ויקטורי ממשיכה להתרחב - רוכשת 6 סניפים מיינות ביתן ב-75 מ' ש'
ויקטורי מתרחבת. יינות ביתן שכבר שנתיים מדממת חתמה על מזכר הבנות עם ויקטורי שתרכוש שישה סניפים מרשת מגה ויינות ביתן, בסכום שמוערך בכ-75 מיליון שקל. לאחרונה מכרה יינות ביתן 10 סניפים לרשת פרשמרקט, איתם חתמה על הסכם הבנות בסכום המוערך ב-210 מיליון שקל, לא כולל מלאי.
מדובר במהלכים לא מפתיעים, לא מכבר שיינות ביתן מצויה בקשיים כלכליים, החברה נאלצה למשש נכסים כדי להחזיר את חובותיה לבנקים ולספקים. חתימת ההסכמים תלויה באישור דירקטוריון החברה, אישור הממונה על התחרות, ואישור הבנקים המשעבדים של המוכרת. ככל הנראה בימים הקרובים יינות ביתן תפעל לחתימת הסכם עם רשת נוספת.
החברה הרוכשת ויקטורי הציגה ברבעון השלישי של 2020 דוחות טובים שכללו זינוק של 38% בהכנסות – הכנסותיה עמדו על 615 מיליון שקל כתוצאה מפתיחת סניפים חדשים והודות להשפעות התפרצות נגיף הקורונה. הרווח הנקי זינק ב-70% ל-16 מיליון שקל.
- 8.מרים 09/03/2021 15:43הגב לתגובה זואני נעזרת במקל הליכה ובסניפ הפארק רעננה יש רצפות סדוקות ושבורות ואני פוחדת לעבור שם כבר נפלתי כי הרצפות מתנדנדות וסדוקות אנא נא לתקן מיידית לפני שיקרה נזק לי ולאחרים בתודה מרים המבוגרת
- 7.מרים 09/03/2021 15:30הגב לתגובה זובסניף הפארק רעננה למטה בכניסה הרצפות שבורות ומתנדנדות ואני פוחדת להחליק אנא נא לתחזק כי אני ממש פוחדת ונפלתי בכניסה הזו פעמיים אנא מכם נא לדאוג לתיקון מיידי
- 6.נכה צהל 09/03/2021 14:45הגב לתגובה זומשטחים עם נייר טואלט ועוד משטחים שצמודים לחניןת הנכים ואני עם מעלון נכים לא מסתדר בגלל המשטחים הענקיים הצמודים הללו פניתי לשומר אבל יש צעקות עם העובדים במקום לכן אני קונה מהיום והלאה אצל רמי לוי שם יש מחיות נכים בשפע ללא הפרעה
- 5.חיים 09/03/2021 14:26הגב לתגובה זוראיתי בהכל כלול יצורים מגעילים מסתובבים בלילות בסניפי יינות ביתן אני לא מתקרב אליהם כלל
- 4.בנימין 09/03/2021 14:03הגב לתגובה זואצל פרטמרקט לא חייבים במינימום דרך אגב המינימום בסניפי העיר הוא 150 רק מחוץ לעור 100 שקל אז הדלק לא שווה לנסוע מחוץ לעיר זה לא פייר כלל וכלל
- 3.אליהו 09/03/2021 13:55הגב לתגובה זואצל רמי לוי אני מחוייב רק בבשר ב100 שקל היתר במחיר רגיל ואצלכם אני חייב ב100 שח אחרת בקופה לא מסכימים בפחות ממינימום למה למה זה כך
- 2.סוסו 09/03/2021 12:08הגב לתגובה זומה הפלא ?
- נחום 09/03/2021 17:42הגב לתגובה זועשיתי כרטיס מועדון ב 1.1.21 כי הפירות והירקות שלו הרבה יותר טובים משל המתחרים
- אנונימי 09/03/2021 14:09הגב לתגובה זויתר הימים במחיר מלא ויותר ממלא עגבניות למשל ב4עד6 שח ביום ג 2 שח יחי ההבדל הקטן והגדול
- לקוח 09/03/2021 13:04הגב לתגובה זוהחברה מגדילה את הרווחים שלה מרבעון לרבעון זה אומר שהלקוחות מרוצים אי אפשר לעבוד על לקוחות לאורך זמן ואם הלקוחות מרוצים הרווחים גדל בהתאם זה קשור אחד בשני וזה סימן שמוכרים סחורה טובה עם מבחר טוב ושירות טובה
- 1.דרור 09/03/2021 11:48הגב לתגובה זוביתן חשב שליכולות הניהול שלו אין סוף. מסתבר שבסוף קשה לבלוע .

