פיתוח מחלף השלום
צילום: ארקאפקט עדי בואנו

עיריית תל אביב: העבודות לשדרוג מחלף השלום עולות שלב

דור עצמון | (1)

פרויקט פיתוח המרחב העירוני במחלף השלום שמובילים משרד התחבורה, עיריית תל אביב-יפו וחברת נתיבי איילון עולה שלב בעבודות, שיתבצעו לאורך המדרכה הצפונית בגשר השלום. במסגרת העבודות, יתווספו שבילי אופניים, יסומנו נתיבי תחבורה ציבורית לשני הכיוונים, סככות הצללה לתחנות האוטובוס וריהוט רחוב חדש עבור משתמשי הדרך. העבודות לאורך המדרכה הצפונית בגשר השלום מתבצעות, לאחר שהושלם המקטע המערבי בפרויקט, בין רחוב גבעת התחמושת לדרך בגין עד רמפת איילון דרום לרווחת משתמשי הדרך. במסגרת העבודות, המדרכות הורחבו ונטעו עשרות עצים לאורך המקטע עבור ציבור משתמשי הדרך. בנוסף לכך, נסללו שבילי אופניים לשני הכיוונים, מופרדים ומוצלים, ואף הותקנו מתקני עגינה לאופניים ולכלים שיתופיים דו-גלגליים. שדרוג מחלף השלום הינו פרויקט תחבורתי שמטרתו לייצר פתרון תנועתי מקיף וכולל למחלף השלום, בדגש על תחבורה בת קיימא ופיתוח המחלף העירוני לטובת הולכי הרגל, משתמשי התחבורה הציבורית ורוכבי האופניים והקורקינטים. לאור המשך העבודות לאורך המדרכה הצפונית בגשר השלום, החל מהיום תועתק תחנת האוטובוס רכבת השלום (תחנה מספר 21022), לצורך התחלת עבודות לשדרוג מחלף השלום לאורך המדרכה הצפונית בגשר השלום, והקווים בתחנה יועברו ל-3 תחנות במיקומים זמניים ברחוב גבעת התחמושת, דרך השלום ודרך מנחם בגין: · קווים 23,64,502,599 - עוברים לתחנה חדשה בדרך השלום אחרי צומת יגאל אלון כ-200 מטר מזרחה. שם התחנה דרך השלום/יגאל אלון. · קווים 8,36,56,62,115,364 - עוברים לתחנה חדשה בהמשך רחוב גבעת התחמושת, כ-150 מטר מערבה (אחרי הכניסה לחניון לכיוון דרך מנחם בגין), שם התחנה יהיה זהה לתחנה שמבוטלת. · קווים 91,116,200,274 - עוברים לתחנה קיימת בסמוך לגשר הקריה (על דרך מנחם בגין). שם התחנה עזריאלי/מנחם בגין. מחלף השלום הוא בין המחלפים העמוסים בישראל. מדובר בציר שמחבר בין הרשויות תל אביב - יפו, רמת גן וגבעתיים. המחלף מהווה שער כניסה לאלפים רבים המגיעים לתל אביב- יפו מדי יום מכל רחבי המדינה דרך תחנת רכבת השלום והכבישים המחברים. שדרוגו ופיתוחו עבור נוסעי התחבורה הציבורית, רוכבי האופניים והולכי הרגל יאפשר לייצר פתרון תחבורתי מתקדם המבוסס על תחבורה בת קיימא.  

תגובות לכתבה(1):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 1.
    נהג 24/05/2023 15:39
    הגב לתגובה זו
    הצומת של דרך השלום מצפון לדרום והפוך.
רכבת (רכבת ישראל)רכבת (רכבת ישראל)

הרכבת לא תגיע - ימים קשים לנוסעי רכבת ישראל; מה קרה ומה צפוי?

