אורי גלבוע סייברוואן
צילום: איציק בירן
ראיון

"תוך שנה נמכור אלפי מערכות בישראל; הפוטנציאל בחו"ל - מכירת מאות אלפי מערכות לציי רכב ברחבי העולם"

אורי גלבוע, מנכ"ל סייברוואן מסביר בראיון לביזפורטל מה הופך את החברה לייחודית, למה לא דווח על היקף העסקה עם מילניום, מה המודל העסקי של החברה ומתי צפויה תחילת פעילות בארה"ב ואירופה?
ערן סוקול | (10)

חברת סייברוואן 0% (SaverOne) מעוררת לאחרונה עניין רב בבורסה בתל אביב. ביום חמישי דיווחה החברה על הסכם מסחרי ראשון עם קבוצות הלוגיסטיקה והשירותים - מילניום, להתקנת 250 מערכות. היקף העסקה בפועל לא דווח, אולם ככל הנראה מדובר על עסקה בסדר גודל של כ-0.5 עד 0.75 מיליון שקל בלבד. בנוסף, דווח על שיתוף פעולה עם מילניום, אשר תפעל כמפיץ וכמתקין בלעדי של מערכות סייברוואן בתחום המשאיות. במקביל, על פי דיווח הבוקר בגל"צ - משרד התחבורה מקדם חקיקה לפיה נהגים יחויבו להתקין ברכבם מערכת שתגביל שימוש בנייד בנסיעה. מדובר בתקדים עולמי, שכן טרם נחקק חוק שמחייב התקנת תוכנה שאי אפשר לבטל נגד הסחות דעת ברכבים. על רקע הדברים, מניית החברה זינקה עד 31% בגבוה היומי, אולם החלה להתממש מאז וננעלה בעליה של כ-11% "בלבד".

"אנחנו יודעים שמשרדי הממשלה עוסקים בנושא וגם הרגולטורים בעולם בכלל שוקלים חקיקה בנושא", אמר אורי גלבוע, מנכ"ל סייברוואן בראיון לביזפורטל "למעשה שרת התחבורה מירי רגב הצהירה על כך במסגרת ועידת התחבורה של המחר שקיימנו עם קשת".

לא דיווחתם על תמורה כספית בעסקה עם מילניום מהבוקר, למה?

"לא דיווחנו על התמורה הכספית בעסקה משיקולים מסחריים. למי שרוצה לקבל קנה מידה לגבי המכירות שלנו, הצהרנו בעבר שעלות המערכת שלנו נעה בטווח של 2,500 עד 3,000 שקלים. בעסקה שדווחה הבוקר נכלל גם שיתוף פעולה, אז כמובן שהתנאים בעסקה הם שונים מעסקה רגילה".

מה המודל העסקי שאתם מתכוונים לעבוד לפיו מבחינת מקור ההכנסות?

"המודל העסקי שלנו מבוסס בשלב זה על הכנסות ממכירת מערכות בלבד. אנחנו כרגע נמצאים בעיצומם של שורה ארוכה של פיילוטים, שבהמשך מיועדים להבשיל לכדי מכירה חד פעמית של מערכות כלל צי הרכב של החברות שלוקחות חלק בפיילוטים. בטווח הבינוני, אנחנו מתכוונים גם לחייב עובר שירות, כלומר גביית דמי מנוי עבור השימוש במערכת הבקרה על המערכות שלנו".

מה הצפי שלכם לגבי מעבר לרווחיות?

"לא קבענו תאריך יעד למעבר לרווחיות. אבל אני מניח שהמעבר לרווחיות יגיע לאחר תחילת הפעילות המסחרית בחו"ל. היעד שלנו הוא תוך שנה למכור אלפי מערכות בישראל, לאחר הבשלת הפיילוטים ולאחר מכן, תחילת פיילוטים באירופה וארה"ב, כאשר לאחר כשנה נוספת אנחנו מצפים להתחיל פעילות מסחרית בחו"ל. ברגע שנתחיל את הפעילות המסחרית בחו"ל, מדובר במכירת מאות אלפי מערכות לציי רכב ברחבי העולם".

אם כבר מדברים על העולם, אז מה לגבי תחרות?

"כרגע ידוע לנו על קיומן של 3 סוגי מערכות, חלקן מבוססות על מצלמות חלקן על אפליקציות. אבל מה שייחודי במערכת שלנו, הוא שילוב של תוכנה עם חומרה. כלומר, מעבר להתקנת אפליקציה בסלולרי, ישנו גם רכיב חיצוני שמותקן ברכב, מה שהופך את השימוש במערכת שלנו לבלתי תלוי בשיתוף הפעולה של הנהג. למיטב ידיעתי, נכון לכרגע, רק המערכת שלנו לא תלויה בשיתוף פעולה של הנהג (אפליקציות ניתן להסיר מהנייד, לנטרל אותן וכו') ובנוסף, רק המערכת שלנו מסוגלת לזהות רק את המכשיר הסלולרי של הנהג ולהגביל את השימוש בו".

