'מעולם לא קיבלתי פניה ממישהו מהשלטון שניסה להשפיע על תוכן'
היום השני של כנס קשת INTV לחדשנות בטלוויזיה, הפגיש את מנכ"ל קשת אבי ניר עם אלכס מהון, מנכ"לית ערוץ 4 (צ'אנל פור) הבריטי. ניר שוחח עם מהון על לקיחת סיכונים, מגוון תכנים וההצלחה העולמית של הסרט על מייקל ג'קסון, ההתמודדות של הברודקאסטרים עם ענקיות הסטרימינג הבינ"ל, ועוד.
"הייעוד שלנו הוא לפנות לקהל מגוון שלא טופל על ידי ערוצים אחרים ולייצר תכנים מחוץ ללונדון, במטרה לייצג ולהביא לביטוי את מגוון הקולות בבריטניה", אמרה מהון. "לאחרונה אנחנו יוצרים זרם גדול של דוקו ותחקיר; '100 ואגינות' הוא דוקו על האופן בו נשים מתייחסות לגוף שלהן לאורך השנים; הסרט '3 זרים זהים' מספר על שלישיה שהופרדה בלידתה; והסרט הדוקומנטרי על מייקל ג'קסון שהצליח לייצר הדף חיצוני. התמודדנו עם איומי תביעה, מחאות מחוץ לבניין ובמקביל אנחנו רואים שהמוזיקה של ג'קסון מתחילה להיעלם מפלייליסטים".
מהון סיפרה על תכנית הריאליטי החדשה של הערוץ 'המעגל' שהושקה לאחרונה: "זה ריאליטי עם קונספט חדש: המתמודדים הופרדו וחיו בדירות מופרדות ותיקשרו באמצעות מדיה חברתית. זו בעצם ביקורת חברתית שמראה איך אנחנו יכולים לנהל 2 זהויות מקבילות – ברשת ובמציאות. אנחנו לוקחים סיכונים. העיקרון המנחה שלנו הוא לקחת סיכונים ולחדש, צריך לקחת סיכונים כדי להביא קהל לתכניות חדשות".
ניר ומהון שוחחו על ההתמודדות של ערוץ 4 והברודקאסטרים בבריטניה עם ענקיות הסטרימינג הבינ"ל דוגמת נטפליקס, אמזון ועוד. בבריטניה שירותי הסטרימינג בטלוויזיה מגיעים לכיסוי של 95% טלוויזיה בתשלום וליותר מ-50% חדירה של שירותי VOD בתשלום לבתים בבריטניה. "ישנה מוכנות לשלם על שירות נוסף בבריטניה והשקת שירות סטרימינג כמו BritBox של BBC ו-ITV זה דבר שאנחנו עובדים בו", סיפרה מהון. "אין עדיין החלטה של הרגולטור. יש צער רב על כך שהשירות המשותף שלנו 'קנגרו' נדחה על ידי רשות התחרות והשווקים, בדיעבד - זה התברר כטעות. ישנם 2.6 מיליארד פאונד של השירות הציבורי בבריטניה למימון תוכן".
- מי לא ראה אתמול רוקדים עם כוכבים? על המונופול של קשת בשוק הטלוויזיה
- "משקיעים פרטיים מעדיפים AI וסייבר"
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
"בעידן בו המחיר של תוכן מתוסרט (סדרות, א"כ) עלה פלאים", הסבירה מהון, "אנחנו חייבים להיכנס לשותפויות ולייצר קו-פרודוקציות על מנת לממן תוכן כזה. כל חוזה כזה מתנהל בנפרד". ניר שאל מה המודל, והאם נטפליקס יכולה להעלות את הקו פרודוקציה בבינג' בזמן שערוץ 4 משדרים אותה באופן לינארי? "זה תלוי בסדרה", ענתה, ""המורכבות כעת היא במשא ומתן על חלונות הזמנים של הזכויות באשר לסדרות הללו שמופקות בקו פרודוקציה עם נטפליקס או הולו, ובהבנה מתי הצופים מצפים לצפות בסדרה הספציפית הזו בפלטפורמה שלך ומתי בפלטפורמה אחרת".
ניר ומהון שוחחו גם על סוגיית החופש העיתונאי, שעולה תכופות כאן בישראל, גם בנוגע לשידור הציבורי. ערוץ 4 הבריטי, שהכנסותיו מפרסומות ושירותים נוספים, מוגדר כערוץ ציבורי והוא כפוף לרגולטור 'רשות השידור העצמאית'. מהון סיפרה כי "על אף שאנחנו גוף שידור ששייך למדינה, אנחנו לא מתוקצבים על ידי הממשלה ומעולם לא קיבלתי פניה ממישהו בשלטונות שמנסה להשפיע על התוכן שאנחנו מייצרים. הייתי המומה אם הייתי מקבלת שיחה כזו. זו הנחת יסוד של שירות השידור הבריטי".
