דאצ'יה ביגסטר. צילום יצרןדאצ'יה ביגסטר. צילום יצרן

דאצ'יה ביגסטר - האח הגדול של הדאסטר החל מ-170.0 אש"ח

פריסבי החלה בשיווק הדאצ'יה ביגסטר, האח הגדול של הדאסטר עם תיבות הילוכים ידנית ואוטומטית, וכן גירסאות 4X4. המחירים בין 170.0 אש"ח ל - 185.0 אש"ח

יואב פולס |
נושאים בכתבה דאצ'יה ביגסטר

פריסבי יבואנית דגמי דאצ'יה לישראל חשפה רשמית את הדאצ'יה ביגסטר, הרכב הגדול ביותר מתוצרתה. בעוד שהדאסטר הנפלא מגרד את קטגוריית ה C-Suv מלמטה, הביגסטר נמצא שם בגדול.

אני יכול לדמיין מהנדסי דאצ'יה מזמינים ארוחה במקדונלד'ס, וכשהציעו להם להגדיל את הצ'יפס בשקל תשעים, הם מסתכלים אחד על השני, מבינים בלי מילים מה הם צריכים לעשות ורצים חזרה למשרדים להגדיל את הדאסטר.

 

תעודת חובה
קטגוריה            קרוסאובר שטח קל 4X4 / 2X4 C-SUV
מימדים (מטר)            אורך 4.57 /רוחב 1.813 /גובה 1.705 /בסיס גלגלים 2.702
מספר מושבים            חמישה
הנעה                    כפולה 4X4 תיבת הילוכים ידנית / קדמית אוטומטית
הספק ומומנט            טורבו בנזין 1.2 ליטר. 130 כ"ס, 23.5 קג"מ / 1.8 ליטר היברידי 155 כ"ס
צריכת דלק             16.6 ק"מ לליטר ל 1.2 / 21.7 ק"מ לליטר ל 1.8 היברידי
בטיחות                ציון איבזור בטיחות 3. ( 5 בדגם ג'רני) שלושה כוכבים EuroNcap
מחיר                החל ב 170.0 אש"ח ועד 185.0 אש"ח


         

 מי אתה ביגסטר? 

הביגסטר של דאצ'יה בא להתחרות עם היתרונות המסורתיים של דאצ'יה, מול קטגוריית ה C-SUV באשר היא. היתרונות שהוא מביא עימו מתחילים בהנעה כפולה 4X4 ויכולות שטח לייט אמיתיות, עם תיבת הילוכים ידנית. כשהוא מתחרה למעשה בדגמי סובארו השונים, בעיקר הפורסטר היקר משמעותית, וגם בדגמים אחרים שנושאים עימם יכולות שטח לייט כלשהן. הדגם האוטומטי מוותר על ההנעה הכפולה ומשלב גם מנוע 1.8 ליטר עם מערכת היברידית אמיתית, וגם תיבת הילוכים אוטומטית.

מרווח הגחון עומד על נתון מרשים של 21.9 ס"מ לדגמי ה  - 4X4 או 22 ס"מ לדגמים ההיברידיים. נפלא לנהיגה בשטח ללא דאגות.

העיצוב מזכיר מאוד את זה של הדאסטר, שאישית אהבתי מאוד עם סוג של מחוספסות וקשיחות שאין היום בנמצא בקרוסאוברים אחרים. תא הנוסעים משלב עיצוב תכליתי ורבוע, ולא מתפתה לקווים עגולים וזורמים. בתי הגלגלים תפוחים, עוד תפיחה ניכרת במרכז מכסה המנוע, קורות מושחרות ומראה תכליתי, נאה ובעיקר משדר משהו שלא קיים היום בסגמנט.


דאצ'יה ביגסטר - סביבת נהג. צילום יצרן


קיראו עוד ב"רכב ותחבורה"

איבזור ובטיחות

כבר באבזור הבסיסי בדגמי האקספרשן (גם 1.2 ידני וגם 1.8 היברידי אוטומטי) מקבלים חישוקי ''17, פנסי  Full Led ראשיים, מראות צד מתקפלות, מולטימדיה בגודל ''10.1 עם קישוריות לאנדרואיד אוטו ואפל קארפליי, בלם יד חשמלי, פתחי מיזוג ליושבים מאחור, קיפול מושבים אחוריים 40/20/40, גלגל חלופי ועוד

בתחום איבזור הבטיחות מצויד הביגסטר בבלימה אוטומטית, תיקון אקטיבי לסטייה מנתיב, זיהוי תמרורים ועוד.

דגם האקספרשן פלוס (גם ב 1.2 ליטר 4X4 ידני, וגם ב 1.8 ליטר היביריד אוטומטי), מוסיף זיהוי רכב בשטח מת, חיישני חניה קדמיים, מצלמות 360° ומפתח חכם.

דגם הג'רני שמגיע רק ב 1.8 ליטר האוטומטי, מוסיף חישוקי ''18, לוח מחוונים ''10, דלת תא מטען חשמלית, משטח טעינה אלחוטי ובקרת שיוט אדפטיבית.

