סייברוואן: הסכם מסחרי ראשון עם מילניום להתקנת 250 מערכות

בנוסף מדווחת על שיתוף פעולה עם מילניום, לפיו קבוצות הלוגיסטיקה והשירותים מהגדולות בישראל תפעל כמפיץ וכמתקין בלעדי של מערכות סייברוואן בתחום המשאיות
ערן סוקול | (7)

חברת סייברוואן 0% (SaverOne) אשר פיתחה מערכת ייחודית המספקת פתרון לבעיית היסח הדעת בנהיגה כתוצאה משימוש בטלפון סלולרי, הודיעה על קבלת הזמנה מסחרית ראשונה של 250 מערכות סייברוואן אשר יותקנו ברכבי הצי של קבוצת מילניום על פני תקופה של 12 חודשים - לא דווח על היקף כספי של העסקה. בנוסף, מדווחת על שיתוף פעולה עם מילניום, לפיו קבוצות הלוגיסטיקה והשירותים מהגדולות בישראל תפעל כמפיץ וכמתקין בלעדי של מערכות סייברוואן בתחום המשאיות.

זהו ההסכם המסחרי הראשון של החברה שכבר ביצעה או נמצאת בשלבי ביצוע, של עשרות פיילוטים בחברות וארגונים גדולים וביניהם: צה"ל, רכבת ישראל, חברת החשמל, תנובה, צ'מפיון מוטורס,פרונרי ישראל, חברת R&B ועוד.

במסגרת האמור, קבוצת מילניום, שבין השאר מפעילה מוסכים מורשים למותגי המשאיות דאף, מאן ומרצדס תפעל , לצד פעילות המכירות של החברה, להפצת מערכות סייברוואן ללקוחות ענף המשאיות אשר יופנו לחברה לצורך ביצוע הליך המכירה, בתמורה לעמלה שתשולם למילניום בגין כל מערכת סייברוואן שתימכר ללקוחות אלה. כמו כן, תשמש מילניום כמתקין מורשה ובלעדי של מערכות סייברוואן בתחום המשאיות בתמורה לתשלום בגין כל התקנה כאמור. 

להערכת הנהלת החברה, ההסכם המסחרי הראשון מהווה הבעת אמון מגורם מקצועי שבחן את המערכת ואת תרומתה לבטיחות נהגיה ושמירה על חיי אדם. בנוסף, להערכתם מימוש ההבנות לכדי הסכם צפויים להאיץ את החדירה של מערכות סייברוואן לציי המשאיות בישראל.

 

אורי גלבוע, מנכ"ל סייברוואן: "אנחנו גאים לחתום על הסכם מסחרי ראשון עם קבוצת מילניום, שהחליטה להרחיב את התקנת המערכת ל-250 משאיות, לאחר הפיילוט המוצלח שביצענו במשאיות החברה. ההשקעה הגדולה של חברת מילניום בבטיחות בדרכים אינה מובנת מאליה והיא ראויה לכל שבח. אני מאמין כי בשבועות הקרובים נראה חברות גדולות נוספות שילכו בעקבותיה".

 

מערכת סייברוואן נועדה לתת מענה לבעיית היסח הדעת של נהגים העושים שימוש באפליקציות שונות במכשיר הנייד במהלך נהיגה ומסכנים את משתמשי הכביש. בחברה מציינים כי על פי מחקרים, העלות השנתית של תאונות דרכים בארה"ב בלבד עומדת על כ-300 מיליארד דולר, כאשר 25% מהתאונות קשורות לשימוש במכשיר הנייד בזמן נהיגה. טכנולוגיית החברה מונעת היסח הדעת על ידי מניעת גישה ליישומים שונים במכשיר ואינה מצריכה שיתוף פעולה של הנהג תוך שהיא מייצרת סביבת נהיגה שקטה ובטוחה.

תגובות לכתבה(7):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 7.
    אץ 30/09/2020 14:23
    הגב לתגובה זו
    ערוץ 13 בתוכנית הבוקר עם אברי גלעד היה הצגה של כיסוי הגה שמונע שימוש בנייד...
  • 6.
    קיבלו מניות תמורת פירסום ואתם המטומטמים קונים את ה 03/09/2020 18:57
    הגב לתגובה זו
    קיבלו מניות תמורת פירסום ואתם המטומטמים קונים את השקר
  • 5.
    הולכת בדרך של מובילאי (ל"ת)
    03/09/2020 17:56
    הגב לתגובה זו
  • 4.
    סבא שאול 03/09/2020 16:37
    הגב לתגובה זו
    והמספרים מדברים בעד עצמם - כתבה שלמה על עסקה של 250 (!) רכבים בלבד. יהיה להם יותר ויותר קשה למצוא עוד לקוחות טיפשים.
  • 3.
    לכל המתלהבים לא דווח על היקף כספי של העסקה. (ל"ת)
    שוקו 03/09/2020 12:55
    הגב לתגובה זו
  • 2.
    מה עם גילוי נאות 03/09/2020 11:35
    הגב לתגובה זו
    חברה שלא שווהאת המחיר שילמו לקשת במניות כדי לקדם את החברה זהירות שחיתות וחומות סיניות בפירסום
  • 1.
    כל הכבוד .. הם עושים מהלך שיווקי מאד חכם (ל"ת)
    ירון 03/09/2020 10:51
    הגב לתגובה זו
גיא בינשטוק עמיר שיווק
צילום: יחצ
ראיון

