נחתם הסכם שכר באל על בין ההנהלה לטייסים; המניה זינקה 12%
חברת אל על חתמה על הסכם בין הנהלת החברה לבין ההסתדרות וועד הטייסים, אשר מעגן שורה של הסכמות בין הצדדים ותוקפו עד סוף 2025. מנית החברה טסה בעקבות כך ב-12% ואיתה גם המניה של חברת כנפיים המחזיקה כ-6.9% ממנה שעולה ב-10%.
החברה נמצאת כידוע מזה חודשים רבים בעימות ממושך ומכוער בין ההנהלה לטייסם, עימות שמביא לשיבושי טיסות קשים, ביטולים ופגיעה בנוסעים. המו"מ בין הצדדים התקיים בהתאם להחלטת בית הדין האזורי לעבודה ועל רקע הצורך להסדרת שינויים והתאמות בהסכמי עבר, ולאור צרכים תפעוליים של החברה הנובעים מהצורך להחזיר את החברה לפעילות מלאה לאחר משבר הקורונה.
במסגרת ההסכם סוכם, בין היתר, על צעדי התייעלות הכוללים שינויים באופן הפעלת טייסים במטוסי 777, חכירות רטובות של מטוסי נוסעים ומטען נוספים, מנגנון לגידור המסגרת התקציבית לעלות שכר הטייסים והסדרת ביצוע אימוני סימולטור בישראל.
בתמורה למהלכי ההתייעלות שהוסכמו כאמור, סוכם על מתווה חזרה לתשלום שכר ואש"ל בהתאם להסכם 2018, תשלום שיוחזר בפעימות עד תחילת שנת 2023. כמו כן, הוסכם על תשלומים נוספים שיוענקו לטייסים כנגד מהלכי ההתייעלות וכנגד התחייבותם למיצוי דרישותיהם בנושאים שהוסכמו בהסכם, לרבות שכר ותנאי העסקה, ושמירה על שקט תעשייתי וקיום לוח הטיסות כמתוכנן, במהלך תקופת ההסכם ועד לסוף 2025.
- "חברת אל על נמצאת כמעט בלי חוב - דבר שאף אחד לא האמין שיכול לקרות"
- וויז אייר בדרך להקים מרכז פעילות בישראל באפריל 2026
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
ההסכם אושר על ידי דירקטוריון החברה, ועד הטייסים והסתדרות העובדים החדשה.
יו"ר ההסתדרות ארנון בר-דוד: "אל על ושאר חברות התעופה הישראליות הן נכס אסטרטגי חשוב למדינה, ואני מברך על כך שהגענו להסכמות שיאפשרו הפעלה יעילה ורצופה של מטוסי החברה, לצד החזרת שכר הטייסים לקדמותו. ענף התעופה בכלל, ואל על בפרט, עברו שנתיים קשות, וכעת כשהביקושים לטיסות בשיאם אני בטוח שההסכם יוכל להחזיר את אל על לצמיחה. אני מודה לאבי אדרי, להנהלת החברה, לוועד הטייסים ולכל מי שתרם להשגת ההסכם. נמשיך ונפעל למען העובדים בכל ענפי המשק".
מנכ"לית אל על, דינה בן-טל: "המטרה העליונה שלנו היא להעניק ללקוחות חוויית טיסה מצוינת. אנו שמים את טובת הלקוחות שלנו במרכז ונעשה הכל על מנת להקל עליהם בתקופה מאתגרת זו. עם החתימה על ההסכם, פנינו קדימה להתמודדות בכוחות משותפים של כלל המגזרים באל על וביחד נתמודד עם הקשיים והתחרות הגלובלית בענף התעופה והתיירות. למרות שביחס לחברות תעופה בינלאומיות אל על נמצאת בשיעור ביטולי טיסות נמוך מאוד, עדיין נשאף תמיד לצמצם למינימום את היקף הביטולים".
יו"ר ועד טייסי אל על, רן אלקבץ: "בחלוף שנתיים קשות ומורכבות, טייסי אל על מברכים על חתימת הסכם עבודה המשיב את החברה וטייסיה ליחסי עבודה תקינים, אמון ושיתוף פעולה מלא לטובת החברה, לקוחותיה ועובדיה. אנו רוצים להודות לבעלי השליטה ולהנהלה החדשה, בהובלת המנכ"לית דינה בן-טל, על שבחרו לסיים את המחלוקות בדרכי נועם, תוך איזון האינטרסים ההדדיים ויצירת תשתית יציבה ויעילה לגמישות התפעולית הרחבה שנדרשת להעצמת החברה וצמיחתה. פנינו נשואות קדימה".
