מבחן בטיחות: הונדה סיוויק מאכזבת בהגנה על ילדים
ה-Euro NCAP פרסם את סדרת המבחנים החודשית, בה נבדקו הפעם שש מכוניות חדשות ואחת נבדקה מחדש. ובעוד חמש הצטיינו - אופל אינסיגניה, אלפא רומיאו סטלביו,יונדאי i30, סיאט איביזה ופולקסווגן ארטאון - הונדה סיוויק ופורד מוסטנג מותירות מקום לשיפור.
הסיוויק החדשה, שהושקה בישראל אך לאחרונה, רשמה ציונים מכובדים בשלושה מתוך ארבעת המדדים - הגנה על מבוגרים (92%), הולכי רגל (75%) ואבזור בטיחות (88%), אך ביצועים בינוניים בסעיף הגנה על ילדים גזלו ממנה את הכוכב החמישי. ב-Euro NCAP מציינים למשל כי במבחן הפגיעה הצדית, ראש בובה המדמה ילד בן 10 פספס את כרית האוויר הצדית (וילון) ופגע במשטחים קשים - דבר שמעיד על סיכון לפציעה חמורה. גם רמת הגנה על צוואר וחזה ילדים בגילאים שונים בתאונה חזיתית, זכתה לביקורת.
בגוף המחקר ציינו עוד כי בניגוד למרבית המכוניות שנבחנות כיום, הסיוויק גם מציעה תאימות חלקית בלבד לחלק מאביזרי הבטיחות הייעודיים לילדים. ב-Euro NCAP בוחנים את בטיחות הילדים באמצעות מספר סוגי מושבי ילדים ותינוקות, בוסטרים ועזרים אחרים, אך לא כולם היו ניתנים להתקנה בטוחה במקרה של הסיוויק במושב שליד הנהג.
הסיוויק דורגה לבסוף בסעיף ההגנה על ילדים בציון של 67%, הרחק מהרף הנדרש לכוכב חמישי (75%). דירוג הבטיחות שניתן למשפחתית החדשה מתייחס רק לסיוויק עם מנוע 1.0 ליטר, ואינו תקף למנוע ה-1.5 ליטר שנמכר אף הוא בישראל.
- רשות התעופה בארה"ב מגבירה את הפיקוח על בואינג - המניה עולה ב-3%
- המבנה של סייברטראק גורם לחששות בטיחות
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
הצלחה נאה יותר רשמו יתר המכוניות במבחן. בקטגוריית המשפחתיות, יונדאי i30 החדשה (שעדיין לא הגיעה לישראל) הדגימה איך עושים זאת נכון - עם ציונים גבוהים לרוב: 88% בהגנה על מבוגרים, 84% בהגנה על ילדים, 78% בהגנה על הולכי רגל ו-69% בדירוג מערכות הבטיחות. ב-Euro NCAP ציינו עם זאת כי רמת ההגנה של ה-i30 לחזה הנהג בפגיעת צד בעמוד, כמו גם לצוואר נוסע מאחור בפגיעה אחורית, גבולית בלבד.
פולקסווגן ארטאון (מחליפת ה-CC שתושק בעתיד בישראל) רשמה ציונים מרשימים ביותר - 96% בהגנה על מבוגרים, 85% בהגנה על ילדים, 85% בהגנה על הולכי רגל (הציון הגבוה ביותר אי-פעם למשפחתית גדולה) ו-82% בדירוג מערכות הבטיחות. גם אופל אינסיגניה (שעדיין לא נמכרת בישראל) ואלפא רומיאו סטלביו הרשימו, עם 93% ו-97% בהתאמה בהגנה על מבוגרים, 85% ו-84% בהגנה על ילדים, 78% ו-71% בהגנה על הולכי רגל ו-69% ו-60% בהתאמה בדירוג מערכות הבטיחות.
בוחני הארגון ציינו לטובה את סיאט איביזה החדשה (שעדיין לא נמכרת בישראל). מלבד ההתקדמות המרשימה ברמת הבטיחות הפאסיבית לעומת הדור היוצא, שלא היה ממצטייני הבטיחות, הבוחנים שיבחו את סיאט על כך שהאיביזה מצוידת במערכת בלימת חירום אוטונומית כאבזור תקני בכל הגרסאות. יש לקוות שיבואנית המותג לישראל, צ'מפיון מוטורס, תיקח זאת לתשומת ליבה (דגמי סיאט בישראל אינם מוצעים כיום עם מערכת חשובה זו, גם בדגמים בהם היא זמינה בחו"ל).
