'מעולם לא קיבלתי פניה ממישהו מהשלטון שניסה להשפיע על תוכן'
היום השני של כנס קשת INTV לחדשנות בטלוויזיה, הפגיש את מנכ"ל קשת אבי ניר עם אלכס מהון, מנכ"לית ערוץ 4 (צ'אנל פור) הבריטי. ניר שוחח עם מהון על לקיחת סיכונים, מגוון תכנים וההצלחה העולמית של הסרט על מייקל ג'קסון, ההתמודדות של הברודקאסטרים עם ענקיות הסטרימינג הבינ"ל, ועוד.
"הייעוד שלנו הוא לפנות לקהל מגוון שלא טופל על ידי ערוצים אחרים ולייצר תכנים מחוץ ללונדון, במטרה לייצג ולהביא לביטוי את מגוון הקולות בבריטניה", אמרה מהון. "לאחרונה אנחנו יוצרים זרם גדול של דוקו ותחקיר; '100 ואגינות' הוא דוקו על האופן בו נשים מתייחסות לגוף שלהן לאורך השנים; הסרט '3 זרים זהים' מספר על שלישיה שהופרדה בלידתה; והסרט הדוקומנטרי על מייקל ג'קסון שהצליח לייצר הדף חיצוני. התמודדנו עם איומי תביעה, מחאות מחוץ לבניין ובמקביל אנחנו רואים שהמוזיקה של ג'קסון מתחילה להיעלם מפלייליסטים".
מהון סיפרה על תכנית הריאליטי החדשה של הערוץ 'המעגל' שהושקה לאחרונה: "זה ריאליטי עם קונספט חדש: המתמודדים הופרדו וחיו בדירות מופרדות ותיקשרו באמצעות מדיה חברתית. זו בעצם ביקורת חברתית שמראה איך אנחנו יכולים לנהל 2 זהויות מקבילות – ברשת ובמציאות. אנחנו לוקחים סיכונים. העיקרון המנחה שלנו הוא לקחת סיכונים ולחדש, צריך לקחת סיכונים כדי להביא קהל לתכניות חדשות".
ניר ומהון שוחחו על ההתמודדות של ערוץ 4 והברודקאסטרים בבריטניה עם ענקיות הסטרימינג הבינ"ל דוגמת נטפליקס, אמזון ועוד. בבריטניה שירותי הסטרימינג בטלוויזיה מגיעים לכיסוי של 95% טלוויזיה בתשלום וליותר מ-50% חדירה של שירותי VOD בתשלום לבתים בבריטניה. "ישנה מוכנות לשלם על שירות נוסף בבריטניה והשקת שירות סטרימינג כמו BritBox של BBC ו-ITV זה דבר שאנחנו עובדים בו", סיפרה מהון. "אין עדיין החלטה של הרגולטור. יש צער רב על כך שהשירות המשותף שלנו 'קנגרו' נדחה על ידי רשות התחרות והשווקים, בדיעבד - זה התברר כטעות. ישנם 2.6 מיליארד פאונד של השירות הציבורי בבריטניה למימון תוכן".
- מי לא ראה אתמול רוקדים עם כוכבים? על המונופול של קשת בשוק הטלוויזיה
- "משקיעים פרטיים מעדיפים AI וסייבר"
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
"בעידן בו המחיר של תוכן מתוסרט (סדרות, א"כ) עלה פלאים", הסבירה מהון, "אנחנו חייבים להיכנס לשותפויות ולייצר קו-פרודוקציות על מנת לממן תוכן כזה. כל חוזה כזה מתנהל בנפרד". ניר שאל מה המודל, והאם נטפליקס יכולה להעלות את הקו פרודוקציה בבינג' בזמן שערוץ 4 משדרים אותה באופן לינארי? "זה תלוי בסדרה", ענתה, ""המורכבות כעת היא במשא ומתן על חלונות הזמנים של הזכויות באשר לסדרות הללו שמופקות בקו פרודוקציה עם נטפליקס או הולו, ובהבנה מתי הצופים מצפים לצפות בסדרה הספציפית הזו בפלטפורמה שלך ומתי בפלטפורמה אחרת".
ניר ומהון שוחחו גם על סוגיית החופש העיתונאי, שעולה תכופות כאן בישראל, גם בנוגע לשידור הציבורי. ערוץ 4 הבריטי, שהכנסותיו מפרסומות ושירותים נוספים, מוגדר כערוץ ציבורי והוא כפוף לרגולטור 'רשות השידור העצמאית'. מהון סיפרה כי "על אף שאנחנו גוף שידור ששייך למדינה, אנחנו לא מתוקצבים על ידי הממשלה ומעולם לא קיבלתי פניה ממישהו בשלטונות שמנסה להשפיע על התוכן שאנחנו מייצרים. הייתי המומה אם הייתי מקבלת שיחה כזו. זו הנחת יסוד של שירות השידור הבריטי".

הזמרים שהפכו למכונות כסף אחרי מותם
עבור אמנים מסוימים, הפטירה מעוררת עניין מחודש ביצירותיהם, אז הם מתחילים להכניס הכי הרבה כסף, זה מעלה את ערכם המסחרי ומניבה הכנסות שמגיעות לסכומים אסטרונומיים. האלבומים נמכרים שוב, השירים מושמעים יותר, וחברות קונות את הזכויות בסכומים גדולים. יש אמנים
שהעיזבונות שלהם מרוויחים מיליונים כל שנה
לפעמים המוות זה לא סוף הקריירה אלא ההתחלה של העסק הכי גדול. כשזמר מת, השירים שלו חוזרים לכל מקום - סטרימינג, פרסומות, סרטים. המשפחה או החברות שמנהלות את הזכויות מגלות שיש להם נכס זהב שממשיך להכניס כסף בלי שהאמן צריך לעשות כלום. השירים עושים את העבודה
בשבילם, ולפעמים הם מרוויחים יותר כמתים מאשר כשהיו חיים. אז מי הם האמנים שהפכו את מותם לעסק הכי משתלם?