פגיעה בתשתית החשמול ברכבת ישראל משביתה חלק מהקווים - ההשבתה עשויה להימשך מספר ימים, ויש לה השלכות כלכליות כבדות על המשק

עמית בר |
נושאים בכתבה רכבת ישראל

רכבת משא פגעה בתשתית החשמול בשני מוקדים מרכזיים  ונגרם נזק כבד למאות מטרים של מסילות ואפילו קילומטרים. מאות אלפי נוסעים יושפעו, והרכבת מפעילה חלופות תחבורה והיערכות חירום, תוך גיוס כל צוותי התחזוקה לשטח. זוהי אחת התקלות הגדולות ביותר שפקדו את החברה בשנים האחרונות, והתיקון עלול להימשך מספר ימים.


הפגיעה של הרכבת היתה באזור צומת גנות מדרום לתל אביב, ובין חדרה לנתניה. הנזק, משבית חלק מהקווים המרכזיים. על פי בדיקות ראשוניות של רכבת ישראל, הפגיעה נגרמה כאשר רכבת המשא נסעה על תוואי המסילות המחושמלות ופגעה בכבלי החשמול, מסיבה שעדיין נבדקת על ידי צוותי החקירה. הדבר גרם לקריסה של חלקים נרחבים מהתשתית העילית, כולל עמודים וחוטים, מה שדורש עבודות תיקון מורכבות הכוללות החלפת רכיבים והתקנה מחדש.


בהודעת רכבת ישראל נמסר כי לא יופעלו רכבות בין תחנות בנימינה לנתניה ובין תחנות תל אביב ההגנה - לוד ונתב"ג. המשמעות המיידית היא פגיעה בקווי הנוסעים העמוסים ביותר, במיוחד בשעות השיא, כאשר קווי הצפון והדרום המרכזיים נפגעים בו זמנית. ברכבת הקפיצו את כל צוותי התחזוקה והם "נערכים למתן פתרונות שירותיים כגון הפעלה של כל רכבות הדיזל בימים הקרובים". אלא שרכבות הדיזל הן פתרון חלקי - הן מבחינת כמות נוסעים והן מבחינת מהירות הרכבת. 


השלכות על נוסעים ומה יפעל בינתיים

ההשבתה תגרום לעומסים כבדים בתחבורה הציבורית, במיוחד על קווי האוטובוסים הבין־עירוניים ועל צירי התנועה במרכז הארץ. כדי לצמצם את הפגיעה, הרכבת מפעילה מערך היסעים בין תחנות מרכזיות - תל אביב סבידור מרכז, לוד, נתב"ג, נתניה, בנימינה, חיפה חוף הכרמל ומודיעין מרכז. בנוסף, חברות האוטובוסים כמו אגד ומטרופולין נערכות להגברת תדירות הקווים החלופיים, אך כבר כעת מדווחים על עומסים כבדים בכבישים 1, 2 ו-4, עם עלייה צפויה בפיצוצי תנועה בשעות הבוקר והערב.


פעילות הרכבות:

הקו מבאר שבע ולוד - פעיל עד לוד בלבד

הקו מבית שמש - פעיל עד לוד בלבד

קו אשקלון, בנימינה מהדרום - עד לוד בלבד

קו ראשונים - פועל במלואו

קו מירושלים - פועל עד נתב"ג בלבד

קו אשקלון, הרצליה - פועל במלואו

קו נהריה - באר שבע מהצפון - עד בנימינה בלבד

קו מודיעין,  ירושלים - פועל במלואו

קווי העמק וכרמיאל - פועלים כרגיל


רצף תקלות והשלכות כלכליות

הפגיעה בתשתית מצטרפת לשורה של תקלות מהשבוע האחרון, לרבות תקלות במערכת האיתות במשך יומיים רצופים והגבלת מהירות הרכבות ל־80 קמ"ש עקב התרחבות המסילות בחום הכבד. רצף האירועים מעלה סימני שאלה על רמת התחזוקה, עמידות התשתיות והיכולת להגיב במהירות לאירועים מסוג זה.

רכבת (רכבת ישראל)רכבת (רכבת ישראל)

הרכבת לא תגיע - ימים קשים לנוסעי רכבת ישראל; מה קרה ומה צפוי?

