אבי ניר אלכס מהון
צילום: עודד קרני

'מעולם לא קיבלתי פניה ממישהו מהשלטון שניסה להשפיע על תוכן'

כך אמרה מנכ"לית ערוץ 4 הבריטי בשיחה עם אבי ניר ב-INTV. על ההתמודדות עם ענקיות הסטרימינג הבינ"ל, אמרה: יש 2.6 מיליארד ליש"ט של השירות הציבורי בבריטניה למימון תוכן
אלכסנדר כץ |

היום השני של כנס קשת INTV לחדשנות בטלוויזיה, הפגיש את מנכ"ל קשת אבי ניר עם אלכס מהון, מנכ"לית ערוץ 4 (צ'אנל פור) הבריטי. ניר שוחח עם מהון על לקיחת סיכונים, מגוון תכנים וההצלחה העולמית של הסרט על מייקל ג'קסון, ההתמודדות של הברודקאסטרים עם ענקיות הסטרימינג הבינ"ל, ועוד.

 

"הייעוד שלנו הוא לפנות לקהל מגוון שלא טופל על ידי ערוצים אחרים ולייצר תכנים מחוץ ללונדון, במטרה לייצג ולהביא לביטוי את מגוון הקולות בבריטניה", אמרה מהון. "לאחרונה אנחנו יוצרים זרם גדול של דוקו ותחקיר; '100 ואגינות' הוא דוקו על האופן בו נשים מתייחסות לגוף שלהן לאורך השנים; הסרט '3 זרים זהים' מספר על שלישיה שהופרדה בלידתה; והסרט הדוקומנטרי על מייקל ג'קסון שהצליח לייצר הדף חיצוני. התמודדנו עם איומי תביעה, מחאות מחוץ לבניין ובמקביל אנחנו רואים שהמוזיקה של ג'קסון מתחילה להיעלם מפלייליסטים".

 

מהון סיפרה על תכנית הריאליטי החדשה של הערוץ 'המעגל' שהושקה לאחרונה: "זה ריאליטי עם קונספט חדש: המתמודדים הופרדו וחיו בדירות מופרדות ותיקשרו באמצעות מדיה חברתית. זו בעצם ביקורת חברתית שמראה איך אנחנו יכולים לנהל 2 זהויות מקבילות – ברשת ובמציאות. אנחנו לוקחים סיכונים. העיקרון המנחה שלנו הוא לקחת סיכונים ולחדש, צריך לקחת סיכונים כדי להביא קהל לתכניות חדשות".

 

ניר ומהון שוחחו על ההתמודדות של ערוץ 4 והברודקאסטרים בבריטניה עם ענקיות הסטרימינג הבינ"ל דוגמת נטפליקס, אמזון ועוד. בבריטניה שירותי הסטרימינג בטלוויזיה מגיעים לכיסוי של 95% טלוויזיה בתשלום וליותר מ-50% חדירה של שירותי VOD בתשלום לבתים בבריטניה. "ישנה מוכנות לשלם על שירות נוסף בבריטניה והשקת שירות סטרימינג כמו BritBox של BBC ו-ITV זה דבר שאנחנו עובדים בו", סיפרה מהון. "אין עדיין החלטה של הרגולטור. יש צער רב על כך שהשירות המשותף שלנו 'קנגרו' נדחה על ידי רשות התחרות והשווקים, בדיעבד - זה התברר כטעות. ישנם 2.6 מיליארד פאונד של השירות הציבורי בבריטניה למימון תוכן".

 

"בעידן בו המחיר של תוכן מתוסרט (סדרות, א"כ) עלה פלאים", הסבירה מהון, "אנחנו חייבים להיכנס לשותפויות ולייצר קו-פרודוקציות על מנת לממן תוכן כזה. כל חוזה כזה מתנהל בנפרד". ניר שאל מה המודל, והאם נטפליקס יכולה להעלות את הקו פרודוקציה בבינג' בזמן שערוץ 4 משדרים אותה באופן לינארי? "זה תלוי בסדרה", ענתה, ""המורכבות כעת היא במשא ומתן על חלונות הזמנים של הזכויות באשר לסדרות הללו שמופקות בקו פרודוקציה עם נטפליקס או הולו, ובהבנה מתי הצופים מצפים לצפות בסדרה הספציפית הזו בפלטפורמה שלך ומתי בפלטפורמה אחרת".