״אנחנו מחלקים כבר 20 שנה ברצף דיבידנד; נמצאים בכל מקרר בארץ״

״אנחנו מתעסקים בבסיס של החקלאות הישראלית - דשנים, חומרי הדברה, אריזות, מוצרי השקיה ותערובות מזון לבעלי חיים״ מנכ״ל עמיר שיווק, גיא בינשטוק, מדבר על התוצאות הרבעוניות, מספר מי החליף את הטורקים שהחרימו את ישראל ובעיקר מוכיח שחברה תעשייתית יכולה להיות רחוקה מלהיות משעממת

מנדי הניג |

עמיר שיווק היא מהחברות הוותיקות בבורסה המקומית, עם היסטוריה שמתחילה עוד בשנת 1942 והנפקה לציבור שבוצעה ב־2005. החברה מספקת תשומות חקלאיות לכל רוחב הסקטור מדשנים וחומרי הדברה ועד אריזות, מוצרי השקיה ותערובות מזון לבעלי חיים - פרוסה עם 28 סניפים ברחבי הארץ ונוגעת כמעט בכל חקלאי. ברבעון השני עמיר שיווק הציגה הכנסות של כ־358 מיליון שקל, עלייה של 3.5% לעומת הרבעון המקביל, אבל הרווח הנקי שלה ירד ל־12.7 מיליון שקל לעומת 13.5 מיליון שקל אשתקד 2025. המניה של עמיר שיווק 0.93%   נסחרת בשווי שוק של כ־413 מיליון שקל ומציגה תשואת דיבידנד יציבה סביב 3%, בזכות מדיניות חלוקה רציפה שנמשכת כבר שני עשורים. מתחילת השנה המניה הוסיפה כ-18% וב-12 החודשים האחרונים טיפסה 32%, בסה״כ הגרף של הביצועים די תלול כלפי מעלה אחרי שעמיר שיווק הצליחה לצלוח פרק פחות נעים עם השקעה כושלת בקנאביס.

ביצועי המניה במבט על ה-5 שנים האחרונות - צניחה ואז נסיקה

לפני כמה שנים ניסתה עמיר שיווק לגעת בתחומים חדשים שנראו אז מבטיחים ובראשם הקנאביס הרפואי. החברה השקיעה בחברת BOL (Breath of Life), מתוך מחשבה על פוטנציאל שוק עצום ועל אפשרות לייצר מנוע צמיחה נוסף לצד הפעילות המסורתית. אלא שהמהלך התברר כהימור לא מוצלח: שוק הקנאביס הרפואי בישראל ובעולם לא המריא כפי שציפו, היו הרבה עיכובים רגולטוריים לצד תחרות הולכת וגוברת מה שהוביל את עמיר שיווק להפרשות כבדות שהסתכמו בעשרות מיליוני שקלים . 

המנכ"ל גיא בינשטוק לא מהסס להודות כי זה פרק פחות נעים בהיסטוריה של החברה - כזה שחתך משמעותית את השורה התחתונה והכביד על התוצאות הכספיות בשנים 2021-2022. אבל מדגיש שמאז, עמיר שיווק הרבה יותר זהירה בכל מה שקשור יותר להשקעות מחוץ לליבת הפעילות, והחברה מעדיפה להתמקד ברכישות סינרגיות ישירות לעסקי החקלאות - כמו חממות, מיכון חקלאי ותערובות. "הסיפור הזה מאחורינו", הוא מסכם והמספרים של השנתיים האחרונות באמת מחזקים את התחושה שהחברה הצליחה להחזיר את עצמה למסלול יציב.


אנחנו מדברים אחרי התוצאות הרבעוניות - לפני שנצלול למספרים, ספר קצת על מה שקורה בעמיר שיווק לאחרונה

"עמיר שיווק היא חברה ותיקה מאוד. נוסדה ב-1942 על ידי התאחדות האיכרים בישראל, וב-2005 הונפקה בבורסה. כך שאנחנו מציינים השנה 20 שנה כחברה ציבורית. אני חושב שהייחוד שלנו הוא בפעילות עצמה - שיווק והפצה של תשומות חקלאיות, תחום שקיים בכל מדינה בעולם. אנחנו מספקים הכל: חומרי הדברה, דשנים, אריזות, מוצרי השקיה ותערובות מזון לבעלי חיים. יש גם רכיב נדל"ן קטן - נכס בבני ברק ומרלו"ג בעמק חפר, אבל זו לא הליבה. הליבה היא תשומות חקלאיות".

