מבחן בטיחות: הונדה סיוויק מאכזבת בהגנה על ילדים
ה-Euro NCAP פרסם את סדרת המבחנים החודשית, בה נבדקו הפעם שש מכוניות חדשות ואחת נבדקה מחדש. ובעוד חמש הצטיינו - אופל אינסיגניה, אלפא רומיאו סטלביו,יונדאי i30, סיאט איביזה ופולקסווגן ארטאון - הונדה סיוויק ופורד מוסטנג מותירות מקום לשיפור.
הסיוויק החדשה, שהושקה בישראל אך לאחרונה, רשמה ציונים מכובדים בשלושה מתוך ארבעת המדדים - הגנה על מבוגרים (92%), הולכי רגל (75%) ואבזור בטיחות (88%), אך ביצועים בינוניים בסעיף הגנה על ילדים גזלו ממנה את הכוכב החמישי. ב-Euro NCAP מציינים למשל כי במבחן הפגיעה הצדית, ראש בובה המדמה ילד בן 10 פספס את כרית האוויר הצדית (וילון) ופגע במשטחים קשים - דבר שמעיד על סיכון לפציעה חמורה. גם רמת הגנה על צוואר וחזה ילדים בגילאים שונים בתאונה חזיתית, זכתה לביקורת.
בגוף המחקר ציינו עוד כי בניגוד למרבית המכוניות שנבחנות כיום, הסיוויק גם מציעה תאימות חלקית בלבד לחלק מאביזרי הבטיחות הייעודיים לילדים. ב-Euro NCAP בוחנים את בטיחות הילדים באמצעות מספר סוגי מושבי ילדים ותינוקות, בוסטרים ועזרים אחרים, אך לא כולם היו ניתנים להתקנה בטוחה במקרה של הסיוויק במושב שליד הנהג.
הסיוויק דורגה לבסוף בסעיף ההגנה על ילדים בציון של 67%, הרחק מהרף הנדרש לכוכב חמישי (75%). דירוג הבטיחות שניתן למשפחתית החדשה מתייחס רק לסיוויק עם מנוע 1.0 ליטר, ואינו תקף למנוע ה-1.5 ליטר שנמכר אף הוא בישראל.
- רשות התעופה בארה"ב מגבירה את הפיקוח על בואינג - המניה עולה ב-3%
- המבנה של סייברטראק גורם לחששות בטיחות
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
הצלחה נאה יותר רשמו יתר המכוניות במבחן. בקטגוריית המשפחתיות, יונדאי i30 החדשה (שעדיין לא הגיעה לישראל) הדגימה איך עושים זאת נכון - עם ציונים גבוהים לרוב: 88% בהגנה על מבוגרים, 84% בהגנה על ילדים, 78% בהגנה על הולכי רגל ו-69% בדירוג מערכות הבטיחות. ב-Euro NCAP ציינו עם זאת כי רמת ההגנה של ה-i30 לחזה הנהג בפגיעת צד בעמוד, כמו גם לצוואר נוסע מאחור בפגיעה אחורית, גבולית בלבד.
פולקסווגן ארטאון (מחליפת ה-CC שתושק בעתיד בישראל) רשמה ציונים מרשימים ביותר - 96% בהגנה על מבוגרים, 85% בהגנה על ילדים, 85% בהגנה על הולכי רגל (הציון הגבוה ביותר אי-פעם למשפחתית גדולה) ו-82% בדירוג מערכות הבטיחות. גם אופל אינסיגניה (שעדיין לא נמכרת בישראל) ואלפא רומיאו סטלביו הרשימו, עם 93% ו-97% בהתאמה בהגנה על מבוגרים, 85% ו-84% בהגנה על ילדים, 78% ו-71% בהגנה על הולכי רגל ו-69% ו-60% בהתאמה בדירוג מערכות הבטיחות.