פגיעה בתשתית החשמול ברכבת ישראל משביתה חלק מהקווים - ההשבתה עשויה להימשך מספר ימים, ויש לה השלכות כלכליות כבדות על המשק

עמית בר |
נושאים בכתבה רכבת ישראל

רכבת משא פגעה בתשתית החשמול בשני מוקדים מרכזיים  ונגרם נזק כבד למאות מטרים של מסילות ואפילו קילומטרים. מאות אלפי נוסעים יושפעו, והרכבת מפעילה חלופות תחבורה והיערכות חירום, תוך גיוס כל צוותי התחזוקה לשטח. זוהי אחת התקלות הגדולות ביותר שפקדו את החברה בשנים האחרונות, והתיקון עלול להימשך מספר ימים.


הפגיעה של הרכבת היתה באזור צומת גנות מדרום לתל אביב, ובין חדרה לנתניה. הנזק, משבית חלק מהקווים המרכזיים. על פי בדיקות ראשוניות של רכבת ישראל, הפגיעה נגרמה כאשר רכבת המשא נסעה על תוואי המסילות המחושמלות ופגעה בכבלי החשמול, מסיבה שעדיין נבדקת על ידי צוותי החקירה. הדבר גרם לקריסה של חלקים נרחבים מהתשתית העילית, כולל עמודים וחוטים, מה שדורש עבודות תיקון מורכבות הכוללות החלפת רכיבים והתקנה מחדש.


בהודעת רכבת ישראל נמסר כי לא יופעלו רכבות בין תחנות בנימינה לנתניה ובין תחנות תל אביב ההגנה - לוד ונתב"ג. המשמעות המיידית היא פגיעה בקווי הנוסעים העמוסים ביותר, במיוחד בשעות השיא, כאשר קווי הצפון והדרום המרכזיים נפגעים בו זמנית. ברכבת הקפיצו את כל צוותי התחזוקה והם "נערכים למתן פתרונות שירותיים כגון הפעלה של כל רכבות הדיזל בימים הקרובים". אלא שרכבות הדיזל הן פתרון חלקי - הן מבחינת כמות נוסעים והן מבחינת מהירות הרכבת. 


השלכות על נוסעים ומה יפעל בינתיים

ההשבתה תגרום לעומסים כבדים בתחבורה הציבורית, במיוחד על קווי האוטובוסים הבין־עירוניים ועל צירי התנועה במרכז הארץ. כדי לצמצם את הפגיעה, הרכבת מפעילה מערך היסעים בין תחנות מרכזיות - תל אביב סבידור מרכז, לוד, נתב"ג, נתניה, בנימינה, חיפה חוף הכרמל ומודיעין מרכז. בנוסף, חברות האוטובוסים כמו אגד ומטרופולין נערכות להגברת תדירות הקווים החלופיים, אך כבר כעת מדווחים על עומסים כבדים בכבישים 1, 2 ו-4, עם עלייה צפויה בפיצוצי תנועה בשעות הבוקר והערב.


פעילות הרכבות:

הקו מבאר שבע ולוד - פעיל עד לוד בלבד

הקו מבית שמש - פעיל עד לוד בלבד

קו אשקלון, בנימינה מהדרום - עד לוד בלבד

קו ראשונים - פועל במלואו

קו מירושלים - פועל עד נתב"ג בלבד

קו אשקלון, הרצליה - פועל במלואו

קו נהריה - באר שבע מהצפון - עד בנימינה בלבד

קו מודיעין,  ירושלים - פועל במלואו

קווי העמק וכרמיאל - פועלים כרגיל


רצף תקלות והשלכות כלכליות

הפגיעה בתשתית מצטרפת לשורה של תקלות מהשבוע האחרון, לרבות תקלות במערכת האיתות במשך יומיים רצופים והגבלת מהירות הרכבות ל־80 קמ"ש עקב התרחבות המסילות בחום הכבד. רצף האירועים מעלה סימני שאלה על רמת התחזוקה, עמידות התשתיות והיכולת להגיב במהירות לאירועים מסוג זה.