"תוך שנה נמכור אלפי מערכות בישראל; הפוטנציאל בחו"ל - מכירת מאות אלפי מערכות לציי רכב ברחבי העולם"
חברת סייברוואן 0% (SaverOne) מעוררת לאחרונה עניין רב בבורסה בתל אביב. ביום חמישי דיווחה החברה על הסכם מסחרי ראשון עם קבוצות הלוגיסטיקה והשירותים - מילניום, להתקנת 250 מערכות. היקף העסקה בפועל לא דווח, אולם ככל הנראה מדובר על עסקה בסדר גודל של כ-0.5 עד 0.75 מיליון שקל בלבד. בנוסף, דווח על שיתוף פעולה עם מילניום, אשר תפעל כמפיץ וכמתקין בלעדי של מערכות סייברוואן בתחום המשאיות. במקביל, על פי דיווח הבוקר בגל"צ - משרד התחבורה מקדם חקיקה לפיה נהגים יחויבו להתקין ברכבם מערכת שתגביל שימוש בנייד בנסיעה. מדובר בתקדים עולמי, שכן טרם נחקק חוק שמחייב התקנת תוכנה שאי אפשר לבטל נגד הסחות דעת ברכבים. על רקע הדברים, מניית החברה זינקה עד 31% בגבוה היומי, אולם החלה להתממש מאז וננעלה בעליה של כ-11% "בלבד".
"אנחנו יודעים שמשרדי הממשלה עוסקים בנושא וגם הרגולטורים בעולם בכלל שוקלים חקיקה בנושא", אמר אורי גלבוע, מנכ"ל סייברוואן בראיון לביזפורטל "למעשה שרת התחבורה מירי רגב הצהירה על כך במסגרת ועידת התחבורה של המחר שקיימנו עם קשת".
לא דיווחתם על תמורה כספית בעסקה עם מילניום מהבוקר, למה?
"לא דיווחנו על התמורה הכספית בעסקה משיקולים מסחריים. למי שרוצה לקבל קנה מידה לגבי המכירות שלנו, הצהרנו בעבר שעלות המערכת שלנו נעה בטווח של 2,500 עד 3,000 שקלים. בעסקה שדווחה הבוקר נכלל גם שיתוף פעולה, אז כמובן שהתנאים בעסקה הם שונים מעסקה רגילה".
מה המודל העסקי שאתם מתכוונים לעבוד לפיו מבחינת מקור ההכנסות?
"המודל העסקי שלנו מבוסס בשלב זה על הכנסות ממכירת מערכות בלבד. אנחנו כרגע נמצאים בעיצומם של שורה ארוכה של פיילוטים, שבהמשך מיועדים להבשיל לכדי מכירה חד פעמית של מערכות כלל צי הרכב של החברות שלוקחות חלק בפיילוטים. בטווח הבינוני, אנחנו מתכוונים גם לחייב עובר שירות, כלומר גביית דמי מנוי עבור השימוש במערכת הבקרה על המערכות שלנו".
- אוטובוס אוטונומי ראשון יתחיל לפעול בישראל
- בקעת אונו: שירות התחבורה הציבורית יופעל על ידי חברת מטרופולין
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מה הצפי שלכם לגבי מעבר לרווחיות?
"לא קבענו תאריך יעד למעבר לרווחיות. אבל אני מניח שהמעבר לרווחיות יגיע לאחר תחילת הפעילות המסחרית בחו"ל. היעד שלנו הוא תוך שנה למכור אלפי מערכות בישראל, לאחר הבשלת הפיילוטים ולאחר מכן, תחילת פיילוטים באירופה וארה"ב, כאשר לאחר כשנה נוספת אנחנו מצפים להתחיל פעילות מסחרית בחו"ל. ברגע שנתחיל את הפעילות המסחרית בחו"ל, מדובר במכירת מאות אלפי מערכות לציי רכב ברחבי העולם".
אם כבר מדברים על העולם, אז מה לגבי תחרות?
"כרגע ידוע לנו על קיומן של 3 סוגי מערכות, חלקן מבוססות על מצלמות חלקן על אפליקציות. אבל מה שייחודי במערכת שלנו, הוא שילוב של תוכנה עם חומרה. כלומר, מעבר להתקנת אפליקציה בסלולרי, ישנו גם רכיב חיצוני שמותקן ברכב, מה שהופך את השימוש במערכת שלנו לבלתי תלוי בשיתוף הפעולה של הנהג. למיטב ידיעתי, נכון לכרגע, רק המערכת שלנו לא תלויה בשיתוף פעולה של הנהג (אפליקציות ניתן להסיר מהנייד, לנטרל אותן וכו') ובנוסף, רק המערכת שלנו מסוגלת לזהות רק את המכשיר הסלולרי של הנהג ולהגביל את השימוש בו".
ואם נניח שאני נהג משאית, שלא ממש אוהב את ההגבלות שהחברה שאני עובד בה הטילה עלי, אז קניתי טלפון נוסף, בלי לדווח על כך לאף אחד... המערכת שלכם יודעת להתמודד עם זה?
