דאצ'יה ביגסטר. צילום יצרןדאצ'יה ביגסטר. צילום יצרן

דאצ'יה ביגסטר - האח הגדול של הדאסטר החל מ-170.0 אש"ח

פריסבי החלה בשיווק הדאצ'יה ביגסטר, האח הגדול של הדאסטר עם תיבות הילוכים ידנית ואוטומטית, וכן גירסאות 4X4. המחירים בין 170.0 אש"ח ל - 185.0 אש"ח

יואב פולס |
נושאים בכתבה דאצ'יה ביגסטר

פריסבי יבואנית דגמי דאצ'יה לישראל חשפה רשמית את הדאצ'יה ביגסטר, הרכב הגדול ביותר מתוצרתה. בעוד שהדאסטר הנפלא מגרד את קטגוריית ה C-Suv מלמטה, הביגסטר נמצא שם בגדול.

אני יכול לדמיין מהנדסי דאצ'יה מזמינים ארוחה במקדונלד'ס, וכשהציעו להם להגדיל את הצ'יפס בשקל תשעים, הם מסתכלים אחד על השני, מבינים בלי מילים מה הם צריכים לעשות ורצים חזרה למשרדים להגדיל את הדאסטר.

 

תעודת חובה
קטגוריה            קרוסאובר שטח קל 4X4 / 2X4 C-SUV
מימדים (מטר)            אורך 4.57 /רוחב 1.813 /גובה 1.705 /בסיס גלגלים 2.702
מספר מושבים            חמישה
הנעה                    כפולה 4X4 תיבת הילוכים ידנית / קדמית אוטומטית
הספק ומומנט            טורבו בנזין 1.2 ליטר. 130 כ"ס, 23.5 קג"מ / 1.8 ליטר היברידי 155 כ"ס
צריכת דלק             16.6 ק"מ לליטר ל 1.2 / 21.7 ק"מ לליטר ל 1.8 היברידי
בטיחות                ציון איבזור בטיחות 3. ( 5 בדגם ג'רני) שלושה כוכבים EuroNcap
מחיר                החל ב 170.0 אש"ח ועד 185.0 אש"ח


         

 מי אתה ביגסטר? 

הביגסטר של דאצ'יה בא להתחרות עם היתרונות המסורתיים של דאצ'יה, מול קטגוריית ה C-SUV באשר היא. היתרונות שהוא מביא עימו מתחילים בהנעה כפולה 4X4 ויכולות שטח לייט אמיתיות, עם תיבת הילוכים ידנית. כשהוא מתחרה למעשה בדגמי סובארו השונים, בעיקר הפורסטר היקר משמעותית, וגם בדגמים אחרים שנושאים עימם יכולות שטח לייט כלשהן. הדגם האוטומטי מוותר על ההנעה הכפולה ומשלב גם מנוע 1.8 ליטר עם מערכת היברידית אמיתית, וגם תיבת הילוכים אוטומטית.

מרווח הגחון עומד על נתון מרשים של 21.9 ס"מ לדגמי ה  - 4X4 או 22 ס"מ לדגמים ההיברידיים. נפלא לנהיגה בשטח ללא דאגות.

העיצוב מזכיר מאוד את זה של הדאסטר, שאישית אהבתי מאוד עם סוג של מחוספסות וקשיחות שאין היום בנמצא בקרוסאוברים אחרים. תא הנוסעים משלב עיצוב תכליתי ורבוע, ולא מתפתה לקווים עגולים וזורמים. בתי הגלגלים תפוחים, עוד תפיחה ניכרת במרכז מכסה המנוע, קורות מושחרות ומראה תכליתי, נאה ובעיקר משדר משהו שלא קיים היום בסגמנט.


דאצ'יה ביגסטר - סביבת נהג. צילום יצרן


קיראו עוד ב"רכב ותחבורה"

איבזור ובטיחות

כבר באבזור הבסיסי בדגמי האקספרשן (גם 1.2 ידני וגם 1.8 היברידי אוטומטי) מקבלים חישוקי ''17, פנסי  Full Led ראשיים, מראות צד מתקפלות, מולטימדיה בגודל ''10.1 עם קישוריות לאנדרואיד אוטו ואפל קארפליי, בלם יד חשמלי, פתחי מיזוג ליושבים מאחור, קיפול מושבים אחוריים 40/20/40, גלגל חלופי ועוד

בתחום איבזור הבטיחות מצויד הביגסטר בבלימה אוטומטית, תיקון אקטיבי לסטייה מנתיב, זיהוי תמרורים ועוד.