- ניתוח - מעל 200,000 חשמליות נמכרו בישראל. BYD וטסלה מובילות
- דאצ'יה ביגסטר - הכי גדול של דאצ'יה
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- דיפאל S05 -קרוסאובר חשמלי במחיר שובר שוויון
המוסטנג שוב מביכה
הביאה את החשמל להמונים BYD Atto 3. צילום יואב פולסניתוח - מעל 200,000 חשמליות נמכרו בישראל. BYD וטסלה מובילות
208,810 מכוניות חשמליות נמכרו בישראל מאז שנת 2011. עד שנת 2019 ההנעה החשמלית היתה קוריוז זניח. שנת 2020 בישרה ש'קורה משהו בשוק', ובשנת 2021 נפרץ הסכר. BYD, טסלה, ג'ילי, MG ויונדאי מובילות במספרים המוחלטים. מרצדס מובילה בפרימיום.
ענף הרכב המקומי התנהל על מי מנוחות לאורך שנים רבות עם מנועי בנזין ודיזל, ואי שם גם היברידיות. בתחילת העשור השני של שנות ה – 2000 הגיחו לשוק המקומי מכוניות מוזרות ללא מנוע בעירה פנימית ונפתח עידן החשמליות בשוק המקומי.
מאז ועד עתה למעלה מ 200,000 כלי רכב חשמליים עלו על כבישי ישראל. המספר אמנם לא מרשים מול כ 4.0 מיליון כלי רכב בישראל, אולם בשנים האחרונות כלי הרכב החשמליים הלכו ותפסו נפח משמעותי מכלל מכירות כלי הרכב החדשים, אירוע שגרם לנו לפנות לידיד המדור מר צבי תמרי ולבקש ממנו נתונים מתוך מאגרי המידע של משרד התחבורה.
את ההיסטוריה המודרנית של כלי הרכב החשמליים בישראל ניתן לחלק לשלוש תקופות עיקריות.
תקופה ראשונה
תקופה ראשונה בין השנים 2011-2016 לה ניתן לקרוא 'בטר פלייס וחברים' שלצד דגמי הרנו פלואנס ZE נרשמו בארץ מכוניות חשמליות בודדות והמספרים היו בספרה אחת או שתי ספרות, ולא קרוב ל 100.
- חשמל או פלאג אין - דילמת המורה לנהיגה
- משרד הביטחון אוסף את הרכבים הסיניים של הקצינים - בעקבות חשש מדליפת מידע
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
| שנה | כמות |
| 2011 | 5 |
| 2012 | 45 |
| 2013 | 60 |
| 2014 | 19 |
| 2015 | 0 |
| 2016 | 5 |
הביאה את החשמל להמונים BYD Atto 3. צילום יואב פולסניתוח - מעל 200,000 חשמליות נמכרו בישראל. BYD וטסלה מובילות
208,810 מכוניות חשמליות נמכרו בישראל מאז שנת 2011. עד שנת 2019 ההנעה החשמלית היתה קוריוז זניח. שנת 2020 בישרה ש'קורה משהו בשוק', ובשנת 2021 נפרץ הסכר. BYD, טסלה, ג'ילי, MG ויונדאי מובילות במספרים המוחלטים. מרצדס מובילה בפרימיום.
ענף הרכב המקומי התנהל על מי מנוחות לאורך שנים רבות עם מנועי בנזין ודיזל, ואי שם גם היברידיות. בתחילת העשור השני של שנות ה – 2000 הגיחו לשוק המקומי מכוניות מוזרות ללא מנוע בעירה פנימית ונפתח עידן החשמליות בשוק המקומי.
מאז ועד עתה למעלה מ 200,000 כלי רכב חשמליים עלו על כבישי ישראל. המספר אמנם לא מרשים מול כ 4.0 מיליון כלי רכב בישראל, אולם בשנים האחרונות כלי הרכב החשמליים הלכו ותפסו נפח משמעותי מכלל מכירות כלי הרכב החדשים, אירוע שגרם לנו לפנות לידיד המדור מר צבי תמרי ולבקש ממנו נתונים מתוך מאגרי המידע של משרד התחבורה.
את ההיסטוריה המודרנית של כלי הרכב החשמליים בישראל ניתן לחלק לשלוש תקופות עיקריות.
תקופה ראשונה
תקופה ראשונה בין השנים 2011-2016 לה ניתן לקרוא 'בטר פלייס וחברים' שלצד דגמי הרנו פלואנס ZE נרשמו בארץ מכוניות חשמליות בודדות והמספרים היו בספרה אחת או שתי ספרות, ולא קרוב ל 100.
- חשמל או פלאג אין - דילמת המורה לנהיגה
- משרד הביטחון אוסף את הרכבים הסיניים של הקצינים - בעקבות חשש מדליפת מידע
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
| שנה | כמות |
| 2011 | 5 |
| 2012 | 45 |
| 2013 | 60 |
| 2014 | 19 |
| 2015 | 0 |
| 2016 | 5 |
