הסדרה פמת"א כאן 11 חן אמסלם
צילום: כאן 11

תקציב הפרסום של תאגיד השידור כאן יוצא למכרז

תשדירי השירות בטלוויזיה והפרסומות ברדיו, הכניסו בשנת הקורונה 2020 כ-81 מיליון ש' ברוטו לתאגיד. כעת יוצא המכרז למי שינהל את האופרציה סביב הפרסום בתאגיד.  משרדי פרסום וגופי תקשורת אינם רשאים להתמודד
אלכסנדר כץ |

תאגיד השידור הציבורי כאן פרסם מכרז לשירותי פרסום ושיווק עבור תחנות הטלוויזיה והרדיו שלו. את השירותים מקבל כיום התאגיד מחברת טרגט ספיריט, שעובדת עם כאן מאז הקמת התאגיד, והזיכיון שלה מסתיים בסוף 2022.

 

"מטרת מכרז זה לבחור זוכה, אשר יספק את שירותי מכירת הפרסומות, ההודעות, החסויות ותשדירי השירות לתאגיד, בהתאם לקבוע במסמכי מכרז", נכתב במסמכי המכרז שאמור להיחתם ב-9 במאי, עם הגשת ההצעות. ההסכם עם הזוכה במכרז יהיה ל-26 חודשים, עם אופציה להארכה בעוד ארבע שנים, כך שבסך הכל מדובר על חוזה של שש שנים.

 

הכנסות תאגיד השידור הציבורי כאן נחלקות לשתיים: אגרת הרדיו שכל בעל רכב משלם, והכנסות מתשדירי שירות ופרסומות. בערוצי כאן 11 ובמכאן בשפה הערבית, מותר לשדר רק תשדירים וחסויות פרסום דינמיות. בחינוכית אסור לשדר חסויות, ואילו בתחנות הרדיו מותר לשדר פרסומות ותשדירי שירות.

 

החברה הזוכה תנהל למעשה את כל האופרציה של הפרסום בתאגיד השידור, כולל סגירת עסקאות, הפקה. החברה, או הגוף שיתאגד לטובת המכרז, מציעה במכרז אסטרטגיה כולל תמחור אפשרי לפרסום ברדיו ובטלוויזיה, ולאחר הזכייה, היא מתחילה להפעיל את אופרציית הפרסום והשיווק של כאן.

 

הכנסות התאגיד מפרסום ברוטו ברדיו ובטלוויזיה עמדו ב-2019 על 113 מיליון שקלים, ונטו - 77.7 מיליון. 2020 הייתה קשה גם עבור התאגיד בשל משבר הקורונה - עם הכנסות ברוטו של 81 מיליון שקלים, ונטו - 56.9 מיליון.

 

גם משרדי הפרסום וטרגט ספיריט נפגעו משנת הקורונה: ב-2019 עמלות משרדי הפרסום עמדו על 25 מיליון שקל, ושנה לאחר מכן - פחות מ-18 מיליון. העמלה של טרגט ספיריט ירדה מ-10.4 מיליון ב-2019 ל-6.5 מיליון ב-2020. הערכות הן כי ההכנסות של התאגיד מפרסום ותשדירי שירות יעלו ב-2021, וכנגזרת מכך - גם עמלות משרדי הפרסום וטרגט ספיריט ישודרגו.

 

מי שאינו רשאי להשתתף במכרז הם תאגידי עיתונות או שידור, או גופים המחזיקים באמצעי שליטה בתאגידים אלו, אמצעי תקשורת אחרים שיותר מ-50% מהכנסותיהם מגיעים ממכירת פרסום, ואנשים וחברות שמחזיקים בחברות מדיה או במשרדי פרסום. במצב כזה, מי שיוכל להתמודד היא טרגט ספיריט, או התאגדויות חדשות שאינן קשורות למשרדי פרסום ורכש מדיה, ולגופי תקשורת. 

קיראו עוד ב"תקשורת ומדיה"

 

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
מוריה אסרף ואייל ברקוביץ. קרדיט: אתר רשת 13מוריה אסרף ואייל ברקוביץ. קרדיט: אתר רשת 13

מדוע מוריה וברקו עדיין מדשדשים בטבלת הרייטינג?