- מה יהיה מחר בבורסה? האם זה הזמן למניות הנדל"ן?
- קמהדע מאריכה מכרז אספקה בקנדה עד 14 מיליון דולר
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- מיליארד שקל בייבי - עמירם לוין בתשואה חלומית
"כן. המערכת יודעת לטפל במספר מכשירים בו זמנית כי היא משפיעה על אזור הנהג ולא על מכשיר נייד ספציפי".
כמה מוצרים יש לכם כרגע ומה הסטטוס שלהם מבחינת הפיתוח?
"יש לנו כרגע מוצר לרכב פרטי ולמשאית, מדובר במוצרים די דומים מבחינה טכנולוגית, כאשר ההבדל ביניהם נובע בעיקר מההבדל בתצורת אזור הנהג. בנוסף, יש לנו כרגע מוצר שמיועד לאוטובוסים שעדיין נמצא בשלבי פיתוח - מדובר במערכת הרבה יותר מורכבת מבחינה טכנולוגית, בגלל הצורך לזהות את המכשירים הרלוונטיים מתוך כמות גדולה של טלפונים שנמצאים באוטובוס במקביל. בעניין פיתוח המוצר לאוטובוסים, חשוב לי לציין שקיבלנו השתתפות במימון ממשרד התחבורה ורשות החדשנות".
במסגרת הפיילוטים שאתם עורכים מול חברות בישראל, יש לך כבר אינדיקציה לגבי שיעור ההצלחה? כלומר, כמה מהחברות שנחשפו למוצר הביעו עניין להמשיך להשתמש בו לאחר הפיילוט?
- 6.מע חבר מרכז הליכוד שמרוויח מזה? מישהו יודע,, (ל"ת)אפק 07/09/2020 20:07הגב לתגובה זו
- 5.חסר חוש ריח 07/09/2020 13:17הגב לתגובה זואין שום צורך במערכת שכבר קיימת בטלפונים שלנו.... "המצאת השנה"
- אחד שיודע 07/09/2020 23:09הגב לתגובה זומוצר יקר. לא עונה על אף רגולציה. פשוט לא ברור איך הבורסה בארץ מתנהלת
- 4.מי שיודע 06/09/2020 17:24הגב לתגובה זואפשר לפתור הבעיה הזאת בתוכנה בטלפון
- 3.יורם 06/09/2020 11:50הגב לתגובה זוהשותפים הם חברת איתוראן שיכולה לתת למוצר גב חזק והפצה לשוק הנכון דעתי בלבד
- חסר חוש ריח 07/09/2020 13:19הגב לתגובה זוגם יבואנית הרכבים UMI בסיפור...מוזר שלמרות שקיימות מערכות דומות לא רצו לחייב את הנהגים. ועכשיו כן !! מעניין לא ?
- טכנולוג 07/09/2020 12:23הגב לתגובה זוניתן לעשות פתרון בגרושים שעובד לא פחות טוב. על פניו ממה ששמעתי לכאורה הפתרון גם לא הכי מתפקד במאת האחוזים.
- 2.יואל 06/09/2020 11:43הגב לתגובה זוגם אצלם משהו פיזי במושב הנהג?
- זה פטנט רשום אז בעייתי כרגע (ל"ת)יורם 06/09/2020 16:41הגב לתגובה זו
- 1.עמוס 06/09/2020 09:43הגב לתגובה זויש אפליקציות בחינם סתם הרצת מניות ראו את איותראן - פח זבל
רשות ניירות ערך. קרדיט: רשתות חברתיותחשד נגד בעלים ומנכ"לים להונאת משקיעים בעשרות מיליוני שקלים
רשות ניירות ערך ורשות המסים מנהלות חקירות גלויות נגד בעלים ומנהלים בחברות פרטיות וציבוריות, בחשד שגייסו כספים ממשקיעים בניגוד לחוק. לפי החשד, ההצעות בוצעו ללא תשקיף, תוך הצגת מצגים מטעים ושימוש בכספי משקיעים למטרות אחרות מהובטח. במקביל נבדקים גם דיווחים
של חברות ציבוריות, שלפי החשד כללו פרטים לא מדויקים על עסקות והסכמים
ארבע שנים לאחר שנעצר, ולמעלה משנתיים מאז סיום החקירה, הפרקליטות הגישה לאחרונה כתב אישום נגד מוטי אברג'יל, לשעבר הבעלים והמנכ"ל של קבוצת הנדל"ן יעדים, ונגד חברות הקבוצה, בגין גיוס לא חוקי של כ־75 מיליון שקל ממאות משקיעים - ללא תשקיף ובמרמה. רצף המקרים האלו מטריד. הונאות משקיעים הפכו לרבות ומתוחכמות. יש בעלים ומנהלים רבים שמגייסים שלא על פי הכללים ונפתחות חקירות שמצליחות לתפוס ולאתר חלק מהכספים. שי הונאות לכאורה בחסות החוק שנופלות בגלל רגולציה לא קפדנית - ראו מקרה סלייס. ויש הונאות רשת - התחזויות לאנשי מקצוע, אנשי פיננסית, בתי השקעות, מתחזים גם לביזפורטל כדי לקבל מכם פרטים, להמליץ לכם לקנות ניירות או לקבל את הכסף שלכם - הסוף תמיד הוא דומה: המשקיעים נשארים בלי כלום.
