דולרים
צילום: jumino carlo

זו הסיבה שבגללה אתם חייבים לעשות בדיקה מקצועית בהר הביטוח

ארבע שנים עברו מאז שמשרד האוצר השיק את הר הביטוח ודאג לכך שמיליוני ישראלים יוכלו לעשות סדר בביטוחים שלהם. ההשקה לוותה בהרבה אהדה מצד הציבור ומהיום בו הוא ראה את אוויר העולם מיליונים נכנסו אליו במטרה לבדוק ולהוזיל את הביטוחים שלהם.

נושאים בכתבה שער הדולר

חלק מהבודקים אכן הצליחו להפחית את התשלום החודשי שלהם לחברת הביטוח אך לצערנו, עדיין ליותר מ 30% מתושבי המדינה יש ביטוחים כפולים והם משלמים בכל חודש סכומים גבוהים לשווא.

 

מה הסיבות שבגללן אזרחי ישראל עדיין משלמים מחיר גבוה על ביטוחים? ולמה אחד משלושה ישראלים מחזיק בפוליסות ביטוח כפולות? שאלנו מומחים מאתר "בטוח, ככה עושים ביטוח" וקיבלנו תשובות.

חוסר ידע בענף הביטוח

"אחד הדברים העיקריים שבגללם לרבים יש עדיין ביטוחים כפולים ומשלמים לא מעט כסף על ביטוח הוא חוסר הידע. נראה לך שמי שעובד כל החיים בהייטק או כנהג יודע איזה כיסויים כדאי שיהיו לו בביטוח בריאות פרטי וכמה הוא אמור לשלם עליהם?".

 

כולם באיזה שלב בחיים קיבלו שיחה אחת מחברת ביטוח כזו או אחרת בה נציג המכירות הציע להם לבטח את עצמם בביטוח כלשהו - לרובם גם אין מושג אם המחיר שהציעו להם אטרקטיבי ואם הכיסויים שהוצעו להם לא תואמים לכיסויים שהם מקבלים. למשל, ביטוח בריאות פרטי למשל חופף עם חלק ניכר מהכיסויים שיש בביטוח הבריאות של קופות החולים.

 

זאת אומרת שגם מי שמחליט כן לבדוק את הביטוחים שלו בהר הביטוח, לא מבין מה ניתן לעשות עם הנתונים שמתקבלים אחרי הבדיקה. מה שצוות אתר בטוח מציעים בין היתר הוא בדיקה של ציבור המבוטחים באתר הר הביטוח ע"י גוף מקצועי. "ב 80% מהמקרים אנחנו מצליחים לבטל כפל ביטוחי או ולהוזיל את התשלומים לחברות הביטוח בעד עשרות אחוזים"

"לא צריך הר הביטוח, אין כמו הפניקס"

"כמו בהרבה תחומים אחרים בחיים, בני אדם נוטים לפתח סנטימנטים לדברים שמוכרים להם היטב. ובמקרה הזה, לחברת הביטוח שמבטחת אותם כבר שנים ארוכות. זו טעות יסודית. חשוב שהציבור ידע שרוב חברות הביטוח מספקות פוליסות די דומות ובעת אירוע ביטוחי כולן ישלמו"

 

במילים אחרות, אם יש לכם ביטוח רכב בחברת ביטוח מסוימת אתם יכולים לרכוש ביטוח זהה לחלוטין בחברה אחרת ולשלם הרבה פחות. אין סיבה להמשיך עם אותה חברת ביטוח רק בגלל היכרות ראשונית או רק בגלל שהמליצו עליה.

 

התחרות גוברת בקצב מסחרר, חייבים להישאר מעודכנים

"רק בשנה האחרונה נוספו לחיינו שתי חברות ביטוח דיגיטליות חדשות ששברו את שוק הביטוח. מי שלא מתעדכן, בודק את הביטוחים שלו אחת לשנה ועושה שקר שוק כמו שצריך - סביר להניח שמשלם יותר".

 

חברות הביטוח לא יתקשרו אליכם לבשר שיש הורדת מחירים ושזכיתם בהפחתה במחיר הביטוח שלכם. במקרה הטוב ביותר הם יתקשרו בסמוך למועד שבו אתם אמורים לחדש את הביטוח ויציעו חידוש פוליסה עם "הטבה מיוחדת ללקוחות קיימים" בזמן שבפועל חברות אחרות מציעות ביטוחים במחירים נמוכים הרבה יותר.

 

בדקו כל הזמן את הביטוחים שלכם דרך הר הביטוח ואיזה חברות מציעות ביטוחים במחירים אטרקטיביים. אל תהססו לעבור בין חברת ביטוח אחת לאחרת, ממש כמו עם חברות הסלולר בימינו.

 

 

התכנים  מבוססים על מידע שנאסף מרחבי המדיה ונועדו לשמש ככלי עזר להחלטה בלבד. "בטוח, ככה עושים ביטוח" אינה סוכנות ביטוח, יועץ פנסיוני או יועץ השקעות והאמור אינו מהווה תחליף לייעוץ מקצועי.

 

 

 

 

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
תוסף מזון
צילום: Pixabay

מאחורי הקלעים של שוק תוספי המזון

הישראלים, שלא תמיד מקפידים על תזונה בריאה, פונים לתוספי המזון בנסיון להשלמים חוסר תזונתיים. הנה כמה נתונים מעניינים על השוק הצומח.

