'מעולם לא קיבלתי פניה ממישהו מהשלטון שניסה להשפיע על תוכן'
היום השני של כנס קשת INTV לחדשנות בטלוויזיה, הפגיש את מנכ"ל קשת אבי ניר עם אלכס מהון, מנכ"לית ערוץ 4 (צ'אנל פור) הבריטי. ניר שוחח עם מהון על לקיחת סיכונים, מגוון תכנים וההצלחה העולמית של הסרט על מייקל ג'קסון, ההתמודדות של הברודקאסטרים עם ענקיות הסטרימינג הבינ"ל, ועוד.
"הייעוד שלנו הוא לפנות לקהל מגוון שלא טופל על ידי ערוצים אחרים ולייצר תכנים מחוץ ללונדון, במטרה לייצג ולהביא לביטוי את מגוון הקולות בבריטניה", אמרה מהון. "לאחרונה אנחנו יוצרים זרם גדול של דוקו ותחקיר; '100 ואגינות' הוא דוקו על האופן בו נשים מתייחסות לגוף שלהן לאורך השנים; הסרט '3 זרים זהים' מספר על שלישיה שהופרדה בלידתה; והסרט הדוקומנטרי על מייקל ג'קסון שהצליח לייצר הדף חיצוני. התמודדנו עם איומי תביעה, מחאות מחוץ לבניין ובמקביל אנחנו רואים שהמוזיקה של ג'קסון מתחילה להיעלם מפלייליסטים".
מהון סיפרה על תכנית הריאליטי החדשה של הערוץ 'המעגל' שהושקה לאחרונה: "זה ריאליטי עם קונספט חדש: המתמודדים הופרדו וחיו בדירות מופרדות ותיקשרו באמצעות מדיה חברתית. זו בעצם ביקורת חברתית שמראה איך אנחנו יכולים לנהל 2 זהויות מקבילות – ברשת ובמציאות. אנחנו לוקחים סיכונים. העיקרון המנחה שלנו הוא לקחת סיכונים ולחדש, צריך לקחת סיכונים כדי להביא קהל לתכניות חדשות".
ניר ומהון שוחחו על ההתמודדות של ערוץ 4 והברודקאסטרים בבריטניה עם ענקיות הסטרימינג הבינ"ל דוגמת נטפליקס, אמזון ועוד. בבריטניה שירותי הסטרימינג בטלוויזיה מגיעים לכיסוי של 95% טלוויזיה בתשלום וליותר מ-50% חדירה של שירותי VOD בתשלום לבתים בבריטניה. "ישנה מוכנות לשלם על שירות נוסף בבריטניה והשקת שירות סטרימינג כמו BritBox של BBC ו-ITV זה דבר שאנחנו עובדים בו", סיפרה מהון. "אין עדיין החלטה של הרגולטור. יש צער רב על כך שהשירות המשותף שלנו 'קנגרו' נדחה על ידי רשות התחרות והשווקים, בדיעבד - זה התברר כטעות. ישנם 2.6 מיליארד פאונד של השירות הציבורי בבריטניה למימון תוכן".
- מי לא ראה אתמול רוקדים עם כוכבים? על המונופול של קשת בשוק הטלוויזיה
- "משקיעים פרטיים מעדיפים AI וסייבר"
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
"בעידן בו המחיר של תוכן מתוסרט (סדרות, א"כ) עלה פלאים", הסבירה מהון, "אנחנו חייבים להיכנס לשותפויות ולייצר קו-פרודוקציות על מנת לממן תוכן כזה. כל חוזה כזה מתנהל בנפרד". ניר שאל מה המודל, והאם נטפליקס יכולה להעלות את הקו פרודוקציה בבינג' בזמן שערוץ 4 משדרים אותה באופן לינארי? "זה תלוי בסדרה", ענתה, ""המורכבות כעת היא במשא ומתן על חלונות הזמנים של הזכויות באשר לסדרות הללו שמופקות בקו פרודוקציה עם נטפליקס או הולו, ובהבנה מתי הצופים מצפים לצפות בסדרה הספציפית הזו בפלטפורמה שלך ומתי בפלטפורמה אחרת".
ניר ומהון שוחחו גם על סוגיית החופש העיתונאי, שעולה תכופות כאן בישראל, גם בנוגע לשידור הציבורי. ערוץ 4 הבריטי, שהכנסותיו מפרסומות ושירותים נוספים, מוגדר כערוץ ציבורי והוא כפוף לרגולטור 'רשות השידור העצמאית'. מהון סיפרה כי "על אף שאנחנו גוף שידור ששייך למדינה, אנחנו לא מתוקצבים על ידי הממשלה ומעולם לא קיבלתי פניה ממישהו בשלטונות שמנסה להשפיע על התוכן שאנחנו מייצרים. הייתי המומה אם הייתי מקבלת שיחה כזו. זו הנחת יסוד של שירות השידור הבריטי".
אלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמריהאם סלקום תפצה את הלקוחות על נפילת השרתים?
הנהלת סלקום לא הסבירה לציבור למה השרתים נפלו, למה הגולשים לא יכלו לגלוש, למה עסקים לא יכלו לפעול. היא כן אמרה שיש תקלה, ועכשיו, אחרי שהיא נפתרה, חוקרים את העניין.