ואם נניח שאני נהג משאית, שלא ממש אוהב את ההגבלות שהחברה שאני עובד בה הטילה עלי, אז קניתי טלפון נוסף, בלי לדווח על כך לאף אחד... המערכת שלכם יודעת להתמודד עם זה? 

קיראו עוד ב"שוק ההון"

"כן. המערכת יודעת לטפל במספר מכשירים בו זמנית כי היא משפיעה על אזור הנהג ולא על מכשיר נייד ספציפי".

כמה מוצרים יש לכם כרגע ומה הסטטוס שלהם מבחינת הפיתוח?

"יש לנו כרגע מוצר לרכב פרטי ולמשאית, מדובר במוצרים די דומים מבחינה טכנולוגית, כאשר ההבדל ביניהם נובע בעיקר מההבדל בתצורת אזור הנהג. בנוסף, יש לנו כרגע מוצר שמיועד לאוטובוסים שעדיין נמצא בשלבי פיתוח - מדובר במערכת הרבה יותר מורכבת מבחינה טכנולוגית, בגלל הצורך לזהות את המכשירים הרלוונטיים מתוך כמות גדולה של טלפונים שנמצאים באוטובוס במקביל. בעניין פיתוח המוצר לאוטובוסים, חשוב לי לציין שקיבלנו השתתפות במימון ממשרד התחבורה ורשות החדשנות".

במסגרת הפיילוטים שאתם עורכים מול חברות בישראל, יש לך כבר אינדיקציה לגבי שיעור ההצלחה? כלומר, כמה מהחברות שנחשפו למוצר הביעו עניין להמשיך להשתמש בו לאחר הפיילוט?

תגובות לכתבה(10):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 6.
    מע חבר מרכז הליכוד שמרוויח מזה? מישהו יודע,, (ל"ת)
    אפק 07/09/2020 20:07
    הגב לתגובה זו
  • 5.
    חסר חוש ריח 07/09/2020 13:17
    הגב לתגובה זו
    אין שום צורך במערכת שכבר קיימת בטלפונים שלנו.... "המצאת השנה"
  • אחד שיודע 07/09/2020 23:09
    הגב לתגובה זו
    מוצר יקר. לא עונה על אף רגולציה. פשוט לא ברור איך הבורסה בארץ מתנהלת
  • 4.
    מי שיודע 06/09/2020 17:24
    הגב לתגובה זו
    אפשר לפתור הבעיה הזאת בתוכנה בטלפון
  • 3.
    יורם 06/09/2020 11:50
    הגב לתגובה זו
    השותפים הם חברת איתוראן שיכולה לתת למוצר גב חזק והפצה לשוק הנכון דעתי בלבד
  • חסר חוש ריח 07/09/2020 13:19
    הגב לתגובה זו
    גם יבואנית הרכבים UMI בסיפור...מוזר שלמרות שקיימות מערכות דומות לא רצו לחייב את הנהגים. ועכשיו כן !! מעניין לא ?
  • טכנולוג 07/09/2020 12:23
    הגב לתגובה זו
    ניתן לעשות פתרון בגרושים שעובד לא פחות טוב. על פניו ממה ששמעתי לכאורה הפתרון גם לא הכי מתפקד במאת האחוזים.
  • 2.
    יואל 06/09/2020 11:43
    הגב לתגובה זו
    גם אצלם משהו פיזי במושב הנהג?
  • זה פטנט רשום אז בעייתי כרגע (ל"ת)
    יורם 06/09/2020 16:41
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    עמוס 06/09/2020 09:43
    הגב לתגובה זו
    יש אפליקציות בחינם סתם הרצת מניות ראו את איותראן - פח זבל
כסף
צילום: Freepik

קרנות ההשתלמות באוגוסט: תשואה של כ-1.1% במסלול הכללי; כ-1.3% במסלול המנייתי

המסלולים הכלליים הניבו תשואה ממוצעת של כ-1.1% באוגוסט, והמנייתיים התקרבו ל-1.3%; אנליסט ומנורה בולטות בראש, מור וילין לפידות בתחתית; מתחילת השנה: פערים של יותר מ-1.5% בין מובילים לנגררים

מנדי הניג |
נושאים בכתבה קרן השתלמות

אוגוסט אולי נפתח באי-ודאות בשווקים עם חששות גיאו-פוליטיים אבל הסתיים כשעוד חודש טוב לחוסכים. מדדי המניות סגרו בעליות נאות בארץ ובעולם, והתשואות בקרנות ההשתלמות ממשיכות לטפס, עם ממוצע של כ-1.1% במסלולים הכלליים וכ-1.3% במסלולים המנייתיים.