רקע

בעולם המודרני, המאופיין בשעות עבודה ארוכות, נסיעות אינסופיות בפקקים, והתבססות על מזון מהיר ומשלוחים, קשה להקפיד על תזונה מאוזנת המכילה את כל אבות המזון. עוד זרז להתפתחות התחום הוא מעבר של ישראלים רבים לתזונה צמחונית או אפילו טבעונית, אשר לצד יתרונותיה, מאופיינת ביצירת חסרים (בעיקר ברזל וויטמין  B12). את החלל שנוצר מנסה למלא שוק תוספי התזונה, שאם בעבר הסתכם בתוסף ויטמין D לתינוקות, כיום מציע מאות סוגי תוספים ממאות חברות ומותגים. כיום, גם חברות תרופות, למשל טבע, מציעות בנוסף לתרופות, מגוון תוספי תזונה, שלטענתם, פותחו בסטנדרטים של חברת תרופות על מי המחקרים האחרונים בתחום.  

המספרים של שוק תוספי המזון בישראל

מכירות הויטמינים, מינרלים ושאר התוספים וצמחי מרפא, בשנים האחרונות, מגיעים לכמעט מליארד ש"ח בשנה. המכירות מתחלקות בין מספר גורמים, כאשר המובילות הן רשתות הטבע ובתי הטבע, המחזיקות בכ-35% מהשוק. אחריהן, רשתות הפארם עם כ-30% מהשוק. ולבסוף, בתי המרקחת הפרטיים קופות החולים, המחזיקות יחד כ35% מהשוק. בנוסף, בשנים האחרונות התפתח תחום האונליין, כאשר בתי טבע אינטרנטים ואתרי פארם, כמו למשל פארמה סייל, מציעים מגוון תוספים במשלוח עד הבית. אתרים אלה אחראים לגידול שנצפה בתחום בשנים האחרונות, בעיקר משום שמרביתן מציעים את התוספים בהנחות משמעותיות מול המחירים ברשתות, יחד עם מגוון, יכולת השוואת מחירים והנוחות רכישה אונליין. עובדה זו לא נעלמה מעינהן של הרשתות הגדולות, שבשנתיים האחרונות גם הן נכנסו לתחום של מכירה דיגיטלית. מטבע הדברים, משבר הקורונה הביא לעלייה ניכרת במכירות בגיזרת הדיגיטל. בעוד שאת הסדרות הישראליות רוכשים הישראלים מהאתרים בישראל, את המותגים הבינלאומיים מעדיפים לרכוש באמזון ו- EBAY. ההערכה היא שמעל מחצית הישראלים לוקחים תוסף כזה או אחר, מספרים דומים לאלו של ארצות הברית. ההוצאה הממוצעת של הישראלים על תוספים היא בממוצע 150 ש"ח בחודש, על פי הערכה של מכון גאוקרטוגרפיה.

אילו תוספים הכי פופולארים?

התוסף הכי נמכר הוא האומגה 3, שמן דגים. מובילי מכירות נוספים הם ויטמין C, ומולטי ויטמינים, כאשר המולטי ויטמינים עצמם נחלקים למספר רב של תתי קטגוריות, כגון מולטי ויטמין לנשים בהריון (הנקרא פרנטל) , מולטי ויטמין לילדים, לספורטאים וכו' וחומצה פולית. גם תוסף הכורכום נחשב רב מכר, וכמובן אבקות חלבון החביבות על מפתחי הגוף. תחום נוסף המתפתח בשנים האחרונות הוא הפרוביוטיקה – חיידקים "ידידותיים", שמחירו בדר"כ יקר לעומת תוספים אחרים עקב עלויות יצור ופיתוח מורכבות יותר. כנ"ל לגבי קו אנזים Q10, שבמינונים גבוהים יכול לעלות כ-200 ש"ח. עוד נתון מעניין: משבר הקורונה הביא לביקוש אדיר של קבוצות הויטמינים שיש המאמינים שיש ביכולתם מערכת החיסון, כמו למשל ויטמין C, או סדרות כמו פרוטק של אלטמן וחיזוקית של הדס – פלוריש, סמבוכל ועוד. בחלק מתוספים אלו נוצרו חוסרים במרבית בתי המרקחת ובתי הטבע בארץ. כמו כן נוצרו חוסרים זמניים בתוספים דוגמת אבץ.

מיהן החברות והמותגים המובילים בתחום?

חברת אלטמן (המחזיקה בסדרות אלספה, מגה גלופלקס, פרוטק ועוד), סולגאר הבינלאומית, סופהרב, הדס,  ריכוזית של פארמה גורי, ובנוסף אליהן חברת התרופות טבע, המוכרת תוספים כגון זום, פמארל, ויקוג ועוד.

יחוס סגולות מרפא לתוספי מזון

בשנים עברו, תוספים רבים היו נוהגים להתהדר במגוון סגולות ויכולות ריפוי של מחלות, בפירסומים שונים ולפעמים אפילו על אריזת המוצר. מגמה זו הופסקה לאחרונה עקב מודעות לחוק שאוסר יחוס סגולות מרפא למוצר שאינו תרופה, החושף חברות אלה לתביעות משפטית מצד המשתמשים. 

עוד נתונים מעניינים בנושא:

  1. גודל השוק העולמי מוערך בסכום עתק של 250 מליארד דולר, נכון לשנת 2018
  2. ארצות הברית היא לא במפתיע, המובילה בין המדינות, שהיא לבדה אחראית ל-100 מליארד, מתוך 250 המליארד של השוק העולמי.
  3. בעולם הרפואה קיים ויכוח אינסופי באשר לנחיצותם של התוספים, עם אינספור מחקרים שמציגים דעות לכאן או לכאן. על דבר אחד אין ויכוח: הם לא יכולים להחליף אורח חיים לא בריא, ולכן לפני שחושבים על תוספים כדאי קודם להקפיד על תזונה נכונה ופעילות גופנית, לצד הפסקת פעולות מזיקות כמו עישון.