
הודעות פרטיות מסלבס ומבצעי חיסול מעכשיו לעכשיו: חודש הקניות מביא איתו גם הונאות מבוססות AI.
הונאות אונליין הופכות מתוחכמות ונפוצות יותר מדי יום עם השימוש ב-AI, ונוכלים יכולים לנצל את חגי הקניות כדי להונות את הציבור, אז איך קונים ומתגוננים?
חגי הקניות של נובמבר בעיצומם וככל שאנחנו מחפשים יותר דילים און ליין, ככה אנחנו נהיה יותר חשופים להונאות. השנה השימוש
בכלים מבוססי AI הולך וגדל ואיתו הסיכון להונאות מבוססות AI. סקר שערכה באחרונה חברת Visa בקרב ישראלים מדור ה-Z מצא כי אחוז רוב מוחלט, כמעט 90% מהמשיבים, משתמשים ב-AI ככלי עזר לקניות אונליין. אך עם זאת, בכל הנוגע למודעות לסיכוני הונאה, ולמרות ששני שלישים מהמשתתפים
טוענים כי הם מחפשים מידע בנושא, פחות מ-20% עושים זאת בפלטפורמות מקצועיות, ומעדיפים להתייעץ עם משפחה, חברים או ברשתות החברתיות. מול ההיקף ההולך וגדל בשימוש ב-AI וההיקף ההולך וגדל במקביל של הונאות AI, על צרכנים להיות ערניים מול איומי ההונאה הגוברים, בייחוד במהלך
"חגי הקניות" של נובמבר.
גֵרי לסקי, מנכ"ל Visa העולמית בישראל: "בישראל, ערך התשלומים המקוונים בכרטיסים שהונפקו בישראל עלה ב-44% בשלוש השנים האחרונות – מה שעשוי להוביל לסיכון מוגבר לצרכנים המקומיים. בעונת הקניות, כאשר הפעילות גוברת והצרכנים מחפשים את המתנה
המושלמת, נוכלים מנצלים את ההזדמנות. עם זאת, לקוחות יכולים להיות בטוחים שצוות המומחים של Visa פועל מסביב לשעון כדי למנוע הונאות ולהבטיח עסקאות בטוחות."
כשחצי חודש מאחורינו ובלאק פריידיי וסייבר מאנדיי עוד לפנינו, ב-Visa און ליין ריכזו טיפים מובחרים לשמירה על חוויית קנייה בטוחה:
בדקו
את המקור, AI גורם לדברים להיראות אמינים
אתרי עסקים שנראים אמיתיים, מודעות בדיספליי שמושכות את העין, ונוכלים משתמשים ב-AI גם לייצר הודעות פרטיות שנראות כאילו נשלחו על ידי ידוענים או חברים. עצרו רגע וחשבו, "האם אני באמת יכול לסמוך על מה שאני רואה?"

- ויזה חושפת מספרי ענק בטיפול בעסקאות חשודות בהונאה בבלאק פריידי
- נתוני שבא: סיכום בלאק פריידי 2024
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
האם זה פיתיון?
תחושת הדחיפות היא כלי מרכזי של הרמאים. מוצרים חינם, הנחות ענק או מבצעים שמסתיימים תוך דקות – כל אלה נועדו לגרום לכם לפעול במהירות. אל תילחצו, קחו את הזמן לבדוק את ההצעה, חפשו מידע על החברה, קראו ביקורות ובקרו באתר הרשמי לפני שתמסרו פרטים אישיים.בדקו את שולח ההודעה
לא רק את הפרופיל קיבלתם הודעה מחבר/ה, משפיען או חברה עסקית שמבקשת כסף או מידע אישי? אל תמהרו להאמין. צרו קשר בדרך אחרת: התקשרו, בקרו באתר הרשמי או חפשו את מספר הטלפון של החברה. לעיתים קרובות מדובר בפרופילים שנפרצו.
דווחו על פעילות חשודה
הפעילו אימות דו-שלבי, עדכנו את האפליקציות והמכשירים שלכם באופן קבוע, ובדקו את הגדרות הפרטיות בתדירות גבוהה יותר. אם נתקלתם בפרסומת, פוסט או פרופיל חשוד, דווחו לפלטפורמה, ובמקרה של העברת כספים, פנו מיד לבנק.
- "הארנק הירוק" של דיסקונט - מה הוא נותן לכם?
- הבנק מול בית ההשקעות, מי מנצח בקרב על הסוחר הישראלי?