בוחני הארגון ציינו לטובה את סיאט איביזה החדשה (שעדיין לא נמכרת בישראל). מלבד ההתקדמות המרשימה ברמת הבטיחות הפאסיבית לעומת הדור היוצא, שלא היה ממצטייני הבטיחות, הבוחנים שיבחו את סיאט על כך שהאיביזה מצוידת במערכת בלימת חירום אוטונומית כאבזור תקני בכל הגרסאות. יש לקוות שיבואנית המותג לישראל, צ'מפיון מוטורס, תיקח זאת לתשומת ליבה (דגמי סיאט בישראל אינם מוצעים כיום עם מערכת חשובה זו, גם בדגמים בהם היא זמינה בחו"ל).
- המכוניות של Waymo הפכו לאגרסיביות: מבצעות עקיפות מסוכנות ופרסות לא חוקיות
- אינוויז תספק חיישנים למשאיות דיימלר
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- עסקאות 0 ק"מ - עשרת הכללים שאתם חייבים להכיר
המוסטנג שוב מביכה

המכוניות של Waymo הפכו לאגרסיביות: מבצעות עקיפות מסוכנות ופרסות לא חוקיות
הרכבים האוטונומיים של אלפאבית הופכים אגרסיביים בכבישי סן פרנסיסקו ובחברה מסבירים שזה חלק מההסתגלות למציאות התחבורתית בעיר הצפופה
לא עוד נהיגה זהירה עד מגוחכת: הרכבים האוטונומיים של Waymo, ששנים נודעו בזהירות-יתר ובציות קפדני לחוקי התנועה, משנים את ההתנהגות. בשבועות האחרונים נצפים יותר ויותר כלי רכב של החברה כשהם מבצעים עקיפות חדות, פניות פרסה לא חוקיות, זינוקים באור ירוק ולעיתים גם חוצים קווי הפרדה תוך שהם מוותרים על איתות.
מדובר בשינוי התנהגות מובהק של מערכות ההפעלה של Waymo, פרויקט הרכב האוטונומי של גוגל, דרך חברת האם אלפבית, שמופעל כיום בערים גדולות בארה"ב, כולל סן פרנסיסקו,
לוס אנג'לס, אוסטין וניו יורק, כאשר החברה מעבירה חלק גדול מהצי בהדרגה למצב של הפעלה מלאה ללא נהג בטיחות.
מאחורי ההתנהגות החדשה מסתתר סיפור ארוך שנמשך מאז 2009, אז אלפאבית החלה לפתח מערכות נהיגה אוטונומית במסגרת המיזם הפנימי של גוגל. אחרי כשבע שנים המיזם קיבל שם עצמאי והפך ל Waymo, מתוך שאיפה להפוך את תחום התחבורה העירונית למבוסס נהיגה ממוחשבת. אומנם בשנים הראשונות הרכבים הותירו רושם זהיר ולעיתים מהוסס, אבל זה היה חלק מהאסטרטגיה: קודם כל לבסס אמון בטכנולוגיה.
מבחינת השקעות Waymo הפכה לאחד המיזמים עתירי ההון של אלפאבית. לאורך השנים הוזרמו לפרויקט סכומים בהיקף כולל שעלה על 10 מיליארד דולר, כולל גיוסים חיצוניים ומשאבים ישירים של החברה האם. מדובר בהשקעה שמייצגת אמון ארוך טווח, אם כי רבים תהו עד כמה הפרויקט מצדיק את העלויות מול קצב ההטמעה האיטי. Waymo אינה לבד בזירה. טסלה מקדמת מערכת נהיגה אוטונומית שמבוססת בעיקר על מצלמות ולמידת מכונה, אם כי עד כה היא עדיין לא מפעילה שירות רובוטקסי מלא. גם חברות נוספות פועלות בשוק, כולל יצרנים שמפתחים מערכות תמיכה מתקדמות לנהגים ושואפים בעתיד להפעלה עצמאית. עם זאת Waymo נחשבת השחקנית הבולטת ביותר בתחום הרובוטקסי, היות וזה המודל העסקי המרכזי שלה והיא כבר מפעילה צי בקנה מידה עירוני. נראה שבעתיד הקרוב ההתחרות תתמקד בשווקים שבהם יינתן היתר להפעלה מסחרית מלאה.
