לפני מכרז הפרסום הגדול של כאן: סמנכ"לית השיווק והמכירות עוזבת
עוד עזיבה של בכיר בתאגיד כאן: סמנכ"לית השיווק והמכירות עירית שרמן צמח, הודיעה על סיום עבודתה בתאגיד. מוקדם יותר השבוע נחשף ב"ביז מדיה" כי מנהלת כאן רשת ב' שרון עמית פורשת לאחר כ-30 שנה בשידור הציבורי, ובהמשך נודע כי גם אודי הירש, האחראי על התוכן המגזיני בחטיבת החדשות, הודיע אף הוא על עזיבה.
כעת צפוי התאגיד לצאת במכרז לתפקיד סמנכ"ל השיווק והמכירות, בשנה קריטית מבחינתו - עם המכרז לבחירת הגוף שינהל את הפרסום והשיווק של ערוצי הטלוויזיה ורשתות הרדיו של כאן. כזכור, לפני כשלושה שבועות פרסם כאן מכרז לשירותי פרסום ושיווק. מאז הקמת כאן חברת טרגט ספיריט היא האחראית לכך, והיא תוכל להתמודד גם במכרז הבא לפרק זמן שיתחיל בתחילת 2023 ויכול להגיע עד ל-2029.
החברה או הגוף הזוכה, ינהלו למעשה את כל האופרציה של הפרסום בתאגיד השידור, כולל סגירת עסקאות והפקה. הכנסות התאגיד מפרסום ברוטו ברדיו ובטלוויזיה עמדו ב-2020 על 81 מיליון שקלים ברוטו, ונטו - 56.9 מיליון, ירידה ביחס לשנה שלפני כן, וזאת בשל משבר הקורונה.
בין הסיבות לגל העזיבות בתאגיד, גם של בכירים, אפשר לייחס לתוכנית של מועצת התאגיד להעביר את מלוא פעילות כאן, כולל משרדי ההנהלה והמחלקות השונות, לבניין התאגיד בירושלים. מאז הקמת כאן, לתאגיד יש משרדים ואולפנים ברחוב קרמניצקי בתל אביב. בתחילה התאגיד גם הפעיל אולפן גדול במודיעין, עד שנכנס לבניין התאגיד בירושלים. הפסקת הפעילות בתל אביב תפגע בעובדים רבים שמתגוררים במרכז ויצטרכו באותה עת להתחיל לנסוע מדי יום לירושלים.
שרמן צמח מסרה היום בהודעה לתקשורת: "אני מסיימת קרוב לשש שנים מדהימות ומאתגרות. הייתה לי הזכות להיות חלק מצוות ההקמה של כאן ולעבוד לצד אנשים חדורי אמונה בגוף חדש שקם. אני רוצה להודות לאלדד קובלנץ על האמון והדרך שהתווה לאורך השנים ועל הזכות לעבוד לצידו וללמוד ממנו. רוצה להודות לחברי ההנהלה למועצה ולחברי הצוות שליוו אותי לאורך השנים. מחזקת את כל העוסקים במלאכה החשובה ובחזון השידור הציבורי של כאן ומאחלת לכולם המשך הצלחות וההישגים לכאן".
- 1.ברכה 10/03/2022 08:49הגב לתגובה זולשמור על רמת תרבות ותוכן ולא להתדרדר .
קווין ספייסי מבית הקלפים (בית הקלפים - יחצ)ממיליונר גדול להומלס - איך איבד קווין ספייסי 70 מיליון דולר
בגיל 66 ואחרי קריירה מפוארת, השחקן שזכה ב-2 פרסי אוסקר וכיכב בסדרת בית הקלפים לצד סדרות וסרטים רבים, נותר כמעט חסר כל; הוא נלחם משפטית בטענות כי ביצע עבירות מין בקטנים, הגיע לפשרות מבלי להודות, והפסיד את התדמית ואת הכסף וגם - כמה מרוויחים שחקני אוסקר?
קווין ספייסי, השחקן זוכה שני פרסי האוסקר, חשף בריאיון לטלגרף כי הוא חי כיום ללא מגורים קבועים, נודד בין מלונות לדירות Airbnb בעקבות הוצאות משפטיות אדירות שהצטברו מאז 2017. "אני הולך לאן שיש עבודה. אין לי ממש בית", אמר ספייסי והוסיף כי "העלויות בשבע השנים האחרונות היו אסטרונומיות. כמעט ולא נכנס כסף, והכול יצא". הדברים נאמרו במקביל להופעתו בתל אביב בשבוע שעבר.
ספייסי, בן 66, בנה קריירה מזהירה שהחלה בשנות ה-80.ההכנסות העיקריות הגיעו משכר בסרטים, סדרות טלוויזיה והפקות שונות. בשיא הקריירה שלו, סביב 2017, ההון הנקי של ספייסי הוערך ב-70 מיליון דולר. חלק ניכר מהסכום נבע מהופעות בסרטים מצליחים, אך המקור המשמעותי ביותר היה הסדרה "בית הקלפים" של נטפליקס. הסדרה, ששודרה בין 2013 ל-2018, הניבה לספייסי 500 אלף דולר לפרק, מה שהצטבר לכ-50 מיליון דולר נטו עם בונוסים כמפיק. נטפליקס השקיעה בסדרה תקציב של מאות מיליונים, כאשר חלקו הגדול הופנה לשכר השחקנים הבכירים. ההצלחה של "בית הקלפים" גם חיזקה את מעמדו כשחקן מוביל, מה שהוביל לחוזים נוספים גדולים בתעשייה.