אריתה פרנקלין - השירים שלה עדיין עובדים
אריתה פרנקלין מתה ב-2018 בגיל 76 אחרי שהייתה הזמרת הכי חשובה בסול במשך חמישים שנה. אבל המוות שלה לא הפסיק את השירים. דווקא אז הם התחילו לעבוד עוד יותר קשה בשבילה.
כשמתה, העיזבון שלה נאמד על 80 מיליון דולר. זה הרבה כסף, אבל הכסף האמיתי הוא בזה שקורה אחר כך. כל פעם שמישהו רוצה להשתמש באחד מהשירים שלה - בסרט, בפרסומת, במחזה זמר - המשפחה מקבלת כסף. וזה קורה הרבה. השירים שלה הפכו להיות סמלים. "Respect" זה לא רק על יחסים בין גבר לאישה, זה על זכויות אזרח, על כוח נשי, על כבוד בכלל.
השירים שלה הם חלק מהתרבות האמריקנית.המורשת שלה היא לא רק מוזיקלית - היא כלכלית, וזה עובד לטווח ארוך.
ויטני יוסטון - הקול שהפך למכונת כסף
ויטני יוסטון מתה ב-2012 ומיד אחר כך התחיל התקופה הכי רווחית בקריירה שלה. תוך תשעה חודשים העיזבון כבר הכניס 40 מיליון דולר, וב-2024 הוא עדיין מכניס 13 מיליון דולר בשנה. זה יותר ממה שרוב הזמרים החיים מרוויחים.
"I Will Always Love You" הוא המנוע הגדול של הכסף הזה. השיר מושמע בכל חתונה, בכל סרט רומנטי.
- ביורק תחלק מטבע חדש לרוכשים של אלבומה החדש
- אמנים במוזיקה כבולים לחוזים דרקוניים, חד צדדים וארוכים בצורה בלתי סבירה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
כל השמעה בספוטיפיי, כל שימוש בסרט - הכסף זורם ישר לעיזבון. אבל גם השירים האחרים כמו "I Wanna Dance with Somebody" ממשיכים לעבוד במיוחד בפרסומות ברחבי
העולם.

הזמרים שהפכו למכונות כסף אחרי מותם
עבור אמנים מסוימים, הפטירה מעוררת עניין מחודש ביצירותיהם, אז הם מתחילים להכניס הכי הרבה כסף, זה מעלה את ערכם המסחרי ומניבה הכנסות שמגיעות לסכומים אסטרונומיים. האלבומים נמכרים שוב, השירים מושמעים יותר, וחברות קונות את הזכויות בסכומים גדולים. יש אמנים
שהעיזבונות שלהם מרוויחים מיליונים כל שנה
לפעמים המוות זה לא סוף הקריירה אלא ההתחלה של העסק הכי גדול. כשזמר מת, השירים שלו חוזרים לכל מקום - סטרימינג, פרסומות, סרטים. המשפחה או החברות שמנהלות את הזכויות מגלות שיש להם נכס זהב שממשיך להכניס כסף בלי שהאמן צריך לעשות כלום. השירים עושים את העבודה
בשבילם, ולפעמים הם מרוויחים יותר כמתים מאשר כשהיו חיים. אז מי הם האמנים שהפכו את מותם לעסק הכי משתלם?
אריתה פרנקלין - השירים שלה עדיין עובדים
אריתה פרנקלין מתה ב-2018 בגיל 76 אחרי שהייתה הזמרת הכי חשובה בסול במשך חמישים שנה. אבל המוות שלה לא הפסיק את השירים. דווקא אז הם התחילו לעבוד עוד יותר קשה בשבילה.
כשמתה, העיזבון שלה נאמד על 80 מיליון דולר. זה הרבה כסף, אבל הכסף האמיתי הוא בזה שקורה אחר כך. כל פעם שמישהו רוצה להשתמש באחד מהשירים שלה - בסרט, בפרסומת, במחזה זמר - המשפחה מקבלת כסף. וזה קורה הרבה. השירים שלה הפכו להיות סמלים. "Respect" זה לא רק על יחסים בין גבר לאישה, זה על זכויות אזרח, על כוח נשי, על כבוד בכלל.
השירים שלה הם חלק מהתרבות האמריקנית.המורשת שלה היא לא רק מוזיקלית - היא כלכלית, וזה עובד לטווח ארוך.
ויטני יוסטון - הקול שהפך למכונת כסף
ויטני יוסטון מתה ב-2012 ומיד אחר כך התחיל התקופה הכי רווחית בקריירה שלה. תוך תשעה חודשים העיזבון כבר הכניס 40 מיליון דולר, וב-2024 הוא עדיין מכניס 13 מיליון דולר בשנה. זה יותר ממה שרוב הזמרים החיים מרוויחים.
"I Will Always Love You" הוא המנוע הגדול של הכסף הזה. השיר מושמע בכל חתונה, בכל סרט רומנטי.
- ביורק תחלק מטבע חדש לרוכשים של אלבומה החדש
- אמנים במוזיקה כבולים לחוזים דרקוניים, חד צדדים וארוכים בצורה בלתי סבירה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
כל השמעה בספוטיפיי, כל שימוש בסרט - הכסף זורם ישר לעיזבון. אבל גם השירים האחרים כמו "I Wanna Dance with Somebody" ממשיכים לעבוד במיוחד בפרסומות ברחבי
העולם.