הסכם בין i24NEWS למרכז התקשורת הלאומי של בחריין

ההסכם יאפשר ל-i24NEWS לזכות בסיקור אירועים מקומיים ולקבל חומרים בלי להחזיק בנציגות או עובדים. במקביל הערוץ יוכל אף הוא לספק חומרים לתקשורת בבחריין
ביז מדיה |

מנכ״ל i24NEWS פרנק מלול (צילום יח"צ)

ערוץ החדשות הבינלאומי המשדר מישראל i24NEWS חתם על הסכם שיתוף פעולה עם מרכז התקשורת הלאומי של בחריין. ההסכם יאפשר ל-i24NEWS לשתף פעולה בסיקור הדדי של אירועים, החלפת תוכן, הפקה, טכנולוגיות שידורים, בלי צורך להחזיק שם נציגות או עובדים.

בשולי ביקור ראש הממשלה נפתלי בנט בבחריין, חתמו מנכ"ל מרכז התקשורת הלאומי של בחריין (NCC) יוסיף מוחמד אל-בינחליל ומנכ"ל i24NEWS פרנק מלול על מזכר הבנות לשיתוף פעולה.

מרכז התקשורת הלאומי של בחריין הוא למעשה גוף ממשלתי שמאגד את התנהלות התקשורת הזרה והמקומית, במדינה שאינה נחשבת למעוז הדמוקרטיה בעולם. כדי לפעול במדינה כזו, רצוי להתנהל על פי הנוהל המקומי. 

אל-בינחליל הדגיש כי במסגרת האסטרטגיה התקשורתית של ה-NCC, מזכר ההבנות הוא חלק מפעילות ה-NCC לחזק קשרים עם מגוון חברות וערוצי תקשורת. אל-בינחליל הסביר כי מזכר ההבנות יאפשר שיתוף הפעולה בין ה-NCC ו-i24NEWS בהחלפת תוכן חדשותי ואקטואלי, וכן בטכנולוגיה והפקת שידורים.  

מזכר ההבנות שנחתם מצטרף לשורה של הסכמים ש-i24NEWS חתם בשנה האחרונה עם קבוצות תקשורת באיחוד האמירויות, המאפשרים לערוץ המשדר מהאולפנים ביפו בשלוש שפות (אנגלית, ערבית וצרפתית) לספק יותר תכנים ממגוון זוויות ולהביא בזמן אמת יותר קולות מהשטח.

בקיץ שעבר קיבל i24NEWS רישיון שידורים באיחוד האמירויות, מה שמאפשר לו לשדר מהמדינה בצורה קבועה. הערוץ זמין לצפייה באמירויות באמצעות שתי ספקיות תוכן גדולות באזור - Etisalat ו-DU. הוא גם פתח משרד בקריית התקשורת דובאי שכולל גם נקודת שידור.

קיראו עוד ב"תקשורת ומדיה"

מנכ”ל i24NEWS חתם על הסכם שיתוף פעולה עם ענקית התקשורת Dubai Media incorporated (DMI) לאחר שבדצמבר 2020 חתם על הסכם עם Abu Dhabi Media. כמו כן חתם על שורת הסכמים לשיתופי פעולה, עם קבוצת התקשורת Gulf News המוציאה לאור יומון בשפה האנגלית וכן אתר חדשות ותוכן, הסכם עם חברת ההוצאה לאור והפקת הכנסים Motivate, וכן עם משרד התיירות של דובאי להעלאת קמפיין בטלוויזיה ובדיגיטל בשלוש שפות. I24NEWS שכר את משרד ייצוג המדיה המקומי Intermedia כדי למקסם את הפעילות המסחרית באמירויות ואת האפשרויות לפרסום בערוץ.

מלול הדגיש כי שיתוף פעולה זה "מהווה שלב נוסף בהתפתחות וצמיחת i24NEWS כערוץ שחרת על דגלו לסקר בהרחבה ובמקצועיות את האירועים במזרח התיכון".

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
מאי האח הגדולמאי האח הגדול
שובר קופות

כמה מרוויח האח הגדול והאם זה חבל ההצלה של רשת 13?