דגם האקספרשן פלוס (גם ב 1.2 ליטר 4X4 ידני, וגם ב 1.8 ליטר היביריד אוטומטי), מוסיף זיהוי רכב בשטח מת, חיישני חניה קדמיים, מצלמות 360° ומפתח חכם.

דגם הג'רני שמגיע רק ב 1.8 ליטר האוטומטי, מוסיף חישוקי ''18, לוח מחוונים ''10, דלת תא מטען חשמלית, משטח טעינה אלחוטי ובקרת שיוט אדפטיבית.

ציון איבזור הבטיחות של כל הדגמים עומד על 3, ודגם הג'רני מקבל ציון 5 באיבזור בטיחות. במבחן הבטיחות של ה EuroNcap קיבל הביגסטר ציון בינוני של שלושה כוכבי בטיחות.


אחריות ומחיר

האחריות לביגסטר עומדת על 3 שנים או 100,000 ק"מ המוקדם מביניהם.

הביגסטר ישווק כאמור בשלוש רמות גימור:

אקספרשן – גם 1.2 ליטר 4X4 ידני וגם 1.8 ליטר היברידי אוטומטי 2X4 במחיר של 170 אש"ח

אקספרשן פלוס – בשתי ההנעות, במחיר של 175.0 אש"ח

ג'רני – רק ב 1.8 ליטר היברידי אוטומטי 2X4 במחיר של 185.0 אש"ח.


הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
טויוטה (יצרן)טויוטה (יצרן)

רכב בליסינג מהעבודה - כדאי?

כ-80 אלף עובדים במשק עומדים לפני החלטה על חידוש או שינוי רכב הליסינג. הגורמים המשפיעים על ההחלטה הם רבים, לרבות - מס שווי השימוש שנקבע לפי מחירון ולא מחיר שוק,  הטבות המס על רכבים חשמליים שפוחתות ב-2026 ומס נסועה שעשוי להיכנס לתוקף בטווח הקרוב

מנדי הניג |

כ-80 אלף עובדים במשק נמצאים לפני החלטה על חידוש או שינוי רכב הליסינג הצמוד שלהם, וההכרעה הופכת מאתגרת בחודשים הבאים. המצב בשוק הרכב מבלבל מתמיד והופך את ההחלטה לקשה. מחירי המחירון מול מחירי השוק, מבצעי אפס קילומטר, מגמות מעבר להנעה חשמלית והטבות מיסוי שעתידות להתעדכן - כל אלה מייצרים מצבים שונים לאנשים שונים. יש כאלו שרכב בליסינג עדיין כדאי להם, הרבה אחרים יעדיפו פתרונות אחרים. 

הנה מדריך דרך שאלות ותשובות בנושא. אבל עוד קודם מומלץ להבין כמה רכב צמוד עולה לכם - כמה באמת עולה לכם רכב צמוד?



האם ליסינג תפעולי עדיין משתלם לעובד?

לרוב כן, בעיקר בגלל השירות, אבל זה פחות ברור מבעבר. העובד נהנה משירותים מלאים וראש שקט, אך מס שווי השימוש שנקבע לפי מחיר המחירון ולא מחיר השוק פוגע בכדאיות. במקרים רבים הפערים מגיעים לעשרות אלפי שקלים, מה שגורם לתשלום עודף במס שווי שימוש של מאות שקלים לחודש. העובד משלם מס על שווי תיאורטי שאינו משקף את מה שהמעסיק אכן שילם, והפער הזה הולך ומתרחב עם התמורות בשוק הרכב.

מהו הפער בין מחיר המחירון למחיר השוק?

