
נחתם הסכם שכר באל על בין ההנהלה לטייסים; המניה זינקה 12%
חברת אל על חתמה על הסכם בין הנהלת החברה לבין ההסתדרות וועד הטייסים, אשר מעגן שורה של הסכמות בין הצדדים ותוקפו עד סוף 2025. מנית החברה טסה בעקבות כך ב-12% ואיתה גם המניה של חברת כנפיים המחזיקה כ-6.9% ממנה שעולה ב-10%.
החברה נמצאת כידוע מזה חודשים רבים בעימות ממושך ומכוער בין ההנהלה לטייסם, עימות שמביא לשיבושי טיסות קשים, ביטולים ופגיעה בנוסעים. המו"מ בין הצדדים התקיים בהתאם להחלטת בית הדין האזורי לעבודה ועל רקע הצורך להסדרת שינויים והתאמות בהסכמי עבר, ולאור צרכים תפעוליים של החברה הנובעים מהצורך להחזיר את החברה לפעילות מלאה לאחר משבר הקורונה.
במסגרת ההסכם סוכם, בין היתר, על צעדי התייעלות הכוללים שינויים באופן הפעלת טייסים במטוסי 777, חכירות רטובות של מטוסי נוסעים ומטען נוספים, מנגנון לגידור המסגרת התקציבית לעלות שכר הטייסים והסדרת ביצוע אימוני סימולטור בישראל.
בתמורה למהלכי ההתייעלות שהוסכמו כאמור, סוכם על מתווה חזרה לתשלום שכר ואש"ל בהתאם להסכם 2018, תשלום שיוחזר בפעימות עד תחילת שנת 2023. כמו כן, הוסכם על תשלומים נוספים שיוענקו לטייסים כנגד מהלכי ההתייעלות וכנגד התחייבותם למיצוי דרישותיהם בנושאים שהוסכמו בהסכם, לרבות שכר ותנאי העסקה, ושמירה על שקט תעשייתי וקיום לוח הטיסות כמתוכנן, במהלך תקופת ההסכם ועד לסוף 2025.
- הפלסטיק והתחבורה בראש: החברות שנהנות מהירידה במחירי נפט
- אל על חוזרת לחלק דיבידנד - כמה היא תחלק השנה?
ההסכם אושר על ידי דירקטוריון החברה, ועד הטייסים והסתדרות העובדים החדשה.
יו"ר ההסתדרות ארנון בר-דוד: "אל על ושאר חברות התעופה הישראליות הן נכס אסטרטגי חשוב למדינה, ואני מברך על כך שהגענו להסכמות שיאפשרו הפעלה יעילה ורצופה של מטוסי החברה, לצד החזרת שכר הטייסים לקדמותו. ענף התעופה בכלל, ואל על בפרט, עברו שנתיים קשות, וכעת כשהביקושים לטיסות בשיאם אני בטוח שההסכם יוכל להחזיר את אל על לצמיחה. אני מודה לאבי אדרי, להנהלת החברה, לוועד הטייסים ולכל מי שתרם להשגת ההסכם. נמשיך ונפעל למען העובדים בכל ענפי המשק". מנכ"לית אל על, דינה בן-טל: "המטרה העליונה שלנו היא להעניק ללקוחות חוויית טיסה מצוינת. אנו שמים את טובת הלקוחות שלנו במרכז ונעשה הכל על מנת להקל עליהם בתקופה מאתגרת זו. עם החתימה על ההסכם, פנינו קדימה להתמודדות בכוחות משותפים של כלל המגזרים באל על וביחד נתמודד עם הקשיים והתחרות הגלובלית בענף התעופה והתיירות. למרות שביחס לחברות תעופה בינלאומיות אל על נמצאת בשיעור ביטולי טיסות נמוך מאוד, עדיין נשאף תמיד לצמצם למינימום את היקף הביטולים". יו"ר ועד טייסי אל על, רן אלקבץ: "בחלוף שנתיים קשות ומורכבות, טייסי אל על מברכים על חתימת הסכם עבודה המשיב את החברה וטייסיה ליחסי עבודה תקינים, אמון ושיתוף פעולה מלא לטובת החברה, לקוחותיה ועובדיה. אנו רוצים להודות לבעלי השליטה ולהנהלה החדשה, בהובלת המנכ"לית דינה בן-טל, על שבחרו לסיים את המחלוקות בדרכי נועם, תוך איזון האינטרסים ההדדיים ויצירת תשתית יציבה ויעילה לגמישות התפעולית הרחבה שנדרשת להעצמת החברה וצמיחתה. פנינו נשואות קדימה".
- 3.רק חמור משקיע באלעל הרוח יעלם לבעלים ההפסדים יגולג 10/07/2022 16:21הגב לתגובה זורק חמור משקיע באלעל הרוח יעלם לבעלים ההפסדים יגולגלו לחמורים שיקנו מניות
- 2.הזוי 10/07/2022 15:53הגב לתגובה זואני קורא שהולכים לשלם עוד 100 מיליון דולר בשנה. שוק מוזר
- 1.קדימה עכשיו תור המניה לטוס אל על (ל"ת)אמיר 10/07/2022 15:46הגב לתגובה זו