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- תקרות ההפקדה ל-2025: השינויים רבים
שלמו בצורה מאובטחת
או אל תשלמו בכלל, אל תשתפו פרטי חשבון או כרטיס אשראי באפליקציות של רשתות חברתיות. אם מבקשים מכם לבצע העברה בנקאית, דעו שקרוב לוודאי שזו הונאה. השתמשו רק באמצעי תשלום מאובטחים שמגנים על הרכישה שלכם. אם אין אפשרות כזו, הימנעו מרכישה מאותו הספק.גרי לסקי, מנכ"ל Visa ישראל אומר כי "Visa השקיעה מעל 12 מיליארד דולר בפתרונות למניעת הונאה ויש לה "יחידת פעולה" מיוחדת (Visa Scam Disruption unit) למניעת הונאות שמשלבת טכנולוגיות מתקדמות מבוססות AI יחד עם מומחיות אנושית לזהות ולחסל הונאות עוד בטרם קרו. בשנה האחרונה בלבד, יחידת ה-VSD זיהתה ניסיונות הונאה בהיקף של מעל מיליארד דולר, מהם מעל 260 מיליון דולר באירופה. עם שימוש הולך וגובר ב-AI לצורך קניות מקוונות, והנוכחות הגבוהה ברשתות חברתיות, כפי שניתן לראות מסקר דור ה-Z שערכנו לאחרונה, גובר הסיכון לחשיפה של הונאות מבוססות AI. בשנה שעברה לדוגמה זיהה צוות ה-VSD של האיחוד האירופי הונאה רחבת היקף ומורכבת שהשתמשה במודעות ברשתות חברתיות כדי להציע מחזיקי כרטיסי אשראי בבריטניה ובאירופה מוצרים מזויפים. רשת ההונאה השתמשה ביותר מ-450 כתובות URL ותעודות זהות של סוחרים שונים כדי להשיג כמעט 3 מיליון פרטי כרטיסים, שרבים מהם נפגעו ושימשו להונאות נוספות. בסך הכל, נגנבו על ידי הכנופיה יותר מ-130 מיליון דולר (125 מיליון אירו). עם זאת, מכיוון שצוות ה-VSD הצליח לחסום ניסיונות הונאה על כמעט 75% מהכרטיסים שנפגעו, נמנעו הונאות נוספות בסך 431 מיליון דולר (413 מיליון אירו). רשת ההונאה פורקה לחלוטין."
דיסקונט "הארנק הירוק" (דיסקונט)"הארנק הירוק" של דיסקונט - מה הוא נותן לכם?
שירות שלקוחות הבנק - רכישות דרך האפליקציה במקומות מסוימים בהנחה של 10%
דיסקונט משיק את "הארנק הירוק" - שירות חדש באפליקציית דיסקונט שמאפשר ללקוחות לבצע רכישות וליהנות מהשתתפות הבנק ב- 10% מסכום הרכישה. השירות הזה ניתן ללקוחות הבנק ולמצטרפים חדשים, ומאפשר לבצע רכישות גדולות, במגוון בתי עסק וליהנות מהשתתפות ב-10% מסכום הרכישה, בכל עסקה, כולל כפל מבצעים. המטרה של דיסקונט לספק ללקוחות הנחות ברכישות גדולות - טיולים לחו"ל, מוצרי חשמל ריהוט ועוד.
"זה מהלך ייחודי של הבנק, המביא עימו בשורה אמיתית לצרכנים", אומרים בדיסקונט, "הארנק הירוק יסייע ללקוחות לממן את ההוצאות הגדולות ויהפוך את הרכישות המשמעותיות של משקי הבית למשתלמות יותר".
התשלום באמצעות הארנק הירוק מיועד לעסקאות החל מסכום של 3,000 שקל ועד 50,000 ש"ח במצטבר, לתקופה של חצי שנה, כך שכל חצי שנה, יוכל הלקוח ליהנות מהשתתפות בהיקף של בין 300 שקל ועד 5,000 שקל. רשימת העסקים בהם השירות יפעל אינה ארוכה מדי אך כלולים בה חברות כמו ארקיע, נגב קרמיקה, מיטות הולנדיה, עגליס, ביתילי ועוד. את הרשימה המלאה ניתן למצוא באפליקציית דיסקונט.