 

ניר ומהון שוחחו גם על סוגיית החופש העיתונאי, שעולה תכופות כאן בישראל, גם בנוגע לשידור הציבורי. ערוץ 4 הבריטי, שהכנסותיו מפרסומות ושירותים נוספים, מוגדר כערוץ ציבורי והוא כפוף לרגולטור 'רשות השידור העצמאית'. מהון סיפרה כי "על אף שאנחנו גוף שידור ששייך למדינה, אנחנו לא מתוקצבים על ידי הממשלה ומעולם לא קיבלתי פניה ממישהו בשלטונות שמנסה להשפיע על התוכן שאנחנו מייצרים. הייתי המומה אם הייתי מקבלת שיחה כזו. זו הנחת יסוד של שירות השידור הבריטי".

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
הכוכב הבא לאירוויזיון. קרדיט: מאקוהכוכב הבא לאירוויזיון. קרדיט: מאקו
רייטינג

האירוויזיון בראש וחדשות ערוץ 13 במקום האחרון

בראש הרייטינג עמדה קשת, עם המהדורה המרכזית והכוכב הבא לאירוויזיון, ואילו המהדורה המרכזית של חדשות 13 היתה במקום האחרון בהשוואה למתחרות

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אתמול על 14.3% רייטינג ו-399 אלף צופים, במקום הראשון, וכמעט כמו מדי מוצ"ש, בפער עצום מהמתחרים, ובעיקר ערוץ 14, שמתחיל את לוח השידורים מאוחר לאור זמני יציאת השבת. ועדיין, חדשות 14 היו במקום השני עם 5.3% ו-162 אלף צופים. המהדורה של כאן11, עמדה על 112 אלף צופים ו-4.9% רייטינג ואילו גם במוצאי שבת, כש-14 נמצא בירידה, חדשות 13 לא רק שלא הרוויחה צופים נוספים, אלא אף עמדה במקום האחרון עם 4.1% רייטינג ו-106 אלף צופים.

פריים טיים

השילוב של ריאליטי ואירוויזיון הוא שילוב מנצח, וכך היה אמש, כש-"הכוכב הבא לאירוויזיון" עמדה בראש לוח השידורים, עם רייטינג של 17.1% רייטינג ו-477 אלף צופים. אחריה היתה "משחקי השף" של ערוץ 13, עם 9.8% רייטינג ו-247 אלף צופים, ואילו במקום השלישי היתה "הפטריוטים", שעמדה על 7.6%, עם 222 אלף צופים. במקום האחרון היה כאן11 והפרק הראשון של פגישה עם רוני קובן שאירח את ערן זהבי עם רייטינג מכובד של 5.7% ו-148 אלף צופים ואחריו הסרט התיעודי "מלאכי" שהיה עם 3.8% רייטינג ו-108 אלף צופים. 

תוכניות אחה"צ וערב מוקדם

בשעות הצהריים המאוחרות, חדשות 12 עמדו בראש, עם מהדורה של ערד ניר שהחלה ב15:00 עם 2.4% רייטינג ו-55 אלף צופים ועלתה ב-16:00 ל-3.1% רייטינג ו-81 אלף צופים. היא שודרה מול שידורים חוזרים של רשת, עם "כלוב הזהב", שעמד על 1.3% רייטינג ו-36 אלף צופים בשעתיים הללו. לאחר מכן, ב-17:00, המספרים עלו דרמטית והמהדורה עם גדעון אוקו, ששודרה ב-17:00 עלתה ל-5.3% רייטינג ו-141 אלף צופים. השידור החוזר של רשת, עם משחקי השף, עמד על 3.1% ו-81 אלף צופים. 

בהמשך הערב, ולקראת צאת שבת, המספרים המשיכו לעלות, כש-"פגוש את העיתונות" עמד על 8.8% רייטינג ו-225 במהדורה המוקדמת וברצועה שלאחר מכן עם 10% ו-262 אלף צופים. מולו, המהדורה המוקדמת של "מוריה וברקו" היתה על 3.8% רייטיג ו-109 אלף צופים ועלתה לאחר מכן ל4.5% ו-125 אלף צופים. ברצועה של 19:00 הצטרף ערוץ 14, עם המהדורה המוקדמת עם עידו טאובר, שעמד על 3.8% ו-100 אלף צופים.