בהסתכלות על שלוש השנים האחרונות אנליסט מובילה עם 35.29%, לפני מיטב (33.07%) ומור (33.56%). אינפיניטי משתחלת למרכז הטבלה עם תשואה של 32.41%, קצת מעל כלל וילין לפידות. מנגד, הראל נשארת מאחור עם 26.65% בלבד - פער של כמעט 9% מהמובילה.

מנורה ואנליסט מושכות קדימה במסלול הכללי

במסלולים הכלליים, שמיועדים לרוב הציבור ומחזיקים בתמהיל מגוון יחסית של מניות, אג"ח ונכסים אלטרנטיביים, נרשמה באוגוסט תשואה בטווח של 0.92% עד 1.24%. את הטבלה החודשית הובילה קרן ההשתלמות של אנליסט, עם 1.24%, כשאחריה מיטב עם 1.19% ומנורה עם 1.17%.

בתחתית הטבלה עומדת קרן ההשתלמות של אינפיניטי, עם תשואה של 0.56% בלבד, נמוכה משמעותית מהממוצע הענפי. מעליה נמצאת ילין לפידות עם 0.92% ומגדל עם 0.97%.


אם מסתכלים על התשואה המצטברת מתחילת השנה, גם כאן אנליסט בראש עם 9.82%, כשמור (9.62%), מגדל (9.50%) וכלל (9.74%) קרובות אליה. בתחתית נמצאות אינפינטי (0.56%) ילין לפידות (8.19%) והראל (8.15%).

חן גולן, מייסד נקסט ויזן
צילום: שלומי יוסף

נקסט ויז׳ן מנצלת את הזינוק ומגייסת 400 מיליון דולר

החברה משלימה גיוס הון של 400 מיליון דולר – ברובו ממשקיעים אמריקאים – כדי להאיץ פיתוח וייצור מצלמות למל"טים, להרחיב שווקים באירופה ובארה"ב ולממן צמיחה מואצת בהכנסות וברווח

אדיר בן עמי |
נושאים בכתבה נקסט ויז'ן

בעוד ראש הממשלה בנימין נתניהו מזהיר מפני "כלכלה אוטרקית" ובידוד כלכלי, חברת הטכנולוגיה הישראלית נקסט ויז'ן נקסט ויז'ן -3.33%  מדווחת על גיוס של 400 מיליון דולר ממשקיעים מקומיים וזרים. החברה, שמפתחת מצלמות זעירות למל"טים, נהנית מביקוש גובר על רקע סכסוכים ומלחמות ברחבי העולם. המהלך מתרחש לאחר שמניית החברה זינקה ב-272% בשנה האחרונה והגיעה לשווי שוק של 13 מיליארד שקל.


התזמון של הגיוס בולט במיוחד על רקע דברי ראש הממשלה בנימין נתניהו על בידוד כלכלי גובר. "אנחנו בסוג של בידוד", אמר. "תעשיות הנשק עלולות להיחסם, ונצטרך להפוך לסוג של סופר-ספרטה, לפתח כאן תעשיות נשק ולהסתגל לכלכלה אוטרקית יותר".


ברבעון השני של 2025 רשמה נקסט ויז'ן הכנסות של 37 מיליון דולר – עלייה של 32% לעומת התקופה המקבילה – ורווח נקי של 23.2 מיליון דולר, עלייה של 46%. צבר ההזמנות גדל ל-110 מיליון דולר, 39% יותר מהשנה שעברה, אך נמוך ב-10% מהצבר ברבעון הקודם. מספר הלקוחות צמח ב-12% והגיע ל-154. עיקר המכירות במחצית הראשונה הופנו לאירופה, שהיוו 54% מההכנסות לעומת 58% ב-2024. בארצות הברית הסתכמו המכירות במחצית הראשונה ב-18.6 מיליון דולר – מעל סך המכירות בכל שנת 2024, שעמד על 18 מיליון דולר.


החברה נהנית ממעמד של ספק מאושר של הממשל האמריקאי. ביוני חתם הנשיא טראמפ על צו נשיאותי שמטרתו לחזק את מעמד ארה"ב בתחום הרחפנים, ובמקביל התחייבו מנהיגי נאט"ו להעלות את הוצאות הביטחון מ-2% ל-5% מהתמ"ג עד 2035.