- 3.רק חמור משקיע באלעל הרוח יעלם לבעלים ההפסדים יגולג 10/07/2022 16:21הגב לתגובה זורק חמור משקיע באלעל הרוח יעלם לבעלים ההפסדים יגולגלו לחמורים שיקנו מניות
- 2.הזוי 10/07/2022 15:53הגב לתגובה זואני קורא שהולכים לשלם עוד 100 מיליון דולר בשנה. שוק מוזר
- 1.קדימה עכשיו תור המניה לטוס אל על (ל"ת)אמיר 10/07/2022 15:46הגב לתגובה זו

100 אלף שקלים הפכו לעשרות שקלים - סייברוואן עושקת את המשקיעים
אחרי שנפלה 90% בבורסה בת"א, סייברוואן נרשמה בוול סטריט - מי שציפה לעדנה קיבל ירידה של 99% נוספים; סייברוואן היא תרגיל פיננסי שעושק משקיעים - בדרך יש מרוויחים
חלום גדול - הנפקה - הפסדים ושריפת מזומנים - שוב הנפקה - הפסדים ושריפת מזומנים - שוב הנפקה - הפסדים ושריפת מזומנים - שוב הנפקה. המעגל הזה קיים בעשרות רבות של חברות גם בבורסה בת"א וגם בוול סטריט. חברות בלי הצדקה כלכלית רוכבות על חלום ומגייסות כסף. הכסף נגמר, מנסים לנפח שוב את החלום ומגייסים שוב, והכסף שוב נגמר וחוזר חלילה. אחד המקרים המכוערים ביותר הוא של סייברוואן. חברת טכנולוגיה שהכניסה את המילה "סייבר" לשם שלה וחשבה שהיא עומדת לכבוש את העולם.
סייברוואן פיתחה מערכות שיגרמו לנהג ברכב להיות קשוב לכביש ולאירועים ולא להיות מוסח לטלפון הנייד. היא הנפיקה בגל של 2021 לפי שווי של כ-110 מיליון שקל וגייסה ממשקיעים כ-26 מיליון שקל.
הכסף ירד לטמיון. אבל היא גייסה שוב ואז התברר לה שהמשחק בת"א נגמר. די, המשקיעים כאן כבר לא ייתנו אמון בהנהלה ובחזון של האיש שהוביל אותה בתחילת הדרך - יעקב טננבאום. אז מה עושים? משכפלים את המקרה לוול סטריט. כן, פראיירים יש גם בוול סטריט, אפילו יותר. וכך הצליחה סייברוואן לעשות את מה שעשתה למשקיעם המקומיים גם למשקיעים בוול סטריט.
בשורה התחתונה אחרי הפסד של כמעט 90% בת"א, היא יצרה הפסד של 99% בוול סטריט. מי שהשקיע בה בהנפקה הפסיד 99.9% מכספו. תזכורת לסיכון הגדול של השקעה בהנפקה - המקום בו המנפיק יודע הרבה יותר טוב מהרוכש על החברה הנמכרת.
- סייברוואן מציגה: גם במחיר של אגורה יש לאן לרדת
- חברות מצפצפות על המשקיעים ומדווחות באיחור ניכר - מתי הרשות תתערב?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
סייברוואן הפכה 100 אלף שקלים של השקעה לעשרות שקלים בודדים. סייברוואן הפסידה מאז הקמתה 186.7 מיליון שקל:
הבורסה לניירות ערך בתל אביב, צילום: מנדי הניגאר פי אופטיקל מזנקת 11%, פלסאנמור 8% - חברות הביטוח מזנקות 2.5% הבנקים ב-1.3%
זינוקים בפיננסים הבנקים וחברות הביטוח מתחזקים; המשקולת על פלסאנמור ירדה, GE יצאה מההחזקה והמניה מטפסת; אר פי אופטיקל עם הזמנה פוטנציאלית נוספת של עד 15 מיליון דולר; דניה סיבוס עם הרחבת כביש 6 בחצי מיליארד שקל; דוראל אורבן ושמן נדל"ן יקימו מתקן אגירת חשמל בנמל חיפה; ב-18:30 יפורסם מדד המחירים לצרכן - מה עשוי להשפיע בעיקר על המדד?
התנועות במדדים:מדד ת"א
35 מדד ת"א 90 0.19% מדד ת"א 125 0.57%
מדדים ענפיים: מדד ת"א בנקים 1.26% מדד ת"א-ביטוח 2.61% , מדד ת"א נדל"ן -0.16% מדד ת"א נפט וגז -0.5% מדד ת"א בטחוניות 0.68%
- עין שלישית זינקה 10% אר פי אופטיקל כ-7%; מניות השבבים נפלו - נעילה שלילית במדדים
- מדד ת"א 90 התחזק 1.4%; מדד הנדל"ן זינק 2.3%
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
דולר שקל רציף 0.39%