קווין ספייסי מבית הקלפים (בית הקלפים - יחצ)ממיליונר גדול להומלס - איך איבד קווין ספייסי 70 מיליון דולר
בגיל 66 ואחרי קריירה מפוארת, השחקן שזכה ב-2 פרסי אוסקר וכיכב בסדרת בית הקלפים לצד סדרות וסרטים רבים, נותר כמעט חסר כל; הוא נלחם משפטית בטענות כי ביצע עבירות מין בקטנים, הגיע לפשרות מבלי להודות, והפסיד את התדמית ואת הכסף וגם - כמה מרוויחים שחקני אוסקר?
קווין ספייסי, השחקן זוכה שני פרסי האוסקר, חשף בריאיון לטלגרף כי הוא חי כיום ללא מגורים קבועים, נודד בין מלונות לדירות Airbnb בעקבות הוצאות משפטיות אדירות שהצטברו מאז 2017. "אני הולך לאן שיש עבודה. אין לי ממש בית", אמר ספייסי והוסיף כי "העלויות בשבע השנים האחרונות היו אסטרונומיות. כמעט ולא נכנס כסף, והכול יצא". הדברים נאמרו במקביל להופעתו בתל אביב בשבוע שעבר.
ספייסי, בן 66, בנה קריירה מזהירה שהחלה בשנות ה-80.ההכנסות העיקריות הגיעו משכר בסרטים, סדרות טלוויזיה והפקות שונות. בשיא הקריירה שלו, סביב 2017, ההון הנקי של ספייסי הוערך ב-70 מיליון דולר. חלק ניכר מהסכום נבע מהופעות בסרטים מצליחים, אך המקור המשמעותי ביותר היה הסדרה "בית הקלפים" של נטפליקס. הסדרה, ששודרה בין 2013 ל-2018, הניבה לספייסי 500 אלף דולר לפרק, מה שהצטבר לכ-50 מיליון דולר נטו עם בונוסים כמפיק. נטפליקס השקיעה בסדרה תקציב של מאות מיליונים, כאשר חלקו הגדול הופנה לשכר השחקנים הבכירים. ההצלחה של "בית הקלפים" גם חיזקה את מעמדו כשחקן מוביל, מה שהוביל לחוזים נוספים גדולים בתעשייה.
לפני "בית הקלפים", ספייסי גרף סכומים משמעותיים מסרטים קלאסיים. בסרט "החשוד המיידי" מ-1995, שבו זכה באוסקר הראשון שלו כשחקן משנה, השכר שלו לא פורסם רשמית, אך ההערכה היא שקיבל כ-1-2 מיליון דולר, בהתחשב בתקציב הסרט של 6 מיליון דולר והצלחתו הקופתית של 23 מיליון דולר. הסרט, שהפך אותו לכוכב בינלאומי, פתח בפניו דלתות לחוזים נוספים. על האוסקר השני שלו, עבור "אמריקן ביוטי" מ-1999, השכר עמד על כ-4 מיליון דולר, והסרט גרף 356 מיליון דולר בקופות בעולם, מה שהגדיל משמעותית את ערכו בשוק.
כמה מרוויח שחקן אוסקר בסרט?
סרטים נוספים תרמו להונו: "שבעה חטאים" מ-1995: כ-2.5 מיליון דולר; "המתווך" מ-1998, כ-5 מיליון דולר. בסך הכול, ההכנסות מסרטים בין 1995 ל-2010 הגיעו לכ-50 מיליון דולר, לפני ניכויי מסים והוצאות הפקה. ספייסי השתתף גם בסרטים כמו "אינטליגנציה מלאכותית" מ-2001, ששילם לו כ-3 מיליון דולר, ו"סופרמן חוזר" מ-2006, עם שכר של כ-10 מיליון דולר, כולל אחוזים מהרווחים. הסרט האחרון גרף 391 מיליון דולר בקופות, אך ההפקה הייתה יקרה במיוחד, מה שהשפיע על הרווחים הנקיים.
מעבר לשכר ישיר, ספייסי הרוויח מפרסומות, חוזי ייעוץ והפקות עצמאיות. הוא הקים חברת הפקה בשנות ה-90, "טריגר סטריט פרודקשנס", שייצרה סרטים מצליחים כמו "21" מ-2008, שגרף 183 מיליון דולר בקופות. ההערכה היא שהחברה הניבה לו 10-15 מיליון דולר. בנוסף, חוזים עם מותגי ענק כמו אמריקן אקספרס וסוני תרמו כ-5 מיליון דולר בשנה בתקופת השיא.