ההימור של ביג השתלם: 100% תפוסה בישראל, 99% באירופה והכנסות של 1.29 מיליארד שקל במחצית
כשהמתחרות חיפשו הרפתקאות באונליין - ביג התמקדה בנדל״ן, באוויר הפתוח ובלהביא את חווית השופינג מחו״ל לישראלים - התוצאות לרבעון השני מתחילות להתכתב: ההכנסות עלו בכ-18.4% לכ-662 מיליון שקל, ה-NOI עלה ב17% לכ-493 מיליון שקל וה-FFO עלה בכ-17.3% לכ-264 מיליון שקל; תחלק 200 מיליון שקל דיבידנד
לפני בערך כארבעה עשורים, כשקניון איילון ברמת גן פתח את שעריו, שוק הקמעונאות הישראלי נכנס לעידן חדש. הרחובות הראשיים שאירחו עד אז את רוב המסחר כמו רחוב דיזינגוף ואלנבי בתל אביב, הדר בחיפה או אחוזה ברעננה הם פינו את המקום למרכזי הקניות הממוזגים. בנינים מחופי זכוכית, עם שפע של חניה ובעיקר מזגן טוב הצליחו לשנות את סגנון הצריכה הישראלי - כמו גם הגלובלי. מאז ועד היום נבנו בישראל כ-300 מרכזי קניות, מהם עשרות קניוני ענק של עזריאלי ומליסרון. אבל בתחילת השנה נכנסה לשוק שחקנית שהצליחה, שוב, לערער את היסודות - ביג פאשן גלילות.
הפתיחה של המתחם החדש, המשתרע על 40 אלף מ"ר שטחי מסחר ועוד 75 אלף מ"ר משרדים, לוותה באירוע מתוקשר שהפך עד מהרה לרעידת אדמה בענף. כבר בחודש הראשון לפעילות, בין סוף פברואר לסוף מרץ, ביקרו בו מעל 1.5 מיליון איש, והפדיונות הסתכמו בכ־157 מיליון שקל. המספרים האלו לא רק שעקפו בהרבה את התחזיות, אלא גם פגעו בקניונים מתחרים, לפי הדיווחים של רשתות האופנה, קניון רמת אביב וקניון שבעת הכוכבים ספגו ירידה דו-ספרתית בפדיונות, ואפילו קניוני איילון, רננים ועיר ימים רשמו ירידה של 7%-10%. הישראלים הצביעו ברגליים וביג סלקה את הפדיונות. אמנם, הפגיעה בפדיונות של המרכזים הסמוכים הייתה בסמוך להתלהבות הראשונית אבל אחרי גל המבקרים בחודשי הפתיחה, הפדיונות במרכזים הסמוכים התאזנו.
סוד ההצלחה של ביג גלילות נמצא בכמה מרכיבים: הקונספט של חנויות שפתוחות ל״כיפת השמיים״, ריכוז של חנויות דגל ענקיות ובראשן זארה עם סניף כפול בגודלו מהקניונים האחרים - סניף שמוגדר כאחד מהגדולים במזרח התיכון, לצד מותגים בינלאומיים כמו טומי הילפיגר וראלף לורן. במתחם לא רק מגיעים לשופינג אלא גם אוכלים - מתחמי הסעדה מרווחים עם מסעדות מוכרות וותיקות, ובשביל הרכב יש כ־4,000 מקומות לחנות אותו. החניה היא בחינם, בניגוד לקניונים אחרים שבהם החניה בתשלום מהשעה הראשונה. התוצאה היא חוויית קנייה שמרגישה להרבה מבקרים כמו ״טיול בחו"ל״. עם זאת, צריכים להוסיף כי עומסי החום של יולי-אוגוסט הם אתגר משמעותי עבור הקונספט, בשונה ממרכזי הקניות הממוזגים, כאן צריכים לקפוץ ״ממזגן למזגן״ כשהשדרות המרכזיות בין החניות פתוחות ומפגישות את הקניין עם השרב הקייצי.
ההצלחה של גלילות התרחשה דווקא בתקופה שבה נדמה היה שמרכזי הקניות מתמודדים עם איום ממשי מצד המסחר המקוון. עוד מהקורונה התחיל סחף של רכישות אונליין, ועזריאלי ומליסרון השקיעו מאות מיליונים בפלטפורמות דיגיטליות משלהן, השקעות שגררו גם סגירת פעיליות. לעומתן ביג, המשיכה להתרכז בנדל"ן ובחוויית הלקוח. היא נשארה נאמנה לחווית הקניה והאמינה שהישראלים ימשיכו להגרר למרכזי הקניות. ביג לא נכנסה להרפתקה הדיגיטלית, ועכשיו נראה שהאסטרטגיה הזו משתלמת לה. המתחמים מלאים, הפדיונות בעלייה, והחברה חוסכת את ההפסדים הכבדים של המתחרות.
- בהשקעה של 100 מיליון שקל: ביג ואשטרום משיקות את "ביג פאשן בת ים"
- אפי נכסים בדרך למדדים: מוסדי ירכוש מניות מביג בהיקף של עד 230 מיליון שקל
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
במקביל להצלחה המסחרית, גם המניה של ביג - ביג 1.79% - נהנית מהמומנטום. מתחילת השנה היא הוסיפה 20% וב-12 החודשים האחרונים זינקה כ-66% לשווי שוק של שמתקרב ל־16 מיליארד שקל, מכפיל הרווח של ביג נראה די מיייצג ענפית ועומד על 9.23, מה שגם מגלם את הציפיות להמשך צמיחה מצד המשקיעים.