הסטטוס קוו ברייטינג של לוח השידורים נשמר, לפחות עד שיתעדכנו נתוני המידרוג: מבחינת המהדורות המרכזיות, קשת בראש, 14 שני, 13 מדשדש וכאן11 כמעט מחוץ למשחק 

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אמש במקום הראשון מבין המהדורות המרכזיות, ועמדה על 14.4% רייטינג ו-385 אלף צופים, חדשות 14 היו במקום השני עם 7.8% ו-203 אלף צופים. חדשות 13 היתה עם 6.4% רייטינג ו-144 אלף צופים ואילו מהדורת החדשות של כאן11 הייתה במקום האחרון, עם 3.4% רייטינג בלבד ו-80 אלף צופים בסך הכל. 

פריים טיים

התחרות על המקום הראשון היתה צמודה, כשנוטוק של רועי עידן בקשת עמד על 12.7% רייטינג ו-307 אלף צופים, ואילו משחקי השף היו צמודים, 11.7% ו-273 אלף צופים. ערוץ 14 עם הפטריוטים היציבה, היה , ואילו במקום השלישי היתה "הפטריוטים", שעמדה על 6.7%, עם 171, כשהערוץ שידר לאחריה את התכנית על נפילת משטר אסד, "אסד - רות, סוף", שעמדה על 6.4% ו-166 אלף צופים. במקום האחרון היה כאן11 עם "זמן אמת" שעמד על 3% ו-66 אלף צופים. 

תכניות הבוקר והמהדורות המוקדמות

בקרב תכניות הבוקר מגיעה ראשונה חדשות הבוקר של 12 עם ניב רסקין ורייטינג של 3.2% ו-74 אלף צופים. אחריה תכנית הבוקר של ערוץ 14, ישראל הבוקר עם 2.1% רייטינג ו-48 אלף צופים, ואילו העולם הבוקר של 13 עם 1.3% רייטינג ו-27 אלף צופים בלבד. לאחר מכן המשיכה אותה המגמה, כשמשדר הבוקר של קשת היה במקום הראשון עם 2.7% ו-53 אלף צופים, "על הבוקר" של 14 היה עם 1.4% ו-33 אלף צופים ואילו "פותחים יום" של רשת סיים אחרון, עם 1.1% ו-26 אלף צופים בסך הכל. 


במהדורות המוקדמות לאורך אחר הצהריים ושעות הערב המוקדמות שש עם עודד בן עמי בקשת 12 הוביל עם 7.9% רייטינג ו-201 צופים, כאשר אחריהם היו ריקלין ושות', של ערוץ 14, עם 4.8% רייטינג ו-106 אלף צופים ואת הרשימה סגרה רשת, עם מוריה וברקו שעמדו על 3.7% רייטינג ו-90 אלף צופים בלבד, שעדיין מציגים נתונים מאכזבים לשני טאלנטים שהיו אמורים להיות דומיננטיים יותר ברצועה, אולי זה התחרות הקשה והקוטביות של הצופים, שבוחרים ב-12 או 14, שכל אחד מהם עם אג'נדה מובהקת, וההיצע של מוריה וברקו לא מספיק מתבדל. מעבר לכך, התוכנית לא מעניינת כפי שהיתה בעבר. 

מוריה וברקו עלתה לאוויר לפני כתשעה חודשים, במרץ 2025, תחילה במתכונת שבועית, ולאחר מכן, באוגוסט, במתכונת יומית, כדי להציל את הרייטינג של הערוץ. וזאת לאחר שהתכנית הקודמת של ברקו, עם אופירה אסייג, הפכה מתכנית נישה בפינה חשוכת רייטינג למכונה משומנת של צופים ועם משקל ציבורי לא מבוטל. "אופירה וברקו" שודרה מ-2017 והלכה ותפסה תאוצה, ובשיאה הגיעה לרייטינג דו ספרתי, עד שב-2024, עזב ברקו את התכנית. 