יש כאן נזק גדול - תדמיתי וכספי. סלקום צריכה לפצות את הלקוחות. בעולם, חברות שעוברות תקלה, מדווחות מיד בשקיפות מה קרה ומדווחות מיד על פיצוי ללקוחות הצרכניים ולעסקים. בסלקום ובארץ בכלל - זה לא ממש מקובל. תלוי במהות התקלה ומי אחראי עליה. הצרכן הישראלי מסתבר...פראייר, לעומת עמיתו בחו"ל. אבל נראה שלסלקום לא יהיה מנוס אלא לפצות את הציבור.
התקלה נפתרה: שירותי האינטרנט והסלולר של סלקום חזרו לפעילות
לאחר שעות של שיבושים נרחבים, סלקום הודיעה כי התקלה הארצית שפגעה בשירותי האינטרנט הביתי והסלולרי נפתרה, והשירות חזר לפעילות מלאה. מחברת סלקום נמסר כי היא עדיין חוקרת את האירוע: “השירות חזר לפעילות. אנו מתנצלים על אי הנוחות שנגרמה ללקוחותינו”. מוקדם יותר היום דיווחו המוני לקוחות על חוסר יכולת לגלוש באינטרנט, הן ברשת הסלולרית והן בחיבורי האינטרנט הביתי.
ברשתות החברתיות ובכלל הצטברו תלונות רבות מצד לקוחות שניסו להבין אם מדובר בתקלה נקודתית או ארצית. התקלה התאפיינה בכך שהאתרים נפלו, האפליקציות לא עבדו, אבל הודעות הווטסאפ עברו. מעבר לכך, שירות הלקוחות של סלקום לא היה זמין, לא בטלפון ולא בווטסאפ, וזה גרם לביקורת רבה של הציבור.
- הסכם עבודה חדש בסלקום: פיילוט עבודה מהבית ותוכנית פרישה מרצון בתנאים משופרים
- סלקום מציעה חצי מיליארד שקל על הפעילות הקווית של הוט
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בשלב מוקדם יותר הודיעה סלקום כי מדובר ב“תקלה המשפיעה על חלק מהלקוחות”, והדגישה כי צוותים טכניים פועלים לפתרון הבעיה. כעת, עם חזרת השירות, החברה לא פירטה מה היה מקור התקלה, אך ציינה כי מתקיים תחקור פנימי.
אלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמריהאם סלקום תפצה את הלקוחות על נפילת השרתים?
הנהלת סלקום לא הסבירה לציבור למה השרתים נפלו, למה הגולשים לא יכלו לגלוש, למה עסקים לא יכלו לפעול. היא כן אמרה שיש תקלה, ועכשיו, אחרי שהיא נפתרה, חוקרים את העניין.
יש כאן נזק גדול - תדמיתי וכספי. סלקום צריכה לפצות את הלקוחות. בעולם, חברות שעוברות תקלה, מדווחות מיד בשקיפות מה קרה ומדווחות מיד על פיצוי ללקוחות הצרכניים ולעסקים. בסלקום ובארץ בכלל - זה לא ממש מקובל. תלוי במהות התקלה ומי אחראי עליה. הצרכן הישראלי מסתבר...פראייר, לעומת עמיתו בחו"ל. אבל נראה שלסלקום לא יהיה מנוס אלא לפצות את הציבור.
התקלה נפתרה: שירותי האינטרנט והסלולר של סלקום חזרו לפעילות
לאחר שעות של שיבושים נרחבים, סלקום הודיעה כי התקלה הארצית שפגעה בשירותי האינטרנט הביתי והסלולרי נפתרה, והשירות חזר לפעילות מלאה. מחברת סלקום נמסר כי היא עדיין חוקרת את האירוע: “השירות חזר לפעילות. אנו מתנצלים על אי הנוחות שנגרמה ללקוחותינו”. מוקדם יותר היום דיווחו המוני לקוחות על חוסר יכולת לגלוש באינטרנט, הן ברשת הסלולרית והן בחיבורי האינטרנט הביתי.
ברשתות החברתיות ובכלל הצטברו תלונות רבות מצד לקוחות שניסו להבין אם מדובר בתקלה נקודתית או ארצית. התקלה התאפיינה בכך שהאתרים נפלו, האפליקציות לא עבדו, אבל הודעות הווטסאפ עברו. מעבר לכך, שירות הלקוחות של סלקום לא היה זמין, לא בטלפון ולא בווטסאפ, וזה גרם לביקורת רבה של הציבור.
- הסכם עבודה חדש בסלקום: פיילוט עבודה מהבית ותוכנית פרישה מרצון בתנאים משופרים
- סלקום מציעה חצי מיליארד שקל על הפעילות הקווית של הוט
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בשלב מוקדם יותר הודיעה סלקום כי מדובר ב“תקלה המשפיעה על חלק מהלקוחות”, והדגישה כי צוותים טכניים פועלים לפתרון הבעיה. כעת, עם חזרת השירות, החברה לא פירטה מה היה מקור התקלה, אך ציינה כי מתקיים תחקור פנימי.
