תקציב הפרסום של תאגיד השידור כאן יוצא למכרז

תשדירי השירות בטלוויזיה והפרסומות ברדיו, הכניסו בשנת הקורונה 2020 כ-81 מיליון ש' ברוטו לתאגיד. כעת יוצא המכרז למי שינהל את האופרציה סביב הפרסום בתאגיד.  משרדי פרסום וגופי תקשורת אינם רשאים להתמודד
אלכסנדר כץ |

תאגיד השידור הציבורי כאן פרסם מכרז לשירותי פרסום ושיווק עבור תחנות הטלוויזיה והרדיו שלו. את השירותים מקבל כיום התאגיד מחברת טרגט ספיריט, שעובדת עם כאן מאז הקמת התאגיד, והזיכיון שלה מסתיים בסוף 2022.

 

"מטרת מכרז זה לבחור זוכה, אשר יספק את שירותי מכירת הפרסומות, ההודעות, החסויות ותשדירי השירות לתאגיד, בהתאם לקבוע במסמכי מכרז", נכתב במסמכי המכרז שאמור להיחתם ב-9 במאי, עם הגשת ההצעות. ההסכם עם הזוכה במכרז יהיה ל-26 חודשים, עם אופציה להארכה בעוד ארבע שנים, כך שבסך הכל מדובר על חוזה של שש שנים.

 

הכנסות תאגיד השידור הציבורי כאן נחלקות לשתיים: אגרת הרדיו שכל בעל רכב משלם, והכנסות מתשדירי שירות ופרסומות. בערוצי כאן 11 ובמכאן בשפה הערבית, מותר לשדר רק תשדירים וחסויות פרסום דינמיות. בחינוכית אסור לשדר חסויות, ואילו בתחנות הרדיו מותר לשדר פרסומות ותשדירי שירות.

 

החברה הזוכה תנהל למעשה את כל האופרציה של הפרסום בתאגיד השידור, כולל סגירת עסקאות, הפקה. החברה, או הגוף שיתאגד לטובת המכרז, מציעה במכרז אסטרטגיה כולל תמחור אפשרי לפרסום ברדיו ובטלוויזיה, ולאחר הזכייה, היא מתחילה להפעיל את אופרציית הפרסום והשיווק של כאן.

 

הכנסות התאגיד מפרסום ברוטו ברדיו ובטלוויזיה עמדו ב-2019 על 113 מיליון שקלים, ונטו - 77.7 מיליון. 2020 הייתה קשה גם עבור התאגיד בשל משבר הקורונה - עם הכנסות ברוטו של 81 מיליון שקלים, ונטו - 56.9 מיליון.

 

גם משרדי הפרסום וטרגט ספיריט נפגעו משנת הקורונה: ב-2019 עמלות משרדי הפרסום עמדו על 25 מיליון שקל, ושנה לאחר מכן - פחות מ-18 מיליון. העמלה של טרגט ספיריט ירדה מ-10.4 מיליון ב-2019 ל-6.5 מיליון ב-2020. הערכות הן כי ההכנסות של התאגיד מפרסום ותשדירי שירות יעלו ב-2021, וכנגזרת מכך - גם עמלות משרדי הפרסום וטרגט ספיריט ישודרגו.

 

מי שאינו רשאי להשתתף במכרז הם תאגידי עיתונות או שידור, או גופים המחזיקים באמצעי שליטה בתאגידים אלו, אמצעי תקשורת אחרים שיותר מ-50% מהכנסותיהם מגיעים ממכירת פרסום, ואנשים וחברות שמחזיקים בחברות מדיה או במשרדי פרסום. במצב כזה, מי שיוכל להתמודד היא טרגט ספיריט, או התאגדויות חדשות שאינן קשורות למשרדי פרסום ורכש מדיה, ולגופי תקשורת. 

קיראו עוד ב"תקשורת ומדיה"

 

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
מאי האח הגדולמאי האח הגדול
שובר קופות

כמה מרוויח האח הגדול והאם זה חבל ההצלה של רשת 13?

האח הגדול מחזיק את רשת 13 בחיים עם רייטינג והכנסות גבוהות, אבל כשהעונה תסתיים הערוץ יחזור להפסדים כבדים; מחכים למשקיע ומה קורה בקשת?

