התחרות בטלוויזיה - "בחודש פברואר חברות נוספות ישיקו שירות"

אילנית שרף מפסגות: "הטלוויזיה של סלקום תיתן מענה הולם ל-YES ו-HOT. "עוד גורמים צפויים להתחרות"
לירן סהר | (6)

"הטלוויזיה של סלקום צפויה לתת מענה הולם וחווית צפייה שונה בהשוואה לטלוויזיה של YES ו- HOT. אנו מעריכים כי מדובר במוצר תחרותי של ממש חדשני ושונה מהמוצרים הקיימים בשוק, נותן מענה הולם מבחינת איכות, היקף התכנים ונוחות השימוש. כל אלו במחיר נמוך בעשרות אחוזים מהמחירים הנהוגים כיום בשוק. עם זאת, נציין כי המוצר אינו מתאים לכל צרכני הטלוויזיה ובוודאי לא הכבדים שבהם", כך אומרת אילנית שרף, אנליסטית בכירה בפסגות ברוקרז', לאור המהלך של חברת הסלולר אשר השיקה אתמול (ב') במסיבת עיתונאים פלטפורמת טלוויזיה רב ערוצית.

שרף מעריכה כי כניסתה של סלקום לתחום הטלוויזיה הרב ערוצית תוביל לתחרות של ממש ותטיב עם הצרכנים "בהיבט של התרומה לסלקום, אנו מעריכים כי מדובר בעיקר באסטרטגיה המיועדת להפחית את שיעור הנטישה בתחום הסלולר. הפעילות החדשה בפני עצמה צפויה בשלב הראשון להעיב על התוצאות ובשנים שאחרי, לשפר באופן לא מהותי את הרווחיות של החברה (ובפרט שקיימת אי ודאות לגבי מועד פתיחת השוק הסיטונאי)".

לדבריה, סלקום נכנסת עם השירות החדש בתקופה מאוד נוחה, כאשר הרגישות למחיר נוגעת כמעט לכל בית בישראל. "נציין בהקשר זה כי הסקרים האחרונים הנוגעים לבחירות המתקרבות, מצביעים על מגמה מאוד ברורה לפיה למעלה מ- 80% מציבור הבוחרים צפויים להצביע לפי אג'נדה כלכלית ולא לפי אג'נדה מדינית. הפלטפורמה הטלוויזיונית שמציעה סלקום מכילה תוספות טכנולוגיות שלא קיימות בפלטפורמות הנוכחיות, אך עדיין מאוד קלה ונוחה לתפעול ולכן אינה פונה בהכרח לאוכלוסייה בעלת אוריינטציה טכנולוגית".

"סלקום לא צפויה להיוותר לבד ולהערכתנו בחודש פברואר רמי לוי צפוי להשיק אף הוא טלוויזיה רב ערוצית, אם כי אנו לא יכולים לאמוד כרגע את איכות המוצר והתכנים. בעתיד היותר רחוק אנו מעריכים שגם גולן טלקום יצטרף לשוק. שילוב של מחיר מאוד נמוך, תוכן איכותי ומגוון וממשק ידידותי למשתמש, צפויים להערכתנו, באמצעות שיווק נכון ודינמי מצד החברה, להביא לתחרות ממשית ולשינוי אמתי בשוק הטלוויזיה הרב ערוצית".

כיצד המהלך ישפיע על הדוחות הכספיים של סלקום?

בפסגות מעריכים כי העלויות התפעוליות של המיזם עשויות להסתכם להיקף כספי של 80 - 100 מיליון שקל בשנה. ה- ARPU הצפוי לחברה ממנוי (בהנחה ש- 50% מהמנויים יהיו בעלי ממיר אחד ו- 50% עם שני ממירים) עומד על 105 שקל. כלומר על מנת להצדיק את הפעילות בפני עצמה סלקום תצטרך לגייס כ- 70,000 מנויים על מנת להגיע לנקודת איזון. 70,000 מנויים מהווים כ- 4.7% מהשוק הקיים (כ- 1.480 מיליון מנויים) וכ- 4.2% מהיקף השוק שצפוי בשנים הקרובות (גידול לכ- 1.65 מיליון מנויים). "אנו מעריכים כי החברה תצטרך יותר משנה כדי להגיע להיקף מנויים זה ולכן לא צפויה להגיע לאיזון ב- 2015".

בפסגות סבורים כי לפעילות זאת ערך מוסף הנובע מהיכולת של החברה להציע ללקוחות שלה שירותים נוספים ובכך למעשה להקטין את הנטישה בסלולר "כבר עכשיו החברה מציעה חבילה הכוללת טלוויזיה ושלושה מנויי סלולר ב- 198 שקל. נשאלת עם זאת השאלה כמה המהלך הינו אפקטיבי. נכון להיום השאלה הגדולה הינה בדבר האפקטיביות של המהלך ללא בנדלינג מלא כאשר חברות הסלולר לא יכולות עדיין להיכנס עם כל שירותי התקשורת לבית הלקוח בשל עיכובים בפתיחת השוק הסיטונאי".

