מבחן בטיחות: הונדה סיוויק מאכזבת בהגנה על ילדים
ה-Euro NCAP פרסם את סדרת המבחנים החודשית, בה נבדקו הפעם שש מכוניות חדשות ואחת נבדקה מחדש. ובעוד חמש הצטיינו - אופל אינסיגניה, אלפא רומיאו סטלביו,יונדאי i30, סיאט איביזה ופולקסווגן ארטאון - הונדה סיוויק ופורד מוסטנג מותירות מקום לשיפור.
הסיוויק החדשה, שהושקה בישראל אך לאחרונה, רשמה ציונים מכובדים בשלושה מתוך ארבעת המדדים - הגנה על מבוגרים (92%), הולכי רגל (75%) ואבזור בטיחות (88%), אך ביצועים בינוניים בסעיף הגנה על ילדים גזלו ממנה את הכוכב החמישי. ב-Euro NCAP מציינים למשל כי במבחן הפגיעה הצדית, ראש בובה המדמה ילד בן 10 פספס את כרית האוויר הצדית (וילון) ופגע במשטחים קשים - דבר שמעיד על סיכון לפציעה חמורה. גם רמת הגנה על צוואר וחזה ילדים בגילאים שונים בתאונה חזיתית, זכתה לביקורת.
בגוף המחקר ציינו עוד כי בניגוד למרבית המכוניות שנבחנות כיום, הסיוויק גם מציעה תאימות חלקית בלבד לחלק מאביזרי הבטיחות הייעודיים לילדים. ב-Euro NCAP בוחנים את בטיחות הילדים באמצעות מספר סוגי מושבי ילדים ותינוקות, בוסטרים ועזרים אחרים, אך לא כולם היו ניתנים להתקנה בטוחה במקרה של הסיוויק במושב שליד הנהג.
הסיוויק דורגה לבסוף בסעיף ההגנה על ילדים בציון של 67%, הרחק מהרף הנדרש לכוכב חמישי (75%). דירוג הבטיחות שניתן למשפחתית החדשה מתייחס רק לסיוויק עם מנוע 1.0 ליטר, ואינו תקף למנוע ה-1.5 ליטר שנמכר אף הוא בישראל.
- רשות התעופה בארה"ב מגבירה את הפיקוח על בואינג - המניה עולה ב-3%
- המבנה של סייברטראק גורם לחששות בטיחות
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
הצלחה נאה יותר רשמו יתר המכוניות במבחן. בקטגוריית המשפחתיות, יונדאי i30 החדשה (שעדיין לא הגיעה לישראל) הדגימה איך עושים זאת נכון - עם ציונים גבוהים לרוב: 88% בהגנה על מבוגרים, 84% בהגנה על ילדים, 78% בהגנה על הולכי רגל ו-69% בדירוג מערכות הבטיחות. ב-Euro NCAP ציינו עם זאת כי רמת ההגנה של ה-i30 לחזה הנהג בפגיעת צד בעמוד, כמו גם לצוואר נוסע מאחור בפגיעה אחורית, גבולית בלבד.
פולקסווגן ארטאון (מחליפת ה-CC שתושק בעתיד בישראל) רשמה ציונים מרשימים ביותר - 96% בהגנה על מבוגרים, 85% בהגנה על ילדים, 85% בהגנה על הולכי רגל (הציון הגבוה ביותר אי-פעם למשפחתית גדולה) ו-82% בדירוג מערכות הבטיחות. גם אופל אינסיגניה (שעדיין לא נמכרת בישראל) ואלפא רומיאו סטלביו הרשימו, עם 93% ו-97% בהתאמה בהגנה על מבוגרים, 85% ו-84% בהגנה על ילדים, 78% ו-71% בהגנה על הולכי רגל ו-69% ו-60% בהתאמה בדירוג מערכות הבטיחות.
בוחני הארגון ציינו לטובה את סיאט איביזה החדשה (שעדיין לא נמכרת בישראל). מלבד ההתקדמות המרשימה ברמת הבטיחות הפאסיבית לעומת הדור היוצא, שלא היה ממצטייני הבטיחות, הבוחנים שיבחו את סיאט על כך שהאיביזה מצוידת במערכת בלימת חירום אוטונומית כאבזור תקני בכל הגרסאות. יש לקוות שיבואנית המותג לישראל, צ'מפיון מוטורס, תיקח זאת לתשומת ליבה (דגמי סיאט בישראל אינם מוצעים כיום עם מערכת חשובה זו, גם בדגמים בהם היא זמינה בחו"ל).
- הרובוטקסי של אמזון יוצא לדרך בלאס וגאס - האם יצליח להדביק את Waymo וטסלה?
- הפלאג אין הייבריד הזול בישראל BYD Sealion 5 DM-i
- תוכן שיווקי צברתם הון? מה נכון לעשות איתו?