מוריה אסרף ואייל ברקוביץ. קרדיט: אתר רשת 13מוריה אסרף ואייל ברקוביץ. קרדיט: אתר רשת 13

מדוע מוריה וברקו עדיין מדשדשים בטבלת הרייטינג?

הסטטוס קוו ברייטינג של לוח השידורים נשמר, לפחות עד שיתעדכנו נתוני המידרוג: מבחינת המהדורות המרכזיות, קשת בראש, 14 שני, 13 מדשדש וכאן11 כמעט מחוץ למשחק 

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אמש במקום הראשון מבין המהדורות המרכזיות, ועמדה על 14.4% רייטינג ו-385 אלף צופים, חדשות 14 היו במקום השני עם 7.8% ו-203 אלף צופים. חדשות 13 היתה עם 6.4% רייטינג ו-144 אלף צופים ואילו מהדורת החדשות של כאן11 הייתה במקום האחרון, עם 3.4% רייטינג בלבד ו-80 אלף צופים בסך הכל. 

פריים טיים

התחרות על המקום הראשון היתה צמודה, כשנוטוק של רועי עידן בקשת עמד על 12.7% רייטינג ו-307 אלף צופים, ואילו משחקי השף היו צמודים, 11.7% ו-273 אלף צופים. ערוץ 14 עם הפטריוטים היציבה, היה , ואילו במקום השלישי היתה "הפטריוטים", שעמדה על 6.7%, עם 171, כשהערוץ שידר לאחריה את התכנית על נפילת משטר אסד, "אסד - רות, סוף", שעמדה על 6.4% ו-166 אלף צופים. במקום האחרון היה כאן11 עם "זמן אמת" שעמד על 3% ו-66 אלף צופים. 

תכניות הבוקר והמהדורות המוקדמות

בקרב תכניות הבוקר מגיעה ראשונה חדשות הבוקר של 12 עם ניב רסקין ורייטינג של 3.2% ו-74 אלף צופים. אחריה תכנית הבוקר של ערוץ 14, ישראל הבוקר עם 2.1% רייטינג ו-48 אלף צופים, ואילו העולם הבוקר של 13 עם 1.3% רייטינג ו-27 אלף צופים בלבד. לאחר מכן המשיכה אותה המגמה, כשמשדר הבוקר של קשת היה במקום הראשון עם 2.7% ו-53 אלף צופים, "על הבוקר" של 14 היה עם 1.4% ו-33 אלף צופים ואילו "פותחים יום" של רשת סיים אחרון, עם 1.1% ו-26 אלף צופים בסך הכל. 


במהדורות המוקדמות לאורך אחר הצהריים ושעות הערב המוקדמות שש עם עודד בן עמי בקשת 12 הוביל עם 7.9% רייטינג ו-201 צופים, כאשר אחריהם היו ריקלין ושות', של ערוץ 14, עם 4.8% רייטינג ו-106 אלף צופים ואת הרשימה סגרה רשת, עם מוריה וברקו שעמדו על 3.7% רייטינג ו-90 אלף צופים בלבד, שעדיין מציגים נתונים מאכזבים לשני טאלנטים שהיו אמורים להיות דומיננטיים יותר ברצועה, אולי זה התחרות הקשה והקוטביות של הצופים, שבוחרים ב-12 או 14, שכל אחד מהם עם אג'נדה מובהקת, וההיצע של מוריה וברקו לא מספיק מתבדל. מעבר לכך, התוכנית לא מעניינת כפי שהיתה בעבר. 

מוריה וברקו עלתה לאוויר לפני כתשעה חודשים, במרץ 2025, תחילה במתכונת שבועית, ולאחר מכן, באוגוסט, במתכונת יומית, כדי להציל את הרייטינג של הערוץ. וזאת לאחר שהתכנית הקודמת של ברקו, עם אופירה אסייג, הפכה מתכנית נישה בפינה חשוכת רייטינג למכונה משומנת של צופים ועם משקל ציבורי לא מבוטל. "אופירה וברקו" שודרה מ-2017 והלכה ותפסה תאוצה, ובשיאה הגיעה לרייטינג דו ספרתי, עד שב-2024, עזב ברקו את התכנית.