בשורה התחתונה מסכמת שרף: בשנת 2015 צפויה כניסתה של סלקום לתחום שירותי הטלוויזיה להכביד על התוצאות הכספיות וזאת לצד הערכה להמשך שחיקה בפעילות הליבה לנוכח המשך התחרות. פתיחת השוק הסיטונאי עשויה כמובן לעזור לסלקום לשווק את הטלוויזיה בתוך בנדל שיכלול גם שירותי אינטרנט, טלפון קווי ואף סלולר ובכך לצמצם יותר את שיעור הנטישה. עם זאת, אנו מעריכים שעד שהשוק הסיטונאי יגיע לידי יישום, סלקום תהיה חשופה לתחרות בטלוויזיה גם מצד שחקניות נוספות. בשורה התחתונה אנו כרגע לא צופים תרומה כספית משמעותית מתחום הטלוויזיה ומעריכים תלות גבוה בפתיחת השוק הסיטונאי שכרגע האופק שלו שוב נדחה. לכן אנו מעריכים שלא צפויה תרומה לרווחיות החברה גם בשנת 2016".

קיראו עוד ב"שוק ההון"

תגובות לכתבה(6):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 5.
    בן 23/03/2015 12:27
    הגב לתגובה זו
    עוד כמה שנים הם יצחקו על אוהבי טלוויזיה?
  • 4.
    ג'ורג' לוקאס 30/12/2014 16:48
    הגב לתגובה זו
    כמו שקרה בסוללר.. ככל שהתחרות גודלת והשוק נפרץ כך למפעילים אין ברירה ומעדיפים ליישר קו ולא לאבד מנויים. לא למהר עד שיהיו סלקום ולפחות עוד חברה אז המחירים בהוט וייס יירדו לרצפה.
  • 3.
    דודידדודי 30/12/2014 15:53
    הגב לתגובה זו
    יש לי 7 ממרים מתקדמים בהוטאין לסלקום תשובה נאותה לכמות כזונשאר בהוט
  • דודו 30/12/2014 18:14
    הגב לתגובה זו
    לקוח פרטי לא צריך כ"כ הרבה ממירים
  • 2.
    רואה חשבון 30/12/2014 15:09
    הגב לתגובה זו
    ללא סדרות וסרטים ישראלים לא יהיו הרבה קופצים על התוכנית. אני מחכה להוט שירדו במחיר...
  • 1.
    ho 30/12/2014 14:54
    הגב לתגובה זו
    לא ברור ברמת התוכן (סדרות מחו"ל) איפה היתרון שלהם ...
עופר ינאי נופר אנרגיה
צילום: ראובן קופצ'ינסקי

המוסדיים אמרו "עד כאן": חבילת השכר של עמי לנדאו לא אושרה

בעלי המניות של נופר אנרג'י דחו את הצעת הדירקטוריון לאשר חבילת שכר למנכ"ל המיועד עמי לנדאו, הכוללת שכר חודשי של כ-208 אלף שקל, מענק חתימה, בונוסים ומניות חסומות בשווי של כ-12 מיליון שקל בשנה

תמיר חכמוף |

נופר אנרג'י נופר אנרג'י -2.65%   מדווחת כי הצעת הדירקטוריון לאשר את תנאי העסקתו של המנכ"ל המיועד עמי לנדאו, לא עברה באסיפה המיוחדת של בעלי המניות שהתקיימה היום.

לתזכורת על חבילת השכר המוצעת - 30 אלף שקל ביום - האם השכר של עמי לנדאו מוצדק ולמה המוסדיים צריכים להגיד לעופר ינאי - עד כאן!

לפי הדוח המיידי, כ-63% מבעלי המניות שהצביעו תמכו בהצעה, אך בקרב בעלי המניות שאינם בעלי עניין אישי (קרי בנטרול עופר ינאי) נרשם רוב למתנגדים, עם 52.1% לעומת 47.9% בעד. מאחר שנדרש רוב מבין בעלי המניות ללא עניין אישי, ההצעה נדחתה.

הצעת השכר כללה שכר חודשי של כ-208 אלף שקל, מענק חתימה של 2 מיליון שקל, בונוס שנתי של עד שבע משכורות והקצאת מניות חסומות בשווי של כ-10.5 מיליון שקל, חבילה שמוערכת בכ-12 מיליון שקל בשנה, או כ-30 אלף שקל לכל יום עבודה. מדובר בתגמול חריג בהיקפו גם ביחס לחברות רווחיות ומבוססות בהרבה. מעבר להיקף החריג, הביקורת התמקדו גם בכך שחלק ניכר מהתגמול אינו מותנה כלל בעמידה ביעדים כמותיים מדידים, לא פיננסיים, לא תפעוליים ולא אסטרטגיים, בניגוד למקובל בחברות ציבוריות, ובמיוחד בתקופה של חוסר ודאות ניהולית.