על פי כתב התביעה נגד מוטי אברג'יל, החברות שבשליטתו משכו-גייסו כספים מ-277 משקיעים, באמצעות הסכמי הלוואה שנשאו ריבית חריגה של 7% ועד 33%. בפרקליטות טוענים כי מדובר בהסכמים שנשאו מאפיינים מובהקים של ניירות ערך - ולכן חלה עליהם חובת פרסום תשקיף, חובה שלא קוימה.
קבוצת יעדים פעלה במקביל בכמה מישורים: מכירת קורסים והכשרות בתחום הנדל"ן, שיווק קרקעות חקלאיות, וגיוס כספים ממשקיעים פרטיים. לפי האישום, אברג'יל פרסם ברשתות החברתיות תוכן שיווקי על רכישת קרקעות ופעילות נדל"נית, אך בפועל פניות שהתעוררו בעקבות הפרסומים שימשו כדי להציע למתעניינים להעמיד הלוואות לקבוצה - ולא להשקיע בעסקות קרקע כפי שהוצג כלפי חוץ.
ברשות ניירות ערך זיהו את הפעילות כבר במהלך התקופה, והתריעו בפני אברג'יל כי מדובר בגיוס המחייב תשקיף וכי עליו לחדול מהפעילות לאלתר. ואולם לפי כתב האישום, הגיוסים נמשכו גם לאחר ההתראות.
- רשות ני"ע מזהירה: כך תזהו הונאות השקעה בעידן ה-AI
- ״בחברות הנדל״ן היזמי המספרים נראים טוב, אבל העודפים עלולים להיות מנופחים״
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
כתבה מעניינת: יועץ מס זייף מסמכי מילואים כדי לחמוק מתשלום מס - יצא ל"שרת" בעזה מהבית
הבורסה לניירות ערך בתל אביב, צילום: מנדי הניגמה יהיה מחר בבורסה? האם זה הזמן למניות הנדל"ן?
מניות הבנקים, נובה, אלביט, המניות הדואליות ומניות האנרגיה המתחדשת
הסיפור של היום יהיה כנראה הבנקים. ביום שישי פרסם הצוות הבין משרדתי שדן במיסוי על הבנקים את ההמלצות שלו. הוא ממליץ על מיסוי יתר בשל רווחי יתר, אך מסביר שמדובר בפעולה שדורשת את הדרג המדיני. הדרך למיסוי יתר היא ארוכה. אבל בהינתן אי הוודאות נראה שהסקור יסבול מתשואת חסר יחסית.
בינתיים הבנקים, בנק ישראל, משרד התקציבים נגד המהלך. ולכן, לא ברור איך זה ייסגר, אבל זה יכול להעיק את מניות הבנקים בתקופה הקרובה. על פי הצוות, יש הצדקה למס על רווחי היתר. הצוות קובע כי העלייה החדה בריבית בשנים האחרונות הובילה את הבנקים לרווחיות חריגה, בין היתר בשל מאפיינים מבניים של המערכת הבנקאית בישראל: ריכוזיות, תחרות מוגבלת, חסמי כניסה גבוהים, סיכון עסקי נמוך וסביבה רגולטורית תומכת.
הצוות מדגיש כי ההחלטה בידי הדרג המדיני אם יוחלט, בהתאם להמלצות להעלות את המיסוי, אזי, המודל המועדף הוא מס רווח דיפרנציאלי על רווחים חריגים, כלומר רווחים הגבוהים ביותר מ־50% מהממוצע המתואם של השנים 2018–2022 - תקופה שאופיינה בסביבת ריבית נמוכה. המס, לפי ההצעה, יהיה בהוראת שעה למספר שנים מוגבל. לדברי הצוות, מודל זה מאפשר לאזן בין הרצון למסות רווחי יתר לבין צמצום פגיעה אפשרית בתחרות, ביציבות המערכת ובוודאות העסקית.
- המדדים עלו ב-0.7%, נקסט ויז'ן זינקה 40% בשבוע
- אלביט זינקה 6.2%, נקסט ויז'ן קפצה 7.5% - הביטחוניות העלו את המדדים
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בנק ישראל הביע התנגדות נחרצת למסקנות הדו"ח. נציג הבנק בצוות פרסם דעת מיעוט וטען כי מיסוי סקטוריאלי של הבנקים סותר את עקרונות היסוד של מערכת המס, עלול ליצור עיוותים במשק, לפגוע בוודאות העסקית ולהרתיע שחקנים חדשים - בניגוד למטרה של הגברת התחרות. עוד נטען כי אם יוחלט בכל זאת על הטלת מס, אין להחילו לפני ינואר 2027, ויש להגדירו מראש כמס זמני ומוגבל לשנה אחת בלבד.