ציון איבזור הבטיחות של כל הדגמים עומד על 3, ודגם הג'רני מקבל ציון 5 באיבזור בטיחות. במבחן הבטיחות של ה EuroNcap קיבל הביגסטר ציון בינוני של שלושה כוכבי בטיחות.


אחריות ומחיר

האחריות לביגסטר עומדת על 3 שנים או 100,000 ק"מ המוקדם מביניהם.

הביגסטר ישווק כאמור בשלוש רמות גימור:

אקספרשן – גם 1.2 ליטר 4X4 ידני וגם 1.8 ליטר היברידי אוטומטי 2X4 במחיר של 170 אש"ח

אקספרשן פלוס – בשתי ההנעות, במחיר של 175.0 אש"ח

ג'רני – רק ב 1.8 ליטר היברידי אוטומטי 2X4 במחיר של 185.0 אש"ח.


הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
רכב חשמלי דונגפנג
צילום: יצרן

המיסוי על הרכב החשמלי אמור להשתנות - איך זה ישפיע ולמה סיכוי טוב שזה לא יקרה בקרוב?

מס נסועה אמור להיכנס לתוקף ב-2026 - האם זה יקרה, ומה צפוי שיקרה במס קנייה ובשווי השימוש של רכבים חשמליים?

רן קידר |

משרד האוצר עומד בפני דילמה מורכבת. מצד אחד, הצורך הדחוף לפצות על אובדן הכנסות ממיסי דלקים שנשחקות בקצב מואץ. מצד שני, הרצון לעודד מעבר לתחבורה חשמלית כחלק מהתחייבויות סביבתיות בינלאומיות. ובאמצע? שנת בחירות שמתקרבת במהירות ומסכלת אפשרות של מיסוי משמעותי, אם בכלל. בשנת בחירות מספקים לרוב לציבור סוכריות ומתנות ובטח שלא מעלים מסים. כתוצאה מכך, רפורמות מס בתחום הרכב החשמלי שתוכננו להיכנס לתוקף בינואר, נמצאות כעת בסימן שאלה גדול.

ברקע, ירידה דרמטית של מעל 20% במסירות רכבים חשמליים מתחילת השנה. צרכנים מתלבטים בין חשמלי לבנזין; יש פחות עסקאות; התמריץ הכלכלי בעד חשמלי - הופחת מאוד; וגם רוכשים פוטנציאלים חוששים מהעלאות מס עתידיות, ובעיקר ממס נסועה שאמור היה להיות משמעותי  (מס על נסיעה לפי קילומטראז' ברכב חשמלי - כ-15 אגורות לקילומטר). במקביל, יבואנים נתקעו עם מלאי גדל, ומפת הביקושים וההיצעים הובילה לרידיות מחירים ומבצעים ועדיין - קונים פחות רכבים חשמליים, לכאורה בניגוד לרציונל ולמטרות הממשלה.

במקביל, חוקי הבחירות בישראל יוצרים מציאות ייחודית: תקופת הקפאה של 90 יום לפני בחירות שבה אסור לבצע שינויי מס משמעותיים. בבחירות צפויות להיות בכל נקות זמן מאוד 6 חודשים ועד אוקטובר 2026, והחלון להעברת רפורמות המס נסגר במהירות. מעבר לכך, האוצר יכול לקצות להעביר רפורמות, אבל השר ובכלל, הממשלה, לא בעניין של העלאות מס לציבור. הם בעניין של להיבחר ורוצים נקודות זכות אצל הבוחרים.  

מס הנסועה: החלום שהתנפץ על סלע המציאות

הרעיון של מס נסועה נשמע פשוט - גביית מס על כל קילומטר נסיעה. חמש עשרה אגורות לקילומטר, חישוב פשוט שיכול להכניס לקופת המדינה כשני מיליארד שקל בשנה. אבל בין החזון למציאות, קיים פער גדול. התשתית הטכנולוגית הנדרשת למעקב אחר נסועה פשוט לא קיימת. המערכות הדיגיטליות שיכולות לעקוב אחר כל רכב בזמן אמת מעלות שאלות של פרטיות שאף אחד לא ממהר להתמודד איתן. האלטרנטיבה של בדיקות במכוני רישוי מסורבלת ויקרה. 

במקביל, יש ההתנגדות הציבורית למס חדש, במיוחד כזה שנתפס כפגיעה ישירה במי שכבר השקיע סכומי עתק ברכב חשמלי. כל אלו ובעיקר הבחירות מביאים  לכך שסיכוי מאוד טוב שלמרות שהוא כבר הוגדר כחלק מהתקציב ל-2026, מס נסועה לא ייכנס לתוקף. האוצר כבר מתחיל לבחון חלופות יצירתיות - אולי מס על טעינה ביתית, אולי היטלים על תשתיות טעינה ציבוריות. אבל אלה פתרונות חלקיים שלא יפצו על ההכנסות האבודות.