במקרים רבים הפערים מגיעים לעשרות אלפי שקלים. דוגמאות נפוצות כוללות רכבי יוקרה ורכבים חשמליים שבהם מחיר המחירון יכול להיות גבוה ב-20%-30% ממחיר השוק האמיתי. הפער הזה גורם לתשלום עודף במס שווי שימוש של מאות ואף אלפי שקלים לשנה, כאשר העובד למעשה משלם על "שווי" שלא קיים בפועל. חברות ליסינג רבות מקבלות הנחות משמעותיות מיבואני הרכב, אך אלו לא באות לידי ביטוי במחיר המחירון המשמש לחישוב המס.

האם כדאי לעבור לרכישת רכב בבעלות פרטית?

ייתכן. במצב הנוכחי, רכישה פרטית יכולה להיות כלכלית יותר, בעיקר כאשר המעביד משתתף בהוצאות או מציע מענקים חלופיים. חישוב מדויק דורש התחשבות במספר גורמים: עלות המימון, ביטוח, טיפולים שוטפים, פחת צפוי, והעלות האמיתית של הזמן המושקע בניהול הרכב. במקרים רבים, עובדים מוצאים שהחיסכון השנתי במס שווי שימוש עולה על העלות הנוספת של טיפול עצמאי ברכב. עם זאת, יש לקחת בחשבון גם את הסיכון של ירידת ערך חדה או תקלות יקרות שאינן מכוסות באחריות.

מהם היתרונות המרכזיים של רכב צמוד?

רכב חדש. אילוסטרציה. צילום יואב פולסרכב חדש. אילוסטרציה. צילום יואב פולס

ענף הרכב-Kill the Rich רק אל תתנו לעובדות לבלבל אתכם

השיח בנושא רווחיות בענף הרכב לוקה בפופוליזם זול, מידע שגוי, Kill The Rich קלאסי - כזה שלא נותן לעובדות לבלבל אותו.

המידע הרשום לא נועד להגן על יבואני הרכב, אלא כדי לסייע לקורא הנבון לגבש דעה ולא להיות מוטה למניפולציות של 'קליק בייט' למיניהן. 

על אף כל האמור, הנסיון להבין מה הרווחיות של יבואן רכב מכל מכונית שהוא מוכר נדון לכישלון, גם שלי, גם של כותבים אחרים.

יואב פולס |
נושאים בכתבה ענף הרכב

אין כיף גדול יותר מאשר לחבוט ביבואני הרכב, כמה שיותר חזק יותר טוב. אם אפשר להוסיף גם שמות של הבעלים או מנהלים כחלק מהניים-דרופינג שיוכיח כמה הכותב מכיר את הענף – מה טוב. כבונוס גם להצטייר כאביר הצרכנים שנלחם בתאגידים הגדולים והרשעים ולא מפחד, זה כמו לשלוח לוטו ולזכות גם במספר הנוסף (אני מניח שיש איזה תכנית כזו של הגרלה עם הכפלת הזכייה).

מצטער, אני לא מכוון להצטרף לתזמורת המטופשת הזו. מטופשת כי אם הכותבים השונים היו מחפשים את האמת ולא את הכותרות, או את ה'קילק-בייט' הכל-כך אהוב על מערכות התקשורת השונות, זה היה הורס את החגיגה.

אומר מראש, אין לי כוונה להגן על יבואני הרכב בישראל, או על אף גורם עסקי אחר. יש לי כוונה לפתוח לקוראי ביזפורטל צוהר, בעצם חלון, או אולי דלת כפולה, דרכה הם יוכלו לקבל מידע שאין בו כוונה או רצון להטות דעה לכאן או לכאן, אלא רק לשקף את המצב. הקורא האינטיליגנטי ישקלל את המידע המוצג לו בכל המדיות השונות, ועם כל גיוון המידע, יגבש לעצמו את דעתו האישית.

Revers Accounting

כותרות של רווחיות של עשרות אלפי שקלים על כל רכב. כל קורא יכול לעשות Revers Accounting שזה בדיוק כמו רוורס אנג'נירינג רק עם מספרים. עשיתי את זה עבורכם.

ניקח רכב ממוצע שנמכר בישראל במחיר של 200,000 ₪. דבר ראשון נפחית מע"מ של 18%. מי מכם שעשה 18%X200,000 שיחזור לכיתה ד' בבקשה. המספר הנכון הוא 200,000/1.18, מה שמביא אותנו למחיר של 169,491 ₪. זה מחיר הרכב אחרי מיסים, לפני מע"מ.