האח הגדול מחזיק את רשת 13 בחיים עם רייטינג והכנסות גבוהות, אבל כשהעונה תסתיים הערוץ יחזור להפסדים כבדים; מחכים למשקיע ומה קורה בקשת?

בן פלמון |
נושאים בכתבה האח הגדול

רשת 13 במצוקה גדולה. הבעלות החולפה, הטייקון לן בלווטניק כבר לא יזרים כספים (מעבר למה שהזרים שיספיקו עד סוף השנה), והמנכ"ל שבעצם קיבל את השליטה והאחריות על הערוץ,  אמיליאנו קלמזוק מחפש משקיעים. הערוץ מפסיד בשנה מעל 120 מיליון שקל, ועם הפיטורים והצמצומים, זה כנראה ירד למתחת ל-100 מיליון שקל ועדיין, מדובר בסכום משמעותי. מעבר לזה, כדי להפוך את ההפסד לרווח, צריך השקעה של כמה מאות מיליונים בתוכניות חדשות והגדלת הרייטינג.  

הערוץ סבל מירידה ברייטינג בשנתיים האחרונות, עד שהתחילה התוכנית - "האח הגדול" בחודש מאי. תוכנית הריאליטי היא תמיד בלוקבסטר, אבל השנה היא הרבה מעל השנים הקודמות, היא חבל הצלה ענק לערוץ שמצליח לצוף בחודשים האלו. אבל הערוץ צריך הרבה יותר מכמה חודשים. הוא צריך למנף את החודשים המוצלחים להכנסת משקיעים. בינתיים זה לא מצליח, והשאלה היא אם בחודשים האלו לא נודע על משקיע מה יהיה בהמשך ולמה שמשקיעים ייכנסו כשהרייטינג יחזור לצלול?  יש שיחות, יש מתעניינים, רק שאין מישהו שבאמת רוצה בכל הכוח. כוכבי הערוץ מחפשים טייקון שישקיע ועוברים בין עשירי הארץ, רביב דרוקר שלא רוצה לאבד את ביצת הזהב (מרוויח מעל 3 מיליון שקל בשנה מהפקות ותוכניות לערוץ) היה במספר פגישות כדי לעניין עשירים, הוא ואחרים מקבלים תשובות שליליות או היסוסים גדולים. 


אם לא יגיע המשיח, הערוץ יצטרך לשנות את תמהיל התוכניות, להיות יותר "ראשים מדברים" - תוכניות בלי הפקה גדולה, אלא בעיקר מראיינים ומרואיינים שמדברים באולפן. זה זול ביחס לתוכניות ריאליטי והפקות בכלל, ולא תמיד זה רע יותר - יש תוכניות כאלו שמצליחות להביא רייטינג טוב. במקביל, הם יצטרכו לנסות למצוא את האח התאום של "האח הגדול". אם האח הגדול היה יכול להימתח עוד שלושה חודשים - המצב היה נהדר, אם ימצאו תוכנית שתצליח להתקרב לרייטינג של האח הגדול, הערוץ יוכל כנראה לשרוד.   


              תרצה כהן, האח הגדול


המספרים מאחורי האח הגדול 

האח הגדול היא תוכנית מרוויחה. על פי ההערכות הרווח לעונה הנוכחית יסתכם במעל 30 מיליון שקל, אחרי כל ההוצאות. לתקופה של 4 חודשים  זה מצוין. התוכנית, שזו עונתה ה-15, והושקה במאי האחרון בהפקת אנדמול שיין, רושמת רייטינג ממוצע של 17%-22% ומאות אלפי צופים בכל פרק, כשהיא מנצחת תוכניות מתחרות כמו "רוקדים עם כוכבים" בקשת 12 ו"הפטריוטים" בערוץ 14. הרייטינג של התוכנית נוזל לתוכניות שאחריה ומשפר את מצבם ביחס לרצועות בערוצים 12 ו-13 והוא גם מביא קהל לערוץ שצופה בתוכניות שלפיה, החדשות של הערוץ התרוממו בחודשיים האחרונים אחרי שהיו בקריסה. יש לתוכנית השפעה כוללת על הערוץ כולו.  

מאי האח הגדולמאי האח הגדול
שובר קופות

כמה מרוויח האח הגדול והאם זה חבל ההצלה של רשת 13?