- הפלאג אין הייבריד הזול בישראל BYD Sealion 5 DM-i
המוסטנג שוב מביכה

חסימות בכביש 2 ובכביש 20 ביום שישי: גשר חדש יונף באודים
ביום שישי הקרוב, ה-12 בספטמבר 2025, צפויות חסימות תנועה בכביש 2 וכביש 20. הסיבה לכך היא עבודות להנפת גשר חדש שיחבר את היישוב אודים לשכונת רמת פולג. על נהגים המגיעים לאזור להתכונן לעומסי תנועה ולבחור בדרכים חלופיות.
פירוט החסימות:
כביש 20 (איילון) צפונה- הכביש ייחסם לתנועה בקטע שבין מחלף שמריהו מזרח למחלף פולג. במקום זאת התנועה תוסט לכביש 531. בכיוון דרום לא צפויות חסימות.
כביש 2 (כביש החוף) צפונה- ייסגר בקטע שבין מחלף רבין למחלף פולג. מי שיגיע מכיוון צפון יוכל להיכנס לכביש כרגיל ממחלף פולג.
כביש 2 דרומה- ייחסם בין מחלף פולג למחלף וינגייט. הנהגים
ינותבו לכביש 553, והכניסה מדרום ממחלף וינגייט תישאר פתוחה.
רמפות מכביש 543- הכניסות לכבישים 2 ו־20 צפונה ייחסמו לתנועה.
בנתיבי איילון מבקשים מהנהגים שלא להשתמש ברכב פרטי באזור בשעות אלה, כדי להימנע מפקקים.
ההמלצה היא להשתמש בתחבורה ציבורית או לתכנן מסלול חלופי מראש.
השפעה על התחבורה הציבורית:
גם האוטובוסים יושפעו מהעבודות. בזמן החסימה הם לא ייסעו בקטע הסגור, אלא יעברו לדרכים אחרות. מי שמתכנן לנסוע באוטובוס באותו זמן, כדאי שיבדוק מראש מול חברות התחבורה הציבורית או מול מוקד המידע של משרד התחבורה, כדי לדעת איך הקווים משתנים ולא להיתקע בדרך.- הפקקים בניו יורק נעלמו - איך זה קרה?
- הכבישים פקוקים יותר: 120 אלף כלי רכב חדשים עלו על הכבוש, למה זה צפוי להשתנות?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
לוח הזמנים של העבודות
העבודות יתבצעו בשני שלבים:
שלב ראשון- בלילה שבין חמישי לשישי (12 בספטמבר 2025) יונף הגשר החדש בשלמותו מעל כביש החוף. זהו שלב מורכב מבחינה הנדסית, שכן הגשר יועבר למקומו במבצע לוגיסטי הדורש סגירה מוחלטת של הצירים.
שלב שני- כחודש
לאחר מכן ייהרס הגשר הישן, ששימש את התושבים במשך עשרות שנים.

אופל פרונטרה עם חמישה או שבעה מקומות - כוכב נולד
לובינסקי יבואנית אופל לישראל השיקה את האופל פרונטרה, קרוסאובר בסגמנט B, עם דגמי חמישה או שבעה מקומות (5+2). המחירים מעניינים מאוד 145.0 אש"ח לדגם חמישה מקומות, ו - 157.0 אש"ח לדגם שבעה מקומות.
לובינסקי יבואנית דגמי אופל לישראל השיקה את האופל פרונטרה החדש עם שתי בשורות – תצורת מושבים – דגם בעל חמישה מושבים, ודגם בעל שבעה מושבים, ומחיר אטרקטיבי מאוד.
אופל פרונטרה הוא קרוסאובר בסגמנט B-Suv עם מנוע טורבו בנזין אותו ניתן למצוא בדגמים רבים של קבוצת סטלנטיס (חברת האם של אופל, כמו גם פיג'ו, סיטרואן, ג'יפ, פיאט, אלפא רומיאו ועוד), וגם בפרונטרה הוא מצויד עם מערכת היברידית קלה.
העיצוב החיצוני של הפרונטרה הוא קרוסאוברי טיפוסי, עם חזית אנכית וחתימת האור הייחודית של אופל. מרכב 'זקוף' המודגש גם על ידי צביעה דו גוונית של המרכב (ללא תוספת מחיר). גם מאחור נראה הפרונטרה גבוה וזקוף, עם קו חלונות גבוה יחסית, יחידות תאורה מפוצלות, וצביעה כסופה בתחתית הפגוש.
פנים הרכב תכליתי עם מבנה דומה לזה שראינו באופל גרנדלנד. לשימוש הנהג צג לוח מחוונים דיגיטלי בגודל ''10 משולב עם מסך מולטימדיה בגודל דומה וקישוריות מלאה לאנדרואיד אוטו ואפל קארפליי. הפרונטרה תשווק ברמת איבזור יחידה GS, הכוללת בקרת שיוט (לא אדפטיבית) כולל מגביל מהירות, חיישני חניה קדמיים ואחוריים, חיישני גשם ואור, יחידות תאורה קדמיות ואחוריות משולבות לד, חלונות אחוריים כהים ועוד.
- לא מחיר 'מבצע' - הוזלות במחיר קטלוגי של דגמי MG
- אופל גרנדלנד החדש - החל מ 187.0 אש"ח
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7