על פי טבלת ההצבעות שצורפה לדוח, בין התומכים נמנו הפניקס (קסם), איביאי ומנורה, בעוד שמגדל, מיטב, ילין לפידות, מור ואיילון היו מבין אלו הצביעו נגד, והכריעו את הכף.

גורג חורש
צילום: תמר מצפי

יוניון השקעות של ג'ורג' חורש זכתה בזכיינות דקטלון בישראל

ג'ורג' חורש, זכיין H&M ויבואן טויוטה, יפעיל את רשת דקטלון בישראל וישקיע מעל 100 מיליון שקל בשדרוג, הרחבה וטכנולוגיה. העסקה ממתינה לאישור רשות התחרות

רן קידר |
נושאים בכתבה ג'ורג' חורש
יוניון החזקות, שבבעלות ג'ורג' חורש, תפעיל את רשת דקטלון בישראל תחת מודל זכיינות. דקטלון, שפעלה עד כה ישירות בארץ מאז כניסתה ב-2017, תעביר את הפעילות לידיים מקומיות, מהלך גלובלי של הרשת שמיושם כעת גם במדינות נוספות. חורש, שגבר על מתמודדים כמו קבוצת פוקס פוקס -0.62%   של הראל ויזל ומובמנט  (בעלת רשת בש־גל), צפוי להשקיע מעל 100 מיליון שקל ברכישת הפעילות המקומית, הכוללת את 11 הסניפים הקיימים, המלאי, זכויות השכירות והתשתיות. העסקה עדיין ממתינה לאישור רשות התחרות. לצד הרכישה, חורש מתכנן השקעות נרחבות: חידוש מראה הסניפים, הכנסת טכנולוגיות מתקדמות, שיפור חוויית הקנייה והרחבת פריסת הסניפים – מהלך שמסמן את כניסתו הרשמית של יוניון לעולם הספורט והוולנס, נוסף על פעילותו בתחומי האופנה, הרכב, הנדל"ן והפיננסים.

דקטלון היא אחת מרשתות הספורט הגדולות בעולם עם כ-1,800 חנויות, 101 אלף עובדים ונוכחות ב-80 מדינות. במהלך 2024 רשמה הכנסות של 16.2 מיליארד יורו ורווח נקי של 787 מיליון יורו. מעל מחצית מהמכירות מגיעות ממותג פרטי, דבר שמקטין את החשש לניגוד עניינים מול זכיינים מקומיים שמפעילים מותגים מתחרים, סוגיה שעמדה במרכז הבחינה מול קבוצת פוקס, המחזיקה בזכיינות נייקי בישראל. 

מאז שנכנסה לישראל ב-2017, פעלה דקטלון ישירות אך בשנה האחרונה החלה בצמצום שטחי מסחר והעברת דגש לסניפים קטנים יותר בפורמט "דקטלון סיטי", דוגמת הסניף החדש בקניון עזריאלי בתל אביב. המעבר לזכיין נועד לצמצם עלויות תפעול, להקטין חשיפה שכרית ולהעביר את ניהול ההון האנושי לגורם מקומי שמכיר את השוק. הניצחון של חורש אינו מפתיע: לצד הזיכיון ל-H&M וניהול פעיל של יוניון השקעות בעולמות האנרגיה, הנדל"ן והתעשייה, הוא גם בעל מניות בסופר־פארם ומתמודד בימים אלו, יחד עם הראל ביטוח, על רכישת כאל. 

לחורש יש את ההון, ואת הניסיון בזכיינות ויכולות ניהול מקומיות. ליוניון השקעות, שבבעלותו של חורש, שורה של אחזקות כולל בעלות מלאה על יבואנית הרכב יוניון מוטורס (טויוטה לקסוס וג'ילי), וכן אחזקה בסופר־פארם (35%). לפני כשנה וחצי, השלימה החברה מהלך לרכישת 20% מתחנת הכוח אשכול, לפי שווי של כ-9 מיליארד שקל. עבור שוק הקמעונאות בישראל, מדובר במהלך שצפוי לייצר דינמיקה חדשה: חיזוק התחרות במוצרים טכניים במחירים אטרקטיביים, מענה לביקוש הגובר לאורח חיים ספורטיבי והרחבת הנגישות לצרכנים גם בפריפריה. 

העסקה בין דקטלון העולמית ליוניון חורש עדיין כפופה לאישור רשות התחרות, שתבחן האם למהלך יש השפעה אפשרית על התחרות בענף הקמעונאות בכלל ובתחום הספורט בפרט. אף שדקטלון מפעילה בעיקר מותגים פרטיים ולא נחשבת לשחקן מונופוליסטי, היקף הפעילות של חורש בענפי ריטייל נוספים, כמו H&M, סופר־פארם ומועמדותו ברכישת כאל, עשוי לדרוש מהרשות לבחון את רוחב ההחזקות ואת ההצטלבות בין תחומי פעילות שונים. עם זאת, לא מדובר בעסקה המעוררת התנגדות עקרונית בענף, ומרבית ההערכות הן כי היא תקבל את האישורים הדרושים תוך עמידה בתנאים מסוימים אם יידרשו.