דאצ'יה ביגסטר היברידי. צילום יואב פולסדאצ'יה ביגסטר היברידי. צילום יואב פולס

דאצ'יה ביגסטר - הכי גדול של דאצ'יה

הביגסטר של דאצ'יה הוא האח הגדול של הדאסטר, וחולק עימו את אותו DNA מחוספס שאנחנו כל כך אוהבים. הוא גם משווק עם גירסאות 4X4 עם תיבת הילוכים, או היברידיות אמיתיות אבל עם הנעה קדמית בלבד.

אהבנו: עיצוב, מרווח גחון, צריכת דלק בהיברידי, גירסאות 4X4 ידניות

פחות אהבנו: אבזור, אבזור בטיחות, ציוני EuroNcap, מחיר 

ציון מסכם 4.1 בסולם פולס

יואב פולס |
נושאים בכתבה דאצ'יה ביגסטר

דגם הביגסטר ( BIGSTER ) של דאצ'יה הוא הדגם הבכיר ביותר של יצרנית ה Low Cost לכאורה. ה'לכאורה' הוא מפני שבאירופה דגמי דאצ'יה פופולריים מאוד, על אף שאינם מושלמים. לדעת הלקוח האירופאי הם מספקים את התמורה הטובה ביותר לכספו. כלומר מיצוב החברה לא פוגע בביצועי המכירות, אולי אפילו תורם.

את הד'אציה דאסטר אנחנו מכירים כבר שנים, ולמען האמת גם אוהבים מאוד, בעיקר בגירסאות ה 4X4 הידניות.

ביולי האחרון השיקה פריסבי יבואנית דגמי דאצ'יה לישראל את הביגסטר, האח הגדול של הדאסטר, החולק עימו את אותו DNA של היצרנית.


תעודת חובה        
קטגוריה            קרוסאובר – C-SUV , שטח קל
מימדים (מטר)        אורך 4.57 /רוחב 1.813 /גובה 1.705 /בסיס גלגלים 2.702
מספר מושבים            חמישה
הנעה ותיבת הילוכים         1.2 ליטר היברידי קל / ידני 4X4. 1.8 ליטר היברידי, קדמית 2X4
הספק ומומנט                130 כ"ס ו 23.5 קג"מ ב 1.2 ליטר. 155 כ"ס בהיברידי 1.8 ליטר
נפח מיכל דלק (ליטר)        55 ליטר ב 1.2 / 50 ליטר ב 1.8
צריכת דלק (משולב) ותקן        16.7 ק"מ לליטר ב 1.2 / 21.7 ק"מ לליטר ב 1.8 ליטר. תקן יצרן
בטיחות                            ציון איבזור בטיחות 3 באקספרשן, 4 באקספרשן פלוס, 5 בג'רני . שלושה כוכבים EuroNcap
מחיר                170.0 אש"ח / 175.0 אש"ח / 185.0 אש"ח


                       

עיצוב חיצוני ופנימי

אנחנו אוספים את הביגסטר מהמתחם של פריסבי בשורק, ומקבלים את הדגם הבכיר ביותר, היברידי ברמת גימור ג'רני.

הביגסטר נראה גדול, בעיקר גדול משמעותית מהדאסטר, תוספת של למעלה מ – 20 ס"מ לאורך, מעל 4 ס"מ לגובה, 4.5 ס"מ לבסיס הגלגלים, עם זאת הרוחב זהה.

קיראו עוד ב"רכב ותחבורה"

הביגסטר משדר תכליתיות בדומה לדאסטר (אתם כבר מזהים מוטיב חוזר של השוואה לדאסטר בכל סעיף) וגם חתימת האור הקדמית זהה. על אף האמור, הביגסטר נראה ומרגיש גדול מאחיו. לתחושת הגודל תורם גם מרווח הגחון של הביגסטר שעומד על 21.9 ס"מ בדגמי ה 1.2 ליטר, או 22 ס"מ בדגמים ההיברידיים עם מנוע 1.8 ליטר. לשם הפרופורציות, מרווח הגחון של הלנדקרוזר החדש הוא 21.5 ס"מ. ככה גבוה. למראה הגבוה תורמות גם קשתות בתי הגלגלים עם חיפויי פלסטיק שחורים. מבט מהצד מציג צללית גבוה וזקופה של הרכב. הוא אמנם לא 'רבוע' בעיצובו עם זאת גם לא עגלגל ומתנחמד כמו לא מעט עיצובים שניתן לראות באולמות התצוגה השונים.

מאחור דלת אחורית אנכית, חשמלית ברכב המבחן, ויחידות תאורה אחוריות משולבות לד בצורה אותה כבר ראינו בדאסטר.


