
דאצ'יה ביגסטר - האח הגדול של הדאסטר החל מ-170.0 אש"ח
פריסבי החלה בשיווק הדאצ'יה ביגסטר, האח הגדול של הדאסטר עם תיבות הילוכים ידנית ואוטומטית, וכן גירסאות 4X4. המחירים בין 170.0 אש"ח ל - 185.0 אש"ח
פריסבי יבואנית דגמי דאצ'יה לישראל חשפה רשמית את הדאצ'יה ביגסטר, הרכב הגדול ביותר מתוצרתה. בעוד שהדאסטר הנפלא מגרד את קטגוריית ה C-Suv מלמטה, הביגסטר נמצא שם בגדול.
אני יכול לדמיין מהנדסי דאצ'יה מזמינים ארוחה במקדונלד'ס, וכשהציעו להם להגדיל את הצ'יפס בשקל תשעים, הם מסתכלים אחד על השני, מבינים בלי מילים מה הם צריכים לעשות ורצים חזרה למשרדים להגדיל את הדאסטר.
תעודת חובה | |
קטגוריה | קרוסאובר שטח קל 4X4 / 2X4 C-SUV |
מימדים (מטר) | אורך 4.57 /רוחב 1.813 /גובה 1.705 /בסיס גלגלים 2.702 |
מספר מושבים | חמישה |
הנעה | כפולה 4X4 תיבת הילוכים ידנית / קדמית אוטומטית |
הספק ומומנט | טורבו בנזין 1.2 ליטר. 130 כ"ס,
23.5 קג"מ / 1.8 ליטר היברידי 155 כ"ס |
צריכת דלק | 16.6 ק"מ לליטר ל 1.2 /
21.7 ק"מ לליטר ל 1.8 היברידי |
בטיחות | ציון איבזור בטיחות 3. ( 5 בדגם ג'רני) שלושה כוכבים EuroNcap |
מחיר | החל ב 170.0 אש"ח ועד 185.0 אש"ח |
מי אתה ביגסטר?
הביגסטר של דאצ'יה בא להתחרות עם היתרונות המסורתיים של דאצ'יה, מול קטגוריית ה C-SUV באשר היא. היתרונות שהוא מביא עימו מתחילים בהנעה כפולה 4X4 ויכולות שטח לייט אמיתיות, עם תיבת הילוכים ידנית. כשהוא מתחרה למעשה בדגמי סובארו השונים, בעיקר הפורסטר היקר משמעותית, וגם בדגמים אחרים שנושאים עימם יכולות שטח לייט כלשהן. הדגם האוטומטי מוותר על ההנעה הכפולה ומשלב גם מנוע 1.8 ליטר עם מערכת היברידית אמיתית, וגם תיבת הילוכים אוטומטית.
מרווח הגחון עומד על נתון מרשים של 21.9 ס"מ לדגמי ה - 4X4 או 22 ס"מ לדגמים ההיברידיים. נפלא לנהיגה בשטח ללא דאגות.
העיצוב מזכיר מאוד את זה של הדאסטר, שאישית אהבתי מאוד עם סוג של מחוספסות וקשיחות שאין היום בנמצא בקרוסאוברים אחרים. תא הנוסעים משלב עיצוב תכליתי ורבוע, ולא מתפתה לקווים עגולים וזורמים. בתי הגלגלים תפוחים, עוד תפיחה ניכרת במרכז מכסה המנוע, קורות מושחרות ומראה תכליתי, נאה ובעיקר משדר משהו שלא קיים היום בסגמנט.
- קיה ספורטאז' גדלה -גירסת LONG הייבריד
- הרשות להגנת הצרכן מזהירה מפני עסקאות 0 ק"מ
- תוכן שיווקי "הקרנות הפאסיביות מהוות 60% מהענף"
איבזור ובטיחות
כבר באבזור הבסיסי בדגמי האקספרשן (גם 1.2 ידני וגם 1.8 היברידי אוטומטי) מקבלים חישוקי ''17, פנסי Full Led ראשיים, מראות צד מתקפלות, מולטימדיה בגודל ''10.1 עם קישוריות לאנדרואיד אוטו ואפל קארפליי, בלם יד חשמלי, פתחי מיזוג ליושבים מאחור, קיפול מושבים אחוריים 40/20/40, גלגל חלופי ועוד
בתחום איבזור הבטיחות מצויד הביגסטר בבלימה אוטומטית, תיקון אקטיבי לסטייה מנתיב, זיהוי תמרורים ועוד.
דגם האקספרשן פלוס (גם ב 1.2 ליטר 4X4 ידני, וגם ב 1.8 ליטר היביריד אוטומטי), מוסיף זיהוי רכב בשטח מת, חיישני חניה קדמיים, מצלמות 360° ומפתח חכם.
דגם הג'רני שמגיע רק ב 1.8 ליטר האוטומטי, מוסיף חישוקי ''18, לוח מחוונים ''10, דלת תא מטען חשמלית, משטח טעינה אלחוטי ובקרת שיוט אדפטיבית.
ציון איבזור הבטיחות של כל הדגמים עומד על 3, ודגם הג'רני מקבל ציון 5 באיבזור בטיחות. במבחן הבטיחות של ה EuroNcap קיבל הביגסטר ציון בינוני של שלושה כוכבי בטיחות.
אחריות ומחיר
האחריות לביגסטר עומדת על 3 שנים או 100,000 ק"מ המוקדם מביניהם.
הביגסטר ישווק כאמור בשלוש רמות גימור:
אקספרשן – גם 1.2 ליטר 4X4 ידני וגם 1.8 ליטר היברידי אוטומטי 2X4 במחיר של 170 אש"ח
אקספרשן פלוס – בשתי ההנעות, במחיר של 175.0 אש"ח
ג'רני – רק ב 1.8 ליטר היברידי אוטומטי 2X4 במחיר של 185.0 אש"ח.