השימוש בארנק כולל תהליך הצטרפות דיגיטלי פשוט באפליקציית דיסקונט במסגרתו יקבל כל לקוח קוד מימוש קבוע (בדומה לאמצעי תשלום אחרים), אותו יוכל להציג בחנויות או באתרים, אצל הספקים השונים, כדי לבצע את הרכישות. לצורך ביצוע עסקה ספציפית, הלקוח יטען את הארנק הירוק, בתשלום אחד מחשבון העו"ש או בפריסה נוחה לתשלומים, באמצעות הלוואה, יקבל אישור מיידי להיקף ההשתתפות של דיסקונט ואת סכום העלות הסופי להשלמת הרכישה. ההשתתפות של הבנק מוצגת בזמן אמת במעמד הטעינה, כחלק מהשירות, וללא צורך בהחזר או זיכוי נפרד.
- דיסקונט: ירידה קלה בתשואה להון ל-13.7%, הרווח הנקי הסתכם ב-1.13 מיליארד שקל
- דיסקונט ונימבל משיקים פתרון דיגיטלי חדש להקדמת תשלומים לעסקים
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
לדוגמה: לקוח שיבקש לרכוש מוצרי חשמל בעלות של 25,000 שקל, ישלם 22,500 שקלים והבנק ישתתף בתשלום ההפרש בסך 2,250 שקלים.
דיסקונט "הארנק הירוק" (דיסקונט)"הארנק הירוק" של דיסקונט - מה הוא נותן לכם?
שירות שלקוחות הבנק - רכישות דרך האפליקציה במקומות מסוימים בהנחה של 10%
דיסקונט משיק את "הארנק הירוק" - שירות חדש באפליקציית דיסקונט שמאפשר ללקוחות לבצע רכישות וליהנות מהשתתפות הבנק ב- 10% מסכום הרכישה. השירות הזה ניתן ללקוחות הבנק ולמצטרפים חדשים, ומאפשר לבצע רכישות גדולות, במגוון בתי עסק וליהנות מהשתתפות ב-10% מסכום הרכישה, בכל עסקה, כולל כפל מבצעים. המטרה של דיסקונט לספק ללקוחות הנחות ברכישות גדולות - טיולים לחו"ל, מוצרי חשמל ריהוט ועוד.
"זה מהלך ייחודי של הבנק, המביא עימו בשורה אמיתית לצרכנים", אומרים בדיסקונט, "הארנק הירוק יסייע ללקוחות לממן את ההוצאות הגדולות ויהפוך את הרכישות המשמעותיות של משקי הבית למשתלמות יותר".
התשלום באמצעות הארנק הירוק מיועד לעסקאות החל מסכום של 3,000 שקל ועד 50,000 ש"ח במצטבר, לתקופה של חצי שנה, כך שכל חצי שנה, יוכל הלקוח ליהנות מהשתתפות בהיקף של בין 300 שקל ועד 5,000 שקל. רשימת העסקים בהם השירות יפעל אינה ארוכה מדי אך כלולים בה חברות כמו ארקיע, נגב קרמיקה, מיטות הולנדיה, עגליס, ביתילי ועוד. את הרשימה המלאה ניתן למצוא באפליקציית דיסקונט.
השימוש בארנק כולל תהליך הצטרפות דיגיטלי פשוט באפליקציית דיסקונט במסגרתו יקבל כל לקוח קוד מימוש קבוע (בדומה לאמצעי תשלום אחרים), אותו יוכל להציג בחנויות או באתרים, אצל הספקים השונים, כדי לבצע את הרכישות. לצורך ביצוע עסקה ספציפית, הלקוח יטען את הארנק הירוק, בתשלום אחד מחשבון העו"ש או בפריסה נוחה לתשלומים, באמצעות הלוואה, יקבל אישור מיידי להיקף ההשתתפות של דיסקונט ואת סכום העלות הסופי להשלמת הרכישה. ההשתתפות של הבנק מוצגת בזמן אמת במעמד הטעינה, כחלק מהשירות, וללא צורך בהחזר או זיכוי נפרד.
- דיסקונט: ירידה קלה בתשואה להון ל-13.7%, הרווח הנקי הסתכם ב-1.13 מיליארד שקל
- דיסקונט ונימבל משיקים פתרון דיגיטלי חדש להקדמת תשלומים לעסקים
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
לדוגמה: לקוח שיבקש לרכוש מוצרי חשמל בעלות של 25,000 שקל, ישלם 22,500 שקלים והבנק ישתתף בתשלום ההפרש בסך 2,250 שקלים.