דאצ'יה ביגסטר - סביבת נהג. צילום יואב פולס

פנים הרכב תכליתי, עם הגה גדול יחסית, צג לוח מחוונים בגודל ''10.0 (בדגם ג'רני) ברמות הגימור האחרות יש צג 7''. במרכז הדשבורד מולטימדיה בגודל ''10.1 עם קישוריות מלאה לאנדרואיד אוטו ואפל קארפליי. מתחת למולטימדיה פתחי מיזוג גדולים ושורת מתגים לתפעול בקרת האקלים. הקונסולה המרכזית רחבה עם תא חפצים בחלקה הקדמי (שמשמש כמשטח טעינה אלחוטי בדגם ג'רני), מנוף בורר הילוכים, מתג למעצור היד ותא עם סגירה נגללת, שיכול לשמש גם כמחזיק כוסות עם כיסויי ייעודי. המתג האהוב עלי בביגסטר הוא מתג My Safety שנמצא בדגמים נוספים של הקונצרן, ומאפשר להגדיר מראש אילו מערכות בטיחות אקטיבית אתה רוצה שיפעלו, ובלחיצת כפתור הרכב עובר להגדרות המשתמש. נוח פשוט ות'כלס גאוני. חוסך את השיטוטים האינסופיים בתפריטי מערכות הבטיחות. מושב הנהג ברכב המבחן חצי חשמלי, כלומר כיוון חשמלי לגובה ולגב המושב אבל קדימה ואחורה באמצעות מנוף ידני. המושב עצמו נוח ונעים לשהות.

מאחור המרווח מצוין במימד האורך, מעט פחות במימד הרוחב, כלומר שלושה מתבגרים יהנו ממרווח ראוי, מבוגרים קצת פחות.

מנוע וביצועים

רכב המבחן הוא כאמור הבכיר ביותר בהיצע של הביגסטר, ברמת גימור ג'רני אותה ניתן לקבל רק עם מערכת היברידית מלאה, כלומר מנוע בנזין בנפח 1.8 ליטר יחד עם מנוע חשמלי. ההספק המשולב 155 כ"ס. תיבת ההילוכים אוטומטית משלבת בין ארבעה הילוכים למנוע הבנזין יחד עם שני הילוכים למנוע החשמלי. המספרים הרשמיים הם תאוצה מעמידה ל – 100 קמ"ש בתוך 9.7 שניות ( 11.2 שניות בדגם ה 1.2 ליטר) ומהירות מירבית של 180 קמ"ש.

בכביש ובשטח

הנהיגה בביגסטר קלה, עם מינימום התעסקות עם הרכב. כל הממשקים אינטואיטיביים, וכל פונקציה נמצאת בדיוק איפה שתחפש אותה בלוגיקה הכי בסיסית של נהג רכב. ככה זה צריך להיות.  הביגסטר נוח, רך יחסית אבל לא מתנדנד ורוכן. הוא מתקל פסי האטה או מכשולים בקלות ולא מכניס לתוך הרכב חבטות וזעזועים מיותרים, ומציג מערכת מתלים בסיסית מצוינת. אין לביגסטר בעיה לשייט במהירות גבוהה גם בכביש מהיר אולם ההגעה למהירויות גבוהות לוקחת מעט זמן, וכך גם תאוצות הביניים. לא משהו קריטי במיוחד, אבל בכביש מפותל ברמות מנשה לא לקחתי סיכון עם עקיפה של משאית איטית בדיוק בגלל תאוצות הביניים.

נסיון להגיע לפינה יפה לצלם את הביגסטר נתקל במחסום, ואז עוד מחסום, ואז עוד אחד. כמעט כשאמרתי נואש נמצא פתח ביער עם שביל אליו ניתן להיכנס. שדון קטן על כתף ימין מזכיר לי שאני גם לבד, כלומר רכב יחיד, וגם לא 4X4 אלא הנעה קדמית. השדון על כתף שמאל דוקר עם הקילשון 'יא שפן, זה DNA של דאסטר, ויש לך 22 ס"מ מרווח גחון, מקסימום תעשה רוורס'. מפה לשם הביגסטר מצא את עצמו מתקל שבילים שהייתי מאוד שמח להנעה כפולה ועוד רכב מלווה, אבל הוא עשה את זה בגבורה, לא מעט בזכות מרווח הגחון המצוין שמגיע עימו. אז למרות שזה לא המבחן הנכון לביגסטר, הוא לחלוטין הרשים גם בשטח, עם הנעה קדמית.

לביגסטר פתרונות שימושיים בדמות אביזרי עזר עם מחברי YOUCLIP שונים ומשונים. עם תחילת הנהיגה בביגסטר נשמעים גם קרקושים מטרידים שאני מתקשה לגלות את מקורם. אני מוציא ממקומו את ה YOUCLIP המחזיק את הסלולרי, והקרקושים נפסקים לחלוטין. הפתרונות מגניבים אני לא יודע אם הבעיה היתה ביוקליפ הספציפי או בקונספט.


דאצ'יה ביגסטר. צילום יואב פולס

צריכת דלק ובטיחות

צריכת הדלק הרשמית של הביגסטר היא 4.6 ליטר ל 100 ק"מ, כלומר כ- 21.7 ק"מ לליטר. במהלך מאות הק"מ של המבחן, בלי נסיון לחסוך בדלק הצריכה בפועל היתה 5 ליטר ל 100 ק"מ, או 20 ק"מ לליטר, צריכה מצוינת לרכב במבנה שלו, בגודל שלו, ובסגנון המבחן הלא מרחם.