מהי בעצם הליבה של הפעילות שלכם?

"אנחנו קוראים לזה הגנת הצומח והזנתו שזה בעצם דשנים והדברה, תחשוב על זה כמו אנטיביוטיקה וויטמינים בשביל הצמחים. אנחנו המפיצים הגדולים ביותר בארץ של חברות ענק כמו אדמה וכיל. הקשר שלנו הוא עם ממש עם החקלאי בשטח. במחצית האחרונה חווינו ירידה קלה, בעיקר בגלל מזג האוויר. החורף האחרון היה יבש וחם, מה שהפחית מחלות עלים וצמצם את הצורך בחומרי הדברה".

אז זה מעניין, לא הייתי מצפה מחברה כמוכם שיהיו לה אלמנטים של ׳עונתיות׳

עודד טהורי
צילום: אפשרת קופר
ראיון

ג'ין טכנולוגיות: "זה ה'מאני-טיים' של ה-AI" - הנפקה בנאסד"ק? "על השולחן"

אחרי ההסכם עם חברת החשמל ב-2.3 מיליון שקל, מנכ"ל ג'ין טכנולוגיות עודד טהורי מדבר על צבר ההזמנות שהכפיל את עצמו, המגעים עם משרדי ממשלה נוספים, הפיילוט עם קבוצת אדאני בהודו והאפשרות להנפקה מעבר לים, האם יצטרכו לגייס הון בשביל הצמיחה? "יש לנו 40 מיליון שקל בקופה - זה מספיק לנו לפחות לשנתיים"

מנדי הניג |

ג'ין טכנולוגיות (Jeen.ai), חברת הבינה המלאכותית שהוקמה מתוך חטיבת הדאטה של וואן טכנולוגיות והונפקה בבורסה במאי האחרון, מדווחת הבוקר על עסקה משמעותית עם חברת החשמל. במסגרת ההסכם, ג'ין תספק לחברת החשמל פתרונות AI בהיקף של כ-2.3 מיליון שקל לתקופה של שנתיים, עם אופציה להארכה בשנתיים נוספות. 

על פניו, הסכום לא גדול במיוחד - כ-1.1 מיליון שקל לשנה אבל העובדה שמדובר בחברת החשמל, אחד הגופים הציבוריים המרכזיים במשק, זה מה שנותן לעסקה משמעות הרבה יותר גדולה. מעבר להכנסות הישירות, ההתקשרות יכולה להיות  שער לכניסה לעוד ארגונים ממשלתיים ולתקציבים נרחבים בהרבה בהמשך.

 בשיחה עם מנכ"ל החברה, עודד טהורי, ניסינו להבין איך העסקה משתלבת באסטרטגיה של ג'ין טכנולוגיות 10.69%   הצעירה, הזכרנו לו את החזון שנתן לנו בתחילת הדרך כשאמר - "החזון שלנו הוא להיות חברה גלובלית גדולה ומשמעותית ב-GenAI" וניסנו להבין מה המצב של צבר ההזמנות, והאם יש לחברה מספיק משאבים להמשך הצמיחה - "יש לנו 40 מיליון שקל בקופה וזה יספיק לנו לפחות לשנתיים", הוא מרגיע. לגבי ההסכם החדש מוסיף טהורי: "אמנם זה POC, אבל התקציב יכול להיות ממומש גם בתוך שנה, כך שיש פוטנציאל להרחבה". לצד הפעילות מול חברת החשמל, לג'ין כבר יש דריסת רגל אצל לקוחות אסטרטגיים כמו מכבי שירותי בריאות והתעשייה האווירית, אבל העיניים מסתכלות גם החוצה - לשווקים הבינלאומיים, שם התחילה החברה פיילוט וחתמה בתחילת השנה על הסכם הפצה עם קבוצת אדאני ההודית, והפוטנציאל, לדבריו, גדול מאוד.

היום אתם מדווחים על חוזה עם חברת החשמל, מבחינת ההיקף זה נראה חוזה לא מאוד גדול שנתיים, 2.3 מיליון שקל יש כאן בסיס יותר רחב מזה?

"נכון, מדובר בשלב א' של ההתקשרות. זו התחלת הדרך ולא סוף התהליך. זה שלב ראשון בהטמעת המערכת, לא פריסה מלאה לכלל החברה. המשמעות היא שההיקף יכול לגדול מאוד בהמשך".

אז בעצם מה זה כולל? זה סוג של POC או כבר הטמעה מלאה?