בן פלמון |
נושאים בכתבה האח הגדול

רשת 13 במצוקה גדולה. הבעלות החולפה, הטייקון לן בלווטניק כבר לא יזרים כספים (מעבר למה שהזרים שיספיקו עד סוף השנה), והמנכ"ל שבעצם קיבל את השליטה והאחריות על הערוץ,  אמיליאנו קלמזוק מחפש משקיעים. הערוץ מפסיד בשנה מעל 120 מיליון שקל, ועם הפיטורים והצמצומים, זה כנראה ירד למתחת ל-100 מיליון שקל ועדיין, מדובר בסכום משמעותי. מעבר לזה, כדי להפוך את ההפסד לרווח, צריך השקעה של כמה מאות מיליונים בתוכניות חדשות והגדלת הרייטינג.  

הערוץ סבל מירידה ברייטינג בשנתיים האחרונות, עד שהתחילה התוכנית - "האח הגדול" בחודש מאי. תוכנית הריאליטי היא תמיד בלוקבסטר, אבל השנה היא הרבה מעל השנים הקודמות, היא חבל הצלה ענק לערוץ שמצליח לצוף בחודשים האלו. אבל הערוץ צריך הרבה יותר מכמה חודשים. הוא צריך למנף את החודשים המוצלחים להכנסת משקיעים. בינתיים זה לא מצליח, והשאלה היא אם בחודשים האלו לא נודע על משקיע מה יהיה בהמשך ולמה שמשקיעים ייכנסו כשהרייטינג יחזור לצלול?  יש שיחות, יש מתעניינים, רק שאין מישהו שבאמת רוצה בכל הכוח. כוכבי הערוץ מחפשים טייקון שישקיע ועוברים בין עשירי הארץ, רביב דרוקר שלא רוצה לאבד את ביצת הזהב (מרוויח מעל 3 מיליון שקל בשנה מהפקות ותוכניות לערוץ) היה במספר פגישות כדי לעניין עשירים, הוא ואחרים מקבלים תשובות שליליות או היסוסים גדולים. 


אם לא יגיע המשיח, הערוץ יצטרך לשנות את תמהיל התוכניות, להיות יותר "ראשים מדברים" - תוכניות בלי הפקה גדולה, אלא בעיקר מראיינים ומרואיינים שמדברים באולפן. זה זול ביחס לתוכניות ריאליטי והפקות בכלל, ולא תמיד זה רע יותר - יש תוכניות כאלו שמצליחות להביא רייטינג טוב. במקביל, הם יצטרכו לנסות למצוא את האח התאום של "האח הגדול". אם האח הגדול היה יכול להימתח עוד שלושה חודשים - המצב היה נהדר, אם ימצאו תוכנית שתצליח להתקרב לרייטינג של האח הגדול, הערוץ יוכל כנראה לשרוד.   


              תרצה כהן, האח הגדול


המספרים מאחורי האח הגדול 

האח הגדול היא תוכנית מרוויחה. על פי ההערכות הרווח לעונה הנוכחית יסתכם במעל 30 מיליון שקל, אחרי כל ההוצאות. לתקופה של 4 חודשים  זה מצוין. התוכנית, שזו עונתה ה-15, והושקה במאי האחרון בהפקת אנדמול שיין, רושמת רייטינג ממוצע של 17%-22% ומאות אלפי צופים בכל פרק, כשהיא מנצחת תוכניות מתחרות כמו "רוקדים עם כוכבים" בקשת 12 ו"הפטריוטים" בערוץ 14. הרייטינג של התוכנית נוזל לתוכניות שאחריה ומשפר את מצבם ביחס לרצועות בערוצים 12 ו-13 והוא גם מביא קהל לערוץ שצופה בתוכניות שלפיה, החדשות של הערוץ התרוממו בחודשיים האחרונים אחרי שהיו בקריסה. יש לתוכנית השפעה כוללת על הערוץ כולו.  

מאי האח הגדולמאי האח הגדול
שובר קופות

כמה מרוויח האח הגדול והאם זה חבל ההצלה של רשת 13?