לפני "בית הקלפים", ספייסי גרף סכומים משמעותיים מסרטים קלאסיים. בסרט "החשוד המיידי" מ-1995, שבו זכה באוסקר הראשון שלו כשחקן משנה, השכר שלו לא פורסם רשמית, אך ההערכה היא שקיבל כ-1-2 מיליון דולר, בהתחשב בתקציב הסרט של 6 מיליון דולר והצלחתו הקופתית של 23 מיליון דולר. הסרט, שהפך אותו לכוכב בינלאומי, פתח בפניו דלתות לחוזים נוספים. על האוסקר השני שלו, עבור "אמריקן ביוטי" מ-1999, השכר עמד על כ-4 מיליון דולר, והסרט גרף 356 מיליון דולר בקופות בעולם, מה שהגדיל משמעותית את ערכו בשוק.
כמה מרוויח שחקן אוסקר בסרט?
סרטים נוספים תרמו להונו: "שבעה חטאים" מ-1995: כ-2.5 מיליון דולר; "המתווך" מ-1998, כ-5 מיליון דולר. בסך הכול, ההכנסות מסרטים בין 1995 ל-2010 הגיעו לכ-50 מיליון דולר, לפני ניכויי מסים והוצאות הפקה. ספייסי השתתף גם בסרטים כמו "אינטליגנציה מלאכותית" מ-2001, ששילם לו כ-3 מיליון דולר, ו"סופרמן חוזר" מ-2006, עם שכר של כ-10 מיליון דולר, כולל אחוזים מהרווחים. הסרט האחרון גרף 391 מיליון דולר בקופות, אך ההפקה הייתה יקרה במיוחד, מה שהשפיע על הרווחים הנקיים.
מעבר לשכר ישיר, ספייסי הרוויח מפרסומות, חוזי ייעוץ והפקות עצמאיות. הוא הקים חברת הפקה בשנות ה-90, "טריגר סטריט פרודקשנס", שייצרה סרטים מצליחים כמו "21" מ-2008, שגרף 183 מיליון דולר בקופות. ההערכה היא שהחברה הניבה לו 10-15 מיליון דולר. בנוסף, חוזים עם מותגי ענק כמו אמריקן אקספרס וסוני תרמו כ-5 מיליון דולר בשנה בתקופת השיא.
מתוך הכוכב הבא לאירוויזיון של קשת 12, מתוך אתר מאקורייטינג: כוכב הבא ומהדורת 12 בטופ, ערוץ 14 רושם עלייה בשעות הערב
במהדורות 12 נשארת בטופ אבל למהדורת החדשות של ערוץ 14 נרשמת עלייה קלה ברייטינג
מהדורת החדשות של 12 עדיין מונופול. ובכלל, קשת, למרות ניסיונה להתחמק מכך - היא מונופול. ערוץ 13 בגסיסה, 14 די נעצר, אך פחות מביא מפרסמים. קשת מקבלת את כל הקופה וכל הקצפת. סוד ידוע בשוק הפרסום והתקשורת הוא שקשת "שולחת" לקוחות לרשת רק כדי שתהיה לה תחרות ושהרגולטור לא יטיל עלייה סנקציות.
המהדורה המובילה היא כאמור של קשת 12 עם 17.6% ברייטינג ו-443 אלף צופים. הרבה אחריה מגיעה המדורה של ערוץ 14 עם רייטינג של 9.3% ו-257 אלף צופים. אחרונות הן רשת 13 עם 6.7% ו-153 אלף צופים וכאן 1 עם 3.2% ו-38 אלף צופים.
פריים טיים
הכוכב הבא לאירווזיון ממשיך להוביל את טבלת הרייטינג עם 16.2% רייטינג ו-429 אלף צופים. הרבה אחריה מגיעים הפטריוטים, תכנית הדגל של ערוץ 14 שרושמים 9.2% ו-262 אלף צופים. מעט אחריה מגיעה ווראט של רשת 13 עם 8.9% רייטינג ו-229 אלף צופים ותכנית הדרמה המקורית מקום שמח בכיכובה של נועה קולר של כאן 11 עם 6% ו-127 אלף צופים.

תכניות הבוקר והמהדורות המוקדמות
בקרב תכניות הבוקר מגיעה ראשונה חדשות הבוקר של 12 עם ניב רסקין ורייטינג של 4.1% ו-101 אלף צופים. אחריה חדשות היום עם אלי ראכלין בערוץ 13 ו-75 אלף צופים. הרבה מאחור היא תכנית הבוקר של ערוץ 14, ישראל הבוקר עם 1.4% רייטינג ו-26 אלף צופים. התכנית על הבוקר עם עודד מנשה בערץ 14 בשעה תשע עם רייטינג של 1.2% ו-28 אלף צופים בלבד. באותה השעה ב-13 משודרת פותחים יום עם רייטינג של 1.3% ו-29 אלף צופים והמובילה היא נסלי ברדה במשדר הבוקר של 12 ורייטינג של 2.6% ו-56 אלף צופים.