האח הגדול מחזיק את רשת 13 בחיים עם רייטינג והכנסות גבוהות, אבל כשהעונה תסתיים הערוץ יחזור להפסדים כבדים; מחכים למשקיע ומה קורה בקשת?

בן פלמון |
נושאים בכתבה האח הגדול

רשת 13 במצוקה גדולה. הבעלות החולפה, הטייקון לן בלווטניק כבר לא יזרים כספים (מעבר למה שהזרים שיספיקו עד סוף השנה), והמנכ"ל שבעצם קיבל את השליטה והאחריות על הערוץ,  אמיליאנו קלמזוק מחפש משקיעים. הערוץ מפסיד בשנה מעל 120 מיליון שקל, ועם הפיטורים והצמצומים, זה כנראה ירד למתחת ל-100 מיליון שקל ועדיין, מדובר בסכום משמעותי. מעבר לזה, כדי להפוך את ההפסד לרווח, צריך השקעה של כמה מאות מיליונים בתוכניות חדשות והגדלת הרייטינג.  

הערוץ סבל מירידה ברייטינג בשנתיים האחרונות, עד שהתחילה התוכנית - "האח הגדול" בחודש מאי. תוכנית הריאליטי היא תמיד בלוקבסטר, אבל השנה היא הרבה מעל השנים הקודמות, היא חבל הצלה ענק לערוץ שמצליח לצוף בחודשים האלו. אבל הערוץ צריך הרבה יותר מכמה חודשים. הוא צריך למנף את החודשים המוצלחים להכנסת משקיעים. בינתיים זה לא מצליח, והשאלה היא אם בחודשים האלו לא נודע על משקיע מה יהיה בהמשך ולמה שמשקיעים ייכנסו כשהרייטינג יחזור לצלול?  יש שיחות, יש מתעניינים, רק שאין מישהו שבאמת רוצה בכל הכוח. כוכבי הערוץ מחפשים טייקון שישקיע ועוברים בין עשירי הארץ, רביב דרוקר שלא רוצה לאבד את ביצת הזהב (מרוויח מעל 3 מיליון שקל בשנה מהפקות ותוכניות לערוץ) היה במספר פגישות כדי לעניין עשירים, הוא ואחרים מקבלים תשובות שליליות או היסוסים גדולים. 


אם לא יגיע המשיח, הערוץ יצטרך לשנות את תמהיל התוכניות, להיות יותר "ראשים מדברים" - תוכניות בלי הפקה גדולה, אלא בעיקר מראיינים ומרואיינים שמדברים באולפן. זה זול ביחס לתוכניות ריאליטי והפקות בכלל, ולא תמיד זה רע יותר - יש תוכניות כאלו שמצליחות להביא רייטינג טוב. במקביל, הם יצטרכו לנסות למצוא את האח התאום של "האח הגדול". אם האח הגדול היה יכול להימתח עוד שלושה חודשים - המצב היה נהדר, אם ימצאו תוכנית שתצליח להתקרב לרייטינג של האח הגדול, הערוץ יוכל כנראה לשרוד.   


              תרצה כהן, האח הגדול


המספרים מאחורי האח הגדול 

האח הגדול היא תוכנית מרוויחה. על פי ההערכות הרווח לעונה הנוכחית יסתכם במעל 30 מיליון שקל, אחרי כל ההוצאות. לתקופה של 4 חודשים  זה מצוין. התוכנית, שזו עונתה ה-15, והושקה במאי האחרון בהפקת אנדמול שיין, רושמת רייטינג ממוצע של 17%-22% ומאות אלפי צופים בכל פרק, כשהיא מנצחת תוכניות מתחרות כמו "רוקדים עם כוכבים" בקשת 12 ו"הפטריוטים" בערוץ 14. הרייטינג של התוכנית נוזל לתוכניות שאחריה ומשפר את מצבם ביחס לרצועות בערוצים 12 ו-13 והוא גם מביא קהל לערוץ שצופה בתוכניות שלפיה, החדשות של הערוץ התרוממו בחודשיים האחרונים אחרי שהיו בקריסה. יש לתוכנית השפעה כוללת על הערוץ כולו.