האח הגדול מחזיק את רשת 13 בחיים עם רייטינג והכנסות גבוהות, אבל כשהעונה תסתיים הערוץ יחזור להפסדים כבדים; מחכים למשקיע ומה קורה בקשת?

בן פלמון |
נושאים בכתבה האח הגדול

רשת 13 במצוקה גדולה. הבעלות החולפה, הטייקון לן בלווטניק כבר לא יזרים כספים (מעבר למה שהזרים שיספיקו עד סוף השנה), והמנכ"ל שבעצם קיבל את השליטה והאחריות על הערוץ,  אמיליאנו קלמזוק מחפש משקיעים. הערוץ מפסיד בשנה מעל 120 מיליון שקל, ועם הפיטורים והצמצומים, זה כנראה ירד למתחת ל-100 מיליון שקל ועדיין, מדובר בסכום משמעותי. מעבר לזה, כדי להפוך את ההפסד לרווח, צריך השקעה של כמה מאות מיליונים בתוכניות חדשות והגדלת הרייטינג.  

הערוץ סבל מירידה ברייטינג בשנתיים האחרונות, עד שהתחילה התוכנית - "האח הגדול" בחודש מאי. תוכנית הריאליטי היא תמיד בלוקבסטר, אבל השנה היא הרבה מעל השנים הקודמות, היא חבל הצלה ענק לערוץ שמצליח לצוף בחודשים האלו. אבל הערוץ צריך הרבה יותר מכמה חודשים. הוא צריך למנף את החודשים המוצלחים להכנסת משקיעים. בינתיים זה לא מצליח, והשאלה היא אם בחודשים האלו לא נודע על משקיע מה יהיה בהמשך ולמה שמשקיעים ייכנסו כשהרייטינג יחזור לצלול?  יש שיחות, יש מתעניינים, רק שאין מישהו שבאמת רוצה בכל הכוח. כוכבי הערוץ מחפשים טייקון שישקיע ועוברים בין עשירי הארץ, רביב דרוקר שלא רוצה לאבד את ביצת הזהב (מרוויח מעל 3 מיליון שקל בשנה מהפקות ותוכניות לערוץ) היה במספר פגישות כדי לעניין עשירים, הוא ואחרים מקבלים תשובות שליליות או היסוסים גדולים. 


אם לא יגיע המשיח, הערוץ יצטרך לשנות את תמהיל התוכניות, להיות יותר "ראשים מדברים" - תוכניות בלי הפקה גדולה, אלא בעיקר מראיינים ומרואיינים שמדברים באולפן. זה זול ביחס לתוכניות ריאליטי והפקות בכלל, ולא תמיד זה רע יותר - יש תוכניות כאלו שמצליחות להביא רייטינג טוב. במקביל, הם יצטרכו לנסות למצוא את האח התאום של "האח הגדול". אם האח הגדול היה יכול להימתח עוד שלושה חודשים - המצב היה נהדר, אם ימצאו תוכנית שתצליח להתקרב לרייטינג של האח הגדול, הערוץ יוכל כנראה לשרוד.   


              תרצה כהן, האח הגדול


המספרים מאחורי האח הגדול 

האח הגדול היא תוכנית מרוויחה. על פי ההערכות הרווח לעונה הנוכחית יסתכם במעל 30 מיליון שקל, אחרי כל ההוצאות. לתקופה של 4 חודשים  זה מצוין. התוכנית, שזו עונתה ה-15, והושקה במאי האחרון בהפקת אנדמול שיין, רושמת רייטינג ממוצע של 17%-22% ומאות אלפי צופים בכל פרק, כשהיא מנצחת תוכניות מתחרות כמו "רוקדים עם כוכבים" בקשת 12 ו"הפטריוטים" בערוץ 14. הרייטינג של התוכנית נוזל לתוכניות שאחריה ומשפר את מצבם ביחס לרצועות בערוצים 12 ו-13 והוא גם מביא קהל לערוץ שצופה בתוכניות שלפיה, החדשות של הערוץ התרוממו בחודשיים האחרונים אחרי שהיו בקריסה. יש לתוכנית השפעה כוללת על הערוץ כולו.