- עוקפת את טסלה בסיבוב: הנהיגה האוטונומית עולה לכביש המהיר
- ויימו דוהרת קדימה עם Via: טסלה עדיין תקועה באוסטין
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7


המכוניות של Waymo הפכו לאגרסיביות: מבצעות עקיפות מסוכנות ופרסות לא חוקיות
הרכבים האוטונומיים של אלפאבית הופכים אגרסיביים בכבישי סן פרנסיסקו ובחברה מסבירים שזה חלק מההסתגלות למציאות התחבורתית בעיר הצפופה
לא עוד נהיגה זהירה עד מגוחכת: הרכבים האוטונומיים של Waymo, ששנים נודעו בזהירות-יתר ובציות קפדני לחוקי התנועה, משנים את ההתנהגות. בשבועות האחרונים נצפים יותר ויותר כלי רכב של החברה כשהם מבצעים עקיפות חדות, פניות פרסה לא חוקיות, זינוקים באור ירוק ולעיתים גם חוצים קווי הפרדה תוך שהם מוותרים על איתות.
מדובר בשינוי התנהגות מובהק של מערכות ההפעלה של Waymo, פרויקט הרכב האוטונומי של גוגל, דרך חברת האם אלפבית, שמופעל כיום בערים גדולות בארה"ב, כולל סן פרנסיסקו,
לוס אנג'לס, אוסטין וניו יורק, כאשר החברה מעבירה חלק גדול מהצי בהדרגה למצב של הפעלה מלאה ללא נהג בטיחות.
מאחורי ההתנהגות החדשה מסתתר סיפור ארוך שנמשך מאז 2009, אז אלפאבית החלה לפתח מערכות נהיגה אוטונומית במסגרת המיזם הפנימי של גוגל. אחרי כשבע שנים המיזם קיבל שם עצמאי והפך ל Waymo, מתוך שאיפה להפוך את תחום התחבורה העירונית למבוסס נהיגה ממוחשבת. אומנם בשנים הראשונות הרכבים הותירו רושם זהיר ולעיתים מהוסס, אבל זה היה חלק מהאסטרטגיה: קודם כל לבסס אמון בטכנולוגיה.
מבחינת השקעות Waymo הפכה לאחד המיזמים עתירי ההון של אלפאבית. לאורך השנים הוזרמו לפרויקט סכומים בהיקף כולל שעלה על 10 מיליארד דולר, כולל גיוסים חיצוניים ומשאבים ישירים של החברה האם. מדובר בהשקעה שמייצגת אמון ארוך טווח, אם כי רבים תהו עד כמה הפרויקט מצדיק את העלויות מול קצב ההטמעה האיטי. Waymo אינה לבד בזירה. טסלה מקדמת מערכת נהיגה אוטונומית שמבוססת בעיקר על מצלמות ולמידת מכונה, אם כי עד כה היא עדיין לא מפעילה שירות רובוטקסי מלא. גם חברות נוספות פועלות בשוק, כולל יצרנים שמפתחים מערכות תמיכה מתקדמות לנהגים ושואפים בעתיד להפעלה עצמאית. עם זאת Waymo נחשבת השחקנית הבולטת ביותר בתחום הרובוטקסי, היות וזה המודל העסקי המרכזי שלה והיא כבר מפעילה צי בקנה מידה עירוני. נראה שבעתיד הקרוב ההתחרות תתמקד בשווקים שבהם יינתן היתר להפעלה מסחרית מלאה.
- עוקפת את טסלה בסיבוב: הנהיגה האוטונומית עולה לכביש המהיר
- ויימו דוהרת קדימה עם Via: טסלה עדיין תקועה באוסטין
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7

