הראל ויזל
צילום: ביזפורטל

פוקס מזנקת ב-10%; מתרחבת בקנדה עם מותג יווני - JUMBO

קבוצת פוקס צפויה לפתוח 5-10 חנויות בשטח של 5,000-10,000 מ"ר כל אחת, בהשקעה של עד כ-15 מיליון שקל לחנות

מנדי הניג | (2)
נושאים בכתבה פוקס

קבוצת פוקס 7.03%  מדווחת על הסכם להקמה והפעלת רשת חנויות JUMBO בקנדה. במסגרת ההסכם נקבע כי החנות הראשונה צפויה להיפתח במחצית השנייה של שנת 2026, בכפוף להשלמת רישום סימן המסחר עד לסוף השנה הנוכחית. קבוצת פוקס מתכננת לפתוח בין 5-10 חנויות במהלך שלוש השנים הראשונות לפעילות המותג בקנדה, כאשר כל חנות תשתרע על שטח של 5,000-10,000 מ"ר, בהשקעה מוערכת של 7.5-15 מיליון ש"ח לחנות. ההסכם הזה מזניק את המניה בכ-10%.


לפוקס יש את הזכיינות על JUMBO בישראל, כשהיא פתחה שלושה סניפים גדולים ומתוכננים 4 סניפים בהמשך. ההערכה היא שהמכירות של JUMBO בישראל הן (בהינתן החנות השלישית שנפתחה לאחרונה) מעל 200 מיליון שקל. לכן גם הפוטנציאל בקנדה יכול להגיע למחזור של מאות מיליונים רבים, עד מיליארד שקל בשלב של השנים הראשונות, אם כי מדובר על תהליך ממושך. להגיע ל-5-10 סניפים ייקח כנראה מעל 3 שנים. 

מועד פתיחת החנות עלול להידחות במידה ותתגלה מניעה רגולטורית, ובפרט אם לא יושלם רישום סימן המסחר של JUMBO בקנדה עד סוף השנה הנוכחית. במקרה כזה, תהיה החברה הבת רשאית לבטל את ההסכם, בהודעה שתימסר בכתב בתוך שישה חודשים ממועד הדחייה.

תקופת ההסכם עומדת על 12 שנים ממועד פתיחת החנות הראשונה, עם אפשרות להארכה נוספת של 10 שנים, באישור שני הצדדים, החל מתום השנה העשירית לפעילות.

קנדה, המדינה השנייה בגודלה בעולם, מונה כ-40 מיליון תושבים ונחשבת לאחת הכלכלות החזקות והיציבות בקרב מדינות המערב. בשנת 2024 עמד התוצר המקומי הגולמי (GDP) שלה על כ-3.36 טריליון דולר קנדי, תוך צמיחה של 1.6% לעומת השנה הקודמת. במקביל, המכירות הקמעונאיות במדינה בשנת 2024 הסתכמו ב-803.1 מיליארד דולר קנדי, עלייה של 1.3% בהשוואה לשנת 2023, נתונים המחזקים את הפוטנציאל הצרכני הגבוה והאטרקטיביות של השוק המקומי עבור שחקנים בינלאומיים.

קבוצת פוקס החלה את פעילותה בקנדה בשנת 2017, ומאז הרחיבה את נוכחותה עם מספר מותגים מובילים: נייקי עם 25 חנויות, מנגו עם 14 חנויות, ללין עם 12 חנויות, פוקס הום עם 8 חנויות ובשבוע שעבר הודיעה על השקת רשת Flying Tiger Copenhagen במדינה. התרחבות זו מהווה חלק מאסטרטגיית הקבוצה לביסוס מעמדה בשוק הקנדי והבינלאומי.​

 

 

הראל ויזל, מנכ"ל ובעלים קבוצת פוקס: "קבוצת פוקס מרחיבה את פעילותה בשוק הבינלאומי וגאה להודיע על כניסתו של מותג הענק JUMBO למגוון המותגים שאנו מובילים בקנדה. ל-JUMBO פוטנציאל עסקי משמעותי, כפי שניכר בפעילותה ביוון ובישראל. אנחנו רואים בשיתוף הפעולה החדש ביטוי לאמון שניתן בנו ולהערכה ליכולות שפיתחנו לאורך השנים בעולם הריטייל."

קיראו עוד ב"שוק ההון"

JUMBO היא רשת קמעונאות בינלאומית מובילה, שנוסדה בשנת 1986 ומאז התבססה כאחת החברות החזקות בתחום מוצרי הצריכה במחירים נגישים. החברה נסחרת בבורסה ביוון ושוויה מוערך בכ-3.74 מיליארד אירו, עם הכנסות שנתיות של מעל מיליארד אירו. כיום מפעילה הרשת למעלה מ-120 סניפים ב-11 מדינות, בהן יוון, ישראל, קפריסין, אלבניה, צפון מקדוניה, בולגריה, קוסובו, מונטנגרו, בוסניה והרצגובינה, סרביה ורומניה. הרשת מציעה מגוון רחב של מוצרים לכל הגילאים ובמחירים נגישים, בהם: צעצועים, כלי בית, ציוד ספורט, אביזרים לתינוקות, פריטים עונתיים, ביגוד, ציוד משרדי, ציוד גינון, קוסמטיקה, מוצרים לחיות מחמד ועוד. בישראל מפעילה הרשת שלושה סניפים: באילת (עיר המלכים), בחיפה (חוצות המפרץ) ובבאר שבע (מתחם איקאה). עד סוף השנה הנוכחית צפויה הרשת להרחיב את פעילותה המקומית עם פתיחת סניפים חדשים בנתניה ובאשדוד, ובתחילת 2026 צפוי להיפתח סוף נוסף בכפר סבא.

תגובות לכתבה(2):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 2.
    תכף יפוצצו לו את כל החנויות מליון מוסלמים כבר חיים שם (ל"ת)
    אנונימי 05/05/2025 20:28
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    מותג יווני חחחחחחחח (ל"ת)
    כלכלן בחיר 05/05/2025 18:42
    הגב לתגובה זו