.jpg)
מנכ"ל ישראכרט: "קצב הרווח מייצג ואף צפוי לעלות, בעזרת קבוצת דלק נוכל להאיץ את הצמיחה"
ישראכרט מסכמת רבעון עם שילוב בין נתונים תפעוליים חזקים לבין הפסד חשבונאי חריג. בעוד תיק האשראי של החברה הגיע לשיא של כ־10.9 מיליארד שקל ורשם עלייה של כ־12% מתחילת השנה והרווח מפעילות שוטפת בנטרול חד־פעמיות קפץ ב־29% ל־88 מיליון שקל, הדוחות כוללים גם
הוצאות חד־פעמיות גדולות בגלל שומות מס מע"מ ומס הכנסה, שהביאו להפסד מדווח של כ-150 מיליון שקל.
ישראכרט מרחיבה את הפעילות באשראי הצרכני והעסקי וגם השיקה חשבון עסקי חוץ־בנקאי, לצד כניסה זהירה למימון פרויקטי נדל"ן. המנכ"ל, רן עוז, בראיון פרישה לביזפורטל, מתייחס לשיא בתיק האשראי, מסביר את המשמעות של ההוצאות החד־פעמיות, מציג את תחזית הרווחיות לשנים הקרובות ומפרט על המהלכים האסטרטגיים שישראכרט מקדמת. עוז הודיע היום כי יסיים את תפקידו בישראכרט לאחר כ-4 שנים בתפקיד.
אנחנו רואים רבעון עם צמיחה בכל המגזרים, אבל יש כאן הפסד חשבונאי של 150 מיליון שקל מהוצאות חד פעמיות. איך אתם מגדירים את הרבעון הזה והאם הוא מבחינתכם מייצג?
"קודם כל, מהפעילות השוטפת אנחנו רואים את התוצאה של האסטרטגיה והמיקודים העסקיים בשנים האחרונות, וזה בא לידי ביטוי בתוצאות. לפני שלוש וחצי שנים התחלנו עם תיק אשראי נמוך מ-5 מיליארד שקל, שהיה הכי קטן בתעשייה שלנו, והיום אנחנו כבר נוגעים ב-11 מיליארד. הצמיחה מגיעה משני קווי עסקים בולטים, ובמקביל לעלייה באשראי, שמייצרת עלייה בהכנסות, אנחנו עובדים בשנה וחצי האחרונות על שיפור איכות תיק האשראי, מה שמוריד את ההוצאות להפסדי אשראי רבעון אחרי רבעון. כל זה, יחד עם שמירה על רמת ההוצאות, מביא אותנו לרווחיות גבוהה מאוד, כמו שלא הייתה שנים רבות. הרווחיות השוטפת של 88 מיליון שקל מייצגת קצב שנתי של כ-350 מיליון שקל, מה שממקם אותנו במקום טוב בתוכנית הרב-שנתית שלנו, ואנחנו רואים איך מפה אנחנו ממשיכים לעלות".
- ישראכרט: תיק האשראי צמח-12%; הפסד של 150 מיליון משומות עבר - מה המכפיל שלה?
- דלק ברווח של 400 מיליון שקל על ישראכרט; מדרוג מעלה את הדירוג לקבוצה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
דיברתם בעבר על יעד שנתי של 400-500 מיליון שקל. כמה אנחנו קרובים אליו?
"אמרנו בעבר שנגיע לתיק של 16 מיליארד שקל פלוס, כמו שאתה רואה, כבר בתיק של 11 מיליארד אנחנו בקצב של 350 מיליון שקל בשנה. אם לפני חצי שנה הערכנו שזה ייקח שלוש שנים, אז בקצב הנוכחי ייתכן שנגיע לכך מוקדם יותר. צריך לזכור שכאשר אנחנו צומחים באשראי, אנחנו קודם כל רושמים את ההפרשה במלואה ורק לאחר מכן מתחילות להגיע הכנסות הריבית. למשל, ברבעון השני צמחנו ב-600 מיליון שקל באשראי, אבל זה כמעט לא תרם להכנסות הריבית, בעוד שההפרשה להפסדי אשראי נרשמה במלואה. ולכן, אם בתיאוריה - ואני לא אעשה את זה - אני עכשיו לוחץ על ה'ברקס' ואומר: לא צומחים ברבעון שלישי באשראי ונשארים באותו מקום, אז פתאום נוכל לראות את ההפרשה רבעון מול רבעון יורדת והכנסות ריבית עולות. זאת אומרת, אנחנו כל הזמן מגדילים את מנועי הצמיחה, משקיעים גם במכירה, גם בשיווק, גם בהפרשה לאשראי, וכל פעם, בעיכוב של רבעון, אנחנו מתחילים ליהנות מהכנסות ריבית. לכן אנחנו אופטימיים - קצב הרווח הנוכחי מייצג ואפילו צפוי להשתפר".
ברבעון הבא צפויות הוצאות חד-פעמיות של 70–80 מיליון שקל - למה הן מיוחסות?