בתחום הבטיחות הביגסטר מקבל ציום אבזור בטיחות שבין 3 לדגמי האקספרשן, ציון אבזור בטיחות 4 באקספרשן פלוס ו – 5 בג'רני נשוא המבחן. במבחן של ה EuroNcap שנערך ב 2024 קיבל הביגסטר ציון של שלושה כוכבי בטיחות בלבד.

מחיר וסיכום

הביגסטר משווק עם חמש גירסאות. היברידי קל עם מנוע 1.2 ליטר, תיבת הילוכים ידנית והנעה כפולה 4X4 משווק במחיר של 170.0 אש"ח או 175.0 אש"ח. ההיברידי המלא, עם הנעה קדמית בלבד ותיבת הילוכים אוטומטית משווק במחיר של 170.0 אש"ח / 175.0 אש"ח / 185.0 אש"ח תלוי רמת גימור.

התחרות של הביגסטר מגיעה מאחיו לאולם התצוגה הדאסטר, כשאין באמת תחרות לדגם ה 4X4 הידני עם היכולות והמרווח הפנימי. הדגם האוטומטי עליו נהגנו מתחרה בכל רכב בסגמנט הלוהט של C-SUV כשהוא מביא עימו קשיחות ותכליתיות שונה לחלוטין מהתחרות. לא הייתי חולם לקחת אף אחד מהמתחרים לאותו מסלול, אלא אם הם עם הנעה כפולה.

ציון מסכם:

דאצ'יה ביגסטר 1.8 היבירדי אוטומטי, רמת גימור ג'רני        
נוחות                    4.5
דינמיות / שטח            4.5
צריכת דלק                 4.5
אבזור                    4.0
בטיחות                3.5
עיצוב                4
תמורה למחיר VFM            4
ציון מסכם                    4.1


 


הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
טורס היברידי. צילום רונן טופלברגטורס היברידי. צילום רונן טופלברג

טלקאר משיקה את KGM טורס ההיברידי - החל מ 175,000 ש"ח

טלקאר יבואנית דגמי KGM לישראל משיקה את הטורס ההיברידי במחיר של 180.0 אש"ח / 190.0 אש"ח עם הטבת השקה של 5000 ש"ח. 

הטורס ההיברידי מהווה אלטרנטיבה למי שרוצה קרוסאובר חסכוני שאינו מתוצרת סין. 

יואב פולס |

טלקאר יבואנית דגמי KGM (בעבר הרחוק סאנגיונג) החלה בשיווק ה KGM טורס ההיברידי. הטורס של KGM הוא קרוסאובר בסגמנט C-SUV הפופולרי מאוד, אולם הוא נבדל מעדר הקרוסאוברים השוטף את כבישי ישראל בזכות עיצוב שונה ורענן. עד עתה שווק הטורס עם מנוע טורבו בנזין בלבד, ועתה מצטרף אליו טורס היברידי עם הנעה היברידית אמיתית מתקדמת שפותחה בשיתוף BYD.

החידוש בטורס ההיברידי הוא כמובן מערכת ההנעה, המשלבת מנוע טורבו בנזין בנפח 1.5 ליטר המפיק 150 כ"ס יחד עם מנוע חשמלי המפיק 177 כ"ס.  מנוע הבנזין מפעיל גנרטור בהספק של 130 כ"ס המטעין את הסוללה.

שילוב המערכות מביא לכך שבמהירות נמוכה יעשה הטורס ההיברידי שימוש במנוע החשמלי. תחת עומס יכנס לפעולה הגנרטור שיספק אנרגיה לסוללה, ובמהירויות גבוהות יכנס לפעולה גם מנוע הבנזין, כך שבפועל קיימים תשעה שילובים שונים של הנעה. אם זה נראה לכם מורכב, הנהג לא צריך לעשות דבר אלא לתת למחשב הרכב לקבוע את צורת ההנעה הנכונה. עבור הנהג בחירת צורת ההנעה שקופה.


KGM טורס היברידי. צילום רונן טופלברג

העיצוב החיצוני והפנימי של הטורס ההיברידי זהה לזה של מתיחת הפנים של הטורס, עם החזית המזוהה של דגמי KGM החדשים, וכך גם תא הנוסעים המשלב שני מסכי ''12.3, ותא נוסעים מרווח ונעים. המידות החיצוניות של הטורס לא השתנה עם אורך כולל של 4.7 מטר, רוחב של 1.89 מטר וגובה של 1.72 מטר. בסיס הגלגלים של הטורס עומד על נתון ממוצע של 2.68 מטר בלבד, אולם הודות לתכנון חכם של תא הנוסעים מתקבל תא נוסעים מרווח באופן מפתיע.

נפח תא המטען של הטורס עומד על 599 ליטר, ואם מקפלים את שורת המושבים השניה מתקבל נפח של 1662 ליטר.