו"ל ובסך הכל התחמק מדיווח על הכנסות בסך עשרות מיליוני שקלים. 

שרגורודסקי שגר בחולון מחזיק מספר דירות בבעלותו, ששוויין עולה פי כמה וכמה על פוטנציאל הנכסים שלו בהינתן הכנסותיו המדוחות. נבדק חשד לעבירות על חוק איסור הלבנת הון, בכך שרשם נכס שבו עשה שימוש בעלים על שם אדם אחר. הוא חשוד שהרוויח עשרות מיליונים בקריפטו בלי לדווח לרשות המס. 

ביטוח לאומי
צילום: תמר מצפי

ביטוח לאומי דיגיטלי: להשתלט על הבירוקרטיה מהספה

עידן הפקסים והתורים המתישים בסניפים יישארו בקרוב מאחור - באמצעות האפליקציה החדשה, שירותי המסרונים המאובטחים ומנגנון מיצוי זכויות, המוסד לביטוח לאומי הופך את המסע למיצוי הזכויות שלכם לקל ומהיר יותר

ענת גלעד |
במשך עשורים, השם "ביטוח לאומי" היה מילה נרדפת לחוסר יעילות, בירוקרטיה סבוכה, מוזיקת המתנה אינסופית בטלפון והררי טפסים שצריך למלא שוב ושוב. אך המציאות של דצמבר 2025 שונה בתכלית. הלחץ חסר התקדים של השנתיים האחרונות - הצורך לתת מענה מהיר לעשרות אלפי נפגעי מלחמה, משרתי מילואים ומפונים - אילץ את המערכת המגושמת לבצע קפיצת מדרגה טכנולוגית שהייתה צריכה לקרות מזמן. היום, המערכות הדיגיטליות לא רק "ידידותיות יותר", במוסד לביטוח לאומי גם טוענים שהן פועלות באופן אקטיבי כדי למנוע מצב שבו זכויות של אזרחים הולכות לאיבוד בגלל חוסר ידיעה או קושי במילוי טפסים ידניים.

מהפכה בקליק: האפליקציה והשירות המהיר

האפליקציה שהוטמעה במלואה במהלך שנת 2025 היא כבר לא רק אתר אינטרנט מותאם, אלא כלי עבודה שלם בתוך הטלפון הנייד. המהפכה מתחילה ביכולת להגיש תביעות בצילום מהיר: אין יותר צורך בסורקים או בדואר. הגשת תביעה לדמי פגיעה בעבודה, דמי לידה או תגמולי מילואים מתבצעת על ידי צילום המסמכים הרפואיים או האישורים בנייד ושליחה מיידית. כמו כן, המערכת מציגה בכל רגע נתון מעקב שקוף אחר התביעה: תוכלו לראות מתי המסמכים התקבלו, אם הם עברו לבדיקת פקיד התביעות, אם התיק נמצא בבחינה רפואית ומתי בדיוק התשלום הועבר לבנק.


כשהמדינה פונה אליכם: מיצוי זכויות יזום

החידוש המשמעותי ביותר בסוף 2025 הוא המעבר משיטת ה"תביעה" לשיטת ה"זכאות האוטומטית". המערכות של הביטוח הלאומי מסונכרנות היום עם בתי החולים, הצבא ורשות המיסים. המשמעות היא שלעיתים קרובות מבוצעים תשלומים ללא בקשה: עבור זכויות מסוימות, המערכת מזהה את הזכאות באופן אוטומטי. למשל, דמי לידה או מענקי מילואים מסוימים משולמים ישירות לחשבון הבנק עוד לפני שהאזרח הספיק למלא בקשה רשמית. כמו כן, המערכת שולחת התראות חכמות על זכאות: אם מזוהה ירידה חדה בשכר, הפסקת עבודה ממושכת או אירוע רפואי מוכר, נשלחת הודעה יזומה למכשיר הנייד המזמינה אתכם לבדוק את זכאותכם לקצבה המתאימה.


סוף עידן המתווכים: מימוש זכויות בחינם

בעבר, הבירוקרטיה הסבוכה הזינה תעשייה של חברות פרטיות למימוש זכויות שגבו עמלות גבוהות מהקצבאות. ב-2025, הדיגיטציה והפישוט השפתי הופכים את התיווך הזה למיותר. שירות "יד מכוונת" של הביטוח הלאומי מפעיל מרכזי ייעוץ מקצועיים שבהם רופאים ואנשי מקצוע עוזרים לכם להכין את התיק הרפואי לקראת הוועדה ללא כל עלות. בנוסף, כל הטפסים הדיגיטליים נוסחו מחדש בשפה פשוטה וברורה, מה שמאפשר לכל אדם להגיש בקשה באופן עצמאי בביטחון מלא, בלי לחשוש ממונחים משפטיים סתומים.

ועדות רפואיות בשיחת וידאו: נוחות ונגישות

אחד הלקחים מהשנתיים האחרונות הוא שלא בכל מקרה חייבים להגיע פיזית לסניף. המהפכה הדיגיטלית מאפשרת קיום ועדות רפואיות בשיחות וידאו מאובטחות. במקרים של בעיות רפואיות שניתן לאבחן על סמך מסמכים וצילומים, או בנושאים הקשורים לבריאות הנפש, הוועדה מתקיימת כשאתם בביתכם. זהו פתרון קריטי לנפגעי פוסט-טראומה שחווים חרדה במקומות הומי אדם או לאנשים עם מוגבלות בניידות שהנסיעה לסניף מהווה עבורם נטל פיזי קשה.


טיפ לסיום שנת 2025 - תשכחו מחוויות העבר:
הכוח האמיתי שלכם נמצא בנתונים האישיים הנכונים והעדכניים. ודאו פעם אחת שפרטי חשבון הבנק וכתובת המגורים שלכם מעודכנים באזור האישי באתר או באפליקציה. בעולם הדיגיטלי של היום, עדכון הפרטים האלו הוא ההבדל בין קבלת הכסף תוך ימים ספורים לבין המתנה של שבועות בגלל תקלות תקשורת פשוטות. הביטוח הלאומי של סוף 2025 הוא סוף סוף מערכת מהירה ונגישה, אז אל תיתנו לניסיון העבר להרתיע אתכם - ותתחילו לפעול לקבל את מה שמגיע לכם על פי חוק.