לייט נייט

ברצועת הלייט נייט, שיחה עם עודד הרוש, שעמד על 3.9% רייטינג ו-106 אלף צופים ולאחריו היה שידור חוזר של רשת, עם "שנות ה-90" של עם 2.8% ו-61 אלף צופים.

הארץ מערכת
צילום: אלכסנדר כץ

טאבולה חותמת על הסכם שותפות עם קבוצת הארץ TheMarker ל-5 שנים

ההסכם החדש מיועד לשפר את חוויית התוכן למאות אלפי גולשים בישראל ולהגדיל באופן משמעותי את הכנסות הקבוצה

הדס ברטל |


טאבולה (נאסד"ק: TBLA) מרחיבה את חדירתה לשוק הישראלי וחותמת עם קבוצת הארץ על הסכם שותפות ארוך טווח ל-5 שנים, הכולל את אתר הארץ בעברית, אתר Haaretz.com באנגלית, אתר TheMarker והאפליקציות שלהם. ההסכם יאפשר לקבוצת הארץ לשפר את חוויית התוכן למאות אלפי גולשים בישראל ולהגדיל את הכנסותיהם באופן משמעותי מתוכן ממומן ומודעות וידאו. 

הטכנולוגיה מבוססת ה-AI של טאבולה תפעל להגדלת הטראפיק והסירקולציה האורגנית, תעלה את רמת המעורבות של הגולשים, ותספק המלצות וחוויית תוכן איכותית לקוראים באתרים ובאפליקציות של הקבוצה. טאבולה עובדת עם אלפי חברות המפרסמות ישירות ב-Realize, פלטפורמת הפרסום העוצמתית של החברה, על מנת להגיע ל-600 מיליון משתמשים יומיים אצל רבים מהפאבלישרים המובילים בעולם. טאבולה עובדת עם אתרי תוכן מובילים בארץ ובעולם כדוגמת גלובס, ynet, כלכליסט, NBC News, Yahoo. כמו כן יצרניות מכשירים כמו סמסונג, שיומי ואחרים, משתמשות בטכנולוגיה של טאבולה ליצירת הכנסות ו-engagement. שותפויות אלו מאפשרות ל-Realize להציע דאטה ייחודי, אלגוריתמים מומחים וסקייל רחב.

גלי ארנון, מנכ"לית קבוצת הארץ: "להארץ ו-TheMarker קהילה גדולה של מנויים נאמנים בארץ ובעולם. אנו פועלים לספק להם תוכן איכותי, אמין וייחודי, לשפר את חוויית הקריאה ואת החוויה הדיגיטלית שלהם. הקבוצה עובדת עם מפרסמים ושותפים עסקיים רבים, ומציעה פתרונות חדשניים של פרסום ותוכן השיווקי. שיתוף הפעולה עם טאבולה יאפשר לנו להציע המלצות תוכן מדויקות ורלוונטיות יותר, ולחזק את יכולות ההפצה של התכנים שלנו, תוך שמירה על חווית המשתמש."


״אני מאוד מתרגש לצאת לדרך משותפת עם קבוצת הארץ, מגופי התקשורת המובילים בישראל.״ אמר אדם סינגולדה, מייסד ומנכ״ל טאבולה. ״המחויבות של קבוצת הארץ לעיתונות איכותית ואמינה היא עליונה, והתפקיד שלנו בטאבולה הוא להעצים אותם עם הטכנולוגיה המתקדמת ביותר. כולנו בטאבולה מחויבים לעתיד הרשת הפתוחה, מ-Realize, שמספקת צמיחה משמעותית בהכנסות חדשות, ועד למוצרי GenAI חדשניים כמו DeeperDive, המגנים על הערך של התוכן העיתונאי. אני שמח על ההזדמנות להעשיר את חווית הגלישה של קוראי הארץ ו-TheMarker, להנגיש להם תכנים איכותיים ולהעניק להם ערך מוסף.״