קווין ספייסי מבית הקלפים (בית הקלפים - יחצ)ממיליונר גדול להומלס - איך איבד קווין ספייסי 70 מיליון דולר
בגיל 66 ואחרי קריירה מפוארת, השחקן שזכה ב-2 פרסי אוסקר וכיכב בסדרת בית הקלפים לצד סדרות וסרטים רבים, נותר כמעט חסר כל; הוא נלחם משפטית בטענות כי ביצע עבירות מין בקטנים, הגיע לפשרות מבלי להודות, והפסיד את התדמית ואת הכסף וגם - כמה מרוויחים שחקני אוסקר?
קווין ספייסי, השחקן זוכה שני פרסי האוסקר, חשף בריאיון לטלגרף כי הוא חי כיום ללא מגורים קבועים, נודד בין מלונות לדירות Airbnb בעקבות הוצאות משפטיות אדירות שהצטברו מאז 2017. "אני הולך לאן שיש עבודה. אין לי ממש בית", אמר ספייסי והוסיף כי "העלויות בשבע השנים האחרונות היו אסטרונומיות. כמעט ולא נכנס כסף, והכול יצא". הדברים נאמרו במקביל להופעתו בתל אביב בשבוע שעבר.
ספייסי, בן 66, בנה קריירה מזהירה שהחלה בשנות ה-80.ההכנסות העיקריות הגיעו משכר בסרטים, סדרות טלוויזיה והפקות שונות. בשיא הקריירה שלו, סביב 2017, ההון הנקי של ספייסי הוערך ב-70 מיליון דולר. חלק ניכר מהסכום נבע מהופעות בסרטים מצליחים, אך המקור המשמעותי ביותר היה הסדרה "בית הקלפים" של נטפליקס. הסדרה, ששודרה בין 2013 ל-2018, הניבה לספייסי 500 אלף דולר לפרק, מה שהצטבר לכ-50 מיליון דולר נטו עם בונוסים כמפיק. נטפליקס השקיעה בסדרה תקציב של מאות מיליונים, כאשר חלקו הגדול הופנה לשכר השחקנים הבכירים. ההצלחה של "בית הקלפים" גם חיזקה את מעמדו כשחקן מוביל, מה שהוביל לחוזים נוספים גדולים בתעשייה.
לפני "בית הקלפים", ספייסי גרף סכומים משמעותיים מסרטים קלאסיים. בסרט "החשוד המיידי" מ-1995, שבו זכה באוסקר הראשון שלו כשחקן משנה, השכר שלו לא פורסם רשמית, אך ההערכה היא שקיבל כ-1-2 מיליון דולר, בהתחשב בתקציב הסרט של 6 מיליון דולר והצלחתו הקופתית של 23 מיליון דולר. הסרט, שהפך אותו לכוכב בינלאומי, פתח בפניו דלתות לחוזים נוספים. על האוסקר השני שלו, עבור "אמריקן ביוטי" מ-1999, השכר עמד על כ-4 מיליון דולר, והסרט גרף 356 מיליון דולר בקופות בעולם, מה שהגדיל משמעותית את ערכו בשוק.
כמה מרוויח שחקן אוסקר בסרט?
סרטים נוספים תרמו להונו: "שבעה חטאים" מ-1995: כ-2.5 מיליון דולר; "המתווך" מ-1998, כ-5 מיליון דולר. בסך הכול, ההכנסות מסרטים בין 1995 ל-2010 הגיעו לכ-50 מיליון דולר, לפני ניכויי מסים והוצאות הפקה. ספייסי השתתף גם בסרטים כמו "אינטליגנציה מלאכותית" מ-2001, ששילם לו כ-3 מיליון דולר, ו"סופרמן חוזר" מ-2006, עם שכר של כ-10 מיליון דולר, כולל אחוזים מהרווחים. הסרט האחרון גרף 391 מיליון דולר בקופות, אך ההפקה הייתה יקרה במיוחד, מה שהשפיע על הרווחים הנקיים.
מעבר לשכר ישיר, ספייסי הרוויח מפרסומות, חוזי ייעוץ והפקות עצמאיות. הוא הקים חברת הפקה בשנות ה-90, "טריגר סטריט פרודקשנס", שייצרה סרטים מצליחים כמו "21" מ-2008, שגרף 183 מיליון דולר בקופות. ההערכה היא שהחברה הניבה לו 10-15 מיליון דולר. בנוסף, חוזים עם מותגי ענק כמו אמריקן אקספרס וסוני תרמו כ-5 מיליון דולר